كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

طبق آخرين آمار صادرات به عراق در كل بيش از 63 ميليارد دلار و فروش نفت با بيش از 5 ميليون بشكه بخش بزرگي از درآمد صادرات به عراق را تشكيل مي‌دهد. عراق با جمعيتي بالغ بر 43 ميليون نفر بازار هدف مناسبي برآورد مي‌شود. واردات در اين كشور به دليل فقدان شركت‌هاي صنعتي نقش مهمي در تهيه انواع كالاها دارد. در سال 2017 بيش از 30 ميليارد دلار كالا و خدمات به عراق صادر شده كه اين رقم در حال افزايش نيز هست. با اين وجود حضور در بازار عراق ريسك بالايي داشته اما مزاياي بسياري نيز به همراه دارد. با دريافت مشاوره كسب و كار از مركز كاردوك مي‌توانيد ميزان اين ريسك را به پايين‌ترين حد ممكن برسانيد.

براي دريافت مشاوره  در زمينه صادرات به عراق مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : صادرات به عراق

صادرات به عراق

اولين شرط براي صادرات به اين كشور علامت گذاري و بسته بندي تمام محصولات به زبان عربي است. حضور در بازار عراق مستلزم حضور نمايندگان محلي و ايجاد روابط نزديك تجاري است. حضور در بازارهاي مرزي مي‌تواند فرصتي براي ملاقات با تجار عراقي و ديده شدن كالاها ايجاد بكنند. گاهي اوقات چند هفته يا ماه طول مي‌كشد تا روابط تجاري شكل بگيرد. بازاريابي در عراق به صبر صادركنندگان احتياج دارد. تهيه بروشور و كاتالوگ به زبان عربي با عناصر فرهنگي مي‌تواند تأثير مثبتي در فروش شما داشته باشد. كساني كه داراي كارت بازرگاني هستند، براي خارج كردن و وارد كردن كالا در حجم هاي بالا به آن نياز خواهند داشت. شما مي توانيد براي دريافت كارت بازرگاني كليك كنيد.

فرصت‌هاي بازار عراق

عراق در حال ساخت و ساز است و دولت بودجه زيادي براي اين كار اختصاص داده است. از طرفي ديگر بسياري از زيرساخت‌هاي عراق از بين رفته‌اند و نياز به سرمايه گذاري دارند. همچنين در بخش كالا و خدمات، در بسياري از صنايع از جمله مواد غذايي، دارويي، كشاورزي، پتروشيمي، تجهيزات الكترونيكي، ارتباطات از راه دور و غيره نياز به واردات كالا و سرمايه‌گذاري دارد.

چالش‌هاي بازار عراق

اصلي‌ترين چالش در بازار عراق رقابت با كمترين قيمت است. با اين حال، درآمد سرانه در عراق نزديك به 17000 دلار مي‌باشد. اما بايد در نظر بگيريد كه فقر در اين كشور بسيار زياد است. سهامداران عمده در بازار عراق شامل ايران، چين و امارات هستند. عراق به سه بخش اعراب سني، كردها و شيعان تقسيم مي‌شود. تجارت با منطقه خودمختار كردستان به دليل محدوديت كمتر، سودآورتر است. مناطق آزاد در كردستان عراق، راه‌هاي سرمايه‌گذاري را منطقي‌تر مي‌كنند.

قيمت‌گذاري در بازار عراق

حضور در بازار عراق نيازمند توجه به قيمت‌گذاري است. به دليل فقر زياد و درآمد كم، بايد قيمت‌گذاري را در سطوح پايين در نظر بگيريد. حضور رقباي قدرتمندي مانند تركيه و چين باعث مي‌شود رقابت در اين كشور پيچيده‌تر شود. شما بايد هزينه حمل و نقل ويژه و تعرفه‌هاي سفارشي را با قيمت نهايي پرداخت كنيد. صادر كنندگان بايد قيمت‌گذاري‌هاي حاشيه‌اي را براي نمايندگان محلي خود در نظر بگيرند.

محدوديت تجارت

دولت تشكيل شده در عراق جديد است. تنظيم تعرفه در اين كشور با روشي پيچيده و سريع صورت مي‌گيرد. اين امر صادركنندگان را در يك چالش غيرقابل پيش بيني قرار مي‌دهد و خطرات تجاري با عراق را بالا مي‌برد. عراق نفت و اسلحه را از طريق شركت‌هاي دولتي وارد مي‌كند و قرارداد مي‌‌بندد. روابط فردي براي حضور در بازار عراق بسيار حياتي است. اين كشور فرهنگ‌هاي بسياري دارد، اما اكثريت آنها مسلمان هستند. ورود محصولات غير اسلامي مانند گوشت خوك، مشروبات الكلي و غيره ممنوع است.

موافقت‌نامه‌هاي عراق و توافق‌هاي بين المللي

متن موافقت نامه مشاركت و همكاري اتحاديه اروپا و عراق در 11 مه 2012 به امضا رسيده است. مقررات تجارت آن به طور موقت در تاريخ 1 اوت 2012، تا زمان تكميل مراحل تصويب براي كل توافق نامه وارد عمل شده است. عراق عضو ناظر سازمان تجارت جهاني است و با كشورهاي تركيه، مالزي، آمريكا، چين، مصر، فرانسه، ايتاليا، ژاپن، اردن، روسيه، تونس، هند و انگلستان توافق‌هاي دو جانبه دارد.

مجوزهاي لازم براي صادرات به عراق

1- فاكتور فروش به زبان عربي يا انگليسي

2- گواهي مبدأ (به زبان انگليسي و عربي)

3- گواهي بهداشت از سازمان نظارت بر سلامت براي محصولات غذايي

4- گواهي‌نامه انطباق با استاندارد مورد تقاضاي كشور عراق COC

5- ليست اظهار كالا ( كه شامل نام و مقدار كالا و اطلاعات جامعي در مورد كالاي صادراتي مي‌باشد).

6- نامه از درخواست‌كننده واردات (اگر مشتري خريدار انحصاري كالا باشد)

7- تهيه برچسب‌هاي كالا به زبان انگليسي و عربي

8- گزارش تست، نمونه‌برداري و بازرسي كالا

9- اخذ استاندارد محيط زيست

10- تأييديه ساخت كالا از سازمان استاندارد

11- تهيه پكينگ ليست براي صادرات كالاهايي كه شامل چند نمونه جنس متفاوت هستند.

12- سپردن پيمان يا تعهد ارزي

13- قرارداد حمل و بيمه

موانع بر سر راه صادرات به عراق

  • عقب ماندگي سيستم بانكي در عراق
  • قوانين خلق‌الساعه و تفاوت در اجراي آن در استان‌ها
  • پيچيدگي امور اداري و تجاري در عراق
  • عدم اتصالات خطوط ريلي در ايران و عراق
  • آشنا نبودن تجار ايراني با بافت فرهنگي و سياسي
  • مشكلات امنيتي در برخي مناطق خاص
  • تفاوت مقررات تجاري در عراق و اقليم
  • نهادينه نشدن روابط بانكي به تناسب روابط تجاري
  • زبان رسمي متفاوت

مزاياي سرمايه‌گذاري در عراق

  • معافيت از ماليات‌هاي داخلي و عوارض گمركي خروجي و ورودي
  • صدور اقامت جهت براي سرمايه‌گذاران و كاركنان خارجي آن‌ها
  • تأمين امنيت سرمايه‌گذاران
  • تأمين تجهيزات و پروژه‌‌ها
  • امكان صادرات به اتحاديه كشورهاي عربي بدون عوارض گمركي
  • در اختيار گذاشتن زمين متناسب با پروژه‌هاي سرمايه‌گذاران به صورت رايگان
  • تضمين اصل سرمايه وارد شده توسط نخست وزير عراق

طبق مطالبي كه گفته شد، صادرات به عراق با توجه به خلاءهايي كه در اين كشور وجود دارد مي‌تواند بسيار سودمند باشد. اين كشور پذيراي سرمايه‌گذاراني است كه تلاش دارند به آباداني اين سرزمين بپردازند.

سؤالات متداول در خصوص صادرات به عراق

چه كالاهايي را مي‌توانيم به عراق صادر كنيم؟

صادرات ماشين آلات صنعتي، صادرات دارو و لوازم درماني، صادرات محصولات غذايي، صادرات مواد بهداشتي و آرايشي، صادرات پارچه و محصولات نساجي، صادرات فراورده‌هاي پتروشيمي و نفتي فرآوري شد، صادرات مصالح ساختمان، صادرات لوازم برقي خانگي، صادرات فراورده‌هاي سلولزي، صادرات مواد شيميايي و مواد معدني، صادرات ميوه‌جات و صيفي‌جات و صادرات محصولات دامي از جمله كالاهاي صادراتي به عراق است.

عمده‌ترين مشكلاتي كه صادر كنندگان با آن رو به رو مي‌شوند چه چيزهايي هستند؟

معيوب شدن كالا در فرآيند صادرات يا واردات كالا، تغيير نرخ برابري ارز، افزايش پيش بيني نشده هزينه هاي حمل و نقل كالا، پرداخت نكردن پول كالايي كه صادر كرديد توسط طرف خارجي، وقوع جنگ يا ناآرامي هاي اجتماعي در كشور خارجي پس از بستن قرارداد از جمله عمده‌ترين اين مشكلات است.

براي دريافت مشاوره  در زمينه صادرات به عراق مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : صادرات به عراق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: صادرات به عراق،
موضوع:
[ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۰:۵۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی