كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

دريافت نمايندگي انحصاري يكي از روش هاي امني است كه تجار مي توانند از طريق آن كسب درآمد كنند. نمايندگي زماني مطرح مي شود كه توليد كننده‌اي تمايل دارد تا محصول مورد نظر خود را در كشور و يا منطقه‌اي ديگر به فروش برساند. پس با بستن قرارداد نمايندگي با فردي در آن ناحيه اقدام به فروش محصولات يا خدمات خود مي كند. نمايندگي ها با شرايط و ويژگي هاي مختلفي ارائه مي شوند كه در اينجا به شرح نمايندگي انحصاري و چگونگي دريافت آن خواهيم پرداخت.

 

براي دريافت مشاوره جهت دريافت نمايندگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد. 

 

 منبع : نمايندگي انحصاري

 

 

نمايندگي انحصاري

نمايندگي انحصاري يكي از رايج‌ترين و مهم‌ترين روابط تجاري است كه امروزه نيز رونق خوبي گرفته است. افراد براي اينكه محصول خود را به فروش برسانند يا بايد خودشان شخصاً آن را وارد كنند يا به نمايندگي انحصاري آن را اعطا نمايند. براي اينكه قرارداد شما به خوبي بسته شود و سود خوبي داشته باشيد، نكات مهم و ارزشمندي را در چند گام ساده به شما توضيح مي‌دهيم. جهت دريافت نمايندگي هاي پرسود كليك كنيد.

1- لزوم وجود نمايندگي فروش

در گذشته تجارت ساده‌تر از امروز بود. اما با گذشت زمان و گسترش كشورها و رونق توليدات اقتصادي، افراد نمي‌توانند به تنهايي كالاهاي خود را در سطح جهاني به فروش برسانند. عواملي مثل دوري راه، نيروي انساني و دانش‌هايي مانند بازاريابي باعث شده تا تاجران فروش محصولات خود را به افرادي در كشور و يا منطقه مورد نظر بدهند. اين افراد شرايط لازم براي خريد محصولات و خدمات تاجران دارند. از جمله مكان مناسب، نيروي انساني كافي، قدرت تبليغ و فروش بالا جزو اين شرايط است.

وقتي فردي مسئول فروش كالاهاي يك تاجر مي‌شود، يعني فروشنده به او «نمايندگي انحصاري داده است». بنابراين حالا مي‌فهميم كه وجود نمايندگي انحصاري در دنياي تجارت از اهميت بالايي برخوردار است.

2- ويژگي‌هاي نمايندگي انحصاري

وقتي فردي كه ما آن را تاجر مي‌ناميم، شخصي را مسئول فروش كالاهاي خود مي‌كند، به عنوان نماينده‌ي انحصاري آن فرد و كالاهاي او شناخته مي‌شود. در واقع نماينده بايد جاي فرد اصلي را بگيرد و عيناً مانند فرد اصلي عمل كند.

فرد نماينده بايد اين قدرت را داشته باشد كه جاي فرد اصلي قرارداد ببندد، بفروشد، مذاكره كند و يا چيزي را لغو كند. نماينده بايد گوش به فرمان دستورات فرد اصلي يعني همان تاجر باشد. تاجر مي‌تواند روي نماينده كنترل كاملي داشته باشد. فرد نماينده تمام معاملات تجاري را از طرف تاجر اصلي انجام مي‌دهد و در مقابل آن اجرت و يا كميسيون دريافت مي‌كند.

نمايندگي زماني انحصاري است كه شخص نماينده تنها كسي در منطقه مورد نظر طرفين باشد كه محصولات تاجر را به فروش مي‌رساند. به همين دليل قرارداد آن‌ها جنبه‌ انحصاري به خود مي‌گيرد.

3- نحوه دريافت نمايندگي انحصاري

بعد از اينكه شركت‌ها و مؤسسات تجاري تأسيس شده و در سطوح مختلف شناخته مي‌شوند، به دنبال جذب نماينده انحصاري براي فروش محصولاتشان هستند. شما با يك جست و جوي ساده در اينترنت مي‌توانيد تعداد بسياري از اين شركت‌ها را پيدا كرده و نماينده فروش محصولاتشان شويد. البته بايد در نظر داشته باشيد كه در زمينه علاقه خود به دنبال دريافت نمايندگي انحصاري باشيد چون اين موضوع روي فروش شما تأثير مستقيمي مي‌گذارد.

4- نحوه دريافت سود از نمايندگي انحصاري

هر شرطي در نمونه قرارداد اعطاي نمايندگي انحصاري ثبت مي‌شود. هر دو طرف بايد به مفاد قرارداد به طور كامل عمل كنند. در مقابل شركت مرجع متعهد مي‌شود كه از فروش محصولاتش توسط شما درصدي از سود شركت و يا كميسيون را بدهد.

5- دريافت نمايندگي بين المللي

اين كار براي فردي كه مي‌خواهد محصولات خود را در كشور ديگري به فروش برساند سود زيادي دارد. وقتي تاجر بتواند يك نماينده براي خود در كشور مقصد پيدا كند، خود را از دردسرهاي حضور در كشور مقصد راحت مي‌كند. از طرفي ديگر محصولات او نيز در كشور ديگر بهتر فروش مي‌رود. به همين دليل اگر شما مي‌خواهيد كه نمايندگي انحصاري بگيريد بهتر است روي دريافت نمايندگي انحصاري بين المللي نيز فكر كنيد. زيرا سود اين كار بسيار زياد است.

6- شرايط ارسال و دريافت كالا در نمايندگي انحصاري

يكي از بندهاي مهم قرارداد نمايندگي انحصاري، شرايط ارسال و دريافت كالا است. هر دو طرفين چه كسي كه محصول را ارائه مي‌دهد و چه كسي كه محصول را دريافت مي‌كند بايد به اين بند پايند باشد. مثلاً اگر در قرارداد نوشته شده كه نماينده بايد خودش محصول را درب كارخانه تحويل بگيريد، يك سري از مسئوليت‌ها از روي دوش فروشنده برداشته مي‌شود. به اين بند قرارداد خيلي توجه كنيد.

7- اهميت نوشتن قرارداد

نوشتن قرارداد براي دريافت و يا اعطاي نمايندگي انحصاري محصولات باعث مي‌شود تا از سوء استفاده‌هاي احتمالي جلوگيري شود. گاهي نيز ممكن است فرد فروشنده در قرارداد بنويسد كه نماينده بايد تا فلان تاريخ x تا از محصولات را به فروش برساند. در اين صورت شما به عنوان نماينده بايد يك چك تضميني امضا كرده و به فروشنده بدهيد. به همين دليل تمام اين موارد به صورت ريز و درشت بايد در قرارداد ذكر شده و به امضاي طرفين برسد تا سوء استفاده‌اي صورت نگيرد.

8- تعهد به برند محصولات نماينده اصلي فروش

شما به عنوان نماينده بايد از نام تجاري يا لوگوي تاجر(نماينده اصلي فروش) فقط در جهت قرارداد استفاده كنيد. نبايد محصول او را بفروشيد اما نامي از برند او نبريد و ماهيت خود را مستقل نشان دهيد. اگر مشتريان با اين روش فريب شما را بخورند، مسئوليت آن بر عهده شخص نماينده انحصاري خواهد بود. برندي كه شما مبلغ آن هستيد ممكن است از قبل ايجاد شده باشد، اگر محصولي را عرضه مي كنيد كه در منطقه شما برندسازي نشده، پس لازم است با اصول و اهميت برندسازي آشنا شويد.

سؤالات متداول

آيا نماينده مي‌تواند روي محصولاتي كه مي‌فروشد تخفيف بزند؟

اين كار در صورتي امكان‌پذير است كه ميزان تخفيف در قرارداد ذكر شود. در غير اين صورت شخص نماينده انحصاري نمي‌تواند تخفيف اعمال كند.

اگر از يك نماينده فروش، كالايي خريداري كنيد و بعد از مدتي متوجه مشكل دار بودن آن كالا شويد آيا فقط نماينده فروش مسئول است؟

ابتدا بايد ديد كالاي شما ضمانت نامه دارد يا خير و بعد آن ضمانت نامه مربوط به كدام يك هست، نمايندگي يا خود شركت. در اين صورت مي‌توان گفت كه مسئوليت با كدام يك از طرفين است.

 

براي دريافت مشاوره جهت دريافت نمايندگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : نمايندگي انحصاري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نمايندگي انحصاري،
موضوع:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۱:۳۵ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی