كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

استعلام چك چگونه امكان پذير است؟ اگر شما هم صاحب كسب و كار هستيد، به احتمال زياد با چك سر و كار داريد و نمي‌توانيد آن را در معاملات خود كنار بگذاريد. از اين رو يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي شما اين است كه سابقه حساب صادر كننده چك را مورد بررسي قرار دهيد. امروزه شما مي‌توانيد قبل از اينكه از كسي چك بگيريد، از وضعيت اعتباري و همچنين سابقه حساب صادر كننده چك اطلاعات مفيد و قابل توجهي را به دست آوريد كه اين امر استعلام چك را براي شما راحت‌تر مي‌كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه استعلام چك مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300تماس بگيريد.

 

منبع: استعلام چك

 

 

استعلام چك

سامانه صدور يكپارچه الكترونيك دسته چك (صياد) كه هدف آن كاهش تخلفات در زمينه صدور چك است، شرايطي را فراهم كرده تا افراد به راحتي بتوانند سابقه حساب صادر كننده چك را مورد بررسي قرار دهند. در واقع وقتي از چك‌هاي جديد استفاده كنيد مشكلات زيادي در حوزه چك و استعلام آن براي شما برطرف مي‌گردد.

 

استعلام چك از طريق پيامك

يك سامانه پيامكي براي اين موارد ايجاد شده است. سامانه پيامكي با سرشماره «701701» به شما كمك مي‌كند تا فرآيندهاي بانكي خود را با سرعت بيشتري انجام دهيد. در واقع بدون نياز به اينترنت شما مي‌توانيد به راحتي وضعيت سابقه صادر كننده چك را بررسي كنيد.

 

مراحل انجام آن از طريق پيامك

مرحله اول: ارسال شناسه استعلام 16 رقمي

همانطور كه گفتيم شما بايد پيامكي را به شماره «701701» ارسال كنيد. در متن پيامك خود بايد شماره 16 رقمي كه در قسمت چپ برگه چك وجود دارد را وارد كنيد. بايد شماره 16 رقمي را به اين شكل پيامك كنيد. «شناسه‌ي استعلام ۱۶ رقمي*۱*۱». شناسه 16 رقمي به صورت عددي و هم به شكل QR كد بر روي برگ چك نوشته شده است.

مرحله دوم: دريافت پيامك از طرف بانك مركزي

وقتي كه ارسال پيامك شما تأييد شد از سوي بانك مركزي يك پيامك دريافت خواهيد كرد كه وضعيت و اطلاعات لازم در خصوص اعتبار چك صادر كننده را به شما اعلام مي‌كند. در واقع اعتبار صادر كننده چك از طريق رنگ‌هايي كه رتبه بندي شده مشخص مي‌گردد.

رنگ قرمز: نشان مي‌دهد كه صادر كننده چك در حدود 10 فقره چك برگشتي و يا بيش از 500 ميليون ريال تعهد برگشتي است.

رنگ قهوه‌اي: صادر كننده چك 5 تا 10 فقره چك برگشتي و يا حدود 500 ميليون ريال تعهد برگشتي دارد.

رنگ نارنجي: نشان مي‌دهد كه صادر كننده 2 الي 4 فقره چك برگشتي يا حداكثر مبلغ 200 ميليون ريال تعهد برگشتي است.

رنگ زرد: صادر كننده چك داراي يك فقره چك برگشتي يا حداكثر مبلغ 50 ميليون ريال تعهد برگشتي است.

رنگ سفيد: صادركننده چك فاقد هرگونه سابقه چك برگشتي بوده يا در صورت وجود سابقه، تمامي موارد رفع سوء اثر شده است.

 

جزئيات مهم در خصوص استعلام چك

1- شما بايد متن پيامك خود را به صورت عددي و بدون اضافه كردن فاصله و يا نيم فاصله، بنويسيد.

2- در هر پيامك مبلغ 3500 ريال از شما كسر مي‌شود. البته براي دريافت پاسخ هزينه‌اي كسر نخواهد شد.

3- شما با يك شماره تلفن فقط مي‌توانيد چهار مرتبه استعلام بگيريد.

 

مهم‌ترين نكات براي استعلام چك

1- ممكن است اشخاصي حساب‌هاي مشترك زيادي داشته باشند. از اين رو وضعيت استعلام آن‌ها به اين صورت است كه اطلاعات مربوط به بيشترين مبلغ و بالاترين تعداد چك‌هاي برگشتي براي درخواست كننده استعلام ارسال خواهد شد.

2- نبايد براي دريافت پيامك استعلام خود عجله كنيد. اين سامانه هنوز آنقدرها هم سريع نيست. به اين ترتيب ممكن است 15 دقيقه طول بكشد. اگر بيشتر از اين شد بانك پيامكي را با عنوان “عدم امكان اخذ استعلام” براي فرد درخواست كننده ارسال مي‌نماييد و فرد مي‌تواند در زماني ديگر اقدام به استعلام نمايد.

3- فقط اشخاص حقوقي مي‌توانند استعلام چك را انجام دهند كه اطلاعات آن‌ها در داده‌هاي بانك مركزي ثبت شده باشد. در غير اين صورت بانك در پاسخ كاربر درخواست كننده، پيامكي را با عنوان “شناسه ملي …… قابليت استعلام ندارد” را ارسال مي‌نمايد.

4- در صورتي كه استعلام خود را از طريق پيامك انجام مي‌دهيد دقت داشته باشيد كه بايد اس ام اس دريافتي شما هم با همين سرشماره «۷۰۱۷۰۱» باشد، در غير اين صورت دريافت هر پيامكي غير از اين سرشماره، اعتبار ندارد.

 

نرم افزار استعلام چك

نرم افزاري به نام « واقعيت افزوده نما» طراحي شده است. اين نرم افزار براي گوشي‌هاي اندرويد و هوشمند قابليت اجرا دارد كه حقايق و اطلاعاتي در خصوص نكات امنيتي موجود در اسكناس، ايران چك و اوراق امنيتي كه بانك مركزي متولي چاپ و توزيع آن است را ارائه مي‌دهد. فراموش نكنيد كه اين برنامه قابليت تشخيص اسكناس و ايران چك جعلي را ندارد.

 

سامانه استعلام چك

در حوزه اعلام سرقت و استعلام چك‌هاي بانكي در كشور سامانه‌اي به نام ساد 24، در اين خصوص فعاليت مي‌كند. هدف اين سامانه پيشگيري از جعل و كلاه‌برداري چك‌هاي سرقتي و مفقودي است. اين سامانه كمك مي‌كند كه از نقل و انتقال چك‌هاي مورددار خودداري كنيد. مي‌توانيد اين نرم افزار را دانلود كرده و براي استعلام چك مورد استفاده قرار دهيد.

 

سؤالات متداول در خصوص استعلام چك

مدت زمان نگهداري اطلاعات چك‌هاي ثبت شده فعال بر روي سامانه ساد 24 چقدر است؟

از زمان ثبت چك‌، به مدت ۱۴ ماه مي‌باشد. امكان دارد در اين مدت به دلايل فني (به‌روز‌ رساني سايت، قطعي اينترنت و...) سامانه ساد 24 وقتاً از دسترس خارج شود كه بعد از مدتي دوباره به جريان مي‌افتد.

آيا از طريق سايت بانك مركزي هم مي‌توانيم چك‌هاي مورد نظر خود را استعلام كنيم؟

اخيراً اين امكان فراهم شده تا استعلام چك‌هاي صيادي از طريق سايت cbi.ir انجام شود. مشتريان مي‌توانند شناسه 16 رقمي مندرج در چك‌هاي صيادي را در بخش استعلام چك صيادي سايت بانك مركزي وارد كرده و از استعلام چك مورد نظر خود اطمينان پيدا كنند. اين مهم به صورت رايگان و نامحدود انجام مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه استعلام چك مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: استعلام چك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: استعلام چك،
موضوع:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۳:۵۲ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی