كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

عارضه يابي سازماني ، واحدهاي توليدي و حتي صنايع كوچك براي ماندگاري در بازار رقابت لازم و ضروري است. تغيير رويه و بهسازي عناصر سازنده با شرايط جديد شايد در نظر اول سخت و هزينه بر باشد، اما توجه داشته باشيد كه بدون عارضه يابي شما در حال اتلاف بخشي از ثروت و ارزش افزوده تان هستيد. بنابر همين موضوع بسياري از صاحبان بنگاه‌هاي صنعتي كوچك و بزرگ به دنبال افرادي مجرب هستند تا بتوانند اين اصلاحات را ترتيب دهند. مشاوران مركز كاردوك توانايي مطالعه و ارائه راهكار جهت بهينه سازي را دارند. در ادامه به بخش هايي كه عمدتا موجب كاهش عملكرد مي شوند اشاره كرده‌ايم.

 

براي دريافت مشاوره عارضه يابي سازماني مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : عارضه يابي سازماني

 

ضرورت عارضه يابي سازماني

هر كسب و كاري براي ماندگاري در بازار رقابت ناگزير به تغيير رويه گذشته و بهسازي عناصر سازنده خود با شرايط جديد هستند. پس لازم است فرايندها و عملياتي را كه منجر به توليد ارزش افزوده و ثروت نمي شود، شناسايي و حتي الامكان حذف نمايند.

تغيير شرايط تمام بنگاه‌هاي داراي ساختار سنتي را با چالش جدي مواجه ساخته است. ضرورت اصلاحات و تغييرات وسيع به عنوان يك نگرش، نيازمند برداشت جديدي از روش‌هاي مديريت در بخش‌هاي مختلف بنگاههاي اقتصادي است. راهكار رفع اين مشكلات، ايحاد تحول و بهبود به موقع در وضعيت بنگاه‌ها به منظور جلوگيري از ورشكستگي و ارتقا شاخص‎‌هاي بهره وري و رقابت‌پذيري است. شرط لازم براي تحقق اين موضوع شناخت وضعيت و عارضه‌هاي حوزه هاي مختلف بنگاه مي‌باشد.

عارضه يابي چه عايده اي دارد؟

انجام فرايند عارضه‌يابي امكان ارتقا سطح دانش كاركنان، مديران و كارشناسان بنگاه را در حوزه‌هاي تخصصي ايجاد مي‌كند.  همگام با همكاري مشاور؛ ريشه يابي مشكلات و يافتن راه حل‌هاي مناسب و اولويت‌بندي شده فراهم مي شود. همچنين كمك  مي‌كند تا بنگاه‌ اقتصادي قبل از ايجاد هر تغيير يا حركت به سوي تعالي، از فاصله وضعيت موجود خود تا رسيدن به وضعيت مطلوب آگاهي و شناخت يابند.

درست است كه تغيير وضعيت موجود به دلايل متعدد همواره سخت، هزينه‌زا، زمان بر و همراه با ريسك مي‌باشد؛ اما  آن دسته از بنگاه‌ها كه تغيير را قبول نموده و فراتر از آن به استقبالش مي‌روند در مسير رقابت باقي خواهند ماند. لذا بنگاههاي اقتصادي متقاضي بهبود و اصلاح وضعيت موجود جهت انجام مطالعه عارضه‌­يابي مي توانند با مركز كسب وكار كاردوك تماس گرفته تا امكان شناسايي مشكلات  و ارايه  طرح هاي تخصصي رفع عارضه را با اتكا  به تيم‌هاي تخصصي فراهم و امكان اجرايي شدن راهكارهاي لازم جهت ارتقاء سطح يا تغيير تكنولوژي و بهره‌­وري بنگاه فراهم گردد.

عارضه يابي سازماني | شناسايي حوزه‌هاي بروز عارضه

دلايل بروز مشكلات و عوارض بنگاه را به طور كلي مي توان در پنج  سرفصل ذيل جستجو كرد. اما بايد توجه داشته باشيد كه هر سازمان و واحد صنعتي منحصر به فرد بوده و براي رفع چالش هاي آن نياز به مطالعه مي باشد.

الف- عوارض مرتبط با  مديريت كلان بنگاه

افرادي كه شركت را ايجاد كرده يا مي‌كنند در بسياري از مواقع مستقل از اينكه درآمد و فروش و نوع همكاري چگونه است، توجهي نسبت به دورنماي چند سال بعد كار و فعاليت بنگاه را نداشته و حساسيت آن‌ها نسبت به طول عمر تكنولوژي، آينده محصول يا خدمات و ماندگاري فعاليت خود در فضاي  رقابت بسيار ضعيف است. اين در حالي است كه بسياري از مشكلات بنگاه از ضعف وجود نگرش استراتژيك و راهبردي مديران ارشد بنگاه نسبت به فضاي كسب و كار  و نداشتن برآورد دقيقي از جايگاه خود نسبت به رقبا شكل مي گيرد.

ب- عوارض مرتبط با مديريت مالي

مديريت مالي و بهينه سازي گردش مالي با توجه به قوانين موجود براي بسياري از صاحبان مشاغل مساله اي دشوار به نظر مي‌آيد. درحالي كه بخش مالي به مانند نبض آن بنگاه است. پس تصميم گيرندگان بنگاه ها بايد دانش كافي در مورد سيستم مالي كسب كنند. به شاخص ها، آلارم‌ها (اخطارها) و تحليل هاي اين حوزه توجه كافي نشان داده و در ساختار تصميم‎گيري‌هاي بنگاه به پارامترهاي مالي و نقش آن در بقا و ارتقا بهروري و سوددهي بنگاه توجه داشته باشند. براي دريافت كمك از مشاور مالي كليك كنيد.

ج- حوزه تكنولوژي ، سيستم هاي مديريت و كنترل كيفيت

حمايت از نوآوري و  ارتقا سطح تكنولوژي‌هاي مورد استفاده بنگاه به منظور افزايش كيفيت، استاندارد سازي فعاليت‌هاي بنگاه‌هاي صنعتي در جهت افزايش رقابت پذيري و قابليت پذيرش در بازارهاي جهاني صورت مي گيرد. فقدان يا كمبود تجهيزات مناسب و استفاده از تكنولوژي­‌هاي قديمي يكي از موانع توسعه بنگاه­هاي اقتصادي است.

بسياري از اين بنگاه‌ها متكي بر تكنولوژي‌هاي قديمي و شيوه‌هاي مديريتي سنتي هستند كه در بسياري از موارد منجر به ناكارآمدي مي‏شود. در حالي كه توان يك بنگاه براي باقي ماندن در بازار رقابت به ميزان زيادي تحت تاثير تكنولوژي­‌هاي مورد استفاده و به كارگيري تكنولوژي‏‌هاي نو و توليد محصولات با كيفيت و قيمت مناسب در بازار است كه مي‏تواند به رقابت با همتايان بزرگ‌تر خود بپردازد.

 د- مديريت بازاريابي ، توزيع و  فروش

اين حوزه يكي از حياتي‌ترين مسائل در كسب‌ و كار است كه عملكرد درست آن تأثير مستقيمي بر ميزان درآمد خواهد داشت. يكي از بزرگ‌ترين اشتباهاتي كه كسب‌ و كارهاي كوچك و متوسط به آن دچار مي‌شوند، اين است كه به‌ جاي شروع از بازار و تقاضاي مشتري، از علاقه‌مندي خود شروع مي‌كنند.

تصميم‌گيري درباره كانال توزيع و نحوه فروش كالا از جمله كارهايي است كه به طور مستقيم بر ميزان فروش و سودآوري بنگاه تاثير مي گذارد. با وجود اهميت بالاي اين موضوع اغلب شركت ها به روش هاي بازاريابي توجه نكرده و در نتيجه به احتمال زياد دير يا زود با عواقب زيان بار آن مواجه مي شوند. در مقابل شركت هايي هستند كه با توجه به سيستم هاي توزيع خلاق، در بازار رقابتي توانسته اند به بالاترين سطح كارايي برسند.

تمام هنر علم بازاريابي در اين است كه بتوانيد سه موضوع را بشناسيد:

  • مشتريان محصول شما چه كساني هستند؟
  • فضاي رقابتي بازار چگونه است؟
  • مؤلفه‌هاي كليدي موفقيت در بازاركدامند؟

ه- منابع انساني

مؤسسين و مديران شركت معمولاً در ماه‌هاي اول شروع فعاليت بر اساس علاقه، سفارشات و شناخت ناكافي به كارگزيني وگزينش نيروي انساني اقدام مي‌كنند. اما نداشتن دانش و تجربه كافي در مورد مديريت، گزينش منابع انساني، قوانين و مقررات روابط كار باعث ضرر و زيان بنگاه خواهد شد.

بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و نوپا در سال‌هاي اول فعاليت خود به افرادي داراي چند مهارت و اصطلاحا همه فن حريف احتياج دارند. افرادي كه بتوانند كارها و فعاليت‌هاي متفاوت را انجام دهند. در بحث گزينش نيروي انساني دو جريان وجود دارد، اول اينكه افرادي با دانش كافي را بكار بگيرند و ديگري اينكه افرادي داراي ويژگي‌هاي شخصيتي مناسب را استخدام كنند. استخدام فردي داراي شخصيت مناسب و باشايستگي انجام كار، بهتر از كسي جواب مي‌دهد كه بي‌نهايت متخصص است اما شخصيت كاري مناسب را ندارد. مهم‌ترين موفقيت سازمان‌ها وابسته به خصوصيت‌هاي شخصيتي منابع انساني است.

درنهايت زماني سازمان شما به‌ خوبي كار مي‌كند كه افراد شاغل در سازمان مكمل يكديگر باشند. به‌ عنوان‌ مثال مي‌توانيد به الگوي انگشتان دست براي رسيدن به قدرت بهتر نگاه كنيد.

و- امور حقوقي و قراردادها

يكي ديگر از مسائلي كه غالباً  شركت تا زمان حاد شدن تبعات مشكلات ممكن است از آن غافل شوند، موضوع قراردادها و امور حقوقي است. همواره گفته مي‌شود ميان دو بند نوشته شده يك قرارداد ممكن است هزار بند نانوشته وجود داشته باشد. در اين راستا حل بسياري از مشكلات حقوقي  بنگاهها در گرو شناخت كافي از حوزه هاي حقوقي مالكيت، مجوزهاي قانوني، قوانين حاكم بر بنگاه، شركت و نيروي انساني، قوانين مالياتي و تامين اجتماعي، مشكلات مرتبط با معاملات، تسهيلات ريالي و ارزي است كه حتما بايد عارضه يابي شود.

 

عارضه يابي سازماني توسط كاردوك

مركز مشاوره كاردوك آمادگي انجام مطالعات كاربردي عارضه‌يابي در مسير ارتقا بهره‌وري و رقابت‌پذيري بنگاه هاي صنعتي، معدني و تجاري را با استفاده از مدل‌هاي عارضه‌يابي در حوزه هاي اقتصادي، فني، مالي و مديريتي با استقاده از كارشناسان متخصص خود و متناسب با فعاليت هر بنگاه را دارد.

حاصل اينكار از يك سو ارايه شناخت دقيقي از وضعيت نيروي انساني، مديريتي، اداري و مالي، سطح تكنولوژي، فرايندها، ميزان بهروري منابع و مصارف بنگاه بوده و از سوي ديگر با آسيب شناسي و عارضه يابي امكان دستيابي به راه‌حل‌هاي رفع مشكلات، بهبود وضعيت حوزه‌هاي داخلي و ارتقا سطح رقابت‌پذيري بنگاه در قالب يك طرح و برنامه‌ريزي عملياتي فراهم خواهد نمود. براي دريافت مشاوره كسب و كار كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره عارضه يابي كسب و كار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : عارضه يابي سازماني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عارضه يابي سازماني،
موضوع:
[ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۰:۱۸ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی