كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

طرح توجيهي توليد سنگ مصنوعي يكي از خدماتي است كه توسط كارشناسان بايد مورد بررسي و نگارش قرار بگيرد. سنگ مصنوعي به شكل نما و دكوراتيو، مبلمان فرشي، كفپوش و موزائيك، جدول، پله و كتيبه، آميزه‌اي از مواد و رنگ دانه‌هاي معدني، سنگ‌هاي دانه بندي شده و نوعي از رزين‌هاي پليمري است كه داراي مقاومت فيزيكي و شكل‌هاي ظاهري بسيار زيبا مي‌باشد. نظر به اينكه اين محصولات ضمن داشتن كيفيت بسيار مطلوب و  قيمت تمام شده رقابت پذير در مقابل انواع محصول‌هاي سنگ گرانيت، مرمر، كاشي و سراميك مي‌باشد. فعاليت در اين زمينه به لحاظ اقتصادي و در دسترس بودن تكنولوژي توليد توجيه پذير شده است. در ادامه خلاصه اي از طرح توليد سنگ مصنوعي ارائه شده است.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها در زمينه طرح توجيهي مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : نوشتن طرح توجيهي سنگ مصنوعي

 

طرح توجيهي توليد سنگ مصنوعي | معرفي محصول

توليد سنگ‌هاي مصنوعي با توجه به بازخورد و نياز بازار و سفارش مشتري و توجه به نوآوري در ارائه محصولات جديد در ابعاد، اشكال و رنگ‌هاي متفاوت قابليت تبديل به محصول نهايي جهت مصارف ذيل را دارد:

استفاده از سنگ مصنوعي جهت توليد انواع موزائيك پليمري شده در ابعاد، رنگ و طرح‌هاي مختلف، استفاده از سنگ مصنوعي جهت توليد كف پوش مورد استفاده در پياده روهاي پارك‌ها، شهرها و مراكز تفريحي، توليد سنگ مصنوعي براي كار در نماي بيروني ساختمان‌ها، توليد انواع كاشي و سراميك براي مصارف ديوار و كف ابنيه، توليد انواع سنگ‌هاي مصنوعي گرانيتي و مرمر جهت استفاده در راه پله ديوار و كف، توليد انواع محصولات حجمي همانند كتيبه، گلدان و نماي شومينه و مبلمان‌هاي شهري با قابليتهاي هنري و غيره.

نظر به اينكه تكنولوژي توليد محصولات سنگ مصنوعي وابسته به قالب‌هاي مورد استفاده در خط توليد مي‌باشد، لذا در تامين نظرات مشتري و توليد محصولات جديد در اين فعاليت محدوديتي وجود ندارد. در ادامه به ابعاد مختلف طرح توليد سنگ پرداخته ايم، براي اطلاع از نحوه نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

طرح توجيهي توليد سنگ مصنوعي | ويژگي‌هاي آماده سازي  

همانگونه كه توضيح داده شد محصولات اين طرح قابليت تغيير در اندازه، شكل و رنگ‌بندي را دارند. ولي نظر به تنوع بيش از حد محصولات لازم است به اين نكته توجه شود كه هر محصول داراي فرايند و فرمولاسيون اختصاصي خود بوده و نسبت مواد اوليه مورد استفاده معدني و رزين هاي پليمري در توليد محصولات مختلف متفاوت است و بعضا افزودني هاي خاص شيمي بتن اسفاده شده جهت كنترل واكنش‌ها هم در فرايند توليد هم در توجه به شرايط خاص جغرافيايي مكان مصرف محصول بايد مورد توجه خاص قرار گيرد.

بنابراين درصد تركيبات عناصر مختلف مورد استفاده در فرمولاسيون توليد، هر كدام از محصول‌هاي سنگ‌هاي مصنوعي جهت دست‌يابي به مقاومت و شاخص‌هاي فيزيكي مورد انتظار و مطلوب بودن شكل ظاهري بسيار اهميت دارد. به خصوص زماني كه اين محصول در درون ساختمان استفاده مي‌شود؛ دست يابي به مقاومت، طول عمر بالا و امكان سبك سازي محصول و در نهايت سبك سازي ساختمان را فراهم مي‌نمايد. شاخص‌هاي مهمي كه در توليد اين محصول مورد آزمايش قرار مي‌گيرد، عبارتند از؛ دست يابي به مقاومت كششي، فشاري و سايش مطلوب، مقاومت ترموديناميكي، جذب آب و پيگمنت‌هاي رنگي مقاوم در برابر شرايط محيطي است.

طرح توجيهي توليد سنگ مصنوعي | مواد اوليه توليد آماده سازي

مواد اوليه سنگ مصنوعي به شكل قطعات قالب‌ريزي شده شامل مواد معدني و سنگ دانه‌هاي حاصل از ضايعات سنگ برش خورده كارخانه‌هاي سنگبري به همراه رنگدانه‌هاي مورد نياز و افزودني‌هاي مورد نياز اصلاح فرمولاسيون توليد محصول و رزين‌هاي پليمري به همراه سيمان خاكستري است كه جهت بسته‌بندي از پالت و مواد بسته‌بندي نيز استفاده مي‌شود.

طرح توجيهي توليد سنگ مصنوعي | كاربرد سنگ مصنوعي

سنگ مصنوعي قالب‌ريزي شده به عنوان رقيب و جايگزيني مناسبي براي انواع محصولات مورد استفاده در ساختمان و پروژه‌هاي عمراني همانند كاشي و سراميك، انواع موزاييك، سنگ نما و سنگ‌هاي تزئيني، كف پوش‌هاي مورد استفاده در معابر، محصولات حجمي و دكوراتيو همانند شومينه، گلدان، نرده راه پله و كتيبه‌هاي هنري مي‌باشد كه در بسياري از كشورها و ايران توليد و مصرف آن رايج شده است. تكنولوژي ساخت ماشين آلات سنگ مصنوعي در ايران نيز بومي شده است. 

دانش فني و روش توليد  سنگ  مصنوعي با استفاده قالب

توليد انواع كاشي و سراميك داراي تكنولوزي‌هاي متفاوتي بوده و وابسته به ابعاد، ضخامت و نوع كاشي و سراميك خطوط توليد متفاوتي لازم است. در مورد برش سنگ‌ها و سنگ فرش با استفاده از سنگ‌هاي طبيعي هم به همين گونه است.

در صنايع سنگ بري براي توليد محصولات مختلف ماشين آلات باهم فرق مي‌كند. ماشين آلات برش سنگ به صورت اسلب و صفحه‌اي با ماشين آلات برش به صورت تايل و كاشي متفاوت است. حتي قطعات ماشين آلات برش سنگ‌هاي سخت و گرانيتي با قطعات برش ماشين آلات سنگ‌هاي مرمريت باهم متفاوت است.

همچنين توجه به اين نكته مهم است كه ماشين آلات توليد مصنوعات سنگي و سنگ فرش‌ها نيز با موارد فوق متفاوت است بدين معنا كه در صنعت برش سنگ‌هاي طبيعي ماشين آلات همه كاره وجود ندارد. تكنولوژي توليد سنگ‌هاي قالب ريزي شده به گونه‌اي است كه ضمن سادگي قابليت توليد تمامي محصولات فوق را با استفاده از تغيير قالب و فرمولاسيون در يك واحد توليدي را دارد.

خط توليد و آماده سازي سنگ هاي مصنوعي

براي توليد سنگ‌هاي مصنوعي ابتدا مواد اوليه معدني مورد نياز مطابق فرمولاسيون محصول خاص از منابع ذخيره و سيلوها توسط الواتورها و كانوايرها و مارپيچ‌هاي انتقال با نسبت برنامه‌ريزي شده به داخل ميكسر گريز از مركز هدايت مي‌گردد. اين مواد به خوبي باهم تركيب شده تا بصورت مخلوط يكنواخت درآيد. مخلوط يكنواخت شده پس از تاييد حوزه كنترل كيفيت فرايند توليد، بطور اتوماتيك با استفاده از ساختار توزين ديجيتال برنامه‌ريزي شده توسط سيستم تزريق به داخل قالب‌هاي مورد نظر تزريق مي گردد.

قالب هاي حاوي مواد اوليه همگن شده در روي دستگاه ويبراتور لرزشي عمودي قرار داده شده تا از طريق لرزش مواد داخل آن متراكم شود و هم شكل قالب مورد نظر را دقيقا به خود بگيرد سپس با انتقال به بخش مانايي به قفسه هاي ويژه با توجه به نوع محصول و قالب جهت تثبيت شرايط فيزيكي و ظاهري محصول منتقل مي‌شود و پس از زمان نگهداري مورد نياز محصول از قالب‌ها خارج و به بخش بسته‌بندي و انبار فروش جهت بارگيري و ارسال به بازار مصرف منتقل مي‌گردد.

طرح توجيهي توليد سنگ مصنوعي | بررسي بازار و رقبا

تا پايان سال 1398 وجود بيش از 11100 واحد صنعتي برش سنگ طبيعي با ظرفيت اسمي بيش از 850 ميليون متر مربع انواع سنگ و مصنوعات سنگي و بيش از 6000 واحد توليد موزائيك در كشور با ظرفيت 650 ميليون متر مربع و همچنين وجود بيش از 200 واحد صنعتي توليد انواع كاشي و سراميك با ظرفيت اسمي بيش از 650 ميليون متر مربع انواع كاشي و سراميك به عنوان كالاهاي رقيب سنگ مصنوعي در كشور وجود دارد.

تعداد كل واحدهاي صنعتي توليد انواع سنگ‌هاي مصنوعي در كشور تا همين زمان 25 واحد بوده كه با ظرفيت اسمي 3 ميليون متر مربع در حال فعاليت مي‌باشند. حال اگر در طول يك فرايند 5 سال سنگ هاي مصنوعي بتوانند ظرفيت جاي گزيني در حد 5 درصد توليد سراميك و سنگ و موزائيك كشور را به خود اختصاص دهد؛ در اين صورت در كشور نياز به وجود بيش از 100 واحد با ظرفيت هر كدام 100 هزار متر مربع توليد انواع سنگ مصنوعي جهت جايگزيني محصولات سنگ و كاشي و سراميك مي‌تواند توجيه اقتصادي داشته باشد.

طرح توجيهي توليد سنگ مصنوعي | سرمايه گذاري مورد نياز

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين  3000 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي ) 1250 متر مربع
3 دستگاههاي  خريد  داخلي و خارجي 18.999 ميليون ريال

 

جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 53.195
2 سرمايه گذاري  درگردش 3.235
3 كل سرمايه گذاري 56.430
4 هزينه توليد ساليانه 27.034

 

   شاخص هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR 22/5  درصد
دوره برگشت سرمايه 3/42

 

طرح توجيهي توليد سنگ مصنوعي | مزاياي اجراي طرح

  • تنوع بسياري از محصولات در يك خط توليد با تغيير قالب
  • قيمت قابل رقابت با انواع محصولات رقيب همانند انواع سنگ طبيعي موزائيك و كاشي و سراميك
  • در دسترس بودن تكنولوژي ساخت ماشين آلات بطور اتوماتيك در داخل كشور
  • امكان پذيري توليد در تمامي مناطق كشور
  • امكان استفاده از ضايعات سنگ بري‌هاي موجود در كشور
  • امكان راه اندازي واحد در ظرفيت اقتصادي با سرمايه‌گذاري نه چندان بالا
  • قابليت توليد محصول صادراتي
  • وجود ظرفيت خالي در كشور براي راه اندازي واحدهاي جديد

طرح توجيهي توليد سنگ مصنوعي | نتايج  مطالعات فني ، اقتصادي ومالي

به استناد مطالعات انجام شده، تكنولوژي توليد سنگ‌هاي مصنوعي در سطح جهان و در ايران سابقه زيادي ندارد، به همين دليل تعداد واحدهايي كه در كشور موجود است به نسبت تقاضاي بازار تعداد زيادي نيستند. نظر به اينكه تكنولوژي توليد به نسبت محصولات رقيب بسيار ساده‌تر و در نتيجه قيمت تمام شده پايين‌تري دارد و همچنين در كشور براي توليد اين محصول ظرفيت خالي وجود دارد؛ امكان احداث واحدهاي جديد با ظرفيت اقتصادي مي‌تواند مورد بررسي دقيق‌تر قرار گيرد. لذا جهت مشاوره‌ي اقتصادي و فني راه‌اندازي طرح يا ايجاد طرح توسعه مي‌توانيد با مشاورين كسب و كار كاردوك تماس حاصل فرماييد.

مركز كاردوك علاوه بر مشاوره نوشتن طرح توجيهي و به شما دريافت مجوزها و اجراي پروژه ياري مي‌رساند.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها در زمينه طرح توجيهي مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : نوشتن طرح توجيهي سنگ مصنوعي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۹:۳۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی