كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

يكي از رشته هاي پُرطرفدار در ايران، مديريت بازرگاني است. اصولاً رشته‌هاي مديريت در ايران به دليل شرايط شغلي مناسب، علاقه‌مندان خود را دارد. بازرگاني از گرايش‌هاي جذاب رشته مديريت است، اما بسياري از جوانان در ابتداي انتخاب اين رشته از آينده و جايگاه شغلي كه در انتظارشان هست، اطلاعي ندارند. همين امر باعث ميشه نتوانند مهارت‌هاي و مسيرهاي درست جهت رسيدن به اهداف شان را انتخاب كنند. براي اطلاع از نحوه ورود به بازار كار و سرمايه گذاري حتي در دوران دانشجويي از كارشناسان مركز كاردوكمشاوره كسب و كار دريافت كنيد.

 

براي مشاوره كسب و كار و شروع كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : رشته مديريت بازرگاني

 

 

رشته مديريت بازرگاني

اگر علاقه‌مند به كار در شركت‌ها و مؤسسات مختلف تجاري و بازرگاني هستيد، رشته مديريت بازرگاني مناسب شماست. با جذب افراد اين رشته و تربيت مديران بازرگاني لايق، مؤسسات و اُرگان‌هاي تجاري توانستند به پيشرفت‌هاي خوبي برسند، بسياري از كسب و كارهاي موفق نيز با استفاده از مهارت‌ها و تكنيك‌هاي مديريتي به سودهاي كلان دست يافته‌اند. براي اطلاع از نحوه عمل و حيطه هاي كاري يك شركت بازرگاني كليك كنيد. در ادامه اطلاعات كامل‌تري را در مورد اين رشته در اختيار شما قرار مي‌دهيم.

1- معرفي رشته مديريت بازرگاني

يك شركت تجاري به مديراني نياز دارد تا بتوانند بين مشتريان و خريداران ارتباط برقرار كنند. هر مديري با استفاده از دانش و امكانات سازماني خود علاوه بر بهبود اين مسير ارتباطي، سعي در شكل دادن مسيرهاي تازه هست. بنابراين لازمه نشستن در اين جايگاه داشتن ديدي فراتر و خلاقانه نسبت به ساير افراد است.
مدير شركت با اعمال سياست‎‌هاي خود، مشتريان را جذب مي‌كند، برند و محصول را معرفي مي‌كند و عامل اصلي در سود و زيان شركت به حساب مي‌آيد. براي رسيدن به اين جايگاه لازمه در دانشگاه در يكي از رشته هاي مدريتي به تحصيل بپردازيد. اين رشته افراد را مقاطع مختلف كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري تربيت مي‌كند و آن‌ها را براي ورود به بازار كار آماده مي‌كند.

2- هدف اصلي رشته مديريت بازرگاني

هر رشته بنابر اهدافي تعريف شده و در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود. هدف اين رشته اين است كه دانشجويان را با وظايف سازمان‌هاي بازرگاني آشنا كند و به آن‌ها آموزش قدرت تجزيه و تحليل اطلاعات مهم و اساسي را ارائه دهد. همچنين اين رشته دانشجويان را آماده مي‌كند تا بتوانند بهترين تصميمات را در جهت منافع شركت‌ها و سازمان‌هاي بازرگاني اتخاذ كنند و براي هر مشكلي نيز راه حل‌هايي اساسي طبق قانون ارائه دهند.

3- گرايشات رشته بازرگاني

اين رشته مانند ساير رشته ها در مقطع كارشناسي بيشتر به مباني و اصول مديريتي مي‌پردازد، اما در مقطع كارشناسي ارشد افراد مي‌توانند در يكي از رشته‌هاي بازاريابي، بازرگاني بين المللي، تجارت الكترونيك، مديريت استراتژيك، بازرگاني داخلي و كارآفريني به تحصيل بپردازند. كساني كه در مقطع دكتري مي‌خواهند به تحصيل بپردازند نيز مي‌توانند يكي از گرايشات اين رشته از جمله؛ مديريت بازرگاني، مديريت سياست‌گذاري بازرگاني و رفتار سازماني و مديريت منابع انساني را انتخاب كنند. همانطور كه مي‌بينيد رشته بازرگاني با گرايشات مختلفي كه در ايران دارد، توانسته علاقه‌مندان به خود را به چند برابر افزايش دهد كه البته اين به نفع سازمان‌ها و اُرگان‌هايي است كه در زمينه تجارت فعاليت مي‌كنند.

4- بازار كار رشته مديريت بازرگاني

دانشجويان با تحصيل در رشته مديريت بازرگاني مي‌توانند به شناخت خوبي از كسب و كارها برسند و به شيوه‌هاي موفقيت در يك تجارت پي ببرند. بر همين اساس بازار خوبي براي اين رشته وجود دارد كه البته با توجه به مهارت و تخصص، فرد مي‌تواند به جايگاه خوبي دست پيدا كند. برخي از مشاغل حاضر براي اين رشته عبارتند از:

بازاريابي و مشاغل مرتبط با آن

فعاليت در حوزه صادرات و واردات

فعاليت در زمينه برند سازي و تحقيقات بازار شركت‌ها

فعاليت در قسمت بازار فروش و جذب مشتري

فعاليت در زمينه بيمه

فعاليت در زمينه امور مالي و بانكداري

فعاليت در زمينه تجارت الكترونيك

5- مهارت‌هاي لازم براي رشته بازرگاني

كسي كه مي‌خواهد مدير بازرگاني شود، بايد بتواند ويژگي‌هايي را در خود پرورش دهد و يا آن‌ها را داشته باشد. از جمله اين ويژگي‌ها مي‌توان به خلاقيت، اعتماد به نفس بالا، فن بيان قوي، توانايي مديريت و كنترل، قدرت تجزيه و تحليل و علاقه‌مند به مسائل تجاري، بازرگاني و اقتصادي اشاره داشت. داشتن اين ويژگي‌ها به فرد كمك مي‌كند تا در طي دوران تحصيل و بعد از مشغول شدن به كار موفق‌تر از ديگر همتايان خود عمل كند.

بهترين كار براي موفقيت در رشته تحصيلي و تضمين آينده شغلي انتخاب مسير درست و كسب مهارت هاي مورد نياز در آن رشته است.

سؤالات متداول

اين رشته چند واحد درسي دارد؟

مجموع واحدهاي رشته مديريت بازرگاني در دوره كارشناسي 140 واحد و در مقطع كارشناسي ارشد 32 واحد است كه از اين تعداد 4 واحد آن مختص پايان نامه مي‌باشد.

آيا مي‌توان غير از ورود از طريق كنكور مدرك اين رشته را به دست آورد؟

ورود از طريق كنكور سراسري يكي از بهترين گزينه‌ها براي تحصيل در اين رشته است. اما اگر مي‌خواهيد از طريق ديگري در اين رشته تحصيل كنيد مي‌توانيد به آموزشگاه‌هاي حضوري و مجازي مراجعه كرده و پس از انجام تحقيقات لازم و اطمينان از اعتبار مدرك اعطايي، شروع به تحصيل كنيد.
اگر مدرك دانشگاهي نيز براتون اهميت ندارد، مي توانيد با ورود به بازار كار و شركت در كارگاه هاي مختلف مهارت هاي مديريتي را كسب كنيد.

 

براي مشاوره كسب و كار و شروع كار مي توانيد با مشاوران مركزمشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : رشته مديريت بازرگاني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رشته مديريت بازرگاني،
موضوع:
[ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۵:۵۱ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی