كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

طرح توجيهي مطالعه‌اي است كه براي پاسخ دادن به توجيه‌پذير بودن يا نبودن يك ايده (در رابطه با راه‌اندازي يك كسب و كار) انجام مي‌شود. شايد در ظاهر پاسخ به اين سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازي يك كسب و كار را داشته باشيد مي‌دانيد كه پاسخگويي به اين سوال كار ساده‌اي نيست و نيازمند صرف انرژي قابل توجه در زمينه‌هاي گوناگون است. مطالعه و بررسي بازار (رقبا موجود در بازار، قيمت محصول يا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالي (هزينه، سرمايه اوليه مورد نياز و…) مطالعات اقتصادي (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فني از جمله مطالعاتي است كه در زمان راه‌اندازي هر كسب و كار تازه بايد صورت گيرد. نوشتن طرح توجيهي را از كجا بايد شروع كرد؟ شاخص‌هايي كه در گزارش نهايي‌تان بايد بدست آوريد كدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه كمكي در انجام اين تحليل به شما مي‌كند؟ چه كسي بهترين طرح توجيهي در قزوين را مي‌نويسد؟

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تهيه طرح توجيهي مي توانيد با كارشناسان كاردوك از طريق شماره 02166418908  مشاوره دريافت كنيد.

 منبع : طرح توجيهي در قزوين

طرح توجيهي در قزوين | بهترين زمان براي بررسي

شايد يك ايده نو يا طرحي هوشمندانه داشته باشيد ولي هميشه پيس از صرف زمان و پول زياد بايد توجيه پذيري آن را در دنياي واقعي مورد بررسي قرار دهيد. تمام كسب و كارهاي تازه بايد قبل از شروع توليد يا ورد به بازار، طرح توجيهي تهيه كنند. در بزرگترين شركت ها نيز قبل از آغاز توليد محصول جديد، طرح توجيهي تدوين مي‌شود. طرح توجيهي همچنين داده‌هاي كمي لازم براي تصميم‌گيري‌هاي دشوار در مسير آينده كسب و كارتان را در اختيار شما قرار مي‌دهد. اگر در مراحل بعدي تحقيق بازار، بهره برداري، توسعه و گسترش كسب و كارتان دچار اختلاف شويد، طرح توجيهي اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بي طرفانه حل و فصل مي كند.

 

چرا برخي از كسب و كار ها طرح توجيهي ندارند

بسياري از كارآفرينان براي صرفه جويي در پول و زمان، بدون فوت وقت پيش از تهيه طرح توجيهي وارد بازار مي‌شوند. اين كار مي‌تواند در ابتداي ظهور منفعت آور باشد يا با مواجه شدن با موانع پيش‌بيني نشده نتيجه‌اي عكس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترين دلايل دور زدن طرح توجيهي مي‌توان به موارد زير اشاره داشت :

1- كار آفرينان بر اساس تجربه شخصي يا مدل‌هاي كسب و كار موفق مشابه مي‌دانند كه راه‌اندازي كسب و كارشان اقتصادي و توجيه پذير است.

2- نتايج بدست آمده از مطالعات و پيمايش‌هاي قبلي را معتبر دانسته و فكر مي‌كنيد تغييرات بازار به اندازه‌اي نبوده كه نياز به انجام تحقيق جديدي باشد.

3- هزينه هاي مالي و زماني طرح به اندازه‌اي باشد كه به اتمام رساندن طرح توجيهي را با مانع مواجه مي‌سازد.

 

طرح توجيهي در قزوين | مولفه‌ها و شاخص‌هاي كليدي

يك طرح توجيهي موضوعات مختلفي را در بر مي‌گيرد كه هر كدام مي‌توان بر روي كسب و كار جديد شما تاثير گذار باشد. اما اين موضوعات را در يك يا چند دسته از موضوعات زير خلاصه مي‌شود.

فني و تكنولوژي

آيا تمامي تكنولوژي‌هاي لازم براي شروع كسب و كارتان را بررسي كرده‌ايد ؟ اين انتخاب شما از لحاظ فني بهترين انتخاب براي شروع كسب و كار شما مي‌باشد يا نه ؟

اقتصادي

شرايط اقتصادي زمان حال و آينده را كه بر روي بازار يا تمايل خريد محصولات يا خدمات شما تاثيرگذار است را بايد در كنار منابع اوليه جريان نقدي كسب و كارتان در نظر بگيريد.

قانوني

مطالعات قانوني شامل بررسي امتيازات و حقوق ثبت شده قانوني، كپي رايت يا ديگر انحصاراتي است كه ممكن است ايده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرايي و عملياتي

راه‌هاي معرفي خدمات يا محصولتان چيست؟ آيا نياز به ويترين فروشگاه داريد؟ به چند نفر پرسنل اجرايي نيازمنديد؟ هزينه كارهاي اجرايي كسب و كارتان را يادداشت كنيد.

برنامه زمان بندي

اگر نياز است كه محصول يا خدماتتان در يك فصل خاص ارائه شود حتما بايد يك محدوديت زماني را در برنامه كاريتان لحاظ كنيد.

بازار

بررسي و مطالعات مربوط به بازار خود داراي دسته‌هاي فراواني مي‌باشد كه از جمله مهمترين مواردي كه در اين قسمت از طرح توجيهي مطرح مي‌شود عبارتند از:

  • بررسي رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاويژه‌ها (niches) و جايگاه‌هاي اشغال نشده در بازار
  • بازارهاي هدف، شامل اطلاعات جمعيت شناختي خاص و عادات خريد
  • بازاريابي حضوري در برابر بازاريابي آنلاين
  • و …

 

طرح توجيهي در قزوين | تهيه اطلاعات

بدون شك بهترين و سريع‌ترين راه براي تهيه طرح توجيهي استخدام مشاور و يا همكاري با يك شركت در زمينه مشاوره كسب و كار است، كه اين كار را از ابتدا تا انتها براي شما انجام دهد و نتايج را به شما اعلام كند. اما اغلب استارت آپ‌هاي نوپا به دليل هزينه مالي از انجام اين كار صرف نظر مي‌كند.

خوشبتخانه به دليل امكان دسترس گسترده به داده‌هاي مطالعات پيشن از بازار و پرسشنامه‌هايي كاربردي خودتان مي‌توانيد تا حد زيادي كارهاي جمع آوري اطلاعات را انجام دهيد و از اين طريق از هزينه كلي تهيه طرح توجيهي بكاهيد، به اين ترتيب با صرف هزينه كمتر مي‌توانيد اطلاعات مفيدي از طرح توجيهي به دست آوريد.

مطالعات انجام شده پيشين

يكي از منابعي كه به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم براي نگارش طرح توجيهي كمك مي‌كند استفاده از طرح‌هاي توجيهي كسب و كارهاي مشابه است كه در سال‌هاي پيشين انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترين ابزار براي بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادي است كه اميدواريد براي استفاده از خدمات يا محصولات شما پول پرداخت كنند.

پرسشنامه ابزاري دقيق و معتبر براي يافتن اطلاعات در مورد عادات خريد مردم در گذشته و آينده است. اگر بتوانيد به جامعه هدف‌تان دست پيدا كنيد و از آن‌ها سوال بپرسيد، به اطلاعات دقيق و متمازي درباره مخاطبان‌تان دست پيدا خواهيد كرد.

جمع آوري اطلاعات پرسونا (مشتريان احتمالي) با استفاده از پرسشنامه امكان‌پذير است. شما مي‌توانيد به نارضايتي انها از محصول يا خدمات يا ويژگي‌هاي خاص محصولاتان پي ببريد.

قالب گزارش طرح توجيهي

زماني توانسيد اطلاعات را جمع آوري كنيد. لازم است كه آن‌ها را در يك شكل مناسب و قابل فهم بيان كنيد كه ايده شما چگونه قرار است به دنيا نمايش داده شود. گزارش طرح توجيهي بايد حداقل شامل بخش‌هاي زير باشد، ممكن است شما بسته به نيازتان موارد ديگري نيز به ليست اضافه كنيد :

خلاصه اجرايي

نكات اساسي و خلاصه كلي داده‌هايي كه به دست آورده‌ايد و بعدا آن‌ها را شرح مي‌دهيد را ارائه كنيد. مهم‌ترين جزئيات را در اين بخش بياوريد چرا كه بسياري از افراد تنها همين بخش را مطالعه خواهند كرد.

مشخص كردن ايده

در اين بخش توضيحاتي درباره ايده كسب و كار (نوع محصول يا خدمات، شركت، سايت ، اپ يا هر چيزه ديگري كه مشغول بررسي آن هستيد) را بنويسيد. تمايزها و چيزهايي كه كار شما را منحصر به فرد مي‌كند را ذكر كنيد. توجه داشته باشيد كه ذكر كردن محصولات و يا خدمات مشابه به اين بخش تعلق دارد.

تحليل بازار

اين بخش تمام اطلاعات مربوط به تحليل بازار را نشان مي‌دهد. از تحليل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خريداران و بخش‌بندي بازار، وجود بازار خوب و قوي در موفق شدن كسب و كار شدن حياتي است. بنابراين بايد در گزارش‌تان به تفضيل به اين بخش بپردازيد.

طرح توجيهي در قزوين | توصيه هاي نهايي و نتيجه گيري

در انتهاي گزارش بايد به اين پرسش پاسخ دهيد كه آيا اين طرح توجيه پذير است يا نه ؟ براي پاسخ دادن به اين پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت يك زنجيروار با هم در نظر بگيريد.

آيا انجام طرح توجيهي در قزوين ضروري است ؟

شايد تهيه طرح توجيهي هراس آور باشد، ولي بعد از جمع آوري اطلاعات، تحليل و آماده سازي گزارش تمام داده هايي كه به دست آورده ايد مي‌توانيد از اين نتايج براي رشد كسب و كارتان استفاده هاي گوناگوني بكنيد.

علاوه بر اين مي‌توانيد از طرح توجيهي كسب و كارتان براي گرفتن جواز، دريافت تسهيلات بانكي و همچنين دريافت كمك مالي از بنگاه هاي سرمايه گذاري‌هاي خطر پذير (شتابدهنده‌ها) و يا ساير مراكز استفاده نماييد. از طرح توجيهي مي‌توانيد براي نوشتن يك بيزينس پلن حرفه‌اي يا جهت دهي منطقي به بازاريابي اوليه تان استفاده نماييد كه بسيار ارزشمند است. توصيه مي‌كنيم حتما قبل از راه اندازي كسب و كارتان براي تهيه طرح توجيهي زمان بگذاريد و يا از خدمات يك شركت كسب و كار در اين زمينه استفاده نماييد. خواهيد ديد كه طرح توجيهي نه فقط براي شروع كسب و كارتان ضروري است بلكه حتي در مراحل بعدي براي شما لذت بخش نيز خواهد بود.

خدمات قابل ارايه  كاردوك جهت تهيه طرح توجيهي در قزوين

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد كاشي سراميكي مختلف
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تكنواوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي توليد كاشي
  • مشاوره صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توجيهي در قزوين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توجيهي در قزوين،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۴:۳۷ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی