كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

طرح توليد لباس هاي زير و راحتي با توجه به صادرات و واردات پوشاك در دنيا و ايران نشان از جذابيت اقتصادي بالاي اين تجارت دارد. ميانگين مصرف  پوشاك و كفش خانوارهاي ايراني در سال 1397 براساس اطلاعات مركز آمار ايران بيش از يك ميليون بيست و دوهزار تومان در مناطق شهري بوده است. پوشاك زير مردانه زنانه و بچه‌گانه بدليل تماس مستقيم با پوست و تاثير آن بر سلامتي انسان به عنوان بخش لاينفك مصرف مستمر و كم دوام‌تر داراي تنوع زيادي در طرح و نقش و مدل هستند. صنعت توليد پوشاكِ زير پتانسيل مناسبي براي اشتغال نيروي انساني ماهر بصورت سري كاري دارد، لذا ضروري است در اين صنعت ضمن برنامه‌ريزي توليد بازار محور، به پياده‌سازي سيستم‌هاي مديريت و نظارت فرايندها از زنجيره تامين تا بازار و برندسازي در سطح ملي و بين‌المللي توجه ويژه‌اي كرد.

در ادامه خلاصه اي از طرح توليد انواع لباس هاي زير آورده ايم. جهت مشاهده شرايط نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توليد لباس هاي زير

طرح توليد لباس هاي زير | معرفي محصولات

لباس‌ها و پك‌هاي لباس‌هاي زير زنانه و مردانه و كودكان به دليل الزام به رعايت بهداشت بايد از بهترين پارچه‌هاي بافته شده تار و پودي از الياف همانند پنبه و نخ طبيعي جهت حفظ سلامتي پوست و اعضا بدن انسان توليد شود.

اين محصولات در شرايط پاكيزه حاكم بر كارگاه‌هاي صنعتي و محصولات بهداشتي توليد مي‌شوند. هدف از توليد آن‌ها پوششي سالم و عاري از آلودگي و رافع اثر سوي تعرق پوست براي انسان مي‌باشد. ضروري است لباس‌هاي زير استفاده شده به دليل تماس مكرر، تعدد تعويض و شستشو در طول زمان؛ جهت جلوگيري از ايجاد عفونت و بيمارهاي پوستي مرتباً جايگزين شود. 

كدهاي آيسيك صنعتي محصولات لباس هاي زير وراحتي

نام كالا كد ISIC
پوشاك راحتي دوخته شده 1810312327
پوشاك راحتي زنانه و دخترانه 1810412328
پوشاك راحتي مردانه و پسرانه 1810412329
انواع لباس خواب زنانه و دخترانه، تاري پودي، دوخته شده 1810512339

تنوع طرح و رنگبندي اين محصولات زياد بوده و شامل انواع زيرپوش‌ها، شورت‌هاي مردانه، بچه‌گانه و زنانه و لباس‌هاي خواب است.

طرح توليد لباس هاي زير | ويژگي‌هاي محصول  

در توليد لباس زير به ويژگي‌هاي اصلي به شرح ذيل بايد توجه شود.

1- لباس زير به دليل تماس مستقيم با پوست بدن و نقش كنترل براي دما و تماس با رطوبت پوست، بايد به صورت بسته‌بندي تميز و مناسب خريداري شود تا از انتقال عوامل بيماري‌زا در بدن جلوگيري شود.

2- لباس زير حتي الامكان بايد راحت و داراي نرمي و لطافت ناشي از جنس مرغوب الياف و بافت پارچه با قابليت جذب عرق و رطوبت سطح پوست علل الخصوص در زماني كه بدن فعاليت بدني و ورزشي زيادي دارد باشد.

3- لباس زير بايد داراي ثبات در رنگ و طرح بوده و در هنگام شستشو رنگ‌دهي نداشته باشد.

طرح توليد لباس هاي زير  | كالاي جايگزين و مكمل محصول

اين محصولات با ظهور تكنولوژي نوين ماشين آلات توليد و پارچه‌هاي حلقوي و كش بافت از جنس الياف طبيعي و سنتتيك همانند پنبه و پلي استر با تكيه بر طراحي‌هاي نوين با استفاده از نرم‌افزار و كامپيوتر به لحاظ كيفيت، چاپ، رنگ و طرح ضمن داشتن تنوع بسيار گسترده كالاي جايگزيني ندارد.

موارد كاربرد

البسه زير مردانه، زنانه و بچه‌گانه به طور مستمر به عنوان زيرپوش مورد استفاده تمامي افراد قرار مي‌گيرد. تعدد و زمان استفاده به دليل آميخته شدن با ترشحات و عرق بدن بسته به سطح رفاه و بهداشت جوامع و افراد متفاوت است. اما در حالت كلي اين محصولات داراي عمر كم و قابليت جايگزيني سريع‌تر از ساير پوشاك (به دليل رعايت بهداشت شخصي) هستند.

طرح توليد لباس هاي زير | دانش فني و فرايند توليد

اين صنعت علي‌رغم پيشرفته بودن تجهيزات برش، چرخ‌هاي دوخت، دستگاه‌هاي چاپ و تكميل و بسته‌بندي در رده صنايع كارگربر هستند. انتخاب ظرفيت توليد اقتصادي و سطح تكنولوژي ماشين آلات جهت توليد انبوه و تنوع محصولات بستگي زيادي به توان سرمايه‌گذاري دارد. مراحل توليد انواع زير پوش به شرح ذيل انجام مي‌گيرد.

مرحله اول: طراحي محصول و انتخاب مواد اوليه

مهمترين بخش در توليد اين محصولات با توجه به سليقه، مد و خواستگاه جامعه هدف خريداران براساس سايز و نوع آن با طراحي محصولات و ساخت الگوهاي برش شروع مي‌شود. تيم كارشناسي پس از بررسي و قبول طراحي هماهنگي ساخت الگوهاي برش را انجام مي‌دهد. به طور هم‌زمان نوع، كيفيت الياف و بافت پارچه، طرح و زنگ را بررسي، انتخاب و سفارش مي‌دهد.

مرحله دوم: برش پارچه

پارچه‌هاي خريداري شده پس از انتقال بر روي ميز برش توسط دستگاه طاقه بازكن گسترده شده و براساس الگوهاي طراحي شده و برنامه‌ريزي توليد به وسيله دستگاه برش عمودي با ملحوظ داشتن كمترين ضايعات بريده و علامت‌گذاري مي‌شود. قطعات بريده و علامت‌گذاري شده پارچه براي سري دوزي به مرحله بعد منتقل مي‌شود.

مرحله سوم : لبه دوزي  و دوخت

قطعات برش خورده پارچه در اين مرحله لبه دوزي و زيگزاگ شده و آماده دوختن به ساير قطعات منفله ديگر مي‌گردد. فرايند تكه‌دوزي پارچه در خط توليد براساس ظرفيت و برنامه‌ريزي توليد توسط دوزندگان راستا و لبه دوز به صورت پشت سرهم تا مرحله كش دوزي دور كمر و تكميل محصول به پيش مي رود. تا زماني كه كار دوخت به پايان برسد، كش دوزي هم انجام مي‌شود. اگر لازم به نوار دوزي با دوخت بدون درز باشد، از چرخ تاي التراسونيك به تناسب طراحي محصول استفاده مي‌گردد.

مرحله چهارم : چاپ و تكميل و دوخت برند

لباس‌هاي زير نيازمند چاپ براساس طراحي اوليه محصول به كارگاه چاپ منتقل و متناسب با تكنولوژي انجام فرايند چاپ و تكميل روي محصولات انجام و فيكس شده و با اتو كشي و شكل دادن، محصول آماده بسته‌بندي مي‌گردد.

مرحله پنجم:  بسته بندي        

جهت بسته‌بندي البسه توليد شده (شرت‌هاي زنانه، مردانه، بچه‌گانه، زيرپيراهن‌هاي مردانه و كودكان، ست لباس‌هاي شب و سوتين‌هاي زنانه) از دستگاه دوخـت با قابليت انعطاف‌پذيري و بسته‌بندي انواع محصولات توليدي به صورت تكي و جيني و مجهز به سيستم نمايش و داراي كنترل الكترونيكي استفاده مي‌شود. در نهايت محصول فويل شده وارد جعبه‌هاي طراحي شده كه داراي طرح محصول، برند، مشخصات شركت و تاريخ توليد است.

مرحله ششم: انبار محصولات توليدي

محصولات توليدي براساس طبقه‌بندي و كدبندي محصول انبار شده و آماده ثبت خروج براساس سفارش داخلي يا صادرات مي‌باشد.

طرح توليد لباس هاي زير و راحتي | ماشين آلات و تجهيزات خط توليد

تجهيزات و ماشين‌آلات مورد نياز توليد انواع لباس زير عبارت است از:

طاقه باز كن، ميز برش و قيچي برش عمودي مناسب برش پارچه‌هاي حلقوي ظريف پنبه پلي استر، چرخ‌هاي اورلوگ پنج نخ، رينيگ آبشن، آبشن فول و ساكشن ناودان، راستا و دو پا دوز، زيگزاگ و لبه دوزهاي صنعتي، چرخ‌هاي ميان دوز فلات كينتكس، والتراسونيك خطي، چرخ‌هاي كش و نوار دوز، سيستم چاپ لوگو و برند روي پارچه، ميز مكش، ديگ بخار و اتوهاي بخار صنعتي، دستگاه بسته‌بندي حافظه‌دار داراي كنترل الكترونيك، سيستم مانيتورينگ خط توليد.

طرح توليد لباس هاي زير | بررسي بازار و رقبا

در جهان 480 ميليارد دلار صادرات پوشاك دنيا درسال 2018 بوده است كه سي درصد آن متعلق به كشور چين بوده است. 20 درصد كل واردات دنيا معادل 86 ميليارد دلار به آمريكا بوده است. صادرات ايران در سال 1397 به ميزان 64 ميلون دلار تخمين زده شد. در ايران به طور متوسط در سال 1397 مصرف پوشاك و كفش خانوارهاي شهري سالانه حدود يك ميليون و بيست و دو هزار تومان و خانوارهاي روستايي حدود 318 هزار تومان صرف خريد پوشاك و كفش بوده است. حجم كل بازار مصرف ايران حدود 20 هزار ميليارد توماني براي پوشاك و كفش بوده است و هم اكنون با توجه به نرخ تورم بسيار بيشتر است. بخشي از اين نياز از طريق واردات و بخش متوسط توليد داخل تامين مي‌شود. 

كل جوازهاي تاسيس و پروانه‌هاي بهره‌برداري صنعتي توليد انواع لباس زير و راحتي كشور تا پايان سال 1398 تعداد 1662 مجوز است كه از اين تعداد 190  واحد صنعتي با ظرفيت 52366134 عدد البسه داراي پروانه بهره برداري هستند و تعداد 18 طرح در حال احداث داراي پيشرفت فيزيكي بيشتر از 60 درصد نيز در كشور وجود دارد كه با پيش‌بيني ظرفيت اسمي 6494100 پوشاك راحتي و البسه زير در كشور در حال ساخت و ساز مي‌باشند.

  تعداد كل جوازها وپروانه هاي صنعتي كشور  لباس زير و راحتي
1662
تعداد طرح هاي درحال احداث داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد لباس زير و لباس راحتي
تعداد سرمايه اشتعال ظرفيت واحد
18 2199521 2119 6494100 عدد

 

پروانه بهر برداري توليد صنعتي لباس زير  و لباس راحتي
تعداد سرمايه اشتعال ظرفيت واحد
190 589882 5152 52366134 عدد

 

كل جوازهاي تاسيس پوشاك زبر راحتي و لباس زير  كشور
تعداد طرح سرمايه پيش بيني اشتغال
1473 143131264 345569

طرح توليد لباس هاي زير | سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد توليد لباس زير و راحتي ظرفيت اقتصادي در سال جاري با ظرفيت اقتصادي حدود 29 ميليارد ريال سرمايه نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه‌گذاري بيشتر از 27 درصد بوده و در كمتر از 4 سال بعد از به توليد رسيدن سرمايه اوليه خود را برداشت مي‌كنيد. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت اسمي توليد به شرح ذيل در سال ارائه شده است:

 

محصول ظرفيت
پوشاك راحتي زنانه و دخترانه 40000
پوشاك راحتي مردانه و پسرانه 40000
انواع لباس خواب زنانه و دخترانه، تاري پودي، دوخته شده 20000

                 

نحوه مشاركت و تأمين سرمايه طرح (ميليون ريال)

شرح مورد نياز جمع درصد
سهم شركت جاري شركا 15550 15550 54%
جمع سهم شركت 15550 15550 54%
سهم بانك تسهيلات ريالي بلند مدت 1100 1100 39%
كوتاه مدت 2000 0000 7%
جمع تسهيلات ريالي 13000 13000 46%
جمع سهم بانك 13000 13000 46%
جمع  كل 28550 28550 100%

 

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين  1500 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي 820 متر مربع
3 ماشين آلات  صنعتي 4400 ميليون ريال

 

جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 24910
2 سرمايه گذاري  درگردش 3640
3 كل سرمايه گذاري 28550

 

شاخص هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR(درصد) 26
دوره بازگشت سرمايه گداري انجام شده(سال) 9/3
درصد فعاليت در نقطه سر به سر 48/3

 

طرح توليد لباس هاي زير و راحتي | مزاياي اجراي طرح

بخش زيادي از توليدات لباس زير و راحتي به صورت صنفي در كارگاهاي كوچك مقياس كه داراي قيمت تمام شده و كيفيت پايين مي‌باشد توليد مي‌شود و بخشي هم وارداتي است. مزاياي اجراي طرح به ترتيب عبارت است از:

  • اشتعال‌زايي بالاي نيروي انساني
  • امكان تامين مواد اوليه مرغوب در داخل كشور
  • امكان صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي هم‌جوار
  • قابليت رقابت به لحاظ كيفيت و قيمت تمام شده                 
  • منعطف بودن خط توليد
  • نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و ارايه معيارهاي محاسبه هر يك از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌هاي توليد پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح كه محاسبه گرديده است. بررسي مهم‌ترين شاخص‌هاي اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد  البسه زير و زير پوش استاندارد را نشان مي‌دهد. به دليل وجود تقاضاي مازاد در طول چند سال اول زمينه مساعدي  براي ايجاد اين واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

خدمات مركز مشاوره كسب و كار كاردوك

كارشناسان كاردوك با بررسي همه جانبه و تجربه چندين ساله به شما در زمينه‌هاي مطالعه بازار، ايده‌هاي سرمايه گذاري، نوشتن طرح توجيهي ، اخذ مجوزهاي لازم، خريد ماشين آلات، عارضه يابي و غيره خدمات ارائه مي‌دهند. در صورتي كه سفارش طرح و يا انجام پروژه خود را به كاردوك بسپاريد، مشاوره رايگان خواهد بود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

 

منبع: طرح توليد لباس هاي زير

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توليد لباس هاي زير،
موضوع:
[ ۷ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۴۱:۲۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی