كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

طرح توجيهي توليد آب معدني به شما كمك مي كند تا ذخاير طبيعي منابع آب معدني كه در مناطقي از كشور وجود دارد، به فرصتي براي سرمايه‌گذاري و صنعتي سازي تبديل كنيد. اين فرصت تنها براي مناطقي است كه داراي چنين مزيت طبيعي هستند. با سرمايه گذاري در اين بخش مي‌توانيد از مزاياي اقتصادي و سودآوري كلاني برخوردار شويد. به طوري كه با راه اندازي فاز اول پروژه حداقل براي 18 نفر نيز به طور مستقيم اشتغال ايجاد مي‌كنيد. در ادامه خلاصه اي از اين طرح را شرح داده ايم. براي دريافت مشاوره كسب و كار و خريد و سفارش طرح توجيهي با مركز كاردوك تماس بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ايده‌ و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري صنعتي از مركز مشاوره كسب و كار كاردوك با شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

 

منبع : طرح توجيهي توليد آب معدني 

 

معرفي طرح توجيهي توليد آب معدني

آب معدني آبي زلال و بي‌بو و حاوي تركيبات مفيد طبيعي معدني (همچون پتاسيم، كلسيم، آهن، اكسيژن) بوده و عاري از مواد مضر (مثل نيترات و آرسنيك) براي سلامتي انسان است. در فرايند تامين آب از منابع طبيعي، انتقال، تصفيه، پركردن در ظروف، بسته‌بندي و توزيع محصول بعنوان يك كالاي اقتصادي مي‌بايد از استانداردهاي ملي ايران، مصوبات حوزه توليد و بسته‌بندي و آخرين اصلاحيه‌ها و تجديدنظرهاي تبعيت نمود.

نظر به اينكه تامين آب از منابع طبيعي همانند چشمه و چاه‌هاي متصل به سفره هاي آب زير زميني بدست مي‌آيد، پس تركيبات آن در فصول مختلف سال بايد از ثبات نسبي برخوردار بوده و با تغيير شرايط، ويژگي‌هاي آن نبايد تغيير كند. ازديدگاه اقتصادي واحد صنعتي توليد، فرآوري و بسته‌بندي انبوه آب معدني مي‌بايد در نزديكترين فاصله ممكن قانوني به سرچشمه آب باشد.

طرح توجيهي توليد آب معدني با توجه به نقاضاي بازار

به لحاظ افزايش تقاضا براي آب با توجه به سرانه مصرف روزانه هر فرد تا ۲ ليتر و عدم امكان توليد و بسته‌بندي آن در تمامي مناطق كشور و كشورهاي همسايه (بدليل شرايط اقليمي خشك و محدود بودن منابع تامين آب شرب، سالم و  بهداشتي چه بصورت گاز دار و بدون گاز)، سرمايه گذاري در اين طرح با شرط تامين و در دسترس بودن منابع آب قابل تاييد با توجه به ظرفيت اقتصادي، موجه مي‌باشد.

فرآيند توليد آب معدني

تكنولوژي و روشهاي توليد آب معدني را مي توان به سه بخش عمده تقسيم نمود .
الف) آماده‌سازي و سالم‌سازي آب

ب ) پر كردن وبسته‌بندي آب معدني

ج) توليد ظروف و قطعات مورد نياز جهت بسته بندي آب

كالاهاي جايگزين آب معدني

آب عنصري حياتي براي نوشيدن وبهداشت انسان هاست، ما آن را براي توليد غذا و تامين حيات انساني نياز داريم. آب معدني و آشاميدني داراي كالاهاي متعدد جايگزين همانند آب ميوه‌ها، نوشابه‌هاي گازدار و بدون گاز، ماءالشعير هست كه تركيب اصلي آن‌ها را نيز آب سالم تشكيل مي‌دهد؛ پس عملا بازار خاص خود را دارند و جايگزني ندارد. آب آشاميدني به شيوه‌هاي مختلف نير قابليت غني سازي را نيز دارد.

طرح توجيهي توليد آب معدني | بررسي بازار و رقبا

نظر به وابستگي اين توليد به وجود منابع آب سالم در ظرفيت و دبي اقتصادي و كمبود منابع آب در اقليم‌هاي خشك كشور و كشورهاي همسايه كه غالباً با معضل تامين آب آشاميدني سالم و بهداشتي مواجه هستند و به موازات توسعه مثبت فرهنگ مصرف استفاده از آب سالم به صورت مظروف، گستردگي كاربرد اين محصول در حوزه صنايع از جمله ساختمان سازي و روند رو به رشد صنايع ساختماني و تزئيني در داخل كشور و درك مناسب نيازهاي متنوع خريداران و ضرورت صرفه جويي در ميزان انرژي مصرفي، بهترين بازار هدف براي اين محصول بازار داخل كشور سپس صادرات به كشورهاي همسايه است.

آمار و ارقام مربوط به بازار

در حال حاضر در  كشور 292 جواز تاسيس احداث انواع آب آشاميدني و معدني گازدار و بدون گاز در كشور صادر شده است. از اين تعداد 90 طرح با پيش بيني سرمايه گذاري 15117266 ميليون ريال و اشتعال 4088 نفر و پيش‌بيني ظرفيت توليدي ساليانه 6312193 تن از انواع آب هست.

طرح‌هاي داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 35درصد در حال اجرا هستند. تعداد 317 واحد صنعتي داراي پروانه بهره‌برداري صنعتي توليد انواع آب آشاميدني و آب معدني بسته بندي شده در كشور وجود دارد كه داراي سرمايه گذاري اسمي 38744563 ميليون ريال، اشتغال اسمي 34935 نفر و ظرفيت توليدي ساليانه 16641668 تن هستند. از اين تعداد 106 واحد صرفا آب معدني توليد مي نمايند كه داراي  اشتغال  5876 نفر با سرمايه گذاري 7884303 ميليون ريال و ظرفيت توليدي ساليانه  5478568  مي‌باشد.

نياز بازار

بدون احتساب صادرات در كشور ساليانه 58000000 تن انواع آب آشاميدني و معدني مورد نياز شرب است كه هم اكنون بخش بزرگي از آن توسط آب موجود در سيستم‌هاي لوله كشي شبكه آب‌رساني تامين مي‌گردد. همزمان اين آب به مصارف بهداشتي، شتشو، آشاميدن، فضاي سبز و ساير نيازمندي‌هاي حوزه شهر و روستا مي‌رسد كه علل القاعده مي‌بايست از سطوح تصفيه متفاوتي به تناسب استاندارد و نوع مصرف برخوردار مي‌بود.

بودجه مورد نياز جهت سرمايه گذاري

با توجه به  توان سرمايه‌گذاري، سطح تكنولوژي، محل استقرار و ظرفيت توليد در بخش‌هاي پركن و بسته‌بندي آب و توليد ظروف مورد نياز؛ سرمايه‌گذاري و اجراي طرح توليد و بسته‌بندي آب‌هاي معدني گازدار و بدون گاز و يا غني شده متفاوت است.

بر اساس مطالعات انجام شده در حال حاضر سرمايه‌گذاري ثابت توليد آب معدني در بطري‌هاي 500 ميلي ليتري و 1500 ميلي ليتري و ليواني با ظرفيت اقتصادي ساليانه حدود 30000تن، 96 ميليارد ريال و سرمايه در گردش 38 ميليارد ريال نياز دارد.

نرخ بازدهي سرمايه گذاري انجام شده، بيشتر از 33 درصد بوده و كمتر از ۳ سال دوره برگشت سرمايه را خواهيد داشت. در ذيل خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت عملي توليد ساليانه 30000تن انواع ظروف پر و بسته‌بندي شده آب معدني در سال ارائه شده است. بديهي است با گذشت زمان و تغيير شرايط اقتصادي بايد مطالعات پيش امكان سنجي و بروز رساني انجام شود.

مشخصات عمومي طرح توجيهي توليد آب معدني

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين 6800 متر مربع
2 زيربنا كل (توليدي ،خدماتي و ستادي ) 2120 متر مربع
3 ماشين آلات داخلي 28700 ميليون ريال
4 ماشين آلات خارجي 81000 لير تركيه

 

جدول سرمايه گذاري طرح توجيهي توليد آب معدني

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 96128
2 سرمايه گذاري  درگردش 38125
3 كل سرمايه گذاري 134253

 

شاخص هاي مالي

موضوع ميزان
نرخ بازده داخلي IRR 4/34  درصد
دوره برگشت سرمايه 13/3
نرخ بازده داخلي حقوق صاحبان سرمايه 76/37 درصد

 

مزاياي اجراي طرح توجيهي توليد آب معدني

  • سودآوري، بازده و دوره برگشت مناسب سرمايه­ گذاري
  • مصرف گسترده و رو به رشد محصولات طرح
  • امكان صادرات اين محصول در صورتي كه استانداردهاي لازم در توليد اين محصولات رعايت شوند.
  • امكان غني سازي آب توليدي با گاز و مواد مغذي
  • امكان توسعه سطح تكنولوژي، افزايش ظرفيت توليد و ايجاد تنوع
  • امكان توليد و توسعه ظروف مورد نياز بسته بندي آب

نتايج  مطالعات فني ، اقتصادي و مالي

اخذ مجوز پهاي لازم از معاونت غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و امور آب منطقه‌اي از الزامات و پيش شرط‌هاي اجراي اين طرح است. اداره تامين زير ساخت براساس پلان هاي مهندسي حوزه‌هاي سيل، صنعتي، مكانيكال و الكتريكي و برقراري ارتباطات فرا ملي به منظور تامين بخشي از ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز واحد از شركت‌هاي خارجي از ضروريات اين طرح سرمايه گذاري است.

نظر به ضرورت تنوع بخشي مستمر محصول و فرايندهاي برنامه‌ريزي راه‌اندازي و اخذ پروانه واحد تحقيق و توسعه بنگاه و انخاذ تمهيدات به منظور توليد محصولات غني شده براساس استاندارهاي بهداشتي ملي و بين المللي بسيار ضروري است. اگر تصميم به توليد چنين واحد صنعتي داريد مي توانيد تمامي مراحل پروژه از نوشتن طرح توجيهي ، اخذ مجوزها و تامين مالي را به مركز كاردوك بسپاريد. براي نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ايده‌ و فرصت هاي سرمايه گذاري صنعتي با شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توجيهي توليد آب معدني 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۱۰:۱۸ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی