كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

انتخاب نام براي شركت يكي مهم‌ترين كارهايي است كه صاحبان مشاغل و كارآفرينان بايد با دقت كامل آن را انجام دهند. در واقع نام شركت بيانگر اصل و هويت كسب و كار شماست و اين باعث مي‌شود ديگران با شنيدن نام شركت، پي به فعاليت‌ و محصولاتي ببرند كه شما در آن زمينه فعال هستيد. پس در عين سادگي انتخاب اسم داراي حساسيت بالايي است كه با توجه به فرهنگ و انتظارات جامعه، نام مناسب انتخاب مي‌شود. در ادامه قوانين و نكات مربوط به انتخاب اسم شركت آورده شده است.

 

 

براي دريافت خدمات در زمينه انتخاب نام براي شركت مي‌توانيد با مركزمشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

 

منبع : انتخاب نام شركت

 

 

انتخاب نام براي شركت

در انتخاب نام شركت بايد به اصول و قوانيني كه همگان موظف‌اند آن را به اجرا درآورند، توجه داشته باشيد. اگر نامي را برگزينيد كه با قوانين همخواني نداشته باشد، رد شده و بايد دوباره كليه مراحل انتخاب و ثبت نام شركت خود را از اول طي كنيد. پس دانستن اصول، قوانين و نحوه انتخاب نام براي شركت، پروسه اداري آن را كوتاه‌تر مي‌كند و شما با آرامش و دقت بيشتري اين كار را انجام خواهيد داد. علاوه بر مسائل قانوني، نام تجاري معرف شما در ميان عموم مردم خواهد بود؛ اين موضوع در برندسازي و فروش بيشترتان نيز تاثير مستقيم دارد.

شما مي توانيد براي انتخاب نام مناسب و ثبت شركت خود به كارشناسان كاردوك اعتماد نماييد.

قوانين انتخاب نام براي شركت

با توجه به قوانين زير مي توانيد نام مناسبي براي شركت خود انتخاب نماييد. با اين حال طي كردن مراحل اداري و انجام امور ثبتي نياز به گذراندن وقت و انرژي دارد، شما مي توانيد با استفاده از كمك ها مشاوره اي كاردوك در كمترين زمان با كمترين هزينه به نتيجه برسيد. جهت انتخاب نام وثبت شركت كليك كنيد.

1- خاص و به ياد ماندني

اسمي كه براي شركت خود انتخاب مي‌كنيد بايد خاص و ويژه باشد و در هر زماني نشان دهد كه اسم به روز بوده و كهنه نشده است. مثلاً اگر دقت كرده باشيد برخي از شركت‌ها اسم‌هايي دارند كه فرد را به ياد قديم و دوره‌هاي گذشته مي‌اندازد. نام شركت شما بايد جديد و همچنين راحت باشد.

برخي از نام‌هاي جديد آنقدر پيچيده هستند كه هيچ وقت در ياد افراد نمي‌افتد. از اين رو بهتر است كه نام انتخابي شما ساده باشد تا به راحتي همه آن را به خاطر بسپارند و به خاطر بياورند.

2- پرهيز از انتخاب نام‌ با تلفظ‌هاي پيچيده

نام انتخابي بايد طوري باشد كه به راحتي بتوان آن را تلفظ كرد و در حين گفتن آن افراد به تته پته نيفتند. نام‌هايي با تلفظ‌هاي پيچيده نمي‌تواند جذاب باشد و صاحبان كسب و كار و كارآفرينان بايد اين مهم را در نظر داشته باشند كه انتخاب نام‌هايي با تلفظ عجيب از جذابيت شركت شما مي‌كاهد و اين امر در بازاريابي نيز تأثير منفي مي‌گذارد.

نام وقتي با تلفظ پيچيده انتخاب شود افراد براي تايپ كردن آن در گوگل هم دچار سردرگمي مي‌شوند و بعد از يك يا دو بار تلاش، از آن صرف نظر مي‌كنند.

نام مناسب مي‌تواند بخش مهمي از فرآيند بازاريابي را بدون هيچ هزينه‌اي انجام دهد و نبايد با انتخاب‌هاي نادرست اين مهم را از بين ببريد.

3- بايد ساده باشد

وقتي مي‌گوييم كه نام بايد ساده باشد، اين ساده بودن بايد هم در گفتار و هم در نوشتار صدق كند. يعني نبايد نام شركت شامل حروف‌هاي ويژه‌اي چون  $ * #‌ و... باشد. چون مخاطبان‌تان در هنگام بيان، نوشتن و يا به خاطر آوردن با سختي مواجه خواهند شد.

4- معنا و مفهوم خاصي بايد داشته باشد

نام انتخابي شما بايد معنا داشته باشد. يعني وقتي آن را به انگليسي برمي‌گردانند بايد بتواند مفهوم خاصي را برساند و وقتي آن را ترجمه مي‌كنند به كلمات زشت و زننده تبديل نشوند. اگر به دنبال انتخاب نام فريبنده و جذاب هستيد مراقب باشيد كه براي همه قابل درك باشد.

5- بايد يادآور كسب و كار شما باشد

هر نامي كه انتخاب مي‌كنيد بايد نشانه‌هايي از كسب و كار و فعاليتي كه انجام مي‌دهيد را داشته باشد. يعني وقتي افراد با نام شركت شما برخورد مي‌كنند ذهنشان متوجه اين موضوع شود كه شما در صنعت خاصي مثل آهن آلات فعاليت مي‌كنيد.

به عنوان مثال نام شيرين عسل هر كسي به ياد خوردني مي‌اندازد، حتي اگر واقعاً هرگز با محصولات اين برند آشنايي نداشته باشيد، مي‌دانيد كه در زمينه خوراكي فعاليت مي‌كند.

6- انتخاب چند نام براي شركت

برخي از شركت‌ها ماه‌ها وقت مي‌گذارند تا نامي را انتخاب كنند كه برازنده شركت و فعاليت‌هايشان باشد، اما بعد از مدتي متوجه خواهند شد، نامي كه در نظر گرفته بودند توسط شركتي ديگر به ثبت رسيده است. حتماً چند نام براي شركت در نظر بگيريد تا در صورت تكراري بودن، بتوانيد نام ديگر را جايگزين آن كنيد.

7- پرهيز از انتخاب نام‌هاي محدود كننده

نام شركت نبايد محدود كننده باشد، در واقع شما بايد بتوانيد در هر مكان و زماني آن را بر روي محصولات و يا خدمات خود قرار دهيد. نام‌هاي محدود كننده ممكن است در آينده مشتريان را گيج كند.

مثلاً سامسونگ در دسته صوتي و تصويري قرار مي‌گيرد و اگر به توليد كلوچه بپردازد، باعث گيج شدن مشتريان مي‌شوند. اما اگر در هر زمينه‌اي از محصولات ديجيتالي فعاليت كند، يعني هر چيزي كه با تكنولوژي در ارتباط است، مشتريان سريع آن را درك مي‌كنند و گيج نمي‌شوند.

8- نظرسنجي از مشتريان

مي‌توانيد يك نظرسنجي تهيه كرده و از مشتريان خود بخواهيد در مورد نام‌هاي انتخابي نظرياتي را ارائه دهند. اينگونه احساس مشتريان را در خصوص نام در نظر گرفته شده درك خواهيد كرد و انتخاب مناسبي انجام خواهيد داد.

 

نكات مهم در انتخاب نام شركت كه بايد به آن توجه كنيد

1- نبايد هنگام انتخاب اسم شركت از اسامي دانشمندان و شعرا و امثالهم استفاده شود.

2- نبايد از حروف مخفف يا كلمات تركيبي استفاده شود.

3- استفاده از نام‌هاي زير براي اسم شركت قابل قبول نيست:

ملي، ايران، ملت، كشور، انتظام، نظام، نفت، پتروشيمي، دادگستر، بنياد، سازمان، مركز، بهزيست، بانك، بسيج، جهاد، آسانسور، آژانس، ايثار، ايثارگران، شاهد، شهيد، آزاده، جانبازان، تكنو، فاميلي، فيلتر، نيك، باور، ميكروبرد، تست، استار، تك، مدرن، پيك، امنيت، كارواش، فانتزي، شهروند، اقتصاد، ميهن، جوانان، ايمان، دكوراسيون، هدف، سپاه، تكنيك، ديتا، تك نو، تكنولوژي، اورست، مونتاژ، ونوس، دفتر، ايتال، بيو، كنترل،‌ متريك، مترلژي، وب.

4- برخي از كلمات را مي‌توان در اسم شركت استفاده كرد اما بايد بدانيد آن‌ها جز سيلاب‌ها شمرده نمي‌شوند و در انتخاب نام شركت بايد از سه سيلاب ديگر نيز استفاده شود. اين كلمات شامل صفاتي مانند بهتر،‌ برتر،‌ نيك،‌ خوب و... و همچنين نام شهرها، اعداد و رنگ‌ها و كلماتي كه موضوع فعاليت را شرح مي‌دهند مانند بازرگاني، تجاري، خدماتي، ساختماني، توليدي و... مي‌شوند.

اسامي كه نياز به كسب مجوز دارند؛ بنياد، انجمن، كانون، تشكل، بانك، بهزيستي، بهداشت، گمرك، ارشاد، تبليغ، تبليغات، فرهنگي هنري، صندوق قرض الحسنه، ليزينگ، هولدينگ و…

5- با شئونات انقلاب اسلامي ايران منافات نداشته باشد.

6- اسم نبايد اختصاري و مخفف باشد، يعني از حروف اول چند كلمه و يا تركيبي از چند حرف استفاده نشود.

در انتخاب نام شركت خود دقت كنيد تا بتوانيد هميشه در نام‌ها و ذهن‌ها و حتي در تاريخ باقي بمانيد. نام شركت در صورتي كه شيك و داراي شخصيت بالا باشد به شما و همكارانتان انرژي مضاعفي براي فعاليت مي‌دهد و مي‌توانيد عملكرد خود را نيز بالا ببريد. 

 

سؤالات متداول در خصوص انتخاب نام براي شركت

براي تغيير نام شركت چه مداركي مورد نياز است؟

ارائه كپي از روزنامه رسمي و آگهي تأسيس، ارائه كپي مدارك شناسايي اعم از كارت ملي و شناسنامه همه اعضا شركت و كپي آگهي آخرين تغييرات (در صورت داشتن چنين تغييري).

چگونه مي‌توانيم به رد نام شركت خود اعتراض كنيم؟

در صورتي كه متقاضي به نتيجه كارشناسي نام، اعتراض داشته باشد بايد مراتب اعتراض خود را با ذكر دلايل در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شركت‌هاي بررسي كننده نام اعلام نمايد تا كارشناسي مجدد صورت پذيرد.

 

براي دريافت خدمات در زمينه انتخاب نام براي شركت مي‌توانيد با مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : انتخاب نام شركت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انتخاب نام شركت،
موضوع:
[ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۰:۵۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی