كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

يكي از راه‌هاي ورود به بازار كار، داشتن مهارت هاي شغلي است. با گسترش علوم و تخصصي شدن مشاغل سن ورود به بازار كار نيز دستخوش تغييراتي شده است. اما از طرفي مي بينيم كساني را كه با وجود تحصيلات دانشگاهي، نمي توانند حرفه و يا درآمد مناسبي داشته باشند. بالعكس وقتي درباره زندگي برخي از افراد موفق سرچ مي كنيم، كساني را مي بينيم كه موفقيت هاي بزرگ را بدون مدرك آكادميك به دست آورده اند. اما چگونه اين افراد به چنين جايگاهي رسيده اند؟ براي پاسخ به اين سوال و ايجاد تغيير در كسب و كار خود، با ما در ادامه اين مطلب همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه قوانين مربوط به حوزه تجارت مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد. 

 

منبع : مهارت شغلي

براي ورود به بازار كار چه مهارت هاي شغلي مورد نياز است؟

اگر هنوز وارد بازار كار نشده ايد، احتمالا استرس و نگراني زيادي تجربه مي كنيد، نمي دانيد از كجا شروع كنيد، مي ترسيد موفق نشويد و يا اصلا نتوانيد مشغول به كاري شويد! همه اين احساسات تا حدي قابل درك هستند، اما براي آن كه بتوانيد جايگاه محكمي براي خودتان دست و پا كنيد، نياز به كسب حداقل 6 مهارت داريد كه در ادامه به شرح آن ها مي پردازيم.

1- روابط عمومي اولين مهارت شغلي

توانايي برقراري ارتباط با ديگران يكي از اصلي ترين مهارت هايي است كه به شما كمك مي كند، شغلي مناسب براي خود مهيا كنيد. كساني كه از اعتماد به نفس و ارتباط كلامي بالايي برخوردار هستند، راحت تر مي توانند از فرصت هاي پيشرو بهره ببرند. به ياد داشته باشيد كه براي موفقيت در هر كاري شما نياز به تعامل با ديگران داريد. پس اگر در اين زمينه تجربه كمي داريد و يا روابط محدودي داريد، مي توانيد مشاغلي را برگزينيد كه نياز كمتري به ارتباط با ديگران دارد. اما اگر شجاعت لازم براي به دست آوردن قله هاي ترقي را داريد، براي به دست آوردن اين مهارت تلاش نماييد.

2- تسلط به چند مهارت پايه كامپيوتري

وقتي وارد فروشگاهي مي شويد، متصدي با استفاده از كامپيوتر خريد شما را محاسبه و از طريق دستگاه بانكي پرداخت را انجام مي دهيد. در هر شغلي كه بنگريد، رد پايي از كامپيوتر در آن مي‌بينيد. پس كافي است با كسب چند مهارت ساده، راهي براي ورود به كار براي خود باز كنيد. براي شروع، كار با نرم افزارهايي مثل آفيس (وورد و اكسل مخصوصا) را ياد بگيريد.

3- آمادگي براي كار تيمي يكي از مهارت هاي شغلي مهم است

در بسياري از مشاغل، كار تيمي شرط اول براي موفقيت محسوب مي شود. پس بهتر است اين مهارت را در خود تقويت كنيد. كار تيمي نياز به روحيه اي جمع محور دارد، به اين معنا كه اهداف گروه به نسبت خواسته هاي شخصي در اولويت باشند. فرض كنيد در يك شيريني فروشي كار مي كنيد يك نفر مي تواند تمام كارهاي درست كردن كيك را انجام دهد، اما با همكاري چند نفر بازدهي و كيفيت محصول بالاتر خواهد بود. اين موضوع در هر كار ديگري نيز صدق مي كند. براي آن كه خود را در اين مهارت بسنجيد و ارتقا دهيد، در كارهاي گروهي و يا تيم هاي ورزشي گروهي شركت كنيد.

4- مديريت خود

چه بخواهيد كسب و كار خودتان را داشته باشيد و يا چه بخواهيد براي كسي كار كنيد، نياز به خود مديريتي و ويژگي هاي رهبري داريد. خود مديريتي ويژگي است كه شما را از ديگران متمايز مي كند و در واقع نوعي برتري براي شما محسوب مي شود. برنامه ريزي، اولويت بندي، نظم در انجام وظايف و… از جمله كارهايي است كه بايد براي پيشبرد سريع و موفقيت در كارهايتان انجام دهيد.

5- تفكر انتقادي و خلاق بودن

تفكر انتقادي به توانايي شما در تحليل و ارزيابي يك موضوع از ابعاد مختلف گفته مي شود. براي آن كه اين گونه بيانديشيد ابتدا لازم است موضوع يا مساله را درك كرده و همه احتمالات را در نظر بگيريد. سپس هر ايده و راهي كه براي حل آن به ذهن تان مي رسد را ارائه دهيد. همراهي تفكر انتقادي و خلاقانه دو مهارتي اساسي در بازار كار امروزي محسوب مي شوند. براي تمرين اين مهارت ها نگاه تان به هر مسئله اي تغيير داده و از دريچه اي ديگر به مسائل بنگريد.

6- توانايي يادگيري و پذيرش تغييرات از جمله مهارت شغلي مي باشد

داشتن تحصيلات و يا آموزش هايي كه قبل از ورود به كار ديده ايد، شايد براي يك دوره زماني كافي به نظر مي رسيدند. اما سرعت پيشرفت علوم و فناوري هاي تازه به حدي است كه اگر مي خواهيد در كار خود هميشه جزء بهترين ها باشيد بايد همگام با اين تغييرات شما نيز تغيير كنيد. پس اگر نمي خواهيد از قافله عقب بمانيد، از پرسيدن و ياد گرفتن نهراسيد و در مقابل تغييرات انعطاف نشان دهيد.

براي ورود به مشاغل مختلف نياز به چه مهارت هايي داريم؟

در بالا به مهارت هايي اشاره شد كه براي ورود به هر شغلي لازم هست. اما با تخصصي شدن مشاغل، در ارتباط با هر شغلي نياز به آموزش و فراگيري مهارت هاي خاصي خواهيد داشت. در ادامه با كليك بر هر كدام از شغل هاي مي توانيد از مهارت مورد نياز اطلاع كسب كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه قوانين مربوط به حوزه تجارت مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد. 

 

منبع : مهارت شغلي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهارت شغلي،
موضوع:
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۵:۴۷ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی