كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

بسته بندي عسل با توجه به نياز بازار و حضور در بازار رقابتي بسيار حائز اهميت مي‌باشد. در طرح بسته بندي عسل طبيعي، تمامي جوانب پروژه جهت دارا بودن توجيه اقتصادي و نحوه اجراي پروژه مورد بررسي قرار مي‌گيرد. بر اساس آخرين آمار وزارت جهاد كشاورزي ايران به لحاظ رتبه‌بندي تعداد كلوني‌ها و ميزان توليد عسل در زمره چند كشور اول دنيا است. در ايران متوسط توليد عسل به ازاي هر كلوني حدود 11تا12 كيلوگرم عسل در سال مي‌باشد كه در قياس بين‌المللي شرايط مناسبي ندارد، چرا كه در كشورهاي پيشرفته متوسط توليد بالاي 30 كيلوگرم از هر كلوني است. ايران از نظر ميزان توليد در جايگاه دهم و از نظر تعداد كلوني در جايگاه هفتم دنيا را دارد و با اين مقدار توليد تنها 5درصد توليد دنيا را در دست دارد.

با توجه به بررسي‌هاي به عمل آمده توليد و بسته‌بندي عسل توجيه اقتصادي داشته و محل مناسبي جهت سرمايه‌گذاري است. در ادامه خلاصه‌اي از طرح‌توجيهي بسته‌بندي اين محصول ارائه شده است. جهت مشاهده مشخصات طرح توجيهي هاي كاردوك كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع : طرح توجيهي بسته بندي عسل

 

 

طرح بسته بندي عسل | معرفي محصول

عسل محصول غذايي معطر، شيرين، غليظ و چسبناكي است كه توسط زنبور عسل از شهد و گرده گل و گياهان، نباتات و درختان جمع آوري و تغيير شكل يافته و در كندوهاي ساخت شده از موم ذخيره مي‌گردد. اين ماده تركيبي از ساكاروز، مواد معدني و آب با ارزش غذايي بسيار زياد مي‌باشد. به لحاظ صنعتي بسته بندي و فرآوري عسل داراي كدهاي آيسيك و تعرفه گمركي به شرح ذيل است. در اين طرح بسته‌بندي عسل كوچك مقياس براي مصارف تك نفره مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

محصول كد كد تعرفه گمركي
فرآوري عسل طبيعي 1549412529 040900

 

 

عسل طبيعي پروبيوتيك 1549412619
 عسل طبيعي 15492230
بسته بندي عسل 15492232
 جداسازي عسل ازموم 15492231
بسته بندي عسل 7495412370

طرح بسته بندي عسل | ويژگي و استانداردها  

به دليل وجود انواع مختلفي از عسل‌هاي تقلبي در بازار، تشخيص ويژگي‌ها و استاندارد محصول عسل طبيعي و بسته بندي آن بسيار الزامي است. براي تشخيص ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون، اندازه گيري ميزان قندها، هيدروكسي متيل فوفورال و گليسرول موجود در عسل به روش‌هاي كروماتوگرافي، فتومتري و آنزيمي استاندارهاي شماره 11132 و 12048 و 12187 و A1-92 تدوين و مصوب شده است. رعايت الزامات مصوب استاندارد و ضوابط اداره نظارت غذا و داروي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي  جهت گرفتن پروانه ساخت، تامين و تضمين كيفيت مطلوب محصول و يكسان بودن ويژگي‌هاي كيفي و بسته‌بندي مورد نظر مشتريان الزامي و پيش نياز اصلي مجوز شروع توليد بسته بندي عسل است.

طرح بسته بندي عسل | كالاهاي جايگزين

عسل‌هاي فله‌اي به صورت‌هاي مختلف رقيب اصلي عسل‍‌هاي كوچك بسته‌بندي شده مي‌باشند. به دليل وجود انواع عسل نامرغوب و تقلبي فراوان، اين گونه كالاها علي رغم ارزان بودن بدليل عدم تامين اطمينان از سالم بودن محصول، رقباي مناسبي براي عسل‌هاي داراي مجوزهاي بهداشتي توليد و با كيفيت تضمين شده توسط استاندارد و داراي پروانه ساخت بهداشتي محصول نيستند.

لذا بسته‌بندي‌هاي يك نفره نه نتها امكان خريد به اندازه نياز مصرف وعده‌اي را براي مشتريان هم‌زمان با رعايت اصول بهداشت فردي در مصرف آن را كاملاً تامين مي‎نمايد؛ بلكه سرويس‌دهي به مصرف كننده به دليل قرارگيري عسل در ظرف يك‌بار مصرف بسته‌بندي شده را، هم سر سفره غذا و هم نگهداري و توزيع آن را در شبكه خريد و فروش بسيار ساده‌تر مي‌نمايد.

طرح بسته بندي عسل | موارد كاربرد

عسل بسته‌بندي شده استاندار و داراي پروانه ساخت بهداشتي در هتل‌ها، منازل، رستوران‌ها به عنوان يك ماده غذايي مكمل و مغذي در سر سفره‌هاي غذا براي مصرف قرار مي‌گيرد. مزيت بسته‌بندي مناسب عسل طبيعي در ظروف يكبار مصرف با كيفيت امكان صادرات آن را نيز مهيا مي‌سازد.

طرح بسته بندي عسل |دانش فني و فرايند بسته بندي

در ابتدا عسل خريداري شده از توليدكنندگان پس از طي آزمايشات كنترل كيفيت استاندارد طبيعي و مرغوب به مخزن ذخيره منتقل مي‌شود و از اين تانك جهت بسته‌بندي در شرايط كاملاً بهداشتي به دستگاه الكتروفورمينگ پر كن و سيل محصول منتقل مي‌شود. در اين دستگاه ورق پليمري از جنس PSيا PET با استفاده از دماي مناسب و متناسب با نوع پليمر تخت فشار و وكيوم هواي فشرده با كشش مكانيكي به دورن قالب فرم‌دهنده ظرف بسته بندي عسل فرو رفته و شكل آن را به خود مي‌گيرد.

ورق پس از فرمينگ به شكل ظرف‌هاي مورد نياز به صورت رديفي به سمت محل نازل پركن كه داراي كنترل وزن متناسب با ظرفيت ظرف يكبار مصرف است، هدايت مي‌شود. ظرف‌ها به صورت رديفي پر شده در دستگاه به سمت سيل و نصب پوشش بالايي از جنس فويل آلومينيوم يا فويل پليمري كه از قبل آماده شده هدايت و بر اثر حرارت و فشار مكانيكي به صورت دقيق برروي ظرف‌هاي پرشده دربندي مي‌گردد. عسل‌هاي بسته‌بندي شده در ظروف رديفي به بخش برش جهت جداسازي ظروف پر شده منتقل و در نهايت به جعبه‌هاي حاوي عسل‌هاي صد عددي منتقل مي‌شود. 

طرح بسته بندي عسل | بررسي بازار و رقبا

دركشور تعداد 1243 جواز و پروانه بهره‌برداري در سال 1389 براي بسته‌بندي و فرآوري عسل صادره شده است كه از اين تعداد 187 واحد توليدي داراي پروانه بهره‌برداري توليدي به ميزان 81041 تن عسل بسته بندي شده را دارند  و 1000 تن ازمحصول توليدي را به ارزش 5/5 ميليون دلار به كشورهاي  عراق، افعانستان، امارات متحده، مالزي، چين، تركيه و آذربايجان صادر نموده اند.

اين ميزان صادرات معادل 0/06 درصد كل صادرات عسل در جهان را در اختيار ايران قرار داده است. تعداد جوازهاي تاسيس صادره با پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد 50 طرح با پيش بيني فعال‌سازي ظرفيت آتي 13366تن در كشور نيز وجود دارد. بررسي‌هاي آماري ميزان عرضه و تقاضا و واردات و صادرات در سطح ملي و بين المللي ظرف 5 سال گذشته و پيش بيني روند براي 5 سال آينده با ديد محصول با كيفيت صادرات محور، مبناي توجيه‌پذيري طرح در ظرفيت اقتصادي و در يك شفيت كاري است.

تعداد  كل چوازها و پروانه هاي صادره كشور  :            1243
جواز تاسيس هاي بالاي 60 درصد پيشرفت كشور
تعداد سرمايه اشتعال ظرفيت واحد
50 2644337 1837 13366 تن
واحدهاي بسته بندي عسل كشور  داراي پروانه بهره برداري
تعداد سرمايه اشتعال ظرفيت واحد
187 4063221 11517 81041 تن

 

طرح بسته بندي عسل | سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد بسته‌بندي عسل در سال جاري با ظرفيت اقتصادي حدود 29 ميليارد ريال سرمايه نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه گذاري بيشتر از 34 درصد بوده و در 3 سال بعد از به توليد رسيدن سرمايه اوليه خود را برداشت مي‌كنيد. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت اسمي توليد 210 تن در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين   1500 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي و روباز 800 متر مربع
3 ماشين آلات  صنعتي 8300 ميليون ريال

 جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 22638
2 سرمايه گذاري  درگردش 7332
3 كل سرمايه گذاري 29970

                                    

شاخص هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR 34
دوره برگشت سرمايه 3/05
درصد فعاليت در نقطه سر به سر 32/8

طرح بسته بندي عسل | مزاياي اجراي طرح

كشور ايران به لحاظ ضرورت توليد عسل طبيعي با كيفيت داراي مزيت نسبي براي تبديل اين فرصت به مزيت رقابتي مبتني بر تكنولولوژي پيشرفته صنايع بسته بندي، مديريت و تامين منابع انساني كارآمد است. بسته‌بندي عسل طبيعي در ظروف يكبار مصرف استفاده تك نفره از مزيت‌هاي ذيل برخوردار مي‌باشد.

  • ايجاد افزوده بيشتر با بسته بندي عسل
  • امكان صادرات اين استاندارد داراي پروانه ساخت بهداشت
  • حمل ونقل، نگهداري و مصرف ساده‌تر نسبت به عسل فله
  • اطمينان مشتريان و مراكز مصرف عمده براساس مجوزهاي صادره تضمين كيفيت عسل بسته‌بندي شده
  • قابليت توليد به صورت كاملا اتوماتيك و بهداشتي
  • امكان دسترسي به سازندگان داخلي جهت توليد ماشين آلات با كيفيت مطلوب

نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و برآورهاي مالي فني و اقتصادي تهيه شده طرح در سال 1399 و تحليل شاخص‌هاي مالي و اقتصادي آن با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert، وضعيت قابل قبولي را براي طرح بسته‌بندي عسل‌هاي يك نفره با كيفبت نشان مي‌دهد. جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور  مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك

كارشناسان كاردوك با بررسي همه جانبه و تجربه چندين ساله به شما در زمينه‌هاي مطالعه بازار، ايده‌هاي سرمايه گذاري، نوشتن طرح توجيهي ، اخذ مجوزهاي لازم، خريد ماشين آلات، عارضه يابي و غيره خدمات ارائه مي‌دهند. در صورتي كه سفارش طرح و يا انجام پروژه خود را به كاردوك بسپاريد، مشاوره رايگان خواهد بود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توجيهي بسته بندي عسل

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح بسته بندي عسل،
موضوع:
[ ۳ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۷:۰۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی