كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

آيا طرح توليد سرنگ توجيه اقتصادي دارد؟ در سال 2018 اندازه بازار مالي سرنگ‌هاي پيش ساخته به نقل از سايت گلوبال ماركت اينسايتس 4.9 ميليارد دلار ارزش داشت و پيش‌بيني مي‌شود از سال 2019 تا 2025 شاهد نرخ رشد ساليانه 10.7درصدي نيز باشد. با وجود شرايط اپيدرمي كرونا در جهان بايد اين پيش‌بيني مورد تجديدنظر قرار گيرد. توسعه محصول با كيفيت برتر ناشي از ارتقا سطح و پيشرفت‌هاي تكنولوژيكي منجر به رشد بيشتر بازار در سال‌هاي آينده نيز مي‌شود. پيشرفت در زمينه روش درماني و روش‌هاي پركردن سرنگ‌ها و حفظ خواص و استريل بودن سرنگ‌هاي از پيش پر شده، مصرف اين محصول را افزايش داده است. بنابراين، محصولات پيشرفته در اين صنعت به لحاظ فناوري و رشد بازار طي سالهاي آينده بيشتر تقويت مي شود. در ادامه خلاصه اي از طرح توجيهي انواع سرنگ ها را آورده ايم. جهت ارائه سفارش و يا مشاوره در زمينه نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توليد سرنگ

 

 

طرح توليد سرنگ | معرفي محصول

سرنگ ابزاري پزشكي و استريلي است كه براي وارد كردن تركيبات دارويي به بدن انسان و ساير موجودات به منظور پيشگيري و يا درمان بيماري‌هاي مختلف بر اساس نظر پزشك مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

سرنگ به عنوان كالاي پزشكي هم به لحاظ ظرفيت گنجايش دارو هم به لحاظ اندازه و نوع كاربرد داراي تنوع زيادي مي‌باشد. تعدادي از سرنگ‌هاي يكبار مصرف از جنس شيشه ساخته مي‌شود. سرنگ‌هاي شيشه‌اي به دليل خاصيت حفظ خواص و تركيبات دارويي و عدم تعامل آن با آب و بخار اكسيژن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

براي ساخت تعدادي از سرنگ‌هاي پزشكي پيش ساخته از پليمرهاي ويژه با قابليت حفظ شرايط بهداشتي در نگهداري دارو و كاربرد آن براي تزريق دارو به بيماران استفاده مي‌گردد. نوع مواد اوليه قالبا از جنس كوپليمرهاي اولفيني حلقوي و داراي انعطاف‌پذيري و سازگاري عالي در شرايط تغيير ph هستند. سرنگ به لحاظ ساختاري شامل دو بخش اصلي بدنه يا سيلندر و پيستون انتقال دارو مي‌باشد كه در زمان انتقال دارو از يك سر سوزن به عنوان قطعه الحاقي استفاده مي‌گردد. غالباً سر سوزن در هنگام بسته‌بندي جهت عايق و ايزوله بودن در يك كلاهك مخصوص تا زمان مصرف قرار مي‌گيرد.

مزاياي سرنگ‌هاي بارگذاري شده

مزاياي سرنگ‌هاي از قبل بارگذاري شده مانند افزايش طول عمر محصول و به حداقل رساندن ضايعات دارو در مقايسه با روش‌هاي معمولي باعث رشد بيشتر بازار در دوره‌هاي پيش‌بيني خواهد شد. سرنگ پرشده ابزاري قابل اعتماد، مناسب و كارآمد براي مصرف دارو هست. اين محصول مي‌تواند كار خسته‌كننده انتقال دارو از ويال به سرنگ را از بين ببرد. مقدار دقيق از پيش اندازه‌گيري شده در سرنگ دارويي پيش ساخته سرعت بهبودي را در بيمار افزايش داده و ضايعات احتمالي را نيز از بين مي‌برد. با اتكا به  مزاياي ذكر شده سرنگ‌هاي از پيش بارگذاري شده موجبات افزايش درآمد كسب و كار  را نيز فراهم خواهد نمود.

كدهاي ايسيك و ترفه گمركي و استانداردهاي انواع سرنگ‌هاي پزشكي به شرح جدول زير مي‌باشد.

  كد هاي  آيسيك سرنگ هاي پزشكي

نام كالا كد ISIC استانداردهاي محصول شماره تعرفه گمركي
انواع داروهاي موثر بر خون به شكل سرنگ پر شده 2423414362 1-770

 

3-770

11346

1-17441

2-17441

7-17441

3591

773

 

 

 

ساير سرنگ ها بايابدون سوزن غير مذكور در جاي ديگر:

90183190

 

انواع سرنگ هاي سرپيچ دار و سرنگ هاي ساده 60، 50، 20، 10، 5، 3، 5/2، 2 سي سي:

 

90183120

سرنگ گاواژ 3311513731
سرنگ انسولين 3311513527
سرنگ تزريق 3311513525
سرنگ پلانجري دندانپزشكي 3311512845
انواع سرنگ پرشده موثر بر سيستم ايمني بدن 2423414239
سرنگ لوئر لاك 3311513746
سرنگ (Auto Disable) 3311513529
سرنگ يك تكه 3311513521
سرنگ تزريقي جهت ترميم مفاصل 3311513528
 انواع سرنگ 33111414
 سرنگ دامپزشكي 33112013
 سرنگ هاي تزريقي 33111413

طرح توليد سرنگ | مواد اوليه مورد استفاده

مواد اوليه مورد استفاده در توليد انواع سرنگ شامل سر سوزن، سيلندر، پيستون، محافظ سرسيلندر و اورينگ پيستون مي‌باشد كه با استفاده از فويل و كاغذ مخصوص با قابليت استريل شدن بسته‌بندي مي‌شود.

سر سوزن از جنس استيل ضدزنگ پزشكي بوده و طراحي آن به گونه‌اي است كه كمترين صدمه را به هنگام تزريق به ديواره رگ وارد كند. جنس بدنه سيلندر سرنگ از پلي پروپيلن شفاف پزشكي است كه گريد آن در داخل كشور قابل ساخت است. بلانچر از جنس پلي اتيلن با دانسيته بالا است، به گونه‌اي كه حركت آن در داخل سيلندر به لحاظ ساخت كاملا مهندسي شده است. اورينگ انتهاي بلانچر از جنس پلي ونيل كلرايد بوده و نقش آب‌بندي را دارد.

طرح توليد سرنگ | ويژگي‌هاي محصول

در سرنگ‌هاي يكبار مصرف پليمري براي ساخت بدنه سيلندر و محافظ سر سوزن غالبا از گريدهاي خاص پلي‌پروپيلن استفاده مي‌گردد. براي ساخت پيستون يا پلانچر مركزي از گريد خاص پلي اتيلن با دانسيته بالا استفاده مي‌شود. جنس حلقه اورينگ سر پيستون غالبا از گريد خاصي از pvc به منظور آب‌بندي سيلندر و پيستون در هنگام انتقال دارو است.

سر سوزن ها غالبا از نوع خاصي استيل پزشكي ضدزنگ است و مجموعه توسط فويل پليمري و كاعذ در زمان بسته‌بندي از طريق الكتروفرمينگ بسته‌بندي مي‌گردد. سرنگ‌ها در سايزهاي مختلف از 2 الي 100 سي سي ساخته مي‌شود.

توليد تمامي سرنگ‌هاي پزشكي مشمول رعايت مقررات اجباري استاندارد ملي ايران مي‌باشد. در توليد سرنگ‌ها فاكتورهاي مواد اوليه، روان‌كننده، تميزي، ويژگي‌هاي شيميايي و فيزيكي شامل مقياس، طراحي، نشت‌پذيري، نوع اتصال، سيلندر، پيستون، بسته‌بندي اوليه و ثانويه، نشانه‌گذاري‌ها و در نهايت نوع نگهداري آزمايش و توليد اهميت دارد. 

طرح توليد سرنگ | كالاي جايگزين و مكمل محصول

سرنگ‌هاي يكبار مصرف پزشكي در جنس‌هاي مختلف ساخته مي‌شوند. براي مثال سرنگ‌هاي ساخته شده از شيشه و پليمر در شرايط خاص پزشكي مي‌توانند به عنوان جايگزين همديگر به كار روند؛ ولي در تمامي اين محصولات استريل بودن جهت جلوگيري از شيوع بيماري‌هاي خطرناك به عنوان يك الزام رعايت مي‌شود.

طرح توليد سرنگ | موارد كاربرد

سرنگ‌ها كالاي پزشكي مصرفي و در اغلب مواقع يكبار مصرف هستند كه جهت تزريق و انتقال دارو به طور مستقيم و غيرمستقيم به بدن بيماران در مراكز درماني مورد استفاده قرار مي‌گيرد. سرنگ‌ها بسته به نوع كاربرد در ابعاد و ظرفيت‌هاي مختلف در بخش پزشكي و دام‌پزشكي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. با توجه به رشد تكنولوژي سرنگ‌هاي يكبار مصرف پر شده از دارو با دوز ثابت توليد و مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

طرح توليد سرنگ | دانش فني پروژه و روش توليد

با توجه به رشد تكنولوژي امكان توليد انبوه و اتوماتيك با استفاده از PLC و كنترلرها در بخش‌هاي مختلف امكان‌پذير شده است. رشد روز افزون استفاده از آن در حوزه پزشكي و دامپزشكي كشورهاي مختلف دنيا، نياز به ارتقاء سطح تكنولوژي جهت توليد محصولات با كيفيت به صورت بارگذاري شده با دارو و خالي در كميت‌هاي انبوه را فراهم نموده است. با توجه به الزامات استاندارد محصول، فرايند توليد سرنگ شامل فرايندها و مراحل ذيل مي باشد.

فرايند توليد سرنگ

در بخش آماده‌سازي و انتقال، مواد اوليه به صورت گرانول به فضاي بهداشتي خط توليد وارد دستگاه‌هاي تزريق مي‌شود. دستگاه‌هاي تزريق مورد استفاده با توجه به ظرفيت و تعداد كويتي‌هاي (محفظه شكل‌گيري قطعه) موجود در قالب، قادرند به طور همزمان تعداد زيادي پيستون و سيلندر سرنگ را توليد و بعد از تخليه قالب به سيني‌هاي متحرك هم راستايي و پليسه‌گيري، توسط سيستم پران روي كانوايرهاي انتقالي خط توليد قرار گيرند.

بديهي است دستگاه‌هاي مورد استفاده در توليد انواع سرنگ چون از مواد مختلفي جهت توليد سيلندر و پيستون استفاده مي‌كنند داراي كيفيت هيدروليكي و مكانيكي بسيار مطلوبي هستند. كنترل اين دستگاه ديجيتال بوده و قادرند با كمترين ضايعات فرايند توليد قطعات سرنگ را به پيش ببرند. پيستون توليد شده بعد از قرارگيري اورينگPVC در انتهاي آن همزمان با سيلندر به بخش سوار شدن و مونتاژ قطعات با همديگر منتقل گشته و بطور كنترل شده وارد بخش چاپ درجه‌بندي و برچسب‌زني متناسب با نوع و ظرفيت سرنگ مي‌گردد.

در بخش چاپ اتوماتيك دستگاه قادر است روي بدنه سيلندر استانداردهاي چاپ را حك كرده و محصول چاپ شده را از طريق نوار نقاله به بخش بسته‌بندي انتقال دهد. سپس در دستگاه بسته‌بندي به صورت رديفي در لفافه پلاستيكي و كاغذ مخصوص تحت فشار و حرارت قرار مي‌گيرد. نهايتا در بسته‌هاي كاغذي به تعداد مشخص قرار گرفته و در شرايط عاري از رطوبت و ميكروارگانيزم‌هاي آلوده آماده استرليزه شدن مي‌شود.

در بخش استريلاسيون محصول تمام آلودگي‌ها و ميكروارگانيزم‌هاي ناسالم احتمالي به كمك پرتوهاي راديواكتيوي {اين پرتوها تاثير نامطلوبي بر مواد اوليه سرنگ ندارند} از بين مي‌رود. استريل كامل محصول هم بصورت تشعشعي هم به صورت گازهاي استريل‌كننده مطابق استاندارد انجام مي‌گيرد. روش‌هاي استريلاسيون به گونه‌اي است كه اطمينان صد درصد از بهداشتي بودن محصول را اثبات نمايد و متناسب با نوع محصول شرايط و زمان قرارگيري سرنگ‌ها در محيط استريلاسيون متفاوت خواهد بود.

ماشين آلات خط توليد و مونتاژ سرنگ پزشكي

تجهيزات و دستگاه هاي اصلي ساخت انواع سرنگ شامل دستگاه تزريق دقيق به همراه قالب‌هاي مورد نياز توليد محصول مي‌باشد. با توجه به فرايند توليد امكان نصب خط مونتاژ به صورت اتوماتيك با استفاده از PLC و مانيتورينگ بالانس شده خط توليد وجود دارد. بخش‌هايي از قطعات سرنگ همانند سوزن‌هاي پوشش داده شده، به صورت آماده از تامين‌كنندگان خريداري مي‌گردد. بخش بسته‌بندي و استريل كردن و ابزار دقيق كنترل كيفيت سرنگ‌هاي توليد شده با استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين توليد از اجزاي اصلي خط توليد مي‌باشد.

طرح توليد سرنگ | بررسي بازار و رقبا

تعداد جوازهاي تاسيس صادره توليد سرنگ كشور 83واحد كه از اين تعداد تنها 9واحد در حال احداث با ظرفيت 261 ميليون عدد و پيش‌بيني سرمايه‌گذاري 14558 ميليارد ريال داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 60درصد هستند. تعداد واحدهاي توليدي داراي پروانه بهره‌برداري در كشور 59 شركت بوده كه با سرمايه گذاري 16344 ميليارد ريال با ظرفيت اسمي 3359 ميليون عدد انواع سرنگ در حال فعاليت مي‌باشد. نياز بخش سلامت كشور به انواع سرنگ با صادرات اين محصول توسط بخش بازرگاني مرتفع شده است به گونه‌اي كه در سال 1397 برابر 17/7 ميليون دلار انواع سرنگ به كشور وارد شده است.

تعداد جوازهاي تاسيس صادره توليد سرنگ كشور
83
تعداد طرح‌هاي درحال احداث بالاي 60 درصد پبشرفت فيريكي  سرنگ كشور
تعداد سرمايه گذاري اشتعال ظرفيت واحد
9 14558620 3241 261 ميليون  عدد
واحدهاي داراي پروانه هاي بهره‌برداري توليد سرنگ كشور
تعداد سرمايه گذاري اشتعال ظرفيت واحد
59 16344870 2230 3359 ميليون  عدد
آمار واردات انواع سرنگ در سال 1397 به كشور
ارزش ريالي (م.ر) ارزش دلاري (هزار دلار)
747348 17784
آمار صادرات  انواع سرنگ در سال 1397 به كشور
ارزش ريالي (م . ر) ارزش دلاري (هزار دلار)
4678 72

 سرمايه گذاري مورد نياز

نحوه مشاركت و تأمين سرمايه طرح (ميليون ريال)

شرح جمع درصد
سهم شركت جمع سهم شركت 24,193 56%
سهم بانك تسهيلات ريالي بلند مدت 15,700 37%
كوتاه مدت 3,000 7%
جمع سهم بانك 18,700 44%
جمع  كل 42,893 100%

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين  2500 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي ،خدماتي و ستادي و روباز 760 متر مربع
3 ماشين آلات  صنعتي 13800 ميليون ريال

 جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 35,833
2 سرمايه گذاري  درگردش 7,060
3 كل سرمايه گذاري 42,893

شاخص هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR 23/1
درصداستفاده ازظرفيت اسمي درنقطه سربسر 42
دوره برگشت سرمايه 3/8

طرح توليد سرنگ | مزاياي اجراي طرح

با توجه به مصارف سرنگ به عنوان كالايي ضروري در بخش‌هاي پزشكي  كشور و مزيت داشتن منابع مواد اوليه در تكنولوژي ساخت ماشين آلات در كشور به موازات تقاضاي بالا، جذابيت قابل قبولي در اين زمينه هم جهت مصرف داخل و هم با تكيه بر توليد با كيفيت استاندارد بين‌المللي در حوزه صادرات موجود مي‌باشد. در ادامه برخي مزاياي اجراي اين طرح ارائه شده است:

  • سودآوري، بازده و دوره برگشت مناسب سرمايه‌گذاري
  • كاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تفاضاي مستمر)
  • امكان صادرات محصولات استاندارد
  • امكان دسترسي به سازندگان داخلي جهت توليد ماشين آلات با كيفيت مطلوب

نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و ارايه معيارهاي محاسبه هر يك از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. مهم‌ترين شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد انواع سرنگ با كيفيت نشان مي‌دهد و به دليل وجود تقاضاي مازاد در طول چند سال اول زمينه مساعدي براي ايجاد اين واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد كاشي سراميكي مختلف
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي توليد كاشي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توليد سرنگ

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توليد سرنگ،
موضوع:
[ ۲۳ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۵۸:۰۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی