كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

همه ما نياز به مهارت مذاكره داريم. مذاكره و گفت و گو هيچ وقت از زندگي بشر جدا نشده است. از همين رو چه در محيط كاري و چه در محيط زندگي شخصي، بايد با مهارت مذاكره و تغيير شرايط به نفع خود آشنا باشيم. مهارت‌هاي مذاكره مهم‌ترين و اصولي‌ترين راهكارهاي گفت و گو و حل و فصل مسائل در كسب و كارها به شمار مي آيند. به خصوص اگر افراد در زمينه تجارت فعاليت مي‌كنند، مهارت‌هاي مذاكره مي‌تواند به عنوان عامل مهمي در پيروزي آن‌ها به حساب آيد. در مذاكرات حرفه‌اي آن كسي برنده مي‌شود كه با اصول اصلي و حرفه‌اي مذاكره با رقيب آشنا باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مهارت مذاكره مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300تماس بگيريد.

 

منبع: مهارت مذاكره

 

 

مهارت مذاكره

شما در هر جايگاهي باشيد به مهارت هاي مذاكره نياز داريد. حتي اگر يك فروشنده ساده لباس و يا كتاب باشيد، بايد بتوانيد با مشتري‌هاي خود مذاكره كنيد. برخي فكر مي‌كنند مذاكره فقط در برج‌هاي تجارت در آمريكا صورت مي‌گيرد كه همگي پشت ميزها و صندلي‌هاي مارك دار نشسته‌اند و در مورد جا به جايي ارقام تريليون دلاري بحث مي‌كنند! اما اينطور نيست. همين كه شما بتوانيد يك خودكار را با ترفندهايي خاص به فروش برسانيد و مشتري خود را راضي كنيد، يعني از مهارت مذاكره استفاده كرده‌ايد. براي روشن شدن اين مطلب شما را با اصولي اساسي در اين رابطه آشنا خواهيم كرد. براي خواندن ساير مقاله هايكاردوك كليك كنيد.

مذاكره چيست؟

مذاكره نوعي بحث است كه براي حل و فصل اختلافات و دستيابي به توافق بين دو يا چند نفر، استفاده مي‌شود. به طور كلي، مذاكره‌اي منجر به سازش مي‌شود كه هر يك از طرفين به نفع همه افراد درگير، امتياز اعطا كنند.

مذاكرات اغلب در محل كار اتفاق مي‌افتد و ممكن است بين همكاران، ادارات يا بين كارمند و كارفرما نيز رخ دهد. افراد حرفه‌اي ممكن است در مورد شرايط قرارداد، زمان بندي پروژه، جبران خسارت و موارد ديگر مذاكره كنند. مذاكرات مشترك و مهم است، بنابراين درك چگونگي بهبود مهارت‌هاي مذاكره به شما كمك مي كند تا علاوه بر حفظ منافع خود، فرصت هاي بيشتري براي بهبود وضعيت تان ايجاد بكنيد.

بهبود مهارت مذاكره با چند راهكار ساده

مهارت مذاكره | به دنبال آن برويد

فرقي نمي‌كند كه در چه زمينه‌اي فعاليت مي‌كنيد و يا هدفتان چيست، سعي كنيد كه براي بهتر شدن و كسب موفقيت خودتان زمينه و بستر آن را فراهم كنيد. مهم نيست كه به چه شيوه‌اي آن را عملي مي‌كنيد. مذاكره مي‌تواند به حرفه شما از هر طريق كمك كند. بنابراين سعي نكنيد از مذاكره و گفت و گو فرار كنيد بلكه آن را براي بهبود روند كاري خود و پيشرفت در وضعيت مالي كسب و كارتان به كار ببريد.

آماده باشيد

قدرت آماده سازي كامل را نبايد دست كم گرفت. از قبل، هرگونه تحقيق لازم را انجام دهيد تا اطمينان حاصل كنيد كه زمان مذاكره فرا رسيده است. همچنين با يك همكار يا يك عضو خانواده يا دوست قابل اعتماد تمرين كنيد. آماده بودن به شما كمك خواهد كرد كه همه پايه‌ها را تحت پوشش قرار دهيد و همچنين مي‌تواند اعتماد به نفس شما را نيز تقويت كند.

مهارت مذاكره | هميشه صداقت نشان دهيد

اگر در حال مذاكره هستيد نشان مي‌دهد كه به ايجاد و ساخت اعتماد بين همكارانتان اهميت ويژه‌اي قائل هستيد. بنابراين، هميشه در طول هر تعامل حرفه‌اي با صداقت رفتار كنيد. اين امر هم در هنگام مذاكره و هم بعد از آن بايد مورد توجه قرار گيرد. نظرتان را بگوييد و اجازه دهيد كه ديگران هم نظرشان را اعلام كنند. در مذاكره بايد تقابل و تعامل دو طرف صورت بگيرد و شما نبايد ديكتاتوري مأبانه نظر خود را اعلام كنيد.

مهارت مذاكره | اشتباهات زيادي انجام دهيد

دقيقاً مثل هر چيز ديگري، با كسب تجربه، در مذاكره نيز بهتر و بهتر خواهيد شد. در طول مسير اشتباهات زيادي خواهيد كرد. اين خطاها به شما كمك مي‌كند تا ياد بگيريد چه چيزي در صنعت و براي مشتريانتان بهتر است. سبك اصولي و خاص مذاكره خود را از طريق آزمايش و خطا پيدا خواهيد كرد.

مهارت مذاكره | مكث كنيد

بسياري از افراد وقتي عصبي هستند سريعتر صحبت مي‌كنند. بنابراين وقتي كه حرف‌هاي خود را زديد اجازه دهيد طرف مقابل هم صحبت‌هايش را به اتمام برساند. هرگز در مذاكرات وسط صحبت‌هاي ديگران نپريد چون ممكن است از بحث اصلي منحرف شويد و كار به جاي باريك بكشد.

به ياد داشته باشيد كه هميشه فردا وجود خواهد داشت

اگر در يك روز قرار مذاكره با همكاران و يا مديران خود را داشتيد و مذاكره خوب پيش نرفت، يادتان باشد اصرار نكنيد كه همه فرآيند كار را در يك روز انجام دهيد. مي‌توانيد زمان دقيق ديگري را براي مذاكره تعيين كنيد و آن را ادامه دهيد. مطمئن باشيد در روز بعد ايده‌ها و نظرات با يكديگر هماهنگ‌تر خواهد شد.

سؤالات خوبي بپرسيد

شما مي‌توانيد با پرسيدن سؤالات روند مذاكرات را از حالت يكنواخت خارج كنيد. سؤالاتي كه احتمالاً مي‌توانند پاسخ‌هاي مفيدي را به دست آورند، بپرسيد. سعي كنيد سؤالاتي را بپرسيد كه به جاي پاسخ «بله و يا خير» به صورت تشريحي به شما پاسخ دهند. از اين رو روحيه تحليلي كار بالا مي‌رود و مي‌توانيد به نتايج بهتري برسيد.

برقراري ارتباط درست

در هر كسب و كاري كه هستيد بايد بتوانيد با همكارانتان ارتباط خوبي برقرار كنيد. تعامل راز اصلي موفقيت در مذاكرات است و بدون آن نمي‌توانيد جريان مذاكرات خود را به صورت دقيق و هدفمند به انجام برسانيد. فراموش نكنيد كه ارتباطات اصولي باعث افزايش تعامل در كارهاي گروهي خواهد شد. از اين رو به ارتباطات خود با ديگران در محيط كاري اهميت دهيد.

براي مرحله اجرا برنامه‌ريزي كنيد

مذاكرات بايد ادامه پيدا كنند. از اين رو بايد بتوانيد مذاكرات را بعد از مرحله انجام به اجرا درآوريد. يعني نتايج حاصل از مذاكرات را بايد بتوانيد به صورت عملي به اجرا درآوريد. رها نكردن آن يعني اينكه شما مي‌خواهيد براي پيشرفت كار خود و افزايش راندمان كاري همكارانتان اوضاع را بهتر كنيد. از اين رو بايد براي مرحله اجرا برنامه‌ها و اهدافي را تعيين و مشخص كنيد. يادتان باشد مذاكره در صورتي مي‌تواند اثرگذار باشد كه شما بتوانيد نتايج آن را به صورت دقيق و هدفمند اجرا كنيد.

كوتاه سخن اينكه...

مهارت‌هاي مذاكره در تجارت خود را بهبود بخشيده و ياد بگيريد و به دنبال اين باشيد كه مذاكرات شما چه تأثيري در انتخاب مشتريانتان دارد. از اين رو بهتر است سبك خاصي براي مذاكره خود ايجاد كنيد تا بتوانيد ديگران را تحت تأثير قرار دهيد و در جهت منافع مشترك تيم و يا شركت‌تان حركت كنيد. با دريافت مشاوره كسب و كار مهارت هاي ارتباطي خود را پرورش دهيد.

سؤالات متداول در خصوص مهارت مذاكره

چرا بايد مذاكره را ياد بگيريم؟

ما بايد مذاكره را ياد بگيريم و بايد مذاكره كنيم چرا كه زندگي ما سراسر ارتباط و مذاكره است، ما در خانه و خانواده روزانه در حال مذاكره هستيم، در محيط كار با همكار، رئيس و مشتري در حال مذاكره هستيم، يادگيري اصول مذاكره مي‌تواند به ما كمك كند سريعتر و بهتر به خواسته‌ها و حقوق خودمان برسيم.

چگونه بايد مذاكره خود را به خوبي آغاز كنيم؟

با ارائه بهترين پيشنهادات مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد. روشي كه طبق آن مذاكرات تجاري را آغاز مي‌كنيد، بر كل فرايند، از پيشنهاد اوليه تا توافق نهايي تأثير مي‌گذارد. يك شروع خوب بايد شامل بيان كامل، زبان بدن مناسب، استفاده درست از واژه‌ها، ارائه پيشنهادهاي قابل اجرا و يك پايان خوب است. در واقع شروع خوب خود به خود منجر به پايان خوب خواهد شد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مهارت مذاكره مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300تماس بگيريد.

 

منبع: مهارت مذاكره

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهارت مذاكره،
موضوع:
[ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۲:۰۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی