كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

زماني گه قصد راه اندازي يك كسب و كار خانگي را به عنوان يك كارآفرين داريد؛ مهمترين مسئله اي كه با آن روبرو هستيد تصميم گيري براي انتخاب صحيح نوع فعاليت و رشته شغلي مي باشد. اين انتخاب بايد با توجه به زير ساخت هاي موجود، توانايي، نقاط قوت و ضعف، پيدا كردن شناختي مناسب از بازار صورت گيرد. مرحله بعدي يادگيري دانش و مهارت هاي لازم براي اجرايي نمودن كسب كار مي باشد. در طول اين سال ها با افراد زيادي مواجه شديم كه ايده هاي خوبي داشتند ولي به دليل عدم مطالعه و امكان سنجي درست و گرفتن مشاوره از متخصص بعد از صرف هزينه هاي زياد مالي و زمان با شكست مواجه شدند. به همين دليل در اين مقاله قصد داريم تا 10 نكته مهم را كه بايد قبل از راه اندازي كسب و كار خانگي بدانيد را توضيح دهيم.

براي دريافت مشاوره در زمينه راه اندازي انواع كسب و كار خانگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

 

منبع: راه اندازي كسب و كار خانگي

1- راه اندازي كسب و كار خانگي بايد در زمينه علايق و استعدادتان باشد

در اولين مرحله چندين زمينه براي كسب و كار خانگي با توجه به زير ساخت ها، توانايي و علايق خود  انتخاب كنيد. بعد از انتخاب كردن زمينه هايي كه قصد فعاليت در آنها را داريد بايد مطالعات دقيقي در مورد دانش، مهارت هاي لازم و بازار انجام دهيد. كسب و كارهاي مشابه را بازديد كنيد چرا كه با مطلع شدن از نقاط ضعف و قوت آنها شناخت خوبي نسبت به زير ساخت هاي لازم، نياز هاي مالي و فني و به خصوص تصور درستي از بازار پيدا خواهيد كرد.

2 – زمينه هاي مختلفي كه براي كسب و كار انتخاب كرديد را مقايسه كنيد.

بعد از انتخاب و بررسي زمينه هاي مختلف فعاليت كه راه اندازي كسب و كار خانگي به آنها علاقه داريد؛ بايد اين زمينه ها را از جنبه هاي مختلف مانند اقتصادي، بيشترين تطابق با علاقه ، مهارت هاي شما، آموزش هاي مورد نياز، سرمايه اوليه و … بررسي نمود. به عنوان مقال اگر علاقه اي به كار با كامپيور و حوزه اي تي نداريد پس يادگيري برنامه نويسي سايت و اپ انتخاب مناسبي براي كسب و كار خانگي شما علاوه بر اين كه از لحاظ اقتصادي توجيه دارد، نخواهد بود. در نتيجه شما بايد زمينه اي را انتخاب كنيد كه علاوه بر اين كه از لحاظ مالي بيشترين سود را براي شما به همراه خواهد داشت؛ بايد مطابق با علاقه، استعداد و توانايي شما نيز باشد.

3- بررسي بازار كسب و كار خانگي

براي اينكه بتوانيد بهترين گزينه را براي كسب و كار خود انتخاب كنيد بايد با نحوه ورود به بازار و چرخه مالي قبل از راه اندازي كسب و كار خانگي خود آشنا باشيد. به عنوان مثال يك خطاط كه از توليد تابلو هاي خط خود لذت مي برد با توليد و فروش آثار هنري مشتري پسند خود در بازار مي تواند درآمد زايي داشته باشد. با اين كار از محل فروش آثار خود نه تنها سرمايه لازم براي خريد مواد اوليه توليدات بعدي خود را تامين كند بلكه با جذب رضايت مشتريان مي تواند سفارش هاي بعدي خود را دريافت نمايد. با اين عمل اين فرد جاي خود را به مرور در بازار باز مي كند.


توجه به نياز و تقاضاي بازار و استفاده از شيو هاي جديد بازاريابي ( عرضه محصولات در دنياي مجازي يا در نمايشگاه هاي هنري و … ) به وي كمك مي كند تا با استفاده از بازخوردي كه از مشتريان دارد زمينه كاري خود را گسترش دهد و همچنين محصولات خود را به نياز و تقاضاي مردم نزديك تر كند. پس درآمدزايي مبتني بر تقاضاي بازار در كنار علاقه و مهارت شخص از عوامل اصلي يك كسب و كار خانگي موفق است.

4- داشتن سيستم حسابداري و اداري متناسب با كسب و كار خانگي

با توجه به اينكه كارآفرينان و شاغلين كسب و كار هاي خانگي غالبا متكي به  تجربه و مهارت فني هستند لذا از ابتدا  لازم است يك نظام  اداري و حسابداري ساده متناسب با فعاليت هاي بنگاه ههاي كوچك خود را براي مستند سازي انجام  امورات  اداري و  مالي خود پياده سازي نمايد اين بخش را مي توان در يك فرايند تقسيم كار منطقي سازمان يافته كه درآن حد و مرزها و شرح وظايف هر كدام از افراد درگير فعاليت در خانواده مشخص شده بر عهده يكي ديگر از اعضاي خانواده قرار داده تا بصورت دوره اي با توجه به حجم فعاليت، توليدات و براساس تقاضا و نياز مشتري بتوان بازخوردهاي مسير فعاليت شغلي را چه بلحاظ تنوع محصول ، چه بلحاظ كيفيت و چه بلحاظ كميت به دارنده اصلي كسب كار منتقل نمايد.

5- راه اندازي كسب و كار خانگي در يك مكان مناسب

فضاي انتخابي براي راه اندازي كسب و كارهاي خانگي بلحاظ  استقرار و انجام فعاليت بايد بگونه اي انتخاب شود كه در محيط زندگي قابل پياده سازي باشد. در اين راستا لازم است فعاليت ها بگونه اي انتخاب شود كه بلحاظ تردد، سر و صدا و تامين فضا، ضمن حفظ حقوق تمامي همسايگان و اعضاي خانواده قابليت پياده سازي در محيط منزل را داشته باشد.
مثلا اگر شما قصد  توليد محصولات غذايي را داريد فضاي بهداشتي مورد استفاده در خانه به گونه اي بايد انتخاب شود كه امكان توليد محصول سالم و بازديد و نظارت سنواتي كارشناس بهداشت را داشته باشد. در اين رابط به نظرات تمامي اعضاي خانواده توجه كرده و سعي نماييد بهترين طرح استقرار انتخاب نماييد.

6- نكات اميني را در زمان راه اندازي كسب و كار خانگي خود رعايت كنيد.

به امنيت خود، فرزندان و خانواده در ارتباط با مخاطرات شغلي توجه ويژه بنماييد اگر با مواد قابل اشتغال سر و كار داريد الزامات پيش گيري آتش نشاني را در زمان راه اندازي كسب و كار خانگي رعايت نماييد اگر با ابزار برنده كار مي كنيد، بايد به آموزش و  برنامه ريزي پيش گيري از صدمات جسمي  توجه خاص داشته باشيد. جعبه كمكهاي اوليه را تهيه نماييد. در اين ارتباط  از مشاورين ايمني و و بيمه براي پيش گيري از صدمات احتمالي و جبران خسارات در صورت بروز حادثه راهنمايي بگيريد و براي رفع مشكلات با اعضاي خود خود نيز بصورت منظم و هفتگي جلسه گفتگو داشته باشيد.

7- طرح توجيهي كسب و كار خانگي خود را قبل از شروع كار آماده كنيد.

پس از شناخت كامل از ابعاد فني كار ، سرمايه مورد نياز ،مواد اوليه و تجهيزات و ابزار  مورد استفاده  براي كسب و كار خانگي خود يك ساختار و طرح توجيهي فني اقتصادي تهيه نماييد و در آن ضمن توجيه كار وضعيت شرايط احراز شغل، پارامترهاي ديگري مانند شرح وظايف و مسئوليتهاي و مزاياي افراد درگير در كسب وكار نيز مشخص نماييد. در اين راستا از كمك مشاورين مرتبط استفاده كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر مقاله طرح توجيهي ما را مطالعه نماييد.

8- مجوز مشاغل خانگي را دريافت نماييد.

از طرح هاي ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي و  قوانين ،مقررات و آيين نامه هاي اجرايي  مرتبط كسب و كار خانگي خود آگاهي يابيد. از طريق سامانه معاونت توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت كار و رفاه اجتماعي با همكاري دستگاه اجرايي مرتبط  مجوز  كسب و كار خانگي را  جهت قانونمند نمودن فعاليت و امكان استفاده از تسهيلات و حمايت هاي قانوني مرتبط با مشاغل خانگي دريافت نماييد.

9- با اصول بازاريابي نوين آشنا شويد

براي بازار يابي  فعاليت خود سعي نماييد از شبكه هاي اجتماعي در محيط اينترنت استفاده كنيد. براي انجام اين كار ضمن گرفتن مشاوره از يك فرد متخصص مي توانيد از اعضاي خانواده خود استفاده كنيد. بسياري از بازار هاي مجاري موجود در فضاي اينترنت امكان تاسيس فروشگاه مجازي را به شما مي دهند . از امكانات بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي استفاده نماييد.

10- از خدمات مشاوره كسب و كار بهرمند شويد

مرحله به مرحله از ابتداي شروع ايده يابي تا زمان بهربرداري از كسب و كار خانگي خود سعي نماييد از مشاورين و كارشناسان متخصص استفاده كنيد اين امر باعث صرفه جويي در زمان و هزينه شما براي راه اندازي كسب و كار خانگي تان مي شود. همچنين دريافت مشاوره كسب و كار به شما كمك مي كند تا بتوانيد بهترين مسير را براي رسيدن به هدفتان انتخاب كنيد. مشاوره از يك فرد متخصص به شما كمك مي كند تا بتوانيد در يك زمان كم فعاليت خود را گسترش دهيد و شرايط لازم براي راه اندازي براي يك كارگاه را به دست آوريد.

مركز مشاوره كسب و كار كاردوك حامي شما در راه اندازي كسب و كار خانگي تان

مشاورين مركز مشاوره كسب و كار كاردوك آماده اند تا به شما در تمامي مراحل گسترس و راه اندازي يك كسب و كار خانگي به شما كمك كنند تا بتوانيد از اتلاف هزينه و زمان جلوگيري نماييد. شما مي توانيد در هر كجايي كه هستيد از خدمات مشاوره تلفني و حضوري اين مركز بهرهمند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه راه اندازي انواع كسب و كار خانگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: راه اندازي كسب و كار خانگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۴۱:۱۵ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی