كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

تهيه طرح راه اندازي سايت مشاور املاك براي چه كساني ضرورت دارد؟ آيا مي‌توان بدون طرح توجيهي، پروژه‌اي را راه اندازي كرد؟ مشاورين املاك و مستغلات يكي مشاغلي است كه با داشتن مجوز صنفي مي‌تواند به عنوان واسطه مابين فروشندگان و خريداران قرار گرفته و عرضه و تقاضاي خريد و فروش املاك را با برقراري ارتباط و طي تشريفات اداري و قانوني معامله، خريد، فروش، اجاره يا ساخت و ساز را هماهنگ نمايد. صاحبان اين شغل با تسلط به فناوري هاي نوين مي توانند محدوده فعاليت خود را گسترش داده و هزينه‌هاي تشريفات را حذف نمايند. در ادامه چگونگي شروع و اجراي سايت مشاور املاك را شرح داده‌ايم. جهتنوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نوشتن طرح و راه اندازي پروژه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح راه اندازي سايت مشاور املاك

 

 

 

پيش شرط اجراي طرح راه اندازي سايت مشاور املاك

پيش شرط ماندگاري كسب و كار وجود تفاهم و تقسيم كار مناسب و شفافيت حقوقي في مابين شركاي انجام كار بعنوان تضمين پيشبرد مراحل مختلف راه اندازي، بهره برداري و توسعه است. سرمايه گذاران كه قصد انجام فعاليت اقتصادي مبتني بر فناوري اطلاعات را دارند لازم است از علاقه مندي و توانايي مديريت و به سرانجام رساندن يك پروژه فناوري اطلاعات در زماني كوتاه در سطح ملي برخوردار باشد.

خدمات جايگزين سامانه اجاره مسكن اينترنتي  

خدمات جايگزين اين سامانه روش‌هاي سنتي اجاره مسكن هستند كه از طريق مشاورين املاك محلي تامين مي‌گردد. ولي امكان تامين بستر اجاره مسكن در مناطقي كه داراي مازاد مسكن براي اجاره هستند را ميسر نمي‌سازد. در مقابل هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌هاي رسمي دولتي و خصوصي و افراد اجاره دهنده مسكن كنار جاده اي نيز رقباي سنتي اين طرح محسوب مي‌شوند.

موارد استفاده از سامانه  اجاره مسكن موقت  

مسافراني كه قصد اقامت موقت در محيط مسكوني مبله با قيمت مناسب در مناطق مختلف كشور را دارند مي‌توانند از طريق اين سامانه گزينه‌هاي متعدد و مناسب خود را پيدا كنند. با توجه به ظرفيت بالاي سرمايه‌گذاري مازاد در حوزه مسكن امكان استفاده و فعال سازي سرمايه‌گذاري از طريف اجاره دادن توسط اين سامانه فراهم مي‌گردد. صاحبان املاك، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها از طريق اين سامانه مي‌توانند ضمن معرفي امكانات خود در سطح ملي نسبت به جلب نظر و پذيرش مشتريان خود اقدام نمايند.

تور ليدرها با توجه به اطلاعات مندرج در سايت مي‌توانند با هزينه كمتر خدمات بهتري را به مشتريان خود عرضه نمايند. افراد مستقل يا آژانس‌هايي كه امور مسافران كشورهاي همسايه را براي مسافرت يا درمان پزشكي به داخل كشور برعهده دارند مي‌توانند از امكانات سايت به سرعت بهره‌مند شوند.

طرح راه اندازي سايت مشاور املاك | مراحل پياده سازي

تهيه بيزينس پلان

به لحاظ فني راه‌اندازي سايت بنا به روش انتخابي هزينه هاي متفاوتي دارد. لذا بايد برآوردي مناسب از مراحل انجام كار به لحاظ فني، اقتصادي و مالي داشته باشيد تا بتوانيد بر اساس يك برنامه مراحل مختلف كسب و كار و تامين منابع آن را تا زمان رسيدن به نفطه سربه سر به پبش ببريد.

در قدم اول به منظور داشتن يك وب سايت و اپليكيشن نياز به دامنه (Domain) ثبت شده،  فضاي ميزباني (Host)، طراحي‌ها و برنامه نويسي نرم افزاري، تامين محل و نيروي انساني داريد. هزينه‌هاي اجراي طرح متناسب با تكنولوژي‌هاي مورد نياز بايد همگام با جنبه‌هاي مالي و اقتصادي پروژه هماهنگ گردد و از افراط در هزينه خودداري نمود. لذا تهيه طرح توجيهي، نقشه راه انجام پروژه جهت پياده سازي درست مراحل اجرايي و بهره‌برداري را تامين مي‌نمايد.

طراحي ساختار اداري و شرح وظايف

صاحبان كسب و كار در راستاي اهداف و نيازهاي اجرايي طرح، ساختار سازماني، پست‌ها، مشاغل و شرح وظايف در حوزه‌هاي فني، مديريتي، اداري و مالي را مشخص و نيروي انساني مورد نياز در زمان راه‌اندازي و بهره‌برداري را مشخص مي‌كنند. متناسب با مراحل احداث و بهره‌برداري امورات قابل واسپاري، گزينش، جذب و به كارگيري نيروي انساني را انجام مي‌دهند.

تهيه پلان معماري سايت و اپليكيشن

نظر به اينكه طرح‌هاي كسب و كار مبتني بر فناوري اطلاعات بيشتر متكي بر دارايي‌هاي نامشهود و منابع انساني متخصص است و وابستگي زيادي به دانش نرم افزاري و سخت افراري كامپيوتر و پروتكل‌هاي دنياي مجاز دارد؛ لذا از ابتدا به لحاظ فني بهتر است تمامي مراحل و فرايندهاي انجام كار را با همكاري و مشاوره كارشناسان متخصص استفاده كنيد.

متخصصان با استفاده از نرم‌افزارهايي طرح را تهيه، آزمايش و از خطاهاي ناخواسته و پر هزينه جلوگيري مي‌كنند. طراحي و مشخص نمودن تقدم و تاخر فرايندها در سامانه و تعيين خواست و نيازهاي پروژه، طراحان و كد نويسان سايت را از دوباره كاري در كد نويسي و تغيير قالب‌هاي مورد استفاده باز مي‌دارد و صرفه جويي منابع و هزينه‌ها را به همراه دارد.

ثبت دامين و لوگو

انتخاب نام و فونيك دامنه سايت بايد بگونه اي باشد كه در سطح ملي و در سطح بين المللي داراي مفهوم مرتبط بوده وضمن سادگي و زيبايي بتواند برند مناسبي را در آينده براي بنگاه فراهم نمايد. بعد از انتخاب نام بهتر است دامنه را با پسوندهاي مختلف .com ؛ .ir؛ .co و..  را هم خريداري نماييد تا در آينده رقبا از آن به نفع خود استفاده ننمايند. براي طراحي لوگويي زيبا و مرتبط به لحاظ محتوايي مي توان از طراحان فريلنسري استفاده و از بين گزينه‌هاي طراحي يكي را انتخاب كرد. اهميت طراحي لوگو در برند شدن سامانه به لحاظ جنبه‌هاي فرهنگي، فني و تخصصي اهميت بسزايي دارد.

شرح مشخصات فني سايت و اپليكيشن سامانه اجاره مسكن

براي ساخت سايت براساس نيازسنجي فرايندها و معماري انجام شده طرح اوليه گرافيكي و قالب تمامي صفحات سايت شامل قرارگيري لوگو، هدر، فوتر، اسلايدر و تمامي بخش هاي گرافيگي و مديا با بالاترين كيفيت انجام مي گيرد.

پس از نهايي شدن بخش گرافيكي، برنامه نويسي بك سايت انجام مي‌شود. سايت اجاره املاك و مستغلات را مي‌توان با زبان مختلفي همانند php يا asp.net طراحي و كد نويسي كرد. در اين پروژه برآوردهاي مالي متناسب با استفاده از زبان كدنويسي asp.net صورت گرفته است. كدهاي بك سايت در برنامه نويسي حكم اسكلت بندي ساختمان سامانه را دارند. لذا تمام توجه و دقت در انجام بهترين و بهينه‌ترين روش كدنويسي و استفاده از تكنولوژي‌ها و استانداردهاي جديد دنياي وب همانند HTML ،CSS ،JQuery و Java script و توجه اصولي به كاربرپسند بودن UI و فراهم شدن بهترين  UX به شرح جدول ذيل باعث مي شود تا خروجي وب‌سايت همواره در بروزترين و بهينه ترين حالت ممكن باشد.

جنبه هاي فني سمت سرور سمت كلاينت
Web Server Application Server web Mobile
زبان ASP.Net MVC CORE

ASP.Net MVC CORE

+NodeJS

jQuery+JavaScrip Java Andrid
معماري MVC Model View Presenter(MVP) -------------- -----------
پايگاه داده SQl SERVER 2014 SQl SERVER 2014   SQLitc
رابط كاربري --------------- -------------------

Bootstrap+HTML

+CSS

Materil Design v3
ORM Entity Framework

Entity Framework+

Sequelize

--------------- Green DAO
مديريت پروژه Angile Scram Angile Scram Angile Scram Angile Scram
امنيت Access Token v1+API  Key+ RSA + Identity Access Token v1+API  Key+ RSA Anti XSS +Anti CSRF Encrypted stared preference with AES
نوع سرور Windows Windows ------- -----------
تكنولوژي هاي مورد استفاده Video Streem+Kendoo+High Chart +Stimul Soft+UNQ +CodeFirst+Multi Thread+Suagger + T4+Custom Framwork UNQ  to Entity +CodeFirst+Multi Thread+Express+Sequelize Auto+Socket I/O + Connection Po;;ing

Bootstrap4+HTML5

+CSS3+Kendoo UI

XML +Sketch UI Design++Dependency Injection +Reactive programming +Custom Framework +Custom Map

 

انتخاب تيم طراح سايت

شيوه‌هاي مختلفي متناسب با نياز فني پروژه براي انتخاب، طراحي، پياده‌سازي، فعال‌سازي و پشتيباني سايت و اپليكيشن وجود دارد. در اين انتخاب ضمن ارايه دقيق شرح كار و نيازمندي‌هاي سايت و اپليكيشن  متناسب با  طرح توجيهي و معماري تهيه شده مي‌توان كار طراحي و برنامه نويسي سايت را به مزايده گذاشت و متناسب با قيمت و تجربه متقاضيان انجام پروژه و واجدين شرايط، بهترين گزينه را مشروط به عقد قرارداد انتخاب نمود. در اين فرايند متناسب با پيشنهادها و نوآوري‌هاي معقول ما بين برنامه نويسان و كارشناسان شركت مي‌توان نسبت به بازنگري و اصلاح فرايندها و زمانبندي تامين منابع راه انداري كسب وكار اقدام نمود.

 

راهنماي اخد مجوزهاي لازم

1- براي ثبت لوگو و برند سامانه بايد از طريق مركز مالكيت معنوي اداره ثبت و اسناد و املاك كل كشور در بخش ثبت علائم تجاري به عمل آيد تا امكان ثبت آن را براي افراد غير در زمان اشتهار بنگاه ناممكن گردد.

2- درگاه مالي الكترونيك پس از اخذ نماد اعتماد از مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صنعت معدن و تجارت با هماهنگي بانك تجاري طرف حساب در سامانه ايجاد مي‌گردد.

3- جهت ثبت شركت پس از اخد مشاوره لازم است از طريق درگاه الكترونيكي اداره ثبت شركت‌هاي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اقدام لازم به عمل آيد.

4- جهت اخد مجوز كسب و كار نيز مي‌توان از طريق سامانه ايرانيان اصناف از اتحاديه كسب و كارهاي مجازي مجوز صنفي دريافت گردد.

5- اخذ مجوز دانش بنياني سامانه مطابق ضوابط از طريق سامانه معاونت علم و فناوري رياست جمهوري صورت مي گيرد.

تامين محل استقرار

به عنوان يك كسب و كار نوپا گزينه‌هاي زيادي براي استقرار و تامين محل مورد نياز و تجهيز آن وجود دارد. تيم صاحبان كسب و كار در صورت امكان مي‌توانند در مراكز رشد، پارك‌هاي علم و فناوري و دانشگاه‌هاي كشور و يا اجاره و خريد مكاني شروع به كار نمايند. 

انتخاب هاست ، آپلود و فعال سازي سايت و آپ

پس از اتمام كار تهيه نرم‌افزاري سايت و اپليكيشن و تحويل و آموزش كار با CMS سايت به كاركنان شركت، يكي از گزينه‌هاي مناسب به جاي خريد، تنظيم و كانفيگ سرور اختصاصي و سيستم‌هاي پشتيبان مورد نياز آن در بنگاه، استفاده از خدمات هاستينگ و ميزياني شركت‌هاي موجود در كشور است كه امكان تامين سخت افزار، امنيت، فضا و پهناي باند مورد نياز سايت را تامين مي نمايند.

انتخاب هاست بر اساس نظر كارشناسان و نوع سرور، فضا، پهناي باند، حافظه و سطح فني پردازنده‌ها متناسب با تكنولوژي، نياز و ترافيك سايت طراحي شده، انتخاب مي‌گردد و به مرور با افزايش رتبه، مشتريان و ترافيك سايت در طول زمان مي‌تواند به مرور سطح خدمات ميزباني افزايش يابد.

نگهداري سايت، توليد و ورود محتوي

تيم نگهداري و پشتيباني 24 ساعته سايت ضمن كنترل و رفع خطا و باگ‌هاي سامانه به طور مرتب مطابق برنامه ريزي روزانه هفتگي و ماهانه از سايت بك آپ مي گيرند. به طور همزمان تيم توليد محتوي، مطالب و تصاوير با كيفيت و جذاب مورد نياز سايت و مشتريان را توليد مي‌كند. بدين صورت با استفاده از ابزارهاي سئو و خريد  لينك‌هاي مناسب و كسب رتبه‌هاي برتر در عناوين پر مشتري در موتورهاي جستجو امكان ارتقا رتبه و جايگاه سامانه فراهم شود و مشتريان بيشتري براي عرضه مسكن و اجاره از طريق سايت و اپ استفاده نمايند.

طرح راه اندازي سايت مشاور املاك | بررسي وضعبت بازار و رقبا 

از  تعداد كل 2,739,044  واحدهاي صنفي  با اشتعال 6,847,610  نفر در كشور تعداد 146338 بنگاه مشاوره املاك و مستغلات داري پروانه صنفي و 10590 بنگاه بدون مجوز در كشور مشغول فعاليت مي‌باشند كه خدمات خود را به شيوه ستني در محدوده محل استقرار بنگاه براي همسايه ها ارايه مي‌دهند.

اگر به اين مجموعه افرادي را كه بدون داشتن هيج مجوز و مكاني در ورودي مناطق پرتردد شهرها و جاده‌ها با در دست داشتن تابلو به كار اجاره منزل، آپارتمان و ويلا به مسافران عبوري مشغول هستند را اضافه نماييم؛ با يك جامعه آماري بزرگ در كشور مواجه هستيم كه بصورت ستني قادر نيستند اطلاعات دقيق منازل آماده اجاره خود را براي مسافران و توريست‌هاي  متقاضي اجاره موقت مسكن كشور فراهم نمايند. اگر به اين حوزه مطابق جدول ذيل آمار 2379 مسافرخانه، هتل و مجتمع اقامتي رسمي و غيررسمي را اضافه نماييم مي توان به ضرورت وجود مكانيزم فناوري اطلاعات به عنوان حلقه هماهنگ كننده عرضه و تقاضاي اقامت موقت مسافران پي برد.

واحدهاي صنفي ويژه اقامت موفت مسافران كشور
نوع فعاليت كد آيسيك داراي پروانه فاقد پروانه
مسافرخانه ومهمان پذير 551210 847 426
هتل 551111 409 37
هتل آپارتمان 551112 378 5
مجتمع اقامتي 551122 209 39
كمپ و چادر اقامتي كرايه 551232 29 0
چمع 1872 507

طرح راه اندازي سايت مشاور املاك | سرمايه گذاري مورد نياز

در بررسي هزينه هاي راه اندازي سايت اينترنتي اجاره مسكن، تنها قيمت  تامين زيرساخت‌هاي سخت افزاري و نرم افزاري سامانه املاك نيست؛ بلكه توجه به كيفيت ارايه خدمات كيفيت تجهيزات و خدمات مورد نياز از اهميت بسزايي برخوردار است.

دقت كنيد ميزان سرمايه گذاري دراين طرح بستگي زيادي به مهارت، مديريت و شناخت دقيق و واضح از نيازمندي‌هاي تخصصي حوزه فناوري اطلاعات دارد. اين ميزان سرمايه‌گذاري با توجه به تجربه و تخصص صاحبان بنگاه مي‌تواند تغيير و واقعي‌تر شود. بر اساس مطالعات انجام شده احداث سامانه اينترنتي اجاره موقت اقامتگاه براي مسافران در سال جاري با احتساب خريد و تجهيز محل استقرار 8945 ميليون ريال  سرمايه اوليه نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه گذاري بيشتر از 38 درصد بوده و طي دو سال و نيم برگشت سرمايه اوليه خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت عملي 72000 تقاضا موثر در سال ارائه شده است.

طرح راه اندازي سايت مشاور املاك | مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زيربناي  بنگاه 85 متر مربع
2 تجهيزات سخت افزاري 1459 ميليون ريال
3 نرم افزاري 450 ميليون ريال
4 كاركنان رسمي 6 نفر
5 همكاران فريلنسر 10 نفر

 

طرح راه اندازي سايت مشاور املاك | جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 8097
2 سرمايه گذاري  درگردش 847
3 كل سرمايه گذاري 8945

 

طرح راه اندازي سايت مشاور املاك |  شاخص هاي مالي

موضوع هزينه ها 
نرخ بازده داخلي IRR 38 درصد
دوره برگشت سرمايه گذاري 2/05
درصد فعاليت در نقطه سربسر 40

 

طرح راه اندازي سايت مشاور املاك | مزاياي اجراي طرح

با توجه به نياز به خدمات فناوري اطلاعات تخصصي در حوزه مسكن و ضرورت تشكيل بانك اطلاعاتي متمركز مزاياي راه‌اندازي سامانه اجاره مسكن موقت به شرح زير مي‌باشد.

  • امكان تطبيق ميزان سرمايه گذاري براساس تخصص صاحبان بنگاه
  • تطبيق فعاليت با روند پبشرفت فناوري اطلاعات در جهان
  • قابليت رقابت در تبديل يك فعاليت سنتي به كسب و كار مبتني بر دانش فناوري اطلاعات  
  • كاربرد گسترده به عنوان حلقه واسط ملي مابين عرضه و تقاضا

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح

  • تهيه طرح توجيهي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار
  • امكانسنجي طرح با توجه به وضعيت متقاضي
  • ارايه خدمات در انتخاب محل استقرار و انتخاب تكتولوژي‌هاي مورد استفاده
  • تامين نيروي انساني مورد نياز پياده سازي طرح
  • مشاوره دانش بنياني
  • مشاوره توليد محتوي و وب مستر  
  • مشاوره تامين زيرساخت ها و تراكينگ شبكه مورد نياز

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نوشتن طرح و راه اندازي پروژه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح راه اندازي سايت مشاور املاك

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۷:۵۷ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی