كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

تمامي افراد حقيقي و حقوقي كه فعاليت تجاري آن ها مشمول قوانين ماليات است بايد پلمپ دفاتر قانوني ( تجاري يا مالياتي ) خود را جهت ثبت تمامي فعاليت هاي مالي دريافت كنند. اين مهم يك فرآيند قانوني است، دفاتر مربوطه (دفاتر روزنانه و دفاتر كل) در اداره ماليات با تعداد برگ هاي مشخص پلمپ شده تحويل داده مي‌شوند. تاجر موظف است در طول فعاليت‌هاي تجاري‌اش اعم از واردات، صادرات، مطالبات، هزينه، درآمد و... را در دفاتر پلمپ به ثبت برساند. در ادامه به نحوه دريافت، پركردن، قواعد و مدارك مورد نياز پلمپ دفاتر پرداخته ايم.

در دفاتر كل هم يك تاجر بايد تمامي معاملاتي كه انجام مي‌دهد را حداقل يك بار در هفته، آن‌ها را از دفاتر روزنامه استخراج كرده و انواع آن را در دفاتر به ثبت برساند.

 

براي دريافت خدمات در زمينه پلمپ دفاتر مي‌توانيد با مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : پلمپ دفاتر قانوني

پلمپ دفاتر قانوني

دريافت پلمپ دفاتر و ثبت آن‌ها براي شركت‌ها لازم و ضروري هستند. اگر قصد تأسيس يك شركت را داريد، در خصوص پلمپ دفاتر نيز بايد اقدامات و هزينه‌هاي مربوطه را نيز پرداخت كنيد. قبل از ثبت هر گونه فعاليتي در دفاتر قانوني، بايد مهر، امضا و پلمپ توسط مامور اداره ثبت انجام شده باشد. براي دريافت پلمپ دفاتر قانوني در سال 99 ثبت نام اينترنتي صورت مي‌گيرد.

 

نحوه پلمپ دفاتر قانوني

مرجع ثبت شركت‌ها وظيفه انجام پلمپ دفاتر را بر عهده دارد. براي اين مهم بايد تمام صفحات به صورت ويژه شماره‌گذاري شوند. بعد از شماره‌گذاري بايد شماره ثبت شركت را در آن وارد كرده و سپس اداره ثبت شركت‌ها بايد آن را مهر بزند. انجام اين اقدامات فوايد زيادي دارد كه مهم‌ترين آن اين است كه هيچ گونه جا به جايي و تغيير اطلاعاتي در خصوص اسناد مهم شركت صورت نخواهد گرفت.

اداره مالياتي نيز در اين زمينه نقش مهمي را بر عهده دارد. در پايان هر سال مالي شركت مورد نظر بايد اين دفاتر را كه حاوي اطلاعات مهمي هستند، به اداره ماليات تحويل دهد. حتي اگر شركت فعاليت و تجارتي نداشته و دفتر سفيد هم باشد، شركت وظيفه دارد كه آن را تحويل داده و در انجام اين كار كوتاهي نكند.

 

اجباري بودن پلمپ دفاتر

در اين ميان يك نكته مهم وجود دارد كه صاحبان شركت‌ها بايد به آن توجه كنند. مهم نيست كه ميزان و كيفيت فعاليت شركت شما در چه حدي است. حتي اگر شركت‌تان هيچگونه فعاليتي نداشته باشد، پلمپ دفاتر براي همه شركت‌ها لازم است، حتي اگر فعاليتي در آن دفاتر ثبت نشود.

 

مهم‌ترين قواعد پر كردن پلمپ دفاتر

1- هر كدام از معاملات، صادرات و واردات بايد به ترتيب تاريخ رخداد آن‌ها در دفاتر، ثبت و ضبط شوند.

2- اگر به صورت مستقيم در دفاتر چيزي را بنويسيد ممكن است كه دچار خط خوردگي و اشتباه شود. از اين رو در ابتدا دفاتر روزنامه و كل به صورت چرك نويس تنظيم مي‌شوند و بعد از آنكه تاجر از درستي مبالغ و اطلاعات آن اطمينان پيدا كرد، اطلاعات را وارد دفاتر اصلي مي‌كنند.

3- دفاتري كه تاجران براي انجام امور تجاري خود از آن استفاده مي‌كنند، اگر بر اساس قانون و مقررات باشد، بين تجار و امور تجاري سنديت خواهد داشت. در غير اين صورت تنها اسنادي عليه صاحبان آن است.

 

مراحل انجام پلمپ دفاتر قانوني

1- سال، روز و ماه مالي بايد توسط افراد حقيقي و حقوقي مشخص شده و يك آدرس دقيق هم براي دريافت دفتر در سامانه اداره ثبت شركت‌ها به نشاني irsherkat.ssaa.ir  وارد كنيد. اين دفترها در اندازه‌هاي 50، 100 و 200 برگ بر اساس ححم معاملات و نياز در اختيارتان قرار مي‌گيرد. پس اگر شركت بزرگي داريد كه معاملات زيادي در آن انجام مي‌شود، بهتر است از دفاتر 200 برگي استفاده شود، تا مجبور نشويد در يك دوره مالي دوباره براي گرفتن دفاتر اقدام كنيد.

2- وقتي اطلاعات خود را در سامانه تكميل كرديد، دكمه «پذيرش نهايي» را كليك كنيد. در اين مرحله به شما رسيد پذيرش نهايي و همچنين اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاري داده مي‌شود كه بايد از آن پرينت بگيريد.

3- بعد از اينكه اين كار را انجام داديد اطلاعات شما توسط كارشناس مورد بررسي قرار مي‌گيرد و در صورت تأييد بايد از طريق پيگيري درخواست، هزينه‌هاي لازم براي پلمپ دفاتر را به صورت اينترنتي پرداخت كنيد.

4- در صورتي كه همه اطلاعات خود را به درستي وارد كرده باشيد، دفاتر پلمپ به آدرس پستي كه در سامانه وارد كرده‌ايد برايتان به صورت پيشتاز ارسال مي‌گردد و مي‌توانيد به راحتي آن را دريافت كنيد.

 

پيامدهاي عدم پلمپ دفاتر

شركت‌ها براي اينكه بتوانند كد اقتصادي بگيرند، بايد پلمپ دفاتر داشته باشند. وقتي كد اقتصادي داشته باشند مي‌توانند مفاصا حساب مالياتي خود را دريافت كنند. به همين دليل براي اينكه شركت‌ها نشان دهند كه در امر ماليات‌دهي شفاف عمل مي‌كنند، بايد اين دفاتر را ارائه دهند. در صورتي كه به هر دليلي اين دفاتر را ارائه ندهند و يا در اطلاعات وارد شده آن نقصي وجود داشته باشد، از طرف اداره امور ماليات جريمه مي‌شوند.

به همين دليل بهتر است كه در اوايل سال مالي نسبت به دريافت پلمپ دفاتر اقدام كنيد تا به خاطر مشكلات مالياتي به دردسر نيفتيد. فراموش نكنيد دفاتري كه پلمپ نشده‌اند بين تجار قابل استناد نيستند و ممكن است پيامدهاي خوبي براي شركت نداشته باشد. از اين رو هر چه سريع‌تر براي دريافت پلمپ دفاتر اقدامات لازم را انجام دهيد. اگر هنوز كد اقتصادي خود را دريافت نكرده ايد بر روي دريافت كد اقتصادي كليك كنيد.

 

مدارك مورد نياز جهت پلمپ دفاتر قانوني

مدارك مورد نياز جهت ارائه دفاتر پلمپ اشخاص حقيقي 

  • اصل اظهارنامه پلمپ مهر و امضاء شده دريافتي از اينترنت
  • تصوير كارت ملي متقاضي پلمپ دفاتر
  • تصوير پروانه كسب و يا مجوز فعاليت كسبي

مدارك مورد نياز جهت ارائه دفاتر پلمپ اشخاص حقوقي

  1. اصل اظهارنامه پلمپ مهر و امضا شده دريافتي از اينترنت
  2. تصوير آخرين روزنامه رسمي شخصيت حقوقي
  3. تصوير كارت ملي مدير عامل
  4. اصل يا تصوير وكالتنامه و يا معرفي‌نامه در خصوص اشخاص دولتي
  5. اشخاصي كه بايد براي گرفتن پلمپ دفاتر اقدام كنند؛
    كليه اشخاص حقوقي كه در اداره ثبت شركت‌ها به ثبت رسيده‌اند.
    كليه اشخاص حقيقي دارنده كسب و كار (گروه اول موضوع آيين نامه اجرايي ماده ۹۵ ق م م )
  6. اشخاصي كه مجموع فروش آنها و يا 10 برابر درآمد آنها طبق برگ قطعي ماليات از سال 91 به بعد بيش از 3 ميليارد تومان بوده است. در مورد اشخاص حقيقي داراي كسب و كار كه خدماتي ارايه مي‌دهند مثل وكلا، كارشناسان رسمي دادگستري و پزشكان ۱.۵ ميليارد تومان بيشتر مي‌باشد.
  7. تشكل‌هاي قانوني مثل (انجمن‌ها، احزاب و اتحاديه‌هاي صنفي).
 

مهم‌ترين دلايل رد دفاتر

1- استفاده از دفاتر سال‌هاي گذشته

2- ثبت هرگونه اطلاعات غيرواقعي

3- ثبت نكردن فعاليت‌هاي مربوط به شعب يا شعبه شركت

4- صفحات بيش از حد سفيد گذاشته شده و سفيد ماندن تمام صفحات به منظور سوء استفاده

5- عدم ثبت يك يا چند فعاليت

6- تراشيدن، پاك كردن، محو كردن و مخدوش كردن مندرجات

7- در صورتي كه دفاتر از پلمپ خارج شده و فاقد يك يا چند برگ باشد.

 

سخن پاياني...

پلمپ دفاتر بخش جدا نشدني از فعاليت‌هاي شركت شماست. لذا در گرفتن و ثبت و ضبط اطلاعات در آن كوتاهي نكنيد تا دچار گرفتاري‌هاي قانوني و جريمه‌هاي مادي نگرديد. اينگونه اعتبارتان نيز نزد ساير تجار حفظ خواهد شد و اين مهم براي رونق كسب و كار شما مفيد است. براي دريافت خدمت پلمپ دفاتر از مركز كاردوك كليك كنيد.

 

سؤالات متداول در خصوص پلمپ دفاتر

كاربردهاي پلمپ دفاتر براي چيست؟

پلمپ دفاتر براي شركت‌ها كاربردهاي زيادي دارد از جمله براي ارائه اظهارنامه مالياتي و يا اخذ كارت بازرگاني بايد پلمپ دفاتر را داشته و ارائه دهيد.

در چه زماني فرد بايد در خصوص پلمپ دفاتر به اداره پست مراجعه كند؟

در صورتي كه تاجر به يكسري از دفاتر خاص نياز داشته باشد بايد براي دريافت آن به اداره پست محل سكونت خود مراجعه كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه پلمپ دفاتر مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : پلمپ دفاتر قانوني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: پلمپ دفاتر قانوني،
موضوع:
[ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۴:۳۳ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی