كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

توليد بدون كارخانه فرصتي مناسب براي رونق بخش خصوصي و رشد بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي است. در اين روش بدون نياز به سرمايه گذاري‌هاي عمده، با استفاده از امكانات و زيرساخت‌هاي موجود فعاليت‌هاي توليدي شكل مي‌گيرد. با تغييرات نگرشي كه اخيرا در سياست‌هاي اقتصادي اتفاق افتاده، اكنون فرصت مناسبي براي توليدكنندگان است تا بتوانند با ايجاد ارزش افزوده در صنعت و كنترل قيمت تمام شده براي مصرف كننده، از مزيت‌هاي رقابتي بهره‌مند شوند. شروع هر كسب و كاري نياز به بررسي و امكان سنجي دارد، بنابراين حتي اگر قصد ايجاد توليدي هر چند كوچكي داريد، بايد تمامي اطلاعات مورد نياز براي شروع، ادامه و به سودرساني آن فعاليت را جمع آوري و  تحليل كنيد. مشاوران خبره مركز كاردوكدر اين امر به شما خدمات مي دهند. در ادامه جهت آشنايي با تعريف و مزاياي توليد‌بدون كارخانه با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع توليدات مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : توليد بدون كارخانه

 

 

 

توليد بدون كارخانه

به طور متوسط​​، از هر صد پروژه جديدي كه تعريف شده است، تنها يك مورد منجر به موفقيت در كسب و كار و دستاوردهاي تجاري مي‌شود. اين نشان مي‌دهد كه مديريت و هدايت ايده‌هاي خلاقانه از اولين مراحل شكل گيري تا آخرين آن يعني پرداختن و پاسخگويي به نياز بازار و دستيابي به دستاوردهاي عملي، نياز به قابليت‌هاي خاصي دارد كه از آن به عنوان مديريت نوآورانه و در برخي موارد به فرصت‌هاي مديريتي ياد مي‌شود.

توليد بدون‌كارخانه اين فرصت را براي توليدكنندگان فراهم مي‌كند تا با صرف وقت كمتر و تمركز بر روي محصول توليدي (قيمت گذاري، بازاريابي، برندسازي و...)، نگراني از بابت تأسيس كارخانه نداشته باشند. با اين حال شما براي كار خود نياز به دريافت مجوزهاي لازم هستيد. براي دريافت جواز تاسيس واحد خود كليك كنيد.

تعريف توليد بدون كارخانه و بنگاه هاي توليد محور

بسياري از محصولاتي كه در خانه و يا توليدي‌هاي كوچك در حال توليد هستند، در واقع با كمترين ميزان سرمايه، تجهيزات و امكانات موجود كاري توليد محور انجام مي‌دهند. بنابراين اين بنگاه‌ها با محدوديت‌هاي سرمايه گذاري‌شان، توليدي بدون كارخانه ايجاد كرده‌اند. برخي ديگر از توليد كنندگان نيز از ظرفيت ساير واحدهاي توليدي براي محصول خود استفاده مي كنند. در اين روش صاحبان برند و يا كساني كه مالكيت يك محصول را دارا هستند، سفارش ساخت آن كالا را به كارخانه‌اي ديگر مي‌دهند. 

امروزه بسياري از كشورها براي كاهش قيمت تمام شده، سفارش توليد محصول خود را به كشوري مي دهند كه در توليد تخصص بيشتري داشته و نيروي انساني ارزان تري دارد. 

مزاياي توليد بدون كارخانه چيست؟

1- استفاده از زيرساخت‌هاي موجود

يكي از مزيت‌هاي موجود در توليد بدون‌كارخانه استفاده از زيرساخت‌هاي موجود است. در اين مورد توليدكنند‌گان نيازي به تأسيس مجدد كارخانه‌ها و تأمين هزينه‌هاي زيادي ندارند، بلكه اين كار را به كارخانه‌هايي مي‌سپارند كه فضاي خالي براي توليد دارند. اين باعث مي‌شود كه از زيرساخت‌هاي موجود در كشور نهايت استفاده را ببرند.

2- ثبت برند بدون نياز به وجود كارخانه

وقتي توليدكننده بخواهد شركت و يا كارخانه‌‌اي را احداث كند نيازمند داشتن يك برند معتبر است. اما اگر بخواهد از شيوه توليد بدون كارخانه استفاده كند مي‌تواند برند خود را انتخاب و ثبت كند و در عوض سيستم بازاريابي و برندينگ را براي خود ايجاد كند بدون اينكه نياز به تاسيس كارخانه‌اي داشته باشد.

3- برون سپاري توليد

يكي از بزرگترين مزيت‌هاي توليد بدون‌كارخانه برون سپاري توليد است. يعني توليدكننده‌اي كه قصد توليد محصولي را دارد اين كار را به كارخانه‌هاي ديگر واگذار مي‌كند و آن‌ها فرآيند توليد را پيش خواهند برد. يعني افرادي كه كارخانه دارند با صاحبان برند به توافق مي‌رسند تا توليد محصولات صاحب برند را انجام دهند.

4- افزايش اشتغال زايي

وقتي افراد از توليد بدون كارخانه استفاده كنند مي‌توانند با به كارگيري بخش‌هاي غيرفعال و خاموش شده كارخانه‌ها، چرخ توليد آن‌ها را دوباره به كار بيندازند. اين كار باعث رشد توليد و افزايش اشتغال‌زايي در كشور خواهد شد.

5- افزايش صادرات

اين روش در بسياري از كشورها انجام شده و سوددهي آن مورد اثبات قرار گرفته است. كشورهاي مختلف از آن براي بالا بردن ميزان صادرات استفاده مي‌كنند. توليد بدون كارخانه در شرايط منعطف‌تري صورت مي‌گيرد و مي‌تواند تقاضاها و نيازهاي بازار را مورد توجه خود قرار دهد.

6- افزايش توليدات مشاغل خانگي

توليد بدون كارخانه فقط مختص به شاخه صنعت نيست، وقتي بتوانيم از مشاغل خانگي نيز حمايت كنيم، در واقع از توليد بدون كارخانه حمايت كرده‌ايم. در اين نوع از توليدات بدون هزينه براي ساخت مكان‌هاي ويژه براي كسب و كار مي‌تواند به سوددهي خوبي رسيد و اين كمك مي‌كند تا مشاغل خانگي رشد و گسترش پيدا كند.

7- كمك به كاهش آلودگي هوا

توليدات بدون كارخانه به كاهش آلودگي هوا و كاهش تردد كمك مي‌كند. وقتي كسي بخواهد يك كارخانه تأسيس كند بايد تمام جوانب آن را در نظر بگيرد، از جمله حمل و نقل، آسيب هاي زيست محيطي و ... اما وقتي از ظرفيت موجود در يك كارخانه و يك توليدي براي توليد محصول خود استفاده كند، از آلودگي‌هاي زيست محيطي جلوگيري مي‌كند.

توليد بدون كارخانه هنوز در ايران به طور جدي آغاز به كار نكرده است، اما با توجه به برخي مشكلات اقتصادي كه درگير آن هستيم، توليد بدون كارخانه به كمك اقتصاد و توليد كنندگان خواهد آمد. همچنين اين مورد بر روي قيمت كالاها نيز تأثير مثبت مي‌گذارد و باعث مي‌شود قيمت بسياري از محصولات به طور چشمگيري كاهش پيدا كند.

8- تبديل به متخصص توليد

با ايجاد و رونق چنين فضاي توليدي در كشور، واحدهايي كه تنها كارشان توليد است، به وجود خواهند آمد. در نتيجه اين بنگاه ها روز به روز از تكنولوژي و تكنيك هاي نوين تري براي توليد استفاده مي كنند. تحت چنين شرايطي ساير كشورها نيز به اين بنگاه ها سفارش توليد خواهند داد. 

سؤالات متداول در مورد توليد بدون كارخانه

آيا اين نوع از توليدات به نفع توليد كننده خواهد بود؟

اين كار به نفع توليدكنندگان خواهد بود و باعث مي‌شود تا واحدهاي توليدي از همه ظرفيت‌هاي توليدي خود استفاده كنند.

روش توليد بدون كارخانه‌اي چه تأثيري در هزينه‌ها دارد؟

توليدات بدون كارخانه تا حد زيادي از هزينه‌هاي توليد اصلي مي‌كاهد و اين امر روي قيمت تمام شده محصولات نيز تأثير مي‌گذارد و باعث مي‌شود محصولاتشان گران به فروش نرسد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع توليدات مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع : توليد بدون كارخانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: توليد بدون كارخانه،
موضوع:
[ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۱:۲۸ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی