كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

چراغ‌هاي ال اي دي (LED) با مصرف انرژي بسيار كمتري، قادرند روشنايي مطلوبي را تامين نمايند. جديدترين فناوري‌هاي روشنايي ناشي از ادغام تكنولوژي ساخت لامپ‌هاي LED با تكنولوژي‌هاي فناوري اطلاعات و هوشمندسازي، كاربردهاي وسيعي در تامين روشنايي خانه‌ها، محوطه‌هاي باز، وسايل نقليه، تجهيزات الكتريكي، چراغ‌هاي راهنمايي رانندگي، نمايشگرهاي خياباني، تابلوهاي تبليغاتي و ساعت‌هاي ديجيتالي پيدا كرده است. سيستم‌هاي روشنايي LED مسكوني در جايگزيني با لامپ‌هاي رشته‌اي بيش از 75درصد در كاهش مصرف انرژي موثرند. با گذشت زمان اگر همه خانه‌هاي جهان از روشنايي LED استفاده نمايند صرفه‌جويي در مصرف انرژي نجومي خواهد بود. اين مطلوبيت روشنايي LED و صرفه اقتصادي سبب رشد تكنولوزي‌هاي توليد انواع ال اي دي ، چراغ و لامپ‌هاي روشنايي شده است.

 

براي دريافت مشاوره از كارشناسان مركز كاردوك جهت شروع كار و توليد انواع مدل‌هاي لامپ مي‌توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع : انواع ال اي دي

انواع مختلف لامپ هاي ال اي دي  (LED)

LEDهاي معمولي داراي لنزهاي پلاستيكي، در شكل‌ها و اندازه‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند. رنگ لنزها اغلب با رنگ واقعي نور ساطع شده هماهنگ است؛ براي مثال پلاستيك بنفش اغلب براي LEDهاي مادون قرمز استفاده مي‌شود و در بيشتر مواقع LEDهاي آبي داراي محفظه‌هاي بي‌رنگ هستند. ولي در نسل‌هاي جديد و كارآمدتر LEDهاي مدرن با قدرت بالا مانند آن‌هايي كه براي نورپردازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، معمولاً به صورت پكيج‌هاي داراي فناوري سطحي بدون پايه (SMT) توليد مي‌شوند. در ادامه به انواع مدل هاي ال اي دي اشاره كرده ايم، جهت توليد و كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد مقاله طرح توجيهي توليد لامپ ال اي دي را مطالعه نماييد.

LED هاي دوپايه سوراخ دار

در ساخت برد لامپ روشنايي LED از قطعاتي با تكنولوژي ساخت متفاوت استفاده شده؛ يكي از آن‌ها استفاده از ديود ساطع كننده نور سوراخ‌دار 3،5 يا 8 ميلمتري داراي پايه در رنگ‌هاي قرمز، زرد، سبز، سفيد و آبي مي‌باشد.

LED  هاي دو رنگ

نوع ديگر لامپ‌هاي ساخته شده از LED دو رنگ است كه در برد اين لامپ‌ها از LED دو رنگ كه قادرند در اثر جريان الكتريسته دو رنگ متفاوت را ساطع كنند؛ استفاده شده است. در ساختار ديودهاي اين لامپ‌ها سه پايه شامل دو آند و يك كاتد معمولي وجود دارد. بسته به نوع پيكربندي، اين لامپ‌ها رنگ‌هاي متفاوتي را مي‌توانند توليد نمايند.

انواع ال اي دي | LED هاي RGB رنگي (قرمز – آبي – سبز)

اين لامپ‌هاي LED بسيار مورد پسند طراحان صنعتي حوزه الكترونيك  هستند. به گونه‌اي كه در  ساخت رايانه از LEDهاي RGB در كيس‌هاي كامپيوتري و در مادربردها و رم‌ها نيز استفاده مي‌شود. اين لامپ‌ها بر روي يك تراشه الكتريك قرار داشته و با استفاده از تكنيكي به نام PWM مدولاسيون كنترل پهناي پالس مي‌توانيم خروجي آن را در دستيابي به طيف گسترده‌اي از رنگ‌ها تنظيم كنيم.

LED هاي   SMD

پيدايش تكنولوژي SMD كه در پي تمايل نياز بسيار زياد بازار و مصرف‌كنندگان  به داشتن محصولي كم حجم‌تر و با كيفيت‌تر به وجود آمد. به طور معمول SMDها براي مكان‌هايي كه نياز به پخش نور گسترده با حداقل سايه را دارند به كار مي‌رود. SMDها نوع ديگر لامپ‌هاي LED نوري هستند كه در ساخت آن‌ها از ديودهاي ساطع كننده نور سطحي بدون پايه در پكيچ‌هاي ويژه‌ استفاده شده و به راحتي مي‌شود آن‌ها را روي سطح PCB نصب كرد.

LEDهاي SMD با توجه به ابعادشان از هم متمايز مي‌شوند و در تكنولوژي ساخت SMD اجزاي مختلف از پيش ساخته شده بر روي مدار چاپي لحيم مي‌شوند. طراحي برد آن‌ها داراي ضخامت بسيار كمي است، در نتيجه  امكان استفاده از دو طرف PCBها را فراهم نموده است.

تعداد دفعات روشن يا خاموش شدن لامپ SMD منجر به كاهش طول عمر و خرابي لامپ نشده و تنظيم شدت روشنايي و رنگ نور با استفاده از تكنيك  PWM جهت تغيير پهناي پالس در نتيجه كنترل سطح ولتاژ هر تراشه در آن‌ها امكان‌پذير است. سرعت روشن شدن و رسيدن به نقطه اوج روشنايي اين لامپ‌ها كمتر از ۲۰ميكرو ثانيه بوده و نور آن‌ها فاقد پرتوهاي مادون قرمز و فرابنفش است.

معناي اصطلاحات تخصصي 

در فرايند ساخت و مونتاژ برد لامپ‌هاي LED با تكتولوژي مونتاژ سطحي SMD، اصطلاحات تخصصي مختلف مرتبط با مؤلفه‌ها، تكنيك و ماشين آلات به شرح جدول مورد استفاده  قرار مي گيرد كه لاكز توضيح داده شود .

اصطلاح معني
SMD ابزار نصب سطحي (اجزاي اكتيو، پسيو و الكترومكانيكي) 
SMT تكنولوژي اتصال و نصب بر روي سطح (تكنولوژي مونتاژ و نصب)
SMA مونتاژ سطحي (مونتاژ ماژول ها با تكنولوژي SMT)
SMC  مولفه‌هاي نصب سطحي (قطعات براي SMT)
SMP پكيج‌هاي نصب سطحي (فرم‌هاي مختلف بردهاي SMD)
SME تجهيزات نصب سطحي (دستگاه هاي مونتاژ SMT)

انواع ال اي دي | LED هاي  COB

COB مخفف Chip on Board و نسل جديد ديگري از فناوري توليد لامپ‌هاي LED است كه در مقايسه با SMD مي‌تواند نوري عالي و متراكم‌تري را ايجاد نمايد. به همين دليل از آن مي‌توان يك پرتوي نور ثابت و كنترل شده‌اي را دريافت كرد.

مقدار شار نوري دريافت شده به نسبت مقدار وات دريافتي بر حسب يكاي لومن بهتر است. اين موضوع به معني كارآمدي بهتر لامپ COB  است. تكنولوژي ساخت نويني براي تجميع LEDهاي COB در يك پكيج منبع نوري در قالب چيپ سوار شده بر روي يك بورد و ماژول به كار گرفته شده است، به گونه‌اي كه هنگام  روشن شدن به صورت يك پنل روشن با پراكندگي نور زياد مشاهده مي‌شوند.

اين ويژگي ضعف لامپ‌هاي LED در اندازه كوچك و نور بسيار زياد با درخشندگي بالا را از خود ساطع مي‌كنند و سبب آزار بصري فرد مي‌شود. يكي از راه‌هاي رفع مشكل درخشندگي تابش مستقيم لامپ‌هاي LED، قرار دادن يك پوشش پخش كننده نور است؛ اما اين پوشش خود  اتلاف نور را به همراه دارد. در لامپ‌هاي COB اين مشكل با تكنيك گستردگي سطح مقطع ناحيه نور دهي حل شده است و خيرگي كمتري نسبت به منابع LED ديگر دارد؛ در نتيجه نيازي به پوشش خارجي و اتلاف انرژي نيست.

 

معرفي خدمات كاردوك

بسياري از سرمايه‌گذاران و يا علاقه‌مندان به كارآفريني به دليل نداشتن اطلاعات لازم از نحوه شروع كار و راه اندازي توليد؛ قادر به اجراي پروژه‌اي با حداقل سرمايه و بيشترين بازدهي نيستند. در اين ميان افراد ماهر و با تجربه‌اي وجود دارند كه مي‌توانند با در اختيار گذاشتن دانش خود به توليد ملي و ايجاد شغل ياري برسانند. از اين رو شركت كاردوك به شما خدمات زير را ارائه مي دهد.

  • بررسي شرايط مورد نياز براي شروع كار
  • دريافت مجوزهاي لازم
  • معرفي سرمايه گذار، فروشنده و خريدار
  • طراحي محل جهت اجراي پروژه
  • خريداري تجهيزات و ملزومات مورد نياز
  • تامين مواد اوليه
  • مشاوره در زمينه فروش و بازاريابي داخلي و خارجي

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار از كارشناسان مركز كاردوك جهت شروع كار و توليد انواع مدل‌هاي لامپ مي‌توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : انواع ال اي دي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انواع ال اي دي،
موضوع:
[ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۸:۳۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی