كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

مديران و ميلياردرهاي بزرگ بسياري وجود دارند كه از دانشگاه انصراف داده اند و تحصيل خود را ترك كرده اند. اما توانستند به موفقيت هاي زيادي در زندگيشان دست يابند. شايد شما نيز جزو كساني باشيد كه عقيده دارند مدرك دانشگاهي و تحصيلات موفقيت و خوشبختي را در زندگي تضمين مي كند و به همين دليل برايتان جذاب باشد كه بدانيد كه شخصيت هاي معروف موفق جهان چه مدرك دانشگاهي دارند ؟ در اين مقاله مي توانيد با افراد موفقي در جهان آشنا شويد كه هيچ تحصيلات دانشگاهي ندارند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه هاي كاريابي و تحصيلي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : تحصيلات افراد مشهور

مايكل دل : بنيان گذار دل

مايكل دل با تلاش و پشتكار زياد شركت دل را از صفر راه اندازي كرد كه امروزه يكي از بزرگترين شركت هاي كامپيوتري دنيا است. محل تولد مايكل دل تگزاس است. شغل پدرش دندان پزشك و مادرش مشاور مالي و فعال بازار سهام بود.

كودكي و نوجواني مايكل دل

مايكل از كودكي علاقه زيادي به اكترونيك و تجارت نشان مي داد و خيلي دوست داشت روزي اين دو علاقه اش را با هم تركيب كند، در ابتداي  نوجوانيش پول هايي كه از طريق كارهاي پاره وقت در مي اورد سرمايه گذاري مي كرد. وقتي 15 سال داشت بلافاصله بعداز خريدن اولين كامپيوترش  كه اپل بود اجزايش را از هم جدا كرد تا خودش از نو سر هم بنديش كند. در دوران دبيرستان با فروختن روزنامهتحقيقات آماريش داشت و مهارتي كه در  پول درمي آورد و به طوري كه با پولي كه توانست در يك سال به دست آورد يك كامپيوتر نو و يك ماشين بي ام و خريد.

دوران دانشگاه مايكل دل

پدر و مادر مايكل هميشه دوست داشتن كه او رشته پزشكي بخواند، اما در اولين سال ورود به دانشگاه، مايكل كامپيوترهاي قديمي را ميخريد و داريورها و گنجايش هايشان ارتقا مي داد و سپس 15 درصد زير قيمت بازار مي فروخت.اگرچه به پدر و مادرش قول داده بود درسش را ادامه دهد و تجارتش را كنار بگذارد اما 80 هزار دلار رسيد از اين راه درآمد كسب كرد و تصميم گرفت دانشگاه را رها كند و تجارتش را تمام وقت ادامه دهد، او اجناسش را ده درصد ارزان تر از رقبايش ميفروخت و خيلي زود پيشرفت كرد. جولاي 1996  زماني بود كه خيلي از صاحبان كسب و كار از فروش آنلاين واهمه داشتن، دل بخش عمده اي از سفارشاتش را به صورت آنلاين مي فروخت.در سال 2005 مايكل دل 41 ساله به عنوان چهارمين مرد ثروتمند دنيا شناخته شد.

استيو جابز : بنيان گذار اپل

استيو جابز در سال ۱۹۵۵ از مادري مسيحي و پدري سوري و مسلمان  كه هردو دانشجو بودند، متولد شد. هنگامي كه استيو زاده شد پدر و مادرش هر دو ۲۳ ساله بودند و هنوز ازدواج نكرده بودن و نمي‌توانستند فرزندشان را بزرگ كنند. خانواده مادرش مسيحي و محافظه‌كار بودند، نمي پذيرفتند كه دختراشان با يك عرب مسلمان ازدواج كند. وقتي مادرش او را بدنيا آورد، به دليل ترس از آبرو استيو را به خانواده “كلارا جابز” سپرد تا پسرش درخانواده اي تحصيل كرده بزرگ شود. پدرخوانده اش كه يك مكانيك ماهر ساخت ليزر بود، مقدمات ابتدايي الكترونيك را به پسرش آموزش داد. و مادر خوانده او يك حسابدار بود و قبل از رفتن به مدرسه خواندن را به استيو آموزش داد.

يادگيري و تحصيل

در سال ۱۹۷۲، جابز از دبيرستان «هومستيد» در كاليفرنيا فارغ‌التحصيل شد و در كالج هنرهاي ليبرال ثبت نام كرد، اما بعد از يك نيمسال تحصيلي انصراف داد.

تاسيس اپل

در سال ۱۹۷۶، شركت رايانه‌اي اپل را در پاركينگ خانوادهٔ جابز، بنيان گذاشتند. هم‌زمان با رشد اپل، اين شركت به دنبال مديران مستعدي بود كه بتوانند در مديريت ،پيشرفت و توسعه اپل كمك كنند. در سال ۱۹۸۳، جابز با به چالش‌كشيدن يكي از مديران پپسي كولا يعني جان اسكالي، به او پيشنهاد داد كه به‌عنوان مدير عامل اپل شود. و به او گفته بود: «مي‌خواهي كه باقي زندگي‌ات را به فروختن آب‌-شكر بگذراني، يا مي‌خواهي شانس اين را داشته باشي كه دنيا را عوض كني؟». با اينكه جابز يكي از شخصيت‌هاي مهم اپل بود، به نظر ساير مديران شركت او مديري دمدمي مزاج بود. سال ۱۹۸۵ بين جابز و شريكش اسكالي بحث و كشمكش پيش آمد. جابز به اسكالي گفت: تو براي اپل و هدايت آن مناسب نيستي. اسكالي هم از مديران خواست كه بين او و جابز يكي نفر انتخاب كنند. همگي آن ها اسكالي را انتخاب كردند. پس جابز از كارش در اپل بركنار شد.

تاسيس شركت نكست توسط استيو جابز

پس از ترك اپل، جابز در همان سال شركت رايانه‌اي ديگري را با نام نكست را تاسيس كرد. جابز در سال ۱۹۸۹ رايانه قدرتمند «ورك استيشن» را به بازار عرضه كرد كه اولين مرورگر وب بر روي آن ساخته‌شد.نرم‌افزار كامپيوتر نكست به عنوان مبناي سيستم‌عامل مكينتاش‌هاي امروزي و آي‌فون مي‌باشد. شركت نكست بعدها توليد كامپيوتر را كنار گذاشت بر روي فروش و توسعهٔ سيستم‌عامل نكست‌استپ و توسعهٔ فناوري شئ‌گرا تمركز كرد.

بازگشت استيو جابز به اپل

در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۶ شركت اپل، شركت نكست را به مبلغ ۴۲۹ ميليون دلار خريد. طي اين معامله استيو جابز، مجددا به اپل بازگشت. پس از بركناري جيل آمليو در ژوئيه سال ۱۹۹۷، جابز عملا مديرعامل اپل شد. اما او از پذيرش اين سمت به طور دائم خودداري كرد. طي يك تغيير سازماني در همان ماه، بيشتر اعضاي هيات مديرهٔ اپل تغيير كردند. پس از تشكيل جلسه توسط اعضاي هيات‌مديرهٔ جديد، جابز به سمت «مدير عامل موقت»منصوب شد.

جوليَن پاول آسانْژ

برنامه‌نويس كامپيوتر، كنشگر اينترنت و از موسسان ويكي‌ليكسو سردبير استراليايي آن است. سانژ در جواني، پيش از برنامه‌نويسي رايانه، هكر بود. سانژ از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ را صرف يادگيري علوم رياضي، فيزيك كرد و يك مدت كوتاه در دانشگاه ملبورن فلسفه و عصب‌شناسي خواند. بيشتر نمره‌هايش فقط در حد قبولي هستند. درس را رها مي كند و پس از آن هم ويكي‌ليكس را راه اندازي مي كند. آسانژ در ۱۹۹۳ جزو اولين كساني بود كه خدمات اينترنت همگاني را در استراليا پايه گذاري كرد به نام «شبكه دسترسي همگاني سايبري» بود. او به عنوان برنامه‌ريز و گسترش‌دهنده نرم‌افزار آزاد در ملبورن اسكان يافت. سال ۱۹۹۵ اولين (open source port scanner) را نوشت. در ۱۹۹۶ عضو تيم سامانه پستگرس‌كيوال شد. هنگام نوشتن كتاب زيرزميني: «قصه‌هاي هك‌كردن، ديوانگي و وسواس دربارهٔ مرز الكترونيكي» (۱۹۹۷) آسانژ پژوهشگر كتاب بود. اين كتاب، سابقه او را در خرابكاران بين‌المللي روشن مي‌كند. از ۱۹۹۷ در توسعه سيستم رمزگذاري انكارپذير رابرهوز همكاري داشت. اين نوع رمزگذاري در وصله‌هاي سيستم‌عامل لينوكس بكار مي‌رفت. ديگر نرم‌افزارهاي رايگاني كه او درنوشتن آن نقش داشته، نرم‌افزار گرفتن يوزنت NNTPCache (۱۹۹۶) و Surfraw (۲۰۰۰) هستند كه براي جستجوگرهاي وب به كار مي‌روند.

بيل گيتس : بنيان گذار ماكروسافت

ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ را ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰي ﻧﻤﻮدﻧﺪ. ﮔﯿﺘﺲ ﺑا ﻋﻨﻮان ﻣﺪﯾﺮ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺳﻮﻣﯿﻦ ﻣﺮد ﺛﺮوﺗﻤﻨﺪ ﺟﻬﺎن شد. ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ در دﻧﯿﺎ ﺑﻪﻋﻨﻮان ﺑﻨﯿﺎﻧﮕﺬار ﺗﺤﻮل در كامپيوترهاي ﺷﺨﺼﯽ ﻣﺸﻬﻮر اﺳﺖ. ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ چون توانايي رقابت كردن را از بقيه رقيبان گرفته، روش تجارتش هميشه مورد انتقاد قرار گرفته حتي از او ﺑﻪ اﯾﻦ دﻟﯿﻞ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﺷﺪه اﺳﺖ.

خانواده گيتس

گيتس در ﺧﺎﻧﻮاده اي دﻧﯿﺎ آﻣﺪ ﮐﻪ از نظر ﺗﺠﺎرت و ﺳﯿﺎﺳﺖ و ﺧﺪﻣﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، سابقه غني داشت. پدرش وﮐﯿﻞ دادﮔﺴﺘﺮي و از افراد ﺳﺮﺷﻨﺎﺳﺎن ﺷﻬﺮ ﺳﯿﺎﺗﻞ ﺑﻮد و ﻣﺎدرش آﻣﻮزﮔﺎر ﻣﺪرﺳﻪ ﺑﻮد و در اﻣﻮر ﺧﯿﺮيه ﻧﯿﺰ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ داﺷﺖ.

دوران كودكي بيل گيتس

ﮔﯿﺘﺲ در ﻣﺪرﺳﻪ ﻟﯿﮏ ﺳﺎﯾﺪ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮد. گيتس ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻧﺮم اﻓﺰاردر سن 13 سالگي ﭘﯽ ﺑﺮد و ﺑﺮﻧﺎﻣه ﻧﻮﯾﺴﯽ را دنبال كرد.  در ﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎ ﺑﻮد ﮐﻪ ﻫﺴﺘﻪ اوﻟﯿﻪ ماكروسافت شكل گرفت. گيتس در مدرسه ليك ساتل تحصيل ميكرد و اين مدرسه تصميمي گرفت كه نميدانست ميتواند به اين ميزان در آينده شاگردانش موثر باشد. مدرسه براي اجاره يكساله كامپيوتر كه در آن زمان هنوز بزرگ و گران بودن صندوقي برپا كرد و حتي پول بيشتر از هزينه مورد نياز اجاره جمع شد. و جذابيت اين كار باغث شد كه بيل گيتس، پل آلن كه دو سال از گيتس بزرگتر بود و چند نفر ديگر از شاگردان همگي در حال حاضر از برنامه نويسان ارشد ماكروسافت شدند.

تحصيلات دانشگاهي بيل گيتس

سال 1973 ﮔﯿﺘﺲ در داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎروارد مشغول تحصيل شد و ﺑﺎ اﺳﺘﯿﻮ ﺑﺎﻟﻤﺮ ﻣﺪﯾﺮ اﺟﺮاﯾﯽ ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ آﺷﻨﺎ ﺷﺪ. ﺳﺎل دوم داﻧﺸﮕﺎه را ترك ﮐﺮد ﺗﺎ بتواند همه وقت و انرژيش را ﺻﺮف ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ ﮐﻨﺪ. ﺷﺮﮐﺘﯽ ﮐﻪ او در ﺳﺎل  1975 همراه ﭘﻞ آﻟﻦ بنا گذاشتند ﺑﺮ اﯾﻦ ﺑﺎور بودند ﮐﻪ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ وسيله ارزﺷﻤﻨﺪي بر روي هر ﻣﯿﺰي و ﻫﺮ ﺧﺎﻧﻪ اي ﺗﺒﺪﯾﻞ مي شود.آﻧﻬﺎ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﺮاي رايانه هاي ﺧﺎﻧﮕﯽ ﮐﺮدﻧﺪ. ﮔﯿﺘﺲ با ﮔﺴﺘﺮش وآﺳﺎن ﺗﺮ و كم ﻫﺰﯾﻨﻪ و دﻟﭙﺬﯾﺮتر كردن نرم افزار ﺑﺮاي اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺧﻮد اداﻣﻪ داد.

زﻧﺪﮔﯽ ﺷﺨﺼﯽ بيل گيتس

گيتس ﺑﺎ يكي از ﮐﺎرﻣﻨﺪان ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ ازدواج كرد. اين زوج صاحب ﺳﻪ ﻓﺮزﻧﺪ شدند. ﺧﺎﻧﻪ ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ ﯾﮑﯽ از ﻣﺪرنﺗﺮﯾﻦ و ﮔﺮان ﺗﺮﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﺟﻬﺎن ﺑﻮده با ﻣﻨﻈﺮه اي رو ﺑﻪ درﯾﺎﭼﻪ واﺷﻨﮕﺘﻦ در ﻣﺪﯾﻨﺎ واﻗﻊ در واﺷﻨﮕﺘﻦ دارد.

تريويس كلنيك : بنيان گذار اوبر

شركت اوبر در سال ۲۰۰۹ ميلادي به عنوان اوبركَب توسط گرت كمپ و تراويس كالانيك تاسيس شد. تراويس كالانيك ؛ مدير عامل اجرايي (از ۲۰۱۱ تا ژوئن ۲۰۱۷) خدمات تاكسي آنلاين، وسيله نقليه كرايه‌اي است. اوبر (Uber) يك سرويس آنلاين است و به وسيله اپ موبايل خود، مسافران ميتوانند از طريق اپ موبايل هوشمند درخواست تاكسي كرده و اپ اوبر آنها را به نزديكترين راننده مرتبط مي‌كند و مكان مسافر را به راننده نشان مي دهد رانندگان اوبر از خودروي شخصي خود استفاده مي‌كنند. طي تحقيقات مشخص شد كه اوبر اولين استارت آپ در دنيا بود كه بيشترين و گرانترين سهام را به خود اختصاص داده. در ابتداي سال ۲۰۱۹ اوبر داراي۱۱۰ ميليون كاربر بود، كه ۶۹ درصد بازار مسافربري آمريكا را به خود اختصاص داد.

جان مك كي : بنيان گذار هول فودز

هول فودز ( Whole Foods Market) فروشگاه زنجيره‌اي مواد غذايي است كه دفتر مركزي آن در آستين، تگزاس قرار دارد، و محصولات طبيعي و ارگنيك ارائه ميدهد و به فروش محصولات نسبتا گران قيمت معروف است . در سال ۱۹۷۸ جان مكي ۲۵ ساله از كالج اخراج شد و همراه دوست دختر ۲۱ ساله‌اش ريني لوسن از خانواده و دوستان ۴۵ هزار دلار براي تأسيس يك مغازه غذاهاي طبيعي در آستين تگزاس قرض گرفتند.  آن‌ها همچنين از آپارتمانشان به خاطر نگهداري مواد غذايي اخراج شدند. در سال 2017 اين فروشگاه زنجيره اي توسط آمازون خريداري شد. هول فودز ( Whole Foods Market) فروشگاه زنجيره‌اي مواد غذايي است كه دفتر مركزي آن در آستين، تگزاس قرار دارد، و محصولات طبيعي و ارگنيك ارائه ميدهد و به فروش محصولات نسبتا گران قيمت معروف است. آمازون با خريداري هول فودز تهديدي براي سوپرماركت هاي سنتي محسوب مي شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه هاي كاريابي و تحصيلي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : تحصيلات افراد مشهور

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تحصيلات افراد مشهور،
موضوع:
[ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۴:۴۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی