كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

نوشتن طرح توجيهي توليد كاشي سراميكي از اقدامات اوليه اي است كه بايد براي راه اندازي چنين توليدي به آن توجه كنيد. صنايع ساخت كاشي و سراميك تحت تاثير رشد تكنولوژي توليد انواع ماشين آلات با فناوري‌هاي پيشرفته دنيا همانند تكنولوژي فشار پيوسته، فناوري جوهرافشان ديجيتال در اعمال طرح‌هاي بديع و بسيار زيبا بر روي كاشي و همچنين فرمولاسيون و تكنولوژي‌هاي نوين لعاب‌كاري كاشي و سراميك موجب شده كه جنبه‌هاي زيبايي رنگ و طرح‌هاي نو، كلاسيك و تكنيكال آن در توليد پانل‌هاي بسيار بزرگ كاشي و سراميك كف با ضخامت‌هاي متفاوت به موازات توليد كاشي‌هاي ديوار در مقياس كوچك، حرف اول را در بازار رقابت اين محصولات بزند. بنابراين براي ورود به اين بازار به عنوان توليدكننده داراي توجيه اقتصادي است. در ادامه خلاصه‌اي از طرح توجيهي توليد كاشي هاي لعاب دار سراميكي را ارائه داده‎‌ايم.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توجيهي توليد كاشي سراميك

 

 

موقعيت توليدكنندگان داخلي در مقايسه با خارجي

ظهور توليدكنندگان انبوه بين‎المللي در اين صنعت همانند چين، كشورهاي جنوب شرقي آسيا و خاورميانه و ابر قدرت‌هاي اروپايي همانند شركت‌هاي ايتاليايي و اسپانيايي موقعيت را براي توليدكنندگان كشورهاي در حال توسعه دشوار كرده است. اين توليدكنندگان با ايجاد گروه‌هاي متشكل و به هم پيوسته صنعت تجارت در يك زنجيره تامين، توليد و فروشي كه متكي بر نوآوري، خلاقيت و هنر است؛ سرمايه گذاران و توليدكنندگان داخل كشور را در مسير ضرورت ارتقا بهره‌وري منابع و داشتن تعهدي پايدار به توليد كاشي با كيفيت قرار داده است. 

وضعيت صنعت كاشي وسراميك در كشور ارتباط تنگاتنگي با سياست گذاري‌هاي كلان ملي، توسعه عمراني و امكان صادرات دارد. در حال حاضر علي رغم وجود كارخانه‌هاي متعدد توليد كاشي و تعداد زيادي طرح‌هاي در حال احداث با پيشرفت فيزيكي بيش از  50 درصد در شرف راه اندازي هستند. در اين وضعيت استفاده از مشاوره تخصصي در بررسي راهبرد‌هاي حوزه تكنولوژي، مالي و اقتصادي طرح‌ها و واحدهاي موجود و سرمايه‌گذاري جديد كاشي و سراميك به يك الزام تبديل نموده است. براي دريافت مشاوره و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

طرح توجيهي توليد كاشي سراميكي |معرفي محصول

مطابق استاندارد، كاشي محصولي صنعتي، نازك و سفالي ساخته شده از مواد معدني (همانند خاك رس، كائولن، فلدسپار، كوارتز، دولوميت لعاب، رنگ و ساير مواد اوليه معدني) است كه در ابعاد، شكل و ضخامت‌هاي متفاوت براي پوشش كف و ديوارها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

كاشي معمولا به شيوه اكسترود يا پرس شكل داده شده و پس از خشك  شدن و آماده سازي لعاب و چاپ در دماي مناسبي پخت مي‌گردد. اين محصول داراي تنوع زيادي بوده و بسته به مزيت‌هاي خاص مورد نياز مشتري همانند عايق بودن، ايجاد سهولت در نظافت، قابليت‌هاي حرارتي، عايق رطوبتي، مقاوم بودن در مقابل مواد شيميايي، ضد خش بودن، زيبايي طرح و نقش، ماندگاري و تنوع توليد به صورت صنعتي توليد مي‌شود.

طرح توجيهي توليد كاشي سراميكي | كالاهاي جايگزين كاشي

كالاهاي جايگزين و رقيب كاشي و سراميك، سنگ‌هاي طبيعي برش داده شده است كه با توجه به نوع سنگ سخت گرانيتي با مرمريت داراي قيمت تمام شده بسيار بالاتر بوده و بعضاً ضمن محدود بودن رنگ و طرح امكان يكسان سازي نقوش طبيعي در كاربرد مشابه با كاشي ميسر نيست. تغيير رنگ و كدر شدن سنگ‌هاي طبيعي ساب خورده در طول زمان تحت تاثير عوامل طبيعي سريع واقع مي‌شود.

كالاي جايگزين ديگر سنگ‌هاي مصنوعي است كه تقريباً استفاده از آن به دليل طرح‌هاي متنوع و قيمت ارزان به عنوان رقيب سنگ طبيعي و كاشي رايج شده است. ولي به دليل نوع تكنولوژي و مواد اوليه آن كه پايه سيماني و رزين‌هاي شيميايي دارد، كيفيت آن وابسته به نوع رزين و فرمولاسيون مواد است، حتي در بهترين حالت طول عمر، كيفيت، طرح و نقش آن قابل رقابت با كاشي‌هاي سراميكي نيست.

طرح توجيهي توليد كاشي سراميكي | موارد كاربرد كاشي سراميكي

از كاشي ضمن داشتن زيبايي به دليل نفوذ ناپذيري براي حفاظت محيط در مقابل رطوبت در محيط‌هاي داخلي و بيروني ساختمان و استخرها استفاده مي شود. از كاشي‌هاي مقاوم در مقابل محيط‌هاي شيميايي در آزمايشگاه‌ها و از كاشي‌هاي زيبا و مقاوم در مقابل سايش به عنوان كف‌پوش ابنيه استفاده مي‌شود.

طرح توجيهي توليد كاشي سراميكي | دانش فني پروژه و روش توليد محصول

دانش فني و ماشين آلات توليدي نقش مهمي در كيفيت مناسب و قابل رقابت با ساير توليدكنندگان اروپايي و ايتاليايي دارد، چرا كه آن‌ها سابقه زيادي در توليد اين محصولات دارند. ساخت بخشي از اجزا، ماشين آلات و تجهيزات مستقر در فرايند توليد در داخل كشور بومي شده و قابل ساخت است. ولي در بخش‌هاي حساس توليد جهت دستيابي به محصولات با كيفيت و كمترين ضايعات نياز به خريداري دانش فني و تجهيزات خارجي است.

ماشين آلات به صورت اتوماتيك در هشت بخش جهت توليد محصول بالانس شده اند. اين هشت بخش كه در ادامه نيز شرح داده ايم عبارتند از؛ سنگ شكن و آسياب، مواد اوليه معدني، كانوايرها، باكس فيدر تغديه مواد اوليه، بالميل هاي دوغاب، انگوب و لعاب، اسپري دراير، پرس پودر كاشي، خشك كن، خطوط لعاب زني، خط انگوب و چسب زني، ميكسر، دستگاه چاپ ديجيتال، ماشين آلات سورتينگ و بسته بندي، به علاوه سيستم واگن‌هاي  لود و دانلود حمل اتوماتيك كاشي و تابلوها و پي ال سي تنظيم فرايندهاي توليد.

1- تهيه دوغاب كاشي

فرآيند توليد كاشي از دپوي خاك در محل اختصاصي مستقر در سايت كارخانه شروع مي‌شود. خاك دپو شده به سنگ شكن منتقل و خردايش انجام مي‌گردد. خاك خردايش شده پس از انتقال به باكسفيدر و توزين مطابق فرمولاسيون به بالميل تهيه دوغاب منتقل شده و پس از بارگيري و كنترل پارامترهاي دوغاب به بلانچر براي ماندگاري هدايت مي‌شود. در اين مرحله همزمان با گرفتن ناخالصي‌ها در فيلتر و كنترل كيفيت، دوغاب به تانك اسپري دراير منتقل و از آنجا به اسپري دراير پمپ مي‌شود.

2- تهيه بيسكويت كاشي

دوغاب پمپ شده به اسپري دراير پودر شده و ضمن كنترل پارامترهاي كيفي آن به سيلوي ذخيره جهت ماندگاري و سپس انتقال به دستگاه پرس جهت توليد بيسكويت كاشي گسيل مي‌شود. پارامترهاي كيفي بيسكويت كنترل  شده و براي خشك شدن منتقل مي‌شود. پس از آن ضمن بررسي پارامترهاي كنترل كيفي جهت تميزي سطح به بخش برس و گردگيري و كنترل كيفي سطح منتقل مي‌شود. در مرحله بعد در كابين آب ميزان رطوبت مورد نياز روي كاشي با پاشش تنظيم و به بخش انگوب روي كاشي منتقل و انگوبي كه توسط بالمير از قبل آماده سازي شده و از مخزن نگهداري به خط توليد منتقل شده را در كابين بر روي كاشي به ميزان مناسب اعمال مي‌گردد.

3- فرايند لعاب كاري

مواد اوليه توليد لعاب مطابق فرمولاسيون توزين و پس از انتقال به بالمير و چرخش و تهيه لعاب به مخزن نگهداري هدايت و ضمن كنترل پارمترهاي كيفي در كابين خط توليد منتقل و بر روي كاشي  اعمال مي‌گردد.

4- چسب كاري

روي كاشي لعاب كاري شده قبل از چاپ در كابين مخصوص با چسبي كه قبلا توزين ميكس و از كيفيت آن اطمينان حاصل شده و از مخزن نگهداري به خط توليد منتقل شده به ميزان كنترل شده آغشته مي‌شود.

5- فرايند چاپ

در اين مرحله منابع و اجزا فرمول رنگ توزين و به بالمير چرخشي تهيه رنگ منتقل و ضمن كنترل پارامترهاي كيفي، رنگ به مخزن نگهداري و به كابين چاپ كاشي منتقل مي‌شود و ضمن كنترل پارامترهاي كيفي چاپ بر روي كاشي و كنترل ميزان رنگ اعمال شده اصلاحات لازم انجام مي‌گيرد. در سيستم‌هاي نوين توليد كاشي با استفاده از چاپگرهاي جوهرافشان ديجيتال ضمن قابليت اعمال سريع‌تر، طرح‌هاي بسيار زيبا با كيفيت عالي و فرايند چاپ بسيار با كيفيت بهتر و كنترل شده تر اعمال مي‌گردد.

6- فرايند انگوب زير

در آخرين مرحله توليد قبل از چاپ مواد و اجزا مطابق فرمولاسيون انگوب زير آماده پس از انتقال به بالمير و هموژن شدن و كنترل كيفيت و انتقال و نگهداري در مخزن براي استفاده به خط كابين مستقر در فرايند توليد و اعمال آن در زير كاشي هدايت مي‌شود. در صورت تنظيم بودن كيفيت و ميزان انگوت اعمالي كاشي بر روي واگن‌هاي هادي به تونل پخت بارگيري مي‌شود.

7- فرايند پخت

كاشي‌هاي لود شده در واگن‌ها به سمت كوره تونلي كه داراي تنظيم پارامترهاي ترموديناميكي در طول كوره است، هدايت و طي عبور از كوره  پخت شده و با استفاده از واگن‌هاي بارگيري به بخش سورتينگ منتقل مي‌شود.  

8- فرايند سورت وبسته بندي

پس از انتقال واگن‌هاي حاوي كاشي به خط سورت عمل تخليه كاشي‌ها انجام و محصول منتقل شده به خط سوورتينگ بر اساس شاخص‌هاي درجه‌بندي سطحي، كيفي و حجمي استاندارد تفكيك و پس از قرارگيري در استايكو و كارتن نمودن به دستگاه شرينگ و انتقال كارتن به پالت و پالت‌بندي كارتن‌ها هدايت مي‌شود. محصول توليدي به صورت پالت، آماده انبار و ورود به بازار است.

طرح توجيهي توليد كاشي سراميكي | بررسي بازار و رقبا

دركشور بر اساس آخرين آمار منتشره تا پايان سال 1398 تعداد 1461 جواز تاسيس و پروانه بهره‌برداري براي توليد انواع كاشي وسراميك صادره شده است كه از اين مجموع تعداد 285 واحد و كارخانه داراي پروانه بهربرداري بوده و با سرمايه گذاري اسمي  63200ميليارد ريال ظرفيت توليد 580 ميليون متر مربع انواع كاشي را دارند. طرح‌هاي درحال احداث بالاي 50 درصد پيشرفت فيزيكي 98 واحد بوده كه با 308 ميليون يورو ماشين آلات خارجي قابليت ايجاد ظرفيت 290 ميليون متر مربعي را دارند. تغيير نرخ برابري ارزهاي خارجي نسبت به ريال امكان و توجيه پذيري صادرات كاشي هاي باكيفيت را علل الخصوص به كشورهاي همسايه فراهم نمود. به گونه‌اي كه آمار منتهي به پايان فروردين1398 صادرات كاشي به كشورهاي مختلف با ارزش ريالي 1163 ميليارد ريال كاشي بيش از 12 ميليون دلار را نشان مي‌دهد.

طرح توجيهي توليد كاشي سراميكي | سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس  مطالعات انجام شده  احداث طرح كاشي در سال جاري با ظرفيت اقتصادي حدود  788ميليارد ريال سرمايه اوليه نياز دارد. نرخ بازدهي سرمايه گذاري بيشتر از 20 درصد بوده و كمتر از 4 سال سرمايه اوليه خود را برداشت مي‌كنيد. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت عملي توليد ساليانه  3000000مترمربع ارائه شده است.

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين   25000 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي ) 4330 متر مربع
3 ماشين آلات  ريالي 13000 ميليون ريال
4 ماشين آلات   ارزي 3198 هزار دلار

 

جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 723625
2 سرمايه گذاري  درگردش 64782
3 كل سرمايه گذاري 788408

 

   شاخص هاي مالي

موضوع هزينه ها 
نرخ بازده داخلي IRR 20 درصد
دوره برگشت سرمايه 3/5
اشتعال نيروي انساني 150

 

طرح توجيهي توليد كاشي سراميكي | مزاياي اجراي طرح

با توجه به نياز محصول در حوزه‌هاي مختلف ساختماني، توليد كاشي كالايي ضروري و مورد نياز است در ادامه برخي مزاياي اجراي اين طرح را در يك  استراتژي صادراتي محور ارائه شده است:

  • امكان تامين مواد اوليه و كاني هاي معدني
  • سودآوري، بازده و دوره برگشت مناسب سرمايه گذاري با توجه به كاربرد گسترده و رو به رشد محصولات بعنوان كالاي جايگزين محصولات قديمي با ارايه كيفيت، طرح، نقش مدرن و سايزهاي متفاوت 

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده كاشي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد كاشي سراميكي مختلف
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي توليد كاشي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توجيهي توليد كاشي سراميك

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۵۴:۱۲ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی