كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

چطور براي اخذ استاندارد بايد اقدام كرد؟ داشتن علامت استاندارد نشان مي‌دهد كه كالا و محصولات توليد شده از طرف شما داراي ضمانت است و شما از بهترين و مرغوب‌ترين مواد اوليه براي تهيه كالاهاي توليد شده استفاده كرده‌ايد. در واقع استاندارد بين محصولي كه از سمت مشتري خريداري شما و هزينه‌هايي كه پرداخت مي‌شود، تعادل خوبي برقرار مي‌كند. از طرفي ديگر اگر به دنبال اين هستيد كه براي محصولات خود علامت استاندارد را دريافت كنيد بايد دقت داشته باشيد كه قوانين و شرايط آن ممكن است هر چند وقت يك بار تغيير كرده و يا به روز شود. پس مطابق با شرايط و قوانين زمان خود اقدامات مناسب را براي اخذ استاندارد انجام دهيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اخذ استاندارد مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاورهكاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 منبع : اخذ استاندارد

 

 

اخذ استاندارد

هر كالا و خدماتي بر اساس چهارچوب اصولي استاندارد توليد و عرضه مي‌شود. همه كشورهاي دنيا بر اساس همين علامت استاندارد و قوانين جاري آن اقدام به توليد كالا و خدمات مي‌كنند تا محصولي كه در نهايت به دست مشتري مي‌رسد از كيفيت بالايي برخوردار باشد. در ايران هم سازمان استاندارد ملي بر كيفيت محصولات بر اساس قوانين استاندارد نظارت مي‌كند. از همين رو اگر در زمينه توليد كالاها و محصولات مختلف فعاليت داريد، اخذ استاندارد را به صورت جدي در دستور كار خود قرار دهيد.

 

استاندارد اجباري و استاندارد تشويقي

كساني كه در زمينه ساخت و توليد انواعي از كالاهاي صنعتي فعاليت مي‌كنند، مجبور هستند كه نشان استاندارد را اخذ كنند. مثلاً مواد غذايي و بهداشتي بايد نشان استاندارد داشته باشند و هيچ استثنايي در اين زمينه براي كالايي وجود ندارد.

دريافت نشان استاندارد بايد قبل از اقدام به توليد محصول انجام شود تا توليد كننده محصول را بر اساس استانداردهاي روز دنيا توليد و به بازار عرضه كند. برخي از محصولات نيازمند داشتن نشان استاندارد نيستند و اگر توليد كننده محصولات خود را با كيفيت بالايي عرضه كند، به توليد كننده نشان استاندارد تشويقي داده مي‌شود كه مي‌تواند آن را روي محصول خود درج كند.

 

رعايت اصول استاندارد ملي

مي‌توان گفت تقريباً در همه جاي دنيا قوانين يكساني براي توليد محصول بر اساس معيارهاي استاندارد وجود دارد. اما اجراي دقيق آن قوانين به عواملي چون فرهنگ يك جامعه بستگي دارد. نقش مردم در اين زمينه بسيار پر رنگ است. اگر مردم به طرف مصرف كالاهايي بروند كه نشان استاندارد دارند، آن وقت توليدكنندگان به سمت استاندارد كردن محصولاتشان قدم برمي‌دارند.

يكي از عوامل مهم ديگر در جامعه عدم توجه توليد كنندگان به اخذ نشان استاندارد است. اگر هنوز نشان استاندارد نداريد نبايد محصولي را توليد كنيد، چون نمي‌توانيد آن را در بازار به دست مردم برسانيد. در اين صورت سرمايه شما از بين مي‌رود و تعداد زيادي از افراد بيكار مي‌شوند.

 

مراحل اخذ استاندارد ملي ايران

مرحله اول اخذ استاندارد | داشتن مجوز

شما هر محصولي را كه توليد مي‌كنيد بايد كليه مجوزهاي لازم را داشته باشد. مجوز فعاليت‌ها نشان مي‌دهد كه كليه كسب و كار شما بر اساس قوانين كشور است.

مرحله دوم | وجود امكانات كافي

براي اينكه محصولي را توليد كنيد بايد مكان مناسبي را براي آن در نظر بگيريد و همچنين امكانات كافي و لازم هم براي توليد شما بايد فراهم باشد. مكان مناسب و امكانات كافي در هنگام دريافت مجوز توسط كارشناس مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

مرحله سوم اخذ استاندارد | مراجعه به سازمان استاندارد

هر كسي كه مي‌خواهد براي محصولات و كالاهاي توليد شده خود نشان استاندارد دريافت كند بايد به سازمان استاندارد استان خود مراجعه كرده و درخواست خود را به صورت كتبي و از طريق پُر كردن فرم‌هاي مربوطه، براي مدتي يكساله، مجوز توليد آزمايشي كالاهاي خود را دريافت مي‌كند.

مرحله چهارم | رعايت قوانين استاندارد

كسي كه مي‌خواهد نشان استاندارد را بگيرد بايد با قوانين استاندارد ملي را قبول كرده و كالاهاي خود را بر اساس معيارهايي كه به او گفته شده توليد كند و به رعايت اصول درج شده در قانون استاندارد بپردازد.

مرحله پنجم اخذ استاندارد | معرفي كنترل كيفي

واحد و سازمان متقاضي دريافت نشان استاندارد بايد كنترل كيفي خود را به سازمان استاندارد استان خود معرفي كند. سازمان استاندارد هم صلاحيت‌هاي مسئول كنترل كيفي را بررسي كرده و بعد از برگزاري دوره‌هاي آموزشي لازم مجوز صلاحيت فرد را صادر مي‌كند.

مرحله ششم | ارائه گواهي مالكيت علامت تجاري

واحد توليدي بايد گواهي مالكيت علامت تجاري خود را به سازمان استاندارد ارائه دهد (علامت تجاري واحد توليدي بايد در سازمان ثبت علائم كشور ثبت شده باشد).

مرحله هفتم | ايجاد آزمايشگاه كنترل كيفيت

از جمله مهم‌ترين شرايطي كه به يك واحد توليدي نشان استاندارد مي‌دهند اين است كه بايد آزمايشگاه كنترل كيفيت را ايجاد كنند. از اين رو واحد توليدي بعد از اينكه آزمايشگاه كنترل كيفيت را صادر كرد، آن را به سازمان ملي استاندارد ارائه مي‌دهد.

مرحله هشتم | تدوين نظامنامه كنترل كيفيت

متقاضي گرفتن نشان استاندارد بايد نظامنامه كنترل كيفيت خود را تدوين كند. اين نظامنامه شامل تمام دستورالعمل‌هاي لازم براي حفظ كيفيت كالاي توليدي است.

مرحله نهم اخذ استاندارد | صدور مجوز استاندارد يك ساله

اگر سازمان و نهاد توليدي متقاضي كليه مراحل گفته شده را طي كند مجوز استاندارد ملي يك ساله صادر مي‌گردد. هنگامي كه اعتبار آن به پايان رسيد، واحد توليدي و سازمان مورد نظر بايد براي تمديد آن اقدامات لازم را انجام دهند.

 

بازديد سازمان استاندارد

يكي از نكاتي كه همه توليد كنندگان بايد آن را رعايت كنند اين است كه وقتي نشان استاندارد خود را دريافت مي‌كنند، هر چند وقت يك بار به صورت سرزده كارشناساني براي ارزيابي محصول توليدي شما به مراكز توليدي مراجعه مي‎كنند تا همه چيز بر اساس قوانين استاندارد ملي باشد. اگر فردي بر خلاف قوانين گفته شده اين كار را انجام دهد، پروانه استاندارد واحد توليدي متقاضي را باطل مي‌كنند.

 

مدارك لازم براي اخذ استاندارد

  • كپي برابر اصل آگهي ثبت واحد توليدي خدماتي در روزنامه رسمي كشور
  • كپي برابر اصل آگهي آخرين تغييرات در روزنامه رسمي كشور
  • كپي برابر اصل پروانه تأسيس، بهره‌‎برداري و پروانه فعاليت از مراجع قانوني همراه با رونوشت آخرين تغييرات
  • كپي برابر اصل آگهي رسمي ثبت نام يا علامت تجاري محصول در روزنامه رسمي كشور در طبقه فرآورده مورد نظر
  • ارائه مدارك مرتبط با نام تجاري واحد توليدي يا خدماتي

 

سؤالات متداول در خصوص اخذ استاندارد

آيا مي‌توانيم چند استاندارد را درخواست كنيم؟

بله. هر شركتي مي‌تواند با توجه به زمينه‌هاي مختلف فعاليتش، استانداردهاي مختلفي را اخذ كند.

پروانه تأييد صلاحيت مدير كنترل كيفيت چند ساله است؟

مدت اعتبار پروانه‌هاي تأييد صلاحيت دو ساله مي‌باشد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اخذ استاندارد مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : اخذ استاندارد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اخذ استاندارد،
موضوع:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۳:۱۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی