كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

براي ثبت شركت دانش بنيان ابتدا لازم است با ماهيت اين شركت ها آشنا شده و براي ايحاد چنين شركتي شرايط لازم را داشته باشيد. شركت‌هاي دانش بنيان يكي از عوامل اصلي رشد و توسعه اقتصادي در كشورهاي مختلف هستند. در ايران نيز شركت‌هاي دانش بنيان به يكي بزرگترين عوامل اصلي توليد علم در كشور تبديل شده‌اند. هر چقدر بر تعداد اين نوع از شركت‌ها افزوده گردد، اشغال زايي نيز روند رو به رشدي را تجربه خواهد كرد. براي آشنايي بيشتر با ماهيت شركت دانش بنيان كليك كنيد.

 

براي ثبت‌نام يا دريافت مشاوره در زمينه شركت دانش بنيان و طريق ثبت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره09351520300 تماس بگيريد.

 منبع: ثبت شركت دانش بنيان

 

 

طريقه ثبت شركت دانش بنيان

شركت‌هاي دانش بنيان محصولي مثل كالا توليد نمي‌كنند. آن‌ها ايده‌هايي دارند و با كمك دانش تخصصي خود اطلاعاتي را توليد كرده و در اختيار علم قرار مي‌دهند. اطلاعات ارزشمند آنان محصول اصلي شركت خواهد شد. از اين رو شركت‌هاي دانش بنيان هميشه دغدغه مالكيت معنوي دانشي كه توليد مي‌كنند را دارند. به همين دليل بايد شركت‌ها خود را ثبت كرده و كارشان را به صورت قانوني انجام دهند تا از لحاظ مالكيتي به مشكلي برخورد نكنند. در ادامه ما در مورد طريقه ثبت شركت‌هاي دانش‌بنيان اطلاعات ارزشمندي را در اختيار شما قرار مي‌دهيم. لطفاً تا انتها همراه ما باشيد.

 

شرايط لازم براي شركت‌هاي دانش بنيان

طبق قانون شركت‌هاي دانش بنيان بايد حداقل دو مورد از شرايط زير را احراز نمايند:

  • مدرك ليسانس يا بالاتر داشته باشند.
  • حداقل سه سال سابقه مديريت و يا فعاليت علمي داشته باشند.
  • يك اختراع داخلي و يا بين المللي ثبت شده داشته باشند.
  • نيمي از درآمد شركت از دستاوردهاي علمي و پژوهشي شركت در يك ساله اخير باشد (اگر شركت تازه تأسيس و در مرحله تجاري سازي است بايد مشتري تضميني داشته باشد و يا بازار هدف مشخصي داشته باشد).
  • شركت بايد حداقل به مدت 6 ماه براي حداقل 3 نفر بيمه رد كرده باشد.

 

ويژگي كالاهاي توليد شده توسط شركت‌هاي دانش بنيان

همانطور كه گفتيم شركت‌هاي دانش بنيان بايد بتوانند محصولي دانش بنيان توليد كنند تا بتوانند شركت خود را به عنوان يك شركت دانش بنيان ثبت نمايند. كالاها و خدمات آن‌ها بايد در حوزه‌هاي فناوري بالا يا متوسط به بالا بوده و به دليل پيچيدگي فني به سختي قابل كپي برداري باشد. همچنين كالاهاي ارائه شده بايد در مرحله توليد بوده يا حداقل در حد نمونه آزمايشگاهي با قابليت بررسي فني ساخته شده باشد و خدمات بايد داراي اسناد فروش باشد و مهم‌ترين نكته اينكه شركت بايد دانش فني طراحي كالا و خدمات و اجراي فرآيند توليد كالا و خدمات را كسب كرده باشد. در صورتي كه شركت مورد نظر شما اين نوع از ويژگي‌ها را دارا مي‌باشد مي‌تواند در مسير ثبت شركت دانش‌بنيان موفق عمل كند. 

در بسياري مواقع افراد فعال در اين حوزه با وجود داشتن شرايط هاي لازم باز هم موفق به ثبت شركت دانش‌بنيان نمي شوند، اگر شما هم داراي چنين مشكلي هستيد و نياز داريد كه شركت خود را دانش بنيان كنيد با مركز كاردوك تماس حاصل نماييد.

 

ثبت شركت دانش بنيان

شما بايد شركت خود را مثل ساير شركت‌هاي ديگر ثبت كنيد و بعد از اين كار آن را به شركت دانش‌بنيان معرفي و تبديل كنيد. براي انجام اين كار بايد به سايت دانش بنيان مراجعه كرده و بعد از اينكه آئين نامه و قوانين مندرج در آن صفحه را مطالعه كرديد، ثبت نام نماييد. اگر هنوز شركتي ثبت نكرده ايد، براي ثبت شركت خود كليك كنيد.

ارزيابي توسط كارگروه ويژه

شركت‌هاي عادي هر كالايي كه توليد كردند را به عنوان نمونه ارائه مي‌دهند. اما شركت‌هاي دانش بنيان بايد خدمات دانش بنيان و يا نمونه آزمايشگاهي خود را ارائه دهند. سپس يك كارگروه ارزيابي مسئول بررسي چند و چون محصول و خدمات دانشي ارائه شده مي‌شود. اگر آن را تأييد كنند به صندوق‌هاي نوآوري و شكوفايي معرفي مي‌گردد و تسهيلات ويژه‌اي به اين دست از شركت‌ها ارائه مي‌شود.

مدارك لازم براي ثبت شركت دانش بنيان

هر شركت و اُرگاني براي اينكه ثبت شود به مدارك مخصوص به خود نياز دارد. در شركت‌هاي دانش‌بنيان بايد رزومه شركت، تصوير آگهي تاسيس به همراه آخرين تغييرات شركت در روزنامه رسمي، آخرين اظهارنامه مالياتي ارسال شده به سازمان امور مالياتي كشور، آخرين ليست بيمه شركت و خلاصه وضعيت حقوق دستمزد و مزايا، تصوير مجوزهاي شركت (مانند پروانه بهره‌برداري و مجوز تأسيس و…) و نمودار سازماني شركت (البته ارائه اين دومورد اخير، اختياري است) ارائه شود.

مزاياي ثبت شركت دانش بنيان

بيشتر شركت‌هاي دانش بنيان از مزاياي خوبي برخوردار مي‌شود و اين امر نيز ساير شركت‌ها را ترغيب مي‌كند كه به سمت دانش بنيان شدن حركت كنند. از جمله آن‌ها مي‌توان به معافيت از پرداخت ماليات، دريافت عوارض حقوق گمركي، بهره مندي از سود بازرگاني، بهره مندي از عوارض مالياتي براي 15 سال و استفاده از تسهيلات با سود كم و بازپرداخت طولاني مدت و حتي بي بهره اشاره كرد.

 

سؤالات متداول در مورد شركت دانش بنيان و طريق ثبت

آيا مي‌توان از همان اول شركت را به عنوان شركتي دانش بنيان ثبت كرد؟

خير. در ابتدا بايد شركت را مثل سايرين به صورت عادي ثبت كنيد و بعد از آن در صورت دارا بودن شرايط لازم مي‌توانيد به عنوان شركت دانش‌بنيان فعاليت خود را ادامه دهيد.

آيا دانشگاه‌ها و مراكز علمي نيز امكان تاسيس و اداره شركت‌هاي دانش‌بنيان را دارند؟

بله. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي پژوهشي نيز مي‌توانند به ايجاد و اداره شركت‌‌هاي دانش‌بنيان دست بزنند.

آيا ارزيابي محصول براي صاحبان شركت‌ها هزينه‌اي به همراه دارد؟

ارزيابي محصولات دانش‌بنيان هيچ هزينه‌اي براي متقاضي ندارد. در صورتي كه شركتي مدارك خود را به صورت كامل و طبق شرايط مندرج آپلود كرده باشد معمولاً بعد از دو ماه كار ارزيابي شركت آغاز مي‌شود.

براي ثبت‌نام يا دريافت مشاوره در زمينه شركت دانش بنيان و طريق ثبت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: ثبت شركت دانش بنيان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ثبت شركت دانش بنيان،
موضوع:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۷:۰۲ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی