كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

ايجاد تعادل بين كار و زندگي شخصي يكي از الزامات افزايش بهره‌وري افراد در محيط‌هاي شغلي است. متأسفانه در اكثر مواقع اين تعادل برقرار نمي‌شود و افراد نمي‌توانند يك نقطه تعادل در زندگي خود ايجاد كنند. اين موضوع به تنهاي عامل اصلي افزايش ناراحتي فكري و روحي در شما خواهد بود. شما به عنوان كارفرما يا فردي كه مي خواهيد درآمد بالايي داشته باشيد، بايد بتوانيد اين موضوع را حداقل براي خود حل كنيد. اما چگونه و در چه حد مي توان به طور متناسب كار و زندگي كرد؟ در ادامه به دنبال راهي براي رسيدن به آرامش در هر دو بعد زندگي خواهيم بود.

براي دريافت مشاوره در زمينه وضعيت كار و زندگي مي توانيد با شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : ايجاد تعادل بين كار و زندگي شخصي

ايجاد تعادل بين كار و زندگي

توازن بين كار و زندگي شخصي، يكي از نيازهاي اساسي افراد به حساب مي‌آيد. هر كس خودش هم بايد تلاش كند تا ميزان فشار وارده را كاهش دهد و آن را مديريت كند. اين امر يكي از مهم‌ترين راه‌هايي است كه به شما كمك مي‌كند از كار و زندگي شخصي‌تان لذت ببريد. در ادامه راهكارهايي را ارائه مي‌دهيم تا به راحتي بتوانيد بين كار و زندگي اجتماعي خود تعادل ايجاد كنيد. مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي تواند به شما براي كاهش فشار كاري و ايجاد اين توازن بدون آسيب به درآمدتان ياري برساند.

1- خودتان را بررسي كنيد

شما بايد بتوانيد خودتان را به چالش بكشيد. يكي از راه‌هايي كه به شما كمك مي‌كند تا بين كار و زندگي شخصي تعادل ايجاد كنيد، به چالش كشيدن رفتارها و انديشه‌هاي خودتان است. از باورها و انديشه‌هاي خودتان براي رسيدن به تعادل در زندگي استفاده كنيد. سعي كنيد مثبت فكر كنيد و مسئوليت صد در صدي كارهايي كه انجام داديد و يا مي‌دهيد را بر عهده بگيريد. تحقيقات ثابت كرده افرادي كه بين كار و زندگي شخصي‌شان تعادل ندارند، همان‌هايي هستند كه باورهاي ضعيف و يا محدود كننده‌اي دارند. سعي كنيد در طول روز زمان‌هايي را براي فكر كردن و انديشيدن به مسير زندگي خود انتخاب كنيد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا ضمن شناخت خودتان، موضوعات ناراحت كننده را از خود دور كنيد.

2- ايجاد تعادل بين كار و زندگي با گوش دادن به صداي درون

بخش مهم نبود تعادل در كار و زندگي مربوط به عدم توجه به صداهاي دروني است. همه ما نواها و صداهايي را در درون خود داريم و فقط اين خود ما هستيم كه آن‌ها را مي‌شنويم. برخي از اين جملات منفي هستند و شما بدون آنكه بدانيد روزانه هزاران بار با خودتان تكرار مي‌كنيد كه من«نمي‌دانم، نمي‌خواهم، نمي‌توانم». به مرور زمان شما اين جملات را باور مي‌كنيد و نمي‌توانيد تصميمات قاطعي بگيريد كه اين روي تعادل زندگي شما تأثير مي‌گذارد و اجازه نمي‌دهد تا تمركز كنيد.

3- اهميت دادن به مسائل عاطفي

انسان‌ها براي زندگي كردن آفريده شده‌اند. اگر شما تمام روز خود را فقط كار كنيد و احساسات دروني و نيازهاي روحي خود را سركوب كنيد، دچار عدم تعادل بين كار و زندگي شخصي مي‌شويد. به احساساتتان توجه كنيد و از آن براي بهبود اوضاع زندگي شخصي و كاري‌تان استفاده كنيد.

4- وقت گذاشتن براي رسيدگي به خانواده

اهميتي ندارد چقدر كار داريد، براي اينكه بين كار و زندگي خود تعادل ايجاد كنيد بايد زمان مشخصي را براي خانواده كنار بگذاريد. يادتان باشد خانواده ريشه شماست و بهترين كساني كه مي‌توانند از شما در هر شرايطي حمايت كنند، خانواده‌اند. اگر فقط كار كنيد اين منبع حمايتي را از دست خواهيد داد. پس لطفا ساعات مشخصي را براي ارتباط با خانواده و گذراندن وقت با آن‌ها تنظيم كنيد.

5- ايجاد تعادل بين كار و زندگي با تنظيم زمان مناسب براي تفريح

افرادي كه بين كار و زندگي شخصي خود تعادلي برقرار نمي‌كنند، زماني را براي تفريح نيز در نظر نمي‌گيرند. تفريح براي انسان‌ها لازم است زيرا باعث كاهش فشار رواني، خستگي، بهبود روابط و افزايش سلامتي در شما خواهد شد. به اين ترتيب شما مي‌توانيد هم در محيط كار عالي عمل كنيد و هم باعث تعادل در زندگي شخصي خود شويد.

6- نظم در محيط كار

ميز خود را هميشه مرتب و منظم نگه داريد. يادتان باشد هر چقدر نظم محيطي كه شما در آن كار مي‌كنيد بيشتر باشد، بهره‌وري شما افزايش پيدا مي‌كند و شما زمان كمتري را صرف انجام كارهاي اداري خود مي‌كنيد. اين روي تعادل زندگي شما تأثير مي‌گذارد چون مي‌توانيد زمان بيشتري در خانه و در كنار خانواده سپري كنيد.

7- جدا كردن مسائل كاري از زندگي شخصي

مطالعات نشان داده افرادي كه نمي‌توانند تعادلي بين كار و زندگي شخصي خود ايجاد كنند، هميشه مسائل كاري را به منزل مي‌برند و فشار رواني و كاري را به اعضاي خانواده نيز منتقل مي‌كنند. تمرين كنيد كه وقتي پشت درب خانه مي‌رسيد هيچ مسئله‌اي از محيط كار را به داخل خانه وارد نكنيد و فقط به امور خانه و خانواده بپردازيد. اين كار به بهبود تعادل بين زندگي و شغل افراد منجر خواهد شد.

8- بيش از حد اضافه كاري نكنيد

ساعات كاري يكي از مهم‌ترين عوامل بهره‌وري در افراد است. اما وقتي ساعت‌هاي كاري يك نفر زياد باشد دليل بر بهبود كيفيت كاري نيست. اين مورد هم روي زندگي شخصي فرد و هم روي كارش تأثير مي‌گذارد. سعي كنيد در كارتان برنامه ريزي داشته باشيد تا بتوانيد وظيفه هر روز خود را در همان روز تعيين شده انجام دهيد. اضافه كاري بيش از حد فقط شما را خسته‌تر كرده و نمي‌گذارد از كار و از زندگي‌تان لذت ببريد.

تعادل بين كار و زندگي يكي از مهم‌ترين مؤلفه‌هايي است كه نه تنها خود فرد، بلكه سازمان‌ها نيز بايد به آن اهميت بدهند. كارفرمايان نيز بايد با ايجاد ساعات كاري منعطف و درك نيازهاي كارمندان خود به اين مهم بها بدهند، تا همه بتوانند هم از كارشان لذت ببرند و هم وقت كافي براي خود و خانواده داشته باشند.

سؤالات متداول

آيا «نه» گفتن تأثيري در بهبود تعادل بين كار و زندگي مي‌گذارد؟

بله. بيشتر مشكل‌ها از همين موافقت‌هاي بي جا صورت مي‌گيرد. وقتي فردي نمي‌تواند به درخواست‌هاي ديگران پاسخ منفي بدهد، مجبور است چند برابر كار كند و زندگي خود را فداي يك كلمه كند. اگر بتوانيم به راحتي به درخواست‌هاي نا به جاي ديگران «نه» بگوييم، از تعادل ايجاد شده بين كار و زندگي خود لذت خواهيم برد.

آيا راه ساده‌تري براي ايجاد تعادل بين كار و زندگي وجود دارد؟

البته. شما مي‌توانيد يك روز خود را به سه بخش مفيد تقسيم كنيد. 8 ساعت بخوابيد، 8 ساعت كار كنيد و 8 ساعت به زندگي شخصي خود بپردازيد. اين يك برنامه ساده و كاربردي براي شما خواهد بود تا به بهبود تعادل در زندگي خود كمك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه وضعيت كار و زندگي از مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توانيد با شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : ايجاد تعادل بين كار و زندگي شخصي

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۸:۵۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی