كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

طرح بسته بندي حبوبات و غلات با توجه به حجم بالاي عرضه و تقاضا و ارزش غذايي اين محصولات ايده و فرصت مناسبي براي سرمايه‌گذاران است. با افزايش جمعيت كره زمين و ضرورت تامين غذاي انسان‌ها، بخش‌كشاوررزي روز‌به‌روز اهميت بيشتري پيدا كرده است. در آخرين گزارش فائو در ۲۰۱۹ در كل جهان ۲.۷۲ميلياردتن غلات شامل گندم، غلات دانه درشت و برنج توليد شده توليدگندم به 763ميليون تن و برنج 512ميليون تن مي‌رسد. توليد غلات ايران در همين سال به سطح ۶/۲۱ميليونتن رسيد، توليد برنج ايران نيز در سال 2016 حدود 1.9ميليون تن بوده و ميزان توليد ذرت ايران نيز در سال 2016 برابر 897هزار تن بوده است. سرانه مصرف‌حبوباب در ايران حدود 8.7كيلوگرم در سال برآورد شده است. توليد ساليانه حبوبات كشور نيز در  طول نيم‌دهه گذشته براساس آمار جهادكشاورزي مابين 500 الي 700هزارتن در نوسان بوده است. مازاد نياز كشور نيز از محل واردات تامين شده است. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توجيهي بسته بندي حبوبات

 

 

طرح بسته بندي حبوبات | معرفي محصول

بررسي طرح مشتمل بر  آماده‌سازي و  بسته‌بندي دانه‌هاي حبوبات و غلات همانند لوبيا شامل لوبياي سفيد، لوبياي قرمز، لوبياي چيتي، لوبياي چشم بلبلي، لوبياي كشاورزي و لوبياي سويا، ارقام عدس، نخود، لپه، ماش و باقلا غلاتي همانند برنج، گندم ،جو پرك شده در ارقام مختلف است.

طرح بسته بندي حبوبات | كدهاي آيسيك و تعرفه گمركي

تعرفه گمركي و كدهاي آيسيك آماده‌سازي و بسته‌بندي انواع حبوبات به شرح ذيل مي‌باشد.    

محصول تعرفه گمركي كد آيسيك
پاك كردن و بسته‍‌بندي حبوبات 071134000 15492711
خشك كردن و بسته‌بندي غلات 15311410
پاك كردن و درجه‌بندي انواع حبوبات و بدون بسته‌بندي 15492717
پاستوريزه كردن و بسته‌بندي حبوبات 15492718
بسته‌بندي حبوبات و غلات و برنج 7495412322
   

طرح بسته بندي حبوبات | استانداردهاي آماده سازي و بسته بندي

در بسته‌بندي حبوبات و غلات از مرحله آماده‌سازي، بسته‌بندي و انبارداري از آيين‌نامه كار بهداشتي و الزامات استاندارد ملي ايران به شماره 9343 پيروي مي‌كند. هدف از تدوين اين آيين كار، راهنمايي توليدكنندگان در تأمين حداقل نيازمندي‌هاي بهداشتي توليد و عرضه و تطبيق ويژگي‌هاي آن با استاندارد مرتبط مي‌باشد. ساير استاندارهاي ملي و فرايند اين كسب و كار به شرح ذيل مي‌باشد.

 استاندارد ملي ايران 27 :  ” حبوبات – عدس – ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون”.

 استاندارد ملي ايران 38 :   ” ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون لوبيا”

 استاندارد ملي ايران 96 :   ” حبوبات – نخود – ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون “

 استاندارد ملي ايران 97 :    “لپه – ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون”

 استاندارد ملي ايران 98 :     ” ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون باقلاي خشك”

 استاندارد ملي ايران 99 :     “ماش – ويژگي‌ها و روش هاي آزمون “

 استاندارد ملي ايران 1836 : “واحدهاي توليدكننده مواد غذايي – آيين كار اصول بهداشتي”

استاندراد ملي ايران 2135 : ” ويژگي‌هاي عمومي برچسب بسته‌بندي مواد غذايي “

استاندارد ملي ايران 2204 : “مقررات بهداشتي كارگران كارگاه‌هاي توليد مواد غذايي”

 استاندارد ملي ايران 2339 : “آيين كار ضدعفوني خشكبار و حبوبات (فوميگاسيون)”

 استاندارد ملي ايران 3735 : ” نمونه‌برداري براي تشخيص آلودگي پنهان غلات و حبوبات به حشرات “

 استاندارد ملي ايران 3766 : ” آيين كار بهداشتي تجهيزات و لوازم مورد مصرف در صنايع غذايي “

استاندارد ملي ايران 4470 : ” برچسب‌گذاري مواد غذايي از پيش بسته‌بندي شده “

استاندارد ملي ايران 9035 : ” روش‌هاي آزمون تعيين ناخالصي، اندازه، بوهاي خارجي، وجود آفات و تشخيص گونه و رقم حبوبات “

 

طرح بسته بندي حبوبات | ويژگي‌هاي فني آماده سازي و بسته‌بندي

بوجاري، سورتينگ و بسته‌بندي انواع حبوبات و غلات توسط ماشين آلات خط توليد هم بايد داراي استانداردهاي سلامتي و كيفيت مواد اوليه و هم فرايند توليد باشد. سلفون و ورق‌هاي پليمري بسته‌بندي محصول توليدي بايد داراي نرمش، قابليت چاپ، قابليت دوخت حرارتي، قابليت شكل‌پذيري پنوماتيك، شفافيت، نفوذ ناپذيري نسبت به بخار آب و گازهاي محيطي را داشته باشد.

در بسته‌بندي حبوبات و غلات بايد نشانه‌گذاري‌هاي محصول شامل درج نام و نوع محصول، اندازه، درجه‌بندي، نام واحد توليدكننده، شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، شماره پروانه بهره‌برداري وزارت صمت،  شماره سريال ساخت، تاريخ توليد و انقضاي مصرف، وزن خالص و شرايط نگهداري قيد شود.

طرح بسته بندي حبوبات | موارد كاربرد حبوبات و غلات  بسته بندي شده

بسته‌بندي ابزاري است براي به حداقل رساندن فساد محصولات غذايي. استفاده از بسته‌بندي‌هاي صحيح و متناسب با محصولات مواد غذايي همانند حبوبات نه تنها به حفظ بهداشت محصول سالم و ماندگاري بيشتر آن كمك مي‌نمايد، بلكه در مقياس صنعتي امكان رعايت الزامات بهداشتي را بيشتر و ميسرتر مي‌سازد و قرارگيري حبوبات سالم در بسته‌بندي ضمن حفاظت از آن در مقابل جانوران، ميزان مصرف كنترل شده محصول را نيز بهتر مي‌نمايد.  

فوايد مصرف حبوبات 

حبوبات ضمن نقش آفريني در بهبود فرايند هضم، سلامت قلب و كاهش وزن منبع غني تامين پروتئين‌هاي متنوع مورد نياز انسان هستند. ميزان پروتئين حبوبات در مقايسه با غلات، بين ۱۸ تا ۵۰ درصد است. غلات تنها داراي ۱۰  الي ۱۵ درصد پروتئين مي‌باشند. تفاوت اصلي حبوبات با گوشت در فقدان اسيدهاي آمينه‌اي است كه ارزش پروتئيني آن‌ها را نسبت به گوشت‌ها  تقليل مي‌دهد.

اما در عوض مملو از كلسيم، پتاسيم و ويتامين B و بعضاً ويتامين C، آنتي اكسيدان و بتا كاروتن و فيبر هستند كه نقش مهمي را در تامين سلامت انسان بر عهده دارند. در مصرف حبوبات بايد به اثرات مصرف زياد آن‌ها در ايجاد اختلالات گوارشي و داشتن قندهاي غير قابل جذب در بدن توجه كرد.

كالاهاي جايگزين  بسته بندي حبوبات 

پروتئين گياهي كه به وفور و با قيمت مناسب به صورت فله‌اي يا بسته‌بندي در بازارهاي سنتي و مدرن عرضه مي‌شود، جايگزين مناسبي براي گوشت در سبد غذايي خانوارهاست و مصرف انواع مختلف آن به لاغري و كاهش وزن نيز كمك مي‌كند.

طرح بسته بندي حبوبات | دانش فني و فرايند توليد

ماشين آلات آماده‌سازي و بسته‌بندي غلات و حبوبات در داخل كشور قابل ساخت بوده و و باتوجه به ظرفيت توليدي شامل دستگاه‌هاي بالابر كاسه‌اي، بوجاري و بيره‌اي، نوار نقاله كنترل كيفيت دست چين، پوليش، بالابر زد، بسته‌بندي‌هاي دو و چهار توزين، نوار نقاله انتهايي و دستگاه شرينگ پك مي‌باشد.

در ابتداي فرايند خط آماده‌سازي مواد اوليه توسط بالابر فيدر كاسه‌اي به داخل سيستم بوجاري و يبره‌اي كه شامل سيكلون، فن مركزي با مكش دو طرفه و سيستم سرند است، انتقال مي‌يابد. در اين سيستم پوشال، گرد، غبار و چوب و ناخالصي‌هاي سبك و سنگين در دو مرحله توسط سرندهاي جداگانه غربال‌گري بالا و پايين از محصول جدا مي‌نمابد. شن‌گيري پس از بوجاري توسط فن‌هاي مركزي مولد مكش و صفحات ويبره حركت‌دهنده محصول انجام مي‌گيرد.

محصولات تميز شده براي كنترل نهايي از روي نوار نقاله چشمي حركت كرده و به بخش سورتينگ و درجه‌بندي بر اساس شكل و سايز هندسي محصول كه داراي دريچه‌هاي خروجي متفاوت است، منتقل مي‌گردد. محصول سورت شده پس از پوليش توسط بالابر z به دستگاه بسته‌بندي منتقل مي‌گردد. اين دستگاه داراي مخزن، بالابر و پيمانه‌هايي است كه مي‌تواند به صورت وزني يا حجمي عمل نمايد. محصولات منتقل شده به مخزن اوليه توسط بالابر به مخزن ثانويه‌اي منتقل و سپس به پيمانه‌ها وارد و پيمانه‌ها پس از پرشدن و توزين اتوماتيك به وسيله ترازو به درون بسته‌ها ريخته مي‌شود. بسته‌هاي پر شده براي بسته‌بندي ثانويه روي نوار نقاله قرار مي‌گيرند. طراحي، نصب و چيدمان دستگاه‌ها و تجهيزات بسته‌بندي براساس فيزيك سالن توليد جانمايي و انجام مي‌گيرد.

طرح بسته بندي حبوبات | بررسي بازار  و رقبا

با توجه به مزيت صنايع تبديلي كشور تعداد 798 واحد توليد صنعتي آماده‌سازي و بسته‌بندي گرانولي حبوبات و غلات در كشور با ظرفيت اسمي دوميليون وجود دارد. تعداد طرح‌هاي در حال احداث كشور كه داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد مي‌باشند، 203 طرح است كه پيش‌بيني ايجاد ظرفيت جديد 223 هزارتني را دارند.

 

تعداد پروانه‌هاي بسته‌بندي حبوبات و غلات كشور
تعداد سرمايه(م.ر) اشتغال ظرفيت واحد
798 26349924 22302 2012481 تن
تعداد جوازهاي تاسيس صادره بسته‌بندي گرانولي حبوبات و غلات كشور  

7704

تعدادجوازهاي تاسيس‌هاي بالا 60 درصد توليد لنت خودرو كشور

تعداد سرمايه اشتغال ظرفيت واحد
203 19806723 5039 323471 تن

سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث توليد در سال جاري حدود 63 ميليارد ريال سرمايه نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه‌گذاري بيشتر از 26درصد بوده و ظرف سه سال بعد از به توليد رسيدن برگشت سرمايه خواهيد داشت. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت عملي 1500 تن بسته‌بندي انواع حبوبات و حبوبات در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين   2500 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي، خدماتي و ستادي و روباز 1100 متر مربع

 

جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 34,440
2 سرمايه گذاري در گردش 28,585
3 كل سرمايه گذاري 63,025

                                    

شاخص هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR 26
دوره برگشت سرمايه 3/0
درصد فعاليت در نقطه سر به سر 34/5

 

طرح بسته بندي حبوبات | مزاياي اجراي طرح

  • ماندگاري بيشتر محصولات بسته‌بندي شده 
  • نگهداري امن و بهداشتي محصولات
  • رعايت ضوابط استاندارد و بهداشتي آماده‌سازي و بسته‌بندي كالاي با كيفيت
  • در نتيجه ايجاد ارزش افروده بيشتر

 

نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و برآورهاي مالي فني و اقتصادي تهيه شده طرح در سال 1399 نشان دهنده و تحليل شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي صنايع تبديلي بخش كشاورزي در حوزه بسته‌بندي حبوبات نشان مي‌دهد. جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد كاشي سراميكي مختلف
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي توليد كاشي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توجيهي بسته بندي حبوبات

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح بسته بندي حبوبات،
موضوع:
[ ۸ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۱۶:۰۲ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی