كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

مديريت فرآيندهاي كسب و كار يا همان BPM شامل تكنيك‌هايي است كه مديريت، طراحي و تحليل كسب و كارها را پشتيباني مي‌كند. با بزرگ و پيچيده شدن فرايندهاي اداري، مالي و فني در بنگاه‌هاي اقتصادي و صنعتي مديران شركت‌ها براي تحقق رسالت و وظيفه خود كه همانا تمهيدات دستيابي به بهره‌وري منابع است، ملزم به استفاده و پياده‌سازي نرم‌افزارهاي مختلف هستند. اين نرم‌افزارها ضمن تبديل فرايند دستي به الكترونيك، انجام فعاليت و نظارت بر فعاليت‌هاي سازماني را ساده‌تر مي‌كنند. بنابراين فناوري اطلاعات همگام با نياز حوزه اقتصادي راه حلي جامع در قالب بسته‌هاي نرم‌افزاري ارائه داده است. براي آشنايي با مزيت‌ها و كاربرد نرم‌افزارهاي مديريت فرآيندهاي كسب و كار با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره مديريت كسب و كار مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300تماس بگيريد.

 

منبع: مديريت فرآيندهاي كسب و كار

 

 

 

هدف از مديريت فرآيندهاي كسب و كار

در اغلب سازمان‌ها به دليل جزيره‌اي و يكپارچه نبودن سيستم‌هاي نرم‌افزاري مورد استفاده، فرايند انجام امور طولاني و امكان نظارت و كنترل و تحليل وضعيت بنگاه بسيار مشكل است.

مديران بنگاه‌ها نرم‌افزار مطمئني مي‌خواهند كه بدون نياز به كدنويسي‌هاي اختصاصي كه بسيار پرهزينه، زمان بر و داراي خطا‌ها و باگ‌هاي فراواني است؛ بتواند تمامي فرايندهاي بنگاه در زنجيره تامين، توليد و ارائه خدمات در حوزه‌هاي تخصصي (اداري، مالي، مديريتي، فني و تكنيكي) متناسب با استراتژي هاي سازمان بازمهندسي و يكپارچه نمايد.

معرفي نرم‌افزار بيزاجي

يكي از شركت‌هاي بين‌المللي طراحي و توسعه مديريت و بهبود فرآيندهاي كسب و كار بيزاجي (Bizagi) است. بيزاجي مجموعه كامل BPM را به صورت سه محصول ارائه داد كه براي اتوماسيون فرآيندهاي مديريت كسب و كار مورد استفاده قرار مي‎گيرند.

اين سه محصول اصلي به نامهاي Bizagi BPMN Modeler ،Bizagi Studio و Bizagi Engine است كه معمولا در مديريت فرآيندهاي كسب و كار، طراحي، مدل سازي و بهبود فرآيند كسب و كار، توسعه اپليكيشن‌هاي مديريت متناسب با وضعيت هر بنگاهي قابليت پياده سازي و استفاده را دارد.

BPMS بسته نرم‌افزاري است كه بدون نياز به كد و برنامه نويسي و صدمه زدن به ساختارهاي موجود با استفاده از تيم‌هاي تخصصي بنگاه و كارشناسان متخصص ضمن آموزش كاركنان قادر است به عنوان ابزاري قدرتمند و سريع در چند مرحله مديريت فرايند كسب و كار بنگاه را با تضمين امنيت، قيمت بسيار پايين و كاربر پسند پياده‌سازي نمايند.

 

كارايي نرم‌افزارهاي مديريت فرآيندهاي كسب و كار

نرم‌افزارهايي چون بيزاجي ميزان كارايي و اثربخشي فرآيندهاي سازمان را ارتقا مي‌دهند. دراين روش همزمان با شناسايي، طراحي، اجرا و پايش مي‌توان به راه‌هايي براي بهبود و ارتقاي مستمر فرآيندهاي اجراي كسب و كار دست پيدا كرد. چرا كه هدف از به كارگيري آن هم راستا نمودن فرآيندهاي بهبود يافته در مسير دستيابي سازمان به نتايج هدف گذاري شده و منطبق بر استراتژيك سازمان است.

بدين معنا (BPM) يك رويكرد منظم نگهداري امن و مبادله اطلاعات يكپارچه براساس شناسايي، طراحي، اجرا، مستندسازي، پايش، كنترل و اندازه‌گيري فرآيندهاي دستي و خودكار كسب و كار با تاكيد بر نوآوري و بهبود مستمر و مبتني بر كاربرد فناوري اطلاعات در حوزه تخصصي فعاليت بنگاه از زنجيره تامين تا بازار است.

مزيت‌هاي استقرار

با توجه به توضيحات مذكور، مزيت‌هاي استقرار چرخه مديريت فرايند كسب و كار با استفاده از ابزارهاي (BPMS) در سازمان عبارتند از:

  • شناسايي و مستند سازي وضعيت موجود فرايندهاي بنگاه در بازمهندسي، اصلاح و الكترونيكي كردن آن‌ها
  • شناسايي و برقراري شبكه اتوماسيون ارتباطات موثر سازماني به صورت الكترونيكي و يكپارچه با رعايت سطوح دسترسي در چارت سازماني
  • طراحي و پياده‌سازي تدريجي فرآيندهاي سازمان به صورت گرافيكي بدون ايجاد خلل در روند جاري انجام امور بنگاه
  • امكان رهگيري اقدامات با توجه به سطح دسترسي و تامين داشبورد  و مانيتورينگ مديريتي به منظور بررسي پيشرفت فعاليت‌هاي جاري و نظارت، ارزيابي وظايف و امور محوله به پرسنل تامين امكان گزارش‌ها و تحليل‌هاي اجرايي و مديريتي و شناسايي گلوگاه فرايندها
  • قابليت نصب و پياده‌سازي و اجرا برنامه و ماژول‌هاي آن در سيستم عامل‌هاي مختلف كلاينتي ويندوز همانند Windows XP، Vista Windows 7 و سرور بيس همانند  Windows Server 2000, Windows Server 2003, Windows Server2008 و با امكان اتصال به ديتا بيس‌هاي مختلف و كار با مجموعه نرم‌افزارهاي  MS Office     
  • صرفه جويي در هزينه‌ها و بالا رفتن سرعت اجراي امور در نتيجه افزايش كارايي كاركنان منابع سازمان

موارد كاربرد مديريت فرآيندهاي كسب و كار

  • تمامي بنگاه‌هاي اقتصادي و صنعتي كه نيازمند بازمهندسي و يكپارچه سازي فعاليت‌ها مابين بخش‌هاي مختلف در راستاي استراتژي و اهداف خود مي‌باشند.
  • تمام سازمان‌هاي دولتي و خصوصي همانند شركت‌هاي بزرگ دولتي، بانك‌ها و مؤسسات مالي، بيمارستان‌ها، واحدهاي بزرگ كسب و كار، بيمه‌ها و شركت‌هاي مخابراتي كه داراي نرم افزارهاي جزيره جهت انجام امور حوزه هاي اداري ، مالي ،ستادي و فني هستند.

فرايند پياده سازي BPMS 

  • احساس نياز و موافقت مديريت سازمان با بكارگيري BPMS به عنوان يك ضرورت
  • ابلاغ رسمي پياده سازي با تعيين شرح وظايف مشاور و كاركنان مرتبط
  • تشكيل تيم شناخت وضعيت موجود و مستند و استاندارسازي فرايندهاي متشكل از مشاور و كاركنان
  • طراحي، شفاف و ساده‌سازي و رفع نقاط كور فرايندها با قابليت مدل و پياده‌سازي فرايند به زبان شكل‌ها و علائم مرتبط با اهداف و استراتژي‌هاي سازمان
  • تدوين دستوالعمل‌هاي گردش كار (فرايند، فعاليت و وظايف)، طراحي كارتابل كاركنان و مدل سازي فرآيندها با استاندارد نرم افزار BPMN با قابليت تغيير، حذف، غيرفعال شدن موقتي و افزودن فرآيند جديد در سيستم است.
  • افزودن فرآيندها و مدلسازي آن‌ها و همچنين اعمال تغييرات در فرآيندهاي سازماني با همه جزئيات آن، به موازات آموزش مديريت و كاركنان با نحوه كار با اين سيستم
  • تست و اجراي مرحله به مرحله و تحليل سيستم، رديابي، مانيتورينگ و بهينه سازي آن

امكانات كاردوك

كاردوك با تكيه بر تيم منابع انساني و مشاورين خبره براي شناخت وضعيت موجود و بازمهندسي  و پياده سازي سيستم هاي بهبود مستمر فرايندهاي كسب و كار طرح‌ها بنگاه‌هاي اقتصادي با استفاده از زيرساخت‌هاي نرم افراري و سخت افزاري اطلاعات مورد نياز پيادسازي  BPMS اعلام آمادگي مي نمايد. همچنين مي توانيد براي اطلاع از چگونگي عارضه يابي سازماني كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره مديريت كسب و كار مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300تماس بگيريد.

 

منبع: مديريت فرآيندهاي كسب و كار

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۳۷:۵۸ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی