كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

تهيه طرح توجيهي توليد البسه بيمارستاني در چه زماني اولويت صنعتي پيدا مي كند؟ آيا توليد البسه بيمارستاني فقط در بازه‌هاي زماني خاصي مورد توجه قرار مي‌گيرد؟ وجود تنوع و مصرف مستمر البسه بيمارستاني زمينه مناسبي براي توليد انبوه صنعتي پيدا كرده است. اين بازار بزرگ داراي الزاماتي است كه سرمايه‌گذاري را به سمت توليد انبوه صنعتي كالاي با كيفيت هدايت مي‍‌سازد. تسهيل فرايند نظارت و بازرسي و تشكيل پرونده از طريق پرتال imed.ir شرايط مطلوبي براي توليدكنندگان و متقاضيان صدور پروانه ساخت و گواهي فروش البسه پزشكي ايجاد كرده است. اگر توليد كنندگان بتوانند كيفيت محصولات‌شان به حدي برسانند كه مورد قبول ساير كشورها نيز باشد، مي توانند صادرات برون مرزي را نيز در دستور كار خود قرار دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توجيهي البسه بيمارستاني

 

 

 

طرح توجيهي توليد البسه بيمارستاني | معرفي محصولات      

لباس‌ها و پك‌هاي يكبار مصرف بيمارستاني محصولاتي هستند كه ضمن سادگي و راحت بودن موجب جلوگيري از سرايت آلودگي در محيط‌هاي بهداشتي و بيمارستاني مي‌شود. به دليل استفاده از منسوجات بدون بافت در توليد به صورت كوتاه مدت قابل استفاده هستند. اين محصولات در شرايط پاكيزه حاكم بر كارگاه‌هاي صنعتي محصولات بهداشتي، توليد و استريل مي‌شوند و هدف از توليد آن‌ها پوششي سالم و عاري از آلودگي براي بيماران، كارد پزشكي و خدماتي بيمارستان‌ها مي‌باشد. به گونه اي كه پس از هر بار استفاده و آلوده شدن، تعويض و پوشش سالم و استريل بايد جايگزين شود. اين محصولات به لحاظ صنعتي داراي كدهاي آيسيك به شرح ذيل هستند.

همچنين مي توانيد جهت ثبت نام در سامانه بهين ياب و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

طرح توجيهي توليد البسه بيمارستاني | كدهاي  آيسيك

نام كالا كد ISIC
البسه يكبارمصرف بيمارستاني 18101235
انواع پوشش و لباس بيمارستاني يكبار مصرف 3311413570
لباس  بيمارستاني 18101232

تنوع اين محصولات زياد بوده و شامل انواع لباس‌هاي چند تكه مورد استفاده در مراكز درماني و تشخيص پزشكي همانند پوشش كامل پزشكان، جراحان  و كادر اتاق عمل و  بيماران مي‌شود. اين پوشش شامل پوشش كامل و روپوش‌هاي پزشكي، شلوار و گان بيمار، پيراهن، كاور كفش، كلاه و پك‌هاي استريل جراحي، ملحفه، زيرانداز و روبالشي يكبار مصرف بيمار است.

طرح توجيهي توليد البسه بيمارستاني | ويژگي‌هاي محصول

البسه يكبار مصرف محيط‌هاي درماني و بهداشتي از منسوجات ويژه‌اي هستند كه در فرايند توليد آن‌ها به جاي بافت تار و پودي و نساجي نخ به شيوه و تكنولوژي ويژه ديگري ساخته مي‌شوند. اين محصولات از به هم آميختگي منظم، تحت فشار حرارت با استفاده از مواد شيميايي اتصال دهنده الياف و فيلامنت‌ها توليد شده و بر پايه پليمرهاي هاي خاص (همانند پلي پروپيلن، پلي استر و هيدروفيل) بدون بافت به همديگر اتصال يافته اند.

اين روش قيمت تمام شده توليد اين نوع محصولات را به عنوان مواد اوليه البسه يكبار مصرف بسيار پايين مي‌آورد. اين نوع پارچه‌ها با توجه به نوع مصرف در رنگ‌ها و در گرماژهاي مختلقي توليد مي‎شود. اين نوع پارچه‌ها قابليت جلوگيري از انتقال ميكروارگانيسم‌هاي آلوده كننده را دارد.

طراحي و دوخت

توليدكنندگان نيز به دليل ويژگي‌هاي اين نوع پارچه قادرند طراحي و دوخت و تكميل اين محصولات را بسيار ساده تر از توليد البسه تار و پودي و با سرعت و ظرفيت بيشتري انجام دهند. همچنين امكان استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين با كيفيت و سريع التراسونيك در دوخت و توليد محصولات خود را دارند. پارچه‌هاي اسپان باند به ضمن نرم و محكم بودن قابليت نفود گاز استريل كننده داشته و با توجه به نوع محصول و نياز هم به صورت دوخته شده و هم به صورت پوشش داده شده لامينتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در بخشي از محصولات به دليل نياز به كيفيت بالاتري از ايزولاسيون و نفودپذيري محصول از پارچه‌هاي بدون بافت چند لايه (همانند پارچه‌هاي sms) براي توليد البسه و پك‌هاي اتاق عمل استفاده مي‌شود. وجود لايه‌هاي ميانگين در اين ماده اوليه البسه، استاندارد مورد نظر حفظ بهداشت و جلوگيري از نفوذ ميكروارگانيسم‌ها در محيط بهداشتي مورد استفاده را از زمان استريل شدن تا انتقال پك‌ها به اتاق عمل تامين مي‌نمايد.

طرح توجيهي توليد البسه بيمارستاني | كالاي جايگزين و مكمل

اين محصولات با ظهور تكنولوژي نوين توليد پارچه‌هاي بدون بافت رقيب مناسبي براي پارچه‌هاي تار پودي، هم به لحاظ قيمت تمام شده و هم به لحاظ امكان فني ساده‌تر و ايجاد تنوع در لايه‌هاي مختلف پارچه‌ها براساس نيازهاي بهداشت فراهم نموده است. پارچه‌هايي مانند بافت اسپان باند جزء پارچه‌هاي يكبار مصرفي هستند كه هم به دليل قيمت و هم به دليل كيفيت  و  قابليت بازيافتي، آن را به عنوان محصولي موجه به لحاظ اقتصادي و فني براي توليد البسه مراكز درماني تبديل كرده است. ضمناً توليد كننده البسه بيمارستاني با اين نوع پارچه‌ها به لحاظ  طراحي، برش، دوخت، تكميل و استريل ساده‌تر است.

طرح توجيهي توليد البسه بيمارستاني | موارد كاربرد

البسه يكبار مصرف بيمارستاني در تمامي بخش‌هاي مراكز درماني، بهداشتي، آزمايشگاه‌ها، براي پوشش بهداشتي پرسنل كادر پزشكي، بهداشت، درمان، خدمات بيمارستاني، بيماران و جهت تهيه پك‌هاي حفاظتي مختلف مورد نياز اتاق هاي عمل كاربرد دارد.

طرح توجيهي توليد البسه بيمارستاني |دانش فني پروژه و فرايند  توليد

سطح اتوماسيون و كنترل كيفيت سيستماتيك خط توليد انواع البسه يكبار مصرف مراكز درماني و بهداشتي به تناسب توان سرمايه گذاري جهت فراهم آوردن امكان توليد انبوه و تنوع محصولات با استفاده از دستگاه‌هاي پيشرفته و اتوماتيك متفاوت است. مراحل توليد پوشاك و پك‌هاي يكبار مصرف به شرح ذيل انجام مي‌گيرد.

مرحله اول: طراحي

براي تمامي محصولات براساس سايز و نوع آن توسط طراحان كارخانه الگوهاي توليد طراحي و ساخته مي‌شود.

مرحله دوم : برش پارچه

پارچه‌هاي خريداري شده پس از انتقال توسط دستگاه طاقه بازكن بر روي ميز برش گسترده شده و بر اساس الگوهاي طراحي و برنامه‌ريزي توليد برش داده مي‌شود. برش‌هاي پارچه توسط دستگاه برش برقي صورت مي‌پذيرد. برش‌هاي ايجاد شده تجمعي روي رول شيت‌هاي پارچه به گونه‌اي است كه كمترين ضايعات مواد اوليه را داشته باشد.

مرحله سوم : لبه دوزي  و دوخت

تعدادي از قطعات برش خورده پارچه در اين مرحله لبه دوزي شده و آماده اتصال به ساير قطعات مي‌گردد. تكه‌هاي گان، روپوش، شلوار و محصولاتي از اين دست از تكه دوزي تا تبديل به محصول كامل، توسط چرخكاران راستا يا لبه دوز به صورت زنجيروار دوخته مي‌شود. در صورت نياز كش دوزي هم مي‌شود تا رماني كه كار دوخت به پايان برسد.

مرحله چهارم:  آماده سازي و دوخت التراسونيك

تعداي از البسه محيط‌هاي بيمارستاني براي الزام به رعايت حداكثري استاندارد و جلوگيري از نفود عفونت و ميكروارگانيزم‌هاي بيماري‌زا لازم است يك تكه و بدون درز توليد شود. در اين گونه موارد براي اتصال تكه پارچه‌هاي اسپان باند يا اس ام اس به همديگر از دوخت استراسونيك كه نوعي جوش يكپارچه قطعات بهم ديگر است، استفاده مي شود.  در اين روش عمليات دوخت بدون نخ و سوزن و با استفاده از تكنولوزي التراسونيك در شرايط ايجاد حرارت ناشي از امواج مافوق صوت و اعمال فشار همزمان شرايط اتصال و دوخت مستحكم الياف تكه پارچه‌هاي بدون بافت به همديگر با كيفيت  مناسب و سرعت بالا به وجود مي‌آيد.

مرحله پنچم: توليدات اتوماتيك

توليد بخشي از محصولات يكبار مصرف بيمارستاني همانند كلاه، كاور آستين، كاور كفش را مي‌توان با استفاده از دستگاه‌هاي تمام اتوماتيك بدون دخالت دست از آماده سازي، برش و دوخت تا مرحله بسته‌بندي به صورت پيوسته انجام داد.

مرحله ششم : بسته بندي         

البسه توليد شده شامل شلوار، پيراهن، كلاه، كفش، گان جراحي، روتختي، روبالشي و پك‌هاي جراحي مي‌شود. جهت تهيه بسته‌بندي نهايي از دستگاه دوخـت با قابليت انعطاف پذيري بسته بندي انواع محصولات توليد بكبار مصرف و مجهز به سيستم نمايش و داراي مركز كنترل الكترونيكي  PLC استفاده مي‌شود.

مرحله هفتم : استريل كردن

براي استريل كردن پك‌هاي توليدي از دستگاه استريل حاوي گاز اتيلن اكسايد (به دليل قابليت نفور بخار حاصل از آن در پك‌هاي توليدي) استفاده مي‌شود.         

طرح توجيهي توليد البسه بيمارستاني | ماشين آلات و تجهيزات خط توليد

تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز توليد انواع البسه يك بار مصرف بيمارستاني عبارتند از:

دستگاه طاقه بازكن و قيچي برش عمودي، چرخ‌هاي دوخت و دوز صنعتي لبه و راستا دوز دستگاه‌هاي دوخت و پرداخت التراسونيك نقطه‌اي و خطي، پارچه اسپان باند و اس ام اس، دستگاه‌هاي توليد اتوماتيك محصولات، دستگاه بسته‌بندي داراي حافظه و كنترل ديجيتال، دستگاه و اتاقك استرليزاسيون، سيستم مانيتورينگ و كنترل كيفيت خط توليد.

طرح توجيهي توليد البسه بيمارستاني | بررسي بازار و رقبا

لباس و پك‌هاي يكبار مصرف پزشكي ساخته شده از پارچه‌هاي بدون بافت عمدتاً در حوزه بهداشت و درمان مورد مصرف قرار مي‌گيرد. اين محصول به ‌دليل بهداشتي بودن، قابليت بازيافت، قيمت مناسب نسبت به ساير كالاهاي مشابه تار و پودي هم در بازار داخلي و هم در صادرات كشورهاي همسايه (عراق، تركيه، پاكستان و افعانستان) مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

كل جوازهاي تاسيس و پروانه‌هاي بهره‌برداري صنعتي البسه يكبار مصرف كشور تا پايان سال 1398تعداد 431 فقره است كه از اين تعداد 157 واحد به توليد رسيده و با ظرفيت133844786 عدد البسه داراي پروانه بهره برداري هستند.  تعداد 27 طرح در حال احداث داراي پيشرفت فيزيكي بيشتر از 60 درصد نيز  در كشور وجود دارد كه با ظرفيت اسمي  15654000 عدد البسه بيمارسماني در كشور در حال ساخت و ساز مي‌باشند.

            تعداد كل چواز تاسيس هاي صادره توليد البسه بيمارستاني يك بار مصرف

274

تعداد طرح هاي درحال احداث داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد البسه بيمارستاني بكبار مصرف
تعداد سرمايه اشتعال ظرفيت واحد
27 511536 685 15654000 عدد

 

 

پروانه بهر برداري توليد پوشاك يكبار مصرف بيمارستاني كشور
تعداد سرمايه اشتعال ظرفيت واحد
157 1007392 3041 133844786 عدد

 

طرح توجيهي توليد البسه بيمارستاني | سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد توليد البسه بيمارستاني با ظرفيت در سال جاري با ظرفيت اقتصادي حدود  48 ميليارد ريال سرمايه نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه‌گذاري بيشتر از 43 درصد بوده و در كمتر از 3 سال بعد از به توليد رسيدن سرمايه اوليه خود را برداشت مي‌كنيد. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت اسمي توليد به شرح ذيل در سال ارائه شده است:

محصول ظرفيت 
پك لباس بيمار 1100000
پك  لباس جراحي استريل 900000
كاور كفش 2000000
پك هاي عمل جراحي  استريل 200000
ملحفه و رو بالشي منسوح نيافته 2000000
شان يكبار مصرف استريل 800000

                 

نحوه مشاركت و تأمين سرمايه طرح (ميليون ريال)

شرح مورد نياز جمع درصد
سهم شركت جاري شركا 21,659 21,659 44%
جمع سهم شركت 21,659 21,659 44%
سهم بانك تسهيلات ريالي بلند مدت 20,100 20,100 41%
كوتاه مدت 7,000 7,000 14%
جمع تسهيلات ريالي 27,100 27,100 56%
تسهيلات ارزي 0 0 0%
جمع سهم بانك 27100 27100 56%
جمع  كل 48,759 48,759 100%

 

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين   1200 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي 615 متر مربع
3 ماشين آلات  صنعتي 8700 ميليون ريال

 

جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 36,428
2 سرمايه گذاري  درگردش 12,330
3 كل سرمايه گذاري 48,759

 

شاخص هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR(درصد) 43
دوره بازگشت سرمايه گداري انجام شده(سال) 3
درصد فعاليت در نقطه سر به سر 34/3

مزاياي اجراي طرح

مصرف مستمر و روز افزون كالاهاي پزشكي هم در شرايط عادي و هم در شرايط همه‌گيري اپيدمي‌هاي بيماري‌زا به عنوان كالايي ضروري در بخش‌هاي بهداشت و درمان كشور درآمده و البسه و پك‌هاي يكبار مصرف با توجه به مزيت داشتن توليد مواد اوليه و تكنولوژي ساخت ماشين آلات در كشور به موازات تقاضاي بالا، جذابيت قابل قبولي جهت سرمايه گذاري دارد.

نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و ارائه معيارهاي محاسبه هر يك از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. بررسي مهم‌ترين شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده؛ وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد البسه استاندارد يكبار مصرف بيمارستاني نشان مي‌دهد.

جهت مشاوره اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و براي تامين زيرساخت بر اساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توجيهي البسه بيمارستاني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توجيهي توليد البسه،
موضوع:
[ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۳:۰۸ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی