كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

راه اندازي كسب و كار در كنار درآمدي كه مي تواند براي شما ايجاد كند، سختي ها و دشواري هايي نيز به همراه دارد. شايد شما از داشتن يك شغل يكنواخت خسته شده‌ايد و دوست داريد براي خودتان كسب و كاري داشته باشيد. حتي ممكن است ايده‌هاي بسيار خوبي در ذهن داشته باشيد، اما مشكل اينجاست كه نمي‌دانيد از كجا شروع كنيد تا در مسير دلخواه خود قرار بگيريد. پس اولين كاري كه مي كنيد جستجو و به دست آوردن اطلاعات براي شروع كار است. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا فوت و فن هاي ضروري را ياد بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اطلاع از چگونگي شروع كار مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد. 

 

منبع : راه اندازي كسب و كار

راه اندازي كسب و كار

شروع يك كسب و كار نه به ترسناكي داستان‌هايي است كه ديگران تعريف مي‌كنند و نه آنقدر ساده است كه هيچ كاري برايش انجام ندهيم. براي موفق شدن بايد راه و چاه آن را بدانيد، به خصوص اگر به دنبال كسب درآمد و اشتغال زايي هستيد. از اين طريق مي‌توان در مسير درست قرار گرفت. در ادامه به زبان ساده، صفر تا صد راه‌اندازي يك كسب و كار شرح داده شده تا بتوانيد شروع خوبي داشته باشيد و به نتايج دلخواه خود برسيد.

اصل اول راه اندازي كسب و كار |سنجش  آمادگي

شروع يك كسب و كار تازه شما را وارد دنيايي متفاوت مي‌كند. از همين رو براي موفقيت بايد نقاط قوت و ضعف خود را شناسايي كنيد. در تمام مسير تنها كسي كه بايد تصميمات را بگيرد، شما هستيد. پس خوب خودتان را بررسي كنيد كه آيا توانايي مقابله و رفع مشكلات احتمالي را داريد يا نه. شروع يك كسب و كار با ريسك‌هاي مختلفي همراه است. وقتي خودتان را بشناسيد متوجه مي‌شويد كه آيا اهل ريسك كردن هستيد يا نه.

اصل دوم| شناسايي نياز بازار

قبل از هر اقدامي شروع به تحقيق و بررسي اين موضوع كنيد كه نياز بازار امروزه در چيست. شايد محصول و يا خدماتي كه شما قصد داريد روي آن كار كرده و سرمايه‌گذاري كنيد، عالي باشد، اما نياز بازار نباشد. پس براي جلوگيري از شكست در همان ابتداي كار، اوضاع و شرايط بازار را به دقت بررسي كنيد.

اصل سوم راه اندازي كسب و كار | برنامه‌ريزي براي تمامي مراحل

هر قدمي كه مي‌خواهيد براي شروع كسب و كار خود بر داريد بايد طبق برنامه‌ريزي از پيش تعيين شده باشد. برنامه‌ريزي به شما كمك مي‌كند كه بدانيد در كجاي راه قرار داريد و چقدر از مسير باقي مانده است. برنامه‌ريزي شما بايد به سؤالات اصلي‌تان در مورد راه‌اندازي كسب و كار، پاسخ‌هاي قانع كننده‌اي داشته باشد.

اصل چهارم | تأمين بودجه لازم

براي ايجاد يك شغل شما به منابع مالي نياز داريد. بدون آن نمي‌توانيد يك كسب و كار موفق راه‌اندازي كنيد. هزينه‌هاي شما نيز بايد برنامه‌ريزي شود. به عنوان مثال بخشي از بودجه شما براي شروع كار است، اما بخش ديگر آن براي موارد پيش بيني نشده در حين كار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. يادتان باشد تأمين هزينه‌هاي مالي يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي راه‌اندازي يك كسب و كار سودآور است كه بايد آن را مورد توجه قرار دهيد.

اگر هم در تأمين هزينه‌هاي خود دچار مشكل هستيد مي‌توانيد از دوستان و آشنايان، بانك‌ها و مؤسسات اعتباري و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري كمك بگيريد تا بتوانيد بودجه مورد نياز خود را تأمين كنيد. براي اطلاع از نحوه تامين منابع مالي كليك كنيد.

اصل پنجم راه اندازي كسب و كار | دانش مورد نياز را فرا بگيريد

اگر در مورد كسب و كاري كه مي‌خواهيد راه‌اندازي كنيد، اطلاعات كافي نداشته باشيد، پروژه شما با شكست مواجه خواهد شد. بايد دانش مورد نياز براي حرفه‌ي جديد خود را ياد بگيريد تا بتوانيد طرح‌ها و ايده‌هاي كسب و كار خود را راه‌اندازي كرده و يا آن‌ها را به چالش بكشيد. بنابراين از آموختن غافل نشويد و مهارت‌هاي لازم را بياموزيد.

اصل ششم | تأسيس شركت

حالا كه هم برنامه‌ريزي كرديد و هم سرمايه‌ لازم را به دست آورديد بايد شركتي براي خود راه‌اندازي كنيد. تأسيس شركت و انتخاب يك نام تجاري براي شما بسيار اهميت دارد، چون اينگونه مي‌توانيد اعتبار خود را بالا برده و باعث جذب سرمايه‌گذاران و افراد خِبره به كسب و كار خود شويد. اين اتفاق مي‌توانيد باعث پيشرفت كاري شما شود. از طرفي ديگر با تأسيس يك شركت و انتخاب يك برند شما صاحب واقعي و قانوني كسب و كارتان مي‌شويد. براي اطلاع از نحوه ثبت شركت كليك كنيد.

اصل هفتم راه اندازي كسب و كار |  بازاريابي كنيد

امروزه سيستم قديمي بازاريابي نمي‌تواند براي شما مفيد باشد. براي اينكه بتواند خودتان و كسب و كارتان را به ديگران معرفي كنيد بايد از بازاريابي استفاده كنيد. بازاريابي شما بايد به صورت اينترنتي باشد. مي‌توانيد از طريق سايت شركت خود، صفحه اينستاگرام و دادن تبليغات به سايت‌هاي ديگر، كسب و كارتان را به ديگران معرفي كرده و براي محصولات شركت‌تان مشتري پيدا كنيد. اين كار زمانبر خواهد بود و شما بايد صبور باشيد.

اصل هشتم | استفاده از كمك متخصصين

كسي كه مي‌خواهد كسب و كار خود را راه‌اندازي كند بايد از كمك متخصصين و مشاوران حرفه‌اي استفاده كند و اين كار را در تمام مراحل كسب و كار خود ادامه دهد. حتي ممكن افراد متخصص به شما توصيه كنند كه راه و روش خود را تغيير دهيد، در اينجا شما بايد به تجربه و دانش آن‌ها اطمينان كنيد و بدانيد كه متخصصين قبل از شما اين راه‌ها را طي كرده‌اند و بايد توصيه‌هاي آن را جدي گرفته و به كار ببريد. مركز كاردوك به شما خدمات مشاوره كسب و كار ارائه مي دهد.

اصل نهم | صبور باشيد

ممكن است كار خود را خوب شروع كنيد اما در در حين كار با مشكلات زيادي مواجه شويد و حتي اين فكر به ذهنتان برسد كه همه چيز را رها كنيد. در هر كسب و كاري هميشه مشكلاتي وجود دارند، اما اگر هر كسي بخواهد بر سر هر مشكلي همه چيز را رها كند كه هيچ كسب و كاري به سرانجام نمي‌رسد! وقتي در اين راه قدم گذاشتيد بايد صبور باشيد، هر چقدر اوضاع سخت شد شما مي‌توانيد همه مشكلات را برطرف كنيد و دوباره جريان رو به رشد كار خود را مشاهده كنيد. صبور بودن شما در شروع يك كارآفريني، در نهايت شما را به موفقيت خواهد رساند.

اصل دهم: از اين موارد دوري كنيد

براي موفقيت در راه‌اندازي يك كسب و كار بايد از مواردي كه شما را از مسير اصلي منحرف مي‌كنند دوري كنيد. مثلاً : تسليم شدن، لذت نبردن از كار، رقابت ناسالم، عدم مشورت با ديگران، عدم اهميت به سلامتي خود، دور زدن قانون، پرداخت نكردن بدهي‌ها و اهميت ندادن به حساب و كتا‌بها و… از جمله اين موارد هستند كه فرد بايد از آن‌ها دوري كند.

فرصت براي تغيير آينده را از همين حالا براي خود ايجاد كنيد. تحول خود به خود ايجاد نمي‌شود و شما بايد مولد اصلي اين اتفاق باشيد. پس اگر مي‌خواهيد كسب و كار خود را داشته باشيد، از همين حالا شروع كنيد.

سؤالات متداول

آيا بايد اهداف بلند مدتي هم براي شروع كسب و كار خود در نظر بگيريم؟

بله. شما بايد براي كسب و كار خود اهدافي با بازه زماني يك يا چند سال در نظر بگيريد. البته ممكن اين اهداف در طول زمان بسته به شرايط، تغيير كنند.

آيا بايد براي راه‌اندازي يك كسب و كار از كار قبلي خود دست بكشيم؟

بستگي دارد كه شما در چه وضعيت مالي قرار داريد. اگر فكر مي‌كنيد با رها كردن كار قبلي خود دچار مشكلات شديد مالي مي‌شويد، بهتر است با يك برنامه‌ريزي اصولي و حساب شده هم كار قبلي را داشته باشيد و هم روي راه‌اندازي كسب و كار جديدتان تمركز كنيد. اگر از نظر مالي مشكلي نداريد، مي‌توانيد با خيالي آسوده كار قبلي خود را رها كرده و فقط روي كسب و كار تازه تمركز كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه يافتن پردرآمدترين شغل ها در ايران  مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300تماس بگيريد.

 

منبع : راه اندازي كسب و كار

امتیاز:
بازدید:
برچسب: راه اندازي كسب و كار،
موضوع:
[ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۲۱:۴۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی