كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

مديريت ارتباط با مشتري (CRM) علمي نوين در عرصه خريد و فروش محسوب مي‌شود كه تقاضا و توقعات مشتريان را محور اصلي تجارت خود قرار مي‌دهد. با وجود رقابت ميان عرضه كنندگان محصول يا خدمات، مشتريان به سمت كساني جذب مي شوند كه شرايط آن‌ها را به بهترين نحو شناسايي كرده و توجه لازم را به آن‌ها مي‌دهد. اگر شما هم به دنبال سودآوري براي شركت يا مجموعه خود هستيد، نمي‌توانيد اصول رابطه با مشتري را ناديده بگيريد. بنابراين رضايت و وفاداري مشتري دو هدف ارزشمند در كسب و كار شما بايد محسوب شوند. با ما در ادامه مطلب جهت اطلاع از راه‌هاي رسيدن به اين دو هدف همراه باشيد. با دريافت مشاوره از مركز كاردوك نيز مي توانيد استراتژي هاي كاري خود را بهبود ببخشيد.

 

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در زمينه كسب و كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: مديريت ارتباط با مشتري

 

تعريف مديريت ارتباط با مشتري

مديريت ارتباط با مشتري به تمام فرايندهاي سازماني كه باعث جذب مشتري و حفظ ارتباطي پايدار در بلند مدت شوند، اطلاق مي‌گردد؛ در چنين حالتي مشتري به خودي خود موجب بقاي سازمان نيز مي شود. به بيان ديگر، فرايندها و فناوري‌هايي است كه سازمان براي شناسايي، انتخاب، ترغيب، گسترش، حفظ و خدمت به مشتري به كار مي‌گيرد.

چگونه وفاداري مشتري را افزايش دهيم؟

وفاداري مشتري مي‌تواند از طريق ارائه قيمت‌هاي پايين براي محصول يا خدمت مورد نظر، تخفيف هاي هميشگي براي وفاداران به محصول، فروش‌هاي ويژه يا تخفيف براي خريدهاي چندتايي، افزايش يابد. با انجام اين كارها مشتريانتان متقاعد مي‌شود كه شما هنوز، ارزان‌ترين ارائه كننده محصول يا خدمت در بازار هستيد و از توجه و خريد محصولات شركت‌هاي ديگر باز داشته مي‌شوند. يكي از روش‌هاي تعريف و اندازه گيري وفاداري مشتري بر پايه طرز فكر و رفتار وي است. در محاسبه وفاداري رفتاري، بسياري از شركت هاي بازاريابي از سه متغير زمان سپري شده از آخرين خريد، تعداد دفعات خريدها و ارزش مالي خريدها، استفاده مي كنند. به اين معني كه وفادارترين مشتريان آن‎هايي هستند كه امتياز بالاتري از اين مقياس كسب كنند.

مزاياي پياده سازي مديريت ارتباط با مشتري

با هدف كسب رضايت مشتريان و بقا در محيط رقابتي، مديريت ارتباط با مشتري مزاياي زير را براي شما به همراه دارد.

  • كاهش هزينه‌هاي بازاريابي و فروش
  • مستحكم شدن ارتباط نزديك‌تر و عميق‌تر با مشتري و جلب سريع‌تر و مؤثرتر وي
  • امكان شناسايي الگوهاي مصرف مشتري، درك بهتر از نيازمندي‌هاي وي و پتانسيل‌هاي موجود براي مشتريان جديد
  • توانايي مدل سازي رفتار مشتري درون واحدهاي كاري
  • استفاده از نتايج تجزيه و تحليل اطلاعات مشتري براي تصميم‌گيري تجاري
  • افزايش ميزان وفاداري مشتريان به محصول و خدمات شركت
  • فراهم كردن شرايط مراجعه مجدد مشتري
  • نظارت و دنبال كردن فرصت هاي فروش محصول

مراحل مديريت ارتباط با مشتري

ارتباط با مشتري بايد بر پايه برنامه و استراتژي فروش هر شركتي تدوين شود. مراحل آن در هشت گام به شرح زير است: 1-شناسايي اهداف استراتژي اين مدل در شركت به طور مشخص و مشتري محور 2-شناسايي ضعف‌ها و چالش‌هاي بنيادين موجود در تيم كاري شركت در بخش‌هاي مختلف مثل بازاريابي و.... 3-طراحي مسيري كه مشتري از آشنايي با محصول شما تا خريد آن طي مي كند 4-تحليل كانال‌هاي كسب شناخت از محصول و چگونگي تماس با آن‌ها 5-تنظيم و مرتب سازي ارتباطات درون سازماني متناسب با مديريت ارتباط با مشتري 6-خلق فرآيند براي جريان كاري ساده و موثر در كل شركت 7-تصميم‌گيري در مورد تعريف نمايشگرهاي كليدي عملكرد جهت اندازه گيري ميزان موفقيت اهداف 8-توسعه و تدوين فرآيند كلي براي بكارگيري نيروهاي جديد جهت وظايف جديد آتي

مديريت ارتباط با مشتري اجتماعي چيست؟

امروزه مديريت ارتباط با مشتري به مديريت ارتباط با مشتري اجتماعي تبديل شده است؛ يعني به جاي تمركز صرف به تراكنش هاي مشتري بر تعاملات مشتري به ويژه در رسانه هاي اجتماعي نيز توجه مي شود. با ورود اينترنت روش هاي ارتباطي دچار تغييراتي شده است، بنابراين مشتريان نيز رفتار خود را به صورت آنلاين تغيير مي دهند. در دنياي ارتباطات، مشتريان آنلاين توقع دارند اطلاعات محصول به محض تقاضا در اختيارشان باشد. آن‌ها اطلاعات مربوط به محصول را در شبكه هاي اجتماعي با همسالان، آشنايان يا حتي افراد ناشناس به سرعت تسهيم مي‌كنند. جالب است بدانيد كه مشتريان آنلاين امروزه، به همسالان خود بيش از شركت‌ها اعتماد دارند.

تغيير و تحولات در آينده

مديريت ارتباط با مشتري امروزه مي تواند تعداد محدودي از داده هاي مربوط به مشتري مثل تاريخ تولد و رنگ مورد علاقه لباس را ذخيره كند. اين داده ها به شناخت بهتر مشتري، نيازها و علائق‌اش كمك مي‌كند. اما به مرور شركت‌ها مي توانند از اين داده ها براي شكل دادن روابطي شخصي‌تر با مشتريانشان استفاده كنند كه اين امر منجر به افزايش وفاداري مشتري مي‌گردد. موارد ديگري كه از تغييرات كليدي در مديريت ارتباط با مشتري در آينده قابل انتظار است به شرح زير مي‌باشد:

  • تنظيم و تدوين فروش، بازاريابي و خدمات مشتري تسهيل مي شود.
  • مشوق ها براي حفظ و بقاي مشتريان افزايش مي يابد.
  • فراهم سازي نيازمندي هاي طرفداران برند به طور روزافزوني قابل اهميت خواهد شد.
  • افزايش رقابت تداوم خواهد داشت.
  • استفاده از نرم افزارهاي مديريت ارتباط با مشتري، مناسب تر و راحت تر خواهد بود.
  • شخصي سازي خدمات و محصولات به ويژه در حوزه بازاريابي مهم تر و ساده تر خواهد گرديد.

 

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در زمينه كسب و كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: مديريت ارتباط با مشتري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مديريت ارتباط با مشتري،
موضوع:
[ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۱:۰۸ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی