كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

آيا از زمان و شرايط بخشودگي هاي جرايم بانكي اطلاعي داريد؟ بنا به دلايل مختلف افراد حقيقي و حقوقي دچار بدهكاري‌هاي كلان و يا جزئي در امور مالياتي و يا بانكي مي‌شوند. اين امر علاوه بر ضرر به كسب و كار بر درآمدهاي آن‌ها نيز تأثير منفي مي‌گذارد. لذا افراد بايد نسبت به پرداخت بدهي‌هاي خود اقدام كنند تا مورد مجازات قرار نگيرند. براي اطلاع ازتسهيل قانون تسويه بدهي بدهكاران كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها در زمينه شرايط بخشودگي جرايم بدهكاران مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

 منبع: بخشودگي جرايم مالي

 

 

شرايط بخشودگي جرايم بدهكار بانكي

اما در شرايطي به دلايل مختلف فرد نمي‌تواند بدهي خود را پرداخت كند. لذا قانون براي اين دسته از افراد شرايطي به نام شرايط بخشودگي جرايم بدهكار را در بخش مالياتي و بانكي تدوين كرده است. براي اينكه با اين موضوع بيشتر آشنا شويد لطفاً اين مقاله را انتها بخوانيد.

 

بخشودگي جرايم بانكي

بانك‌ها و مؤسسات اعتباري طبق جلسه‌اي، قانوني مبني بر تسهيل تسويه بدهي بدهكاران را در تاريخ يازده شهريور 89 با اصلاحاتي به تصويب مجلس رسانده است. اين كار به منظور حمايت از توليد و رونق داخلي انجام شده است. در اين جلسه مقرر شده تسهيل گيرندگاني كه تمام و يا بخشي از بدهي خود را تا پايان تاريخ 1397 پرداخت نكرده باشند، اگر بخواهند ميزان بدهي‌هاي جاري خود را پرداخت كنند بايد به اين ترتيب محاسبات لازم را صورت دهند:

1- اگر قرارداد تسهيل گيرندگان باطل و يا تجديد نشده باشد، ملاكي كه از طريق آن بدهي آن‌ها پرداخت مي‌شود، همان قرارداد اوليه خواهد بود.

2- در صورتي كه قرارداد اوليه بانك يا موسسه اعتباري با تسهيلات‌ گيرنده، قبل از 1/1/1393  منعقـد شـده باشـد، آخرين قرارداد و يا توافقنامه قبل از تاريخ مزبور، «قرارداد ملاك محاسبه» تلقي و محاسبه مانده بدهي مشتري بر اساس آن انجام مي‌شود.

3- مبالغي كه تسهيل گيرندگان بايد آن را پرداخت كنند بايد بر اساس مانده اصل و سود قبل و بعد از سررسيد (تا تاريخ تسويه نقدي) كه با استفاده از فرمول ابلاغي بانك مركزي، بر اساس نرخ سود ساده و غيرمركب مندرج در «قرارداد ملاك محاسبه»، با حذف كليـه جـرائم متعلقه و سودهاي ناشي از آن و با در نظر گرفتن پرداخت‌هاي مشتري و زمان پرداخت‌هاي وي محاسبه مي‌شود.

4- سقف مجاز براي برخورداري از مزاياي اين قانون براي هر شخص حقيقي و حقوقي غيردولتي در كل شـبكه بانكي، به ترتيب، ۵ ميليارد ريال و ۲۰ ميليارد ريال (اصل منـدرج در «قرارداد ملاك محاسبه») تعيين مي‌شود.

5- تسهيلاتي كه بنا به نظر بانك مركزي و در راستاي ساماندهي بازار غيرمتشكل پولي از موسسـات در حـال تصفيه به بانك‌ها و موسسات اعتباري غيربانكي منتقل شده باشد، مشمول احكام اين قانون بوده و در چهارچوب ضوابط اجرائي كه توسط بانك مركزي تدوين خواهد شد، تعيين تكليف مي‌شود.

 

قراردادهايي كه از شمول اين قانون مستثني هستند

قراردادهاي فروش و واگذاري دارايي‌هاي بانك يا مؤسسه اعتباري غيربانكي و تسهيلات اعطائي ارزي اعم از منابع داخلي بانك‌ها و موسسات اعتباري و ساير منابع، از شمول اين قانون مستثني هستند.

 

شرايط بخشودگي جرايم بدهكاران مالياتي

سازمان امور مالياتي شرايط ويژه‌اي را براي بخشودگي ماليات‌ها اعلام كرده كه به ترتيب زير است:

1- در صورت پرداخت مانده بدهي قطعي شده تا تاريخ 30/7/1398  معادل 100 درصد جرايم قابل بخشش.

2- در صورت پرداخت مانده بدهي قطعي شده از تاريخ 1/8/1398 تا تاريخ 30/8/1398 براي موديان واحدهاي توليدي داراي پروانه بهره برداري و پروانه كسب توليدي از مراجع ذي ربط، معادل 98 درصد جرايم قابل بخشش و براي ساير موديان 96 درصد جرايم قابل بخشش.

3- در صورت پرداخت مانده بدهي قطعي شده از تاريخ 1/0/1398 تا پايان سال جاري براي موديان واحدهاي توليدي داراي پروانه بهره‌برداري و پروانه كسب توليدي از مراجع ذي ربط، به ازاي هر ماه معادل 2 درصد و براي ساير موديان معادل 4 درصد، از درصد بخشودگي موضوع بند 2 فوق كسر مي‌گردد.

4- ميزان بخشودگي جرايم براساس تاريخ پرداخت مانده بدهي قطعي شده هر يك از سنوات مي‌باشد.

5- براي بخشودگي جرايم در اجراي اين بخشنامه، موديان ياد شده مي‌بايست درخواست بخشودگي جرايم را به اداره امور مالياتي تسليم تا در اجراي اين بخشنامه مورد بخشودگي قرار گيرد.

6- موديان مذكور كه قبل از ابلاغ اين بخشنامه نسبت به پرداخت بدهي مالياتي قطعي شده خود اقدام نموده‌اند، مي‌توانند درخواست بخشودگي جرايم خود را حداكثر تا تاريخ 20/12/1398 به ادارات امور مالياتي تسليم تا مورد بخشودگي قرار گيرد.

7- موديان محترم مالياتي مي‌توانند براي هر يك از سنوات با پرداخت بدهي مالياتي آن سال، از مفاد اين بخشنامه بهره‌مند گردند.

سخن پاياني...

برخي از افراد به دليل پيش آمدن شرايط بدهكاري نمي‌توانند از پس پرداخت بدهي خود برآيند، دستگاه‌هاي اجرايي با بخشودگي مالياتي و بانكي ضمن كمك به پرداخت بدهي اين افراد، به رونق توليد و افزايش اشتغال نيز خدمت رساني مي‌كنند. البته لازم به ذكر است بخشودگي مالياتي براي آن دسته از افراد حقيقي و حقوقي كه با ترفندهاي ويژه با وجود توان پرداخت آن، از آن طفره مي‌روند، مجازات‌هايي در نظر گرفته است. اين افراد ضمن پرداخت جريمه و يا دريافت مجازات‌هاي قانوني، بايد اصل بدهي را به صورت كامل پرداخت كنند.

 

سؤالات متداول در خصوص شرايط بخشودگي جرايم بدهكاران

آيا بخشودگي جرايم بدهكاران بانكي براي تمام بانك‌ها يكسان است؟

خير. اين يك دستور العمل كلي است و بانك‌ها بر اساس شرايط و كاركردهايي كه دارند خودشان تبصره‌هايي را به اين قانون اضافه مي‌كنند. براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين خصوص بايد به سايت بانك مورد نظر خود مراجعه كنيد.

آيا بخشودگي شامل صندوق رفاه دانشجويان نيز مي‌گردد؟

بله. صندوق رفاه دانشجويي طرح‌هايي را در زمان مناسبت‌هاي بزرگ مثل چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب، در نظر گرفته است. همچنين در صورتي كه دانش آموختگان بدهكار كل بدهي خود را بپردازند ۱۰۰% جريمه بدهكاري ايشان بخشيده خواهد شد.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها در زمينه شرايط بخشودگي جرايم بدهكاران مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كاركاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: بخشودگي جرايم مالي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بخشودگي جرايم بانكي،
موضوع:
[ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۷:۲۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی