كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

آيا شما هم نياز به طرح توجيهي بسته بندي ادويه جات داريد؟ با افزايش جمعيت كره زمين بخش كشاوررزي روزبه‌روز اهميت بيشتري جهت تامين غذا پيدا كرده است. براساس ارزيابي‌هاي «فائو» مجموع توليد غلات ايران در انتهاي ۲۰۱۹ به سطح ۶/ ۲۱ميليون تن رسيده و در سال 2018 اندازه بازار ادويه‌هاي جهاني نيز معادل 15.93 ميليارد دلار بود است و پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2026 به 22.87 ميليارد دلار برسد. هند با قريب به 1.01 ميليون تن توليد در رتبه اول است و پس از آن بنگلادش ، چين و تركيه قرار دارند. در طول سال 2018–2019 صادرات ادويه و ادويه‌هاي فراوري شده 1100250 تن بود و بازارهاي عمده اين كالاها امريكا، چين، ويتنام، تايلند، بنگلادش، امارات، انگلستان، مالزي، سري‌لانكا و هندوستان هستند. در ادامه خلاصه‌اي از طرح فرآوري و بسته‌بندي ادويه‌جات و آرد آماده غلات آورده شده است. جهت سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توجيهي بسته ادويه جات

طرح توجيهي بسته بندي ادويه جات | معرفي محصول

غلات گياهان تك لپه خانواده گندميان هستند و دانه‌هاي ريز آن‌ها همانند برنج، ذرت، ذرت خوشه‌اي و ارزن مصرف خوراكي دارد. غلات به دليل داشتن هيدرات كربن، پروتئين، چربي، مواد معدني و انواع ويتامين منبع انرژي براي انسان هستند. ادويه‌ها، طعم دهنده‌هايي گياهي هستند كه براي بهبود مزه غذا يا بعضاً مصارف دارويي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

ادويه‌ها در اصل بخشي از يك گياه همانند زعفران يا درخت همانند دارچين و يا ميوه همانند فلفل سياه و يا به صورت دانه همانند جوزهندي مي‌باشد. آن‌ها را مي‌‌توان به صورت تازه، خرد يا پودر شده به منظور معطر كردن، بهبود طعم و يا رنگ غذا مورد استفاده قرار داد.

در اين طرح آردهاي آماده غلات شامل (آرد گندم سبوس دار ،سمولينا،غني شده ،كامل ،اگرومره،سوخاري)، آرد ذرت و جو و چاودار و برنج و پودر و بسته‌بندي انواع ادويه همانند سماق، پودر سير و موسير، زنجبيل، زيره سبز و سياه، دارچين، پك ادويه مخصوص غذاهاي خاص زردچوبه و دارچين، باديان رومي، فلفل سياه، قرمز سفيد، جوزهندي، باديان رومي و ميخك، هل سياه، هل سفيد و هل سبز، جوزهندي،كاري، پاپريكا، گل محمدي، رازيانه، ليمو عماني، زعفران، آويشن، نعنا و ريحان و جعفري، رزماري، وانيل، مرزه و گشنيز، شويد، نعناع، شنبليله، ريحان و جعفري، ترخون، آويشن مورد بررسي قرار گرفته است.

كدهاي آيسيك و تعرفه گمركي بسته‌بندي غلات و ادويه

تعرفه گمركي وكدهاي آيسيك آماده سازي و بسته‌بندي انواع ادويه و آرد غلات به شرح ذيل مي‌باشد.    

محصول تعرفه‌گمركي كد آيسيك
بسته بندي گياهان داروئي 071134000 24231980
خشك كردن وبسته بندي غلات 15311410
درجه بندي وبسته بندي زيره 15492414
درجه بندي وبسته بندي ادويه جات 15492411
پاستوريزه كردن وبسته بندي ادويه جات 15492415
عمل‌اوري و بسته‌بندي داروهاي گياهي 24231970

استانداردهاي آماده سازي و بسته بندي ادويه و پودر غلات

بسته‌بندي غلات و پودر ادويه‌ها از مرحله آماده سازي، بسته‌بندي و انبارداري از آيين نامه كار بهداشتي و الزامات استاندارد ملي ايران به شماره 2889  پيروي مي‌كند. هدف از تدوين اين آيين كار، راهنمايي توليدكنندگان در تأمين حداقل نيازمندي‌هاي بهداشتي توليد و عرضه و تطبيق ويژگي‌هاي آن با استاندارد مرتبط مي‌باشد. ساير استاندارهاي ملي و فرايند اين كسب و كار به شرح ذيل مي‌باشد.

استاندارد ملي ايران 1031:  ” ادويه و چاشني- اندازه‌گيري عصاره اتري غيرفرار”

استاندارد ملي ايران 1032:   “ادويه‌ها و چاشني‌ها – اندازه‌گيري ناخالصي‌ها و مواد خارجي”

استاندارد ملي ايران 1196   : “ادويه و چاشني -اندازه‌گيري مقدار رطوبت -روش بيرون راندن”

استاندارد ملي ايران 1197:    “ادويه و چاشني- اندازه‌گيري خاكستر كل”

استاندارد ملي ايران 12185:   “ادويه و چاشني -زعفران -اندازه‌گيري عصاره محلول در آب سرد”

استاندارد ملي ايران 12258:   “ادويه و چاشني- نامگذاري”

استاندارد ملي ايران 1836 :    “واحدهاي توليدكننده مواد غذايي – آيين كار اصول بهداشتي”

استاندراد ملي ايران 2135 : ” ويژگي‌هاي عمومي برچسب بسته‌بندي مواد غذايي “

استاندارد ملي ايران 1365:   “ادويه و چاشني -اندازه گيري آلودگي”

 استاندارد ملي ايران 16412:  “پرتودهي انواع ادويه، گياهان دارويي، سبزي و چاشني‌هاي گياهي خشك به منظور كنترل ميكروارگانيسم‌هاي بيماري‌زا و ديگر ميكروارگانيسم ها-راهنما”

استاندارد ملي ايران 1727:  ” ادويه و چاشني -آماده سازي نمونه ساييده شده براي تجزيه”

استاندارد ملي ايران 21112: ” ادويه و چاشني -پودر موسير-ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون”

استاندارد ملي ايران 4470 : ” برچسب‌گذاري مواد غذايي از پيش بسته بندي شده “

استاندارد ملي ايران 1-251: ” ادويه و چاشني -فلفل كامل و ساييده شده ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون-قسمت اول -فلفل سياه”

استاندارد ملي ايران 253:  ” روش آزمون ادويه”

استاندارد ملي ايران 2600: ” ادويه و چاشني -تعيين درجه نرمي ادويه آسياب شده -الك كردن توسط دست (روش مرجع)”

استاندارد ملي ايران 2889: ” آئين كار آماده سازي و بسته‌بندي ادويه”

 

ويژگي‌هاي فني آماده سازي و بسته‌بندي پودر غلات و ادويه

پودر فله غلات به صورت استاندارد و فرآوري شده از بنگاه‌هاي داراي مجوز و تعيين صلاحيت شده تامين و جهت بسته‌بندي در گرماژهاي مختلف به واحد خط توليد منتقل مي‌شود. در خط توليد دوم ادويه‌هاي تامين شده از زنجيره تامين با توجه به نوع آن بوجاري و به صورت كاملا تميز آسياب و بسته‌بندي مي‌شود.

كيفيت و سلامتي ادويه‌ها نه تنها به صورت دقيق كنترل مي‌گردد؛ بلكه ماشين آلات و فرايند فرآوري در خط توليد هم بايد داراي استانداردهاي صنايع غذايي باشند. جعبه‌ها، ظروف مورد نياز بسته‌بندي بايد داراي استانداردهاي نگهداري مواد غذايي بوده و سلفون و ورق‌هاي پليمري بسته‌بندي محصول توليدي نيز بايد داراي نرمش، قابليت چاپ، قابليت دوخت حرارتي، قابليت شكل‌پذيري پنوماتيك، شفافيت، نفوذناپذيري نسبت به بخار آب و گازهاي محيطي را داشته باشد. در بسته‌بندي پودر غلات و ادويه بايد نشانه‌گذاري‌هاي محصول شامل مشخصات كالا و توليدكننده، پروانه ساخت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، شماره پروانه بهره‌برداري وزارت صمت نيز قيد شود.

موارد كاربرد پودر غلات و ادويه ها  

هدف از بسته‌بندي انواع آرد غلات و ادويه‌ها براي به حداقل رساندن فساد محصولات غذايي، استفاده از بسته‌بندي‌هاي صحيح و متناسب با اين محصولات است. ادويه‌ها نه تنها به حفظ بهداشت محصول سالم و ماندگاري بيشتر آن كمك مي‌نمايد، بلكه در مقياس صنعتي امكان رعايت الزامات بهداشتي را نيز بيشتر ميسر مي‌سازد. قرارگيري ادويه و پودر غلات سالم در بسته‌بندي ضمن حفاظت از آن در مقابل جانوران، ميزان مصرف كنترل شده محصول را نيز بهتر مي‌نمايد.

 

طرح توجيهي بسته بندي ادويه جات | فوايد مصرف پودرادويه وآرد غلات

اَدويه يا چاشني گياهي به منظور عطر و طعم‌دهي به مواد غذايي در فرايند توليد انواع غذاها و خوراكي‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند و از برخي از آن‌ها براي مقاصد خوراكي يا دارويي نيز استفاده مي‌شود. ادويه‌ها همچنين ماده نگهدارنده مفيدي هستند كه باكتري‌هاي مضر را از بين مي‌برند يا از رشد آن‌ها ممانعت به عمل مي‌آورد. در آشپزخانه، ادويه جات از سبزيجات برگ‌دار براي طعم دهي يا به عنوان چاشني مورد استفاده قرار مي‌گيرند. غلات پودر منبع بسيار غني پروتئين بوده و در توليد انواع نان، غذا، شيريني و خوراكي‌هاي انسان مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 

كالاهاي جايگزين غلات و ادويه هاي بسته بندي شده

پودر غلات آماده وادويه‌هاي طعم‌دهنده گياهي كه به وفور و با قيمت مناسب به صورت فله‌اي يا بسته‌بندي در بازارهاي سنتي و مدرن عرضه مي‌شود، در بسياري از انواع نان، غذا و شيريني و خوراكي‌هاي مورد استفاده قرار مي‌گيرند و در زمره زنجيره تامين و مواد اوليه بسياري از كنسروها و غذاهاي آماده و نان‌ها و شيريني‌هاي مختلف قرار داشته و جايگزيني ندارند.

 

دانش فني و فرايند توليد بسته بندي انواع ادويه  وآرد غلات

ماشين آلات بسته‌بندي انواع آرد آماده غلات فرآوري و بسته‌بندي ادويه به آسياب‌هاي مختلفي اعم از كراشرهاي چكشي، سوزني و سيستم بسته‌بندي تك محصول، ساشه و ظرفي، كانوايرهاي انتقال و در مورد ادويه‌هاي ميكس از دستگاه ريبون بلندر و در انتها از شيرنگ پك و سيستم‌هاي تهويه ويژه استفاده مي‌شود.

در اين كسب و كار به دليل تنوع محصولات حداقل فضاي صنعتي مورد نياز بايد بيش از يك‌هزار مترمربع باشد. چون آسياب كردن خشك ادويه مولد گرد و خاك است، لذا ساختار تهويه كنترل شده‌اي قوي نياز دارد، طراحي استاندارد انبارها بايد به گونه اي باشد كه رطوبت را به صفر برساند و امكان خشك نگهداشتن محصولات وجود داشته باشد.

در بخش اول انواع آرد فله غلات توسط كانوايرها به سيستم بسته‌بندي پودري در گرماژهاي مختلف منتقل و بسته‌بندي مي‌شود. در بخش فراوري ادويه بسته به نوع ادويه در ابتداي فرايند خط آماده‌سازي مواد اوليه پاكسازي كامل و كنترل شده و از طريق فيدر و بالابر به آسياب‌هاي محصول و در مورد ادويه‌هاي تركيبي پس از انتقال به بلندر ميكس و پودر شدن كامل در سايز و دانه‌بندي استاندارد آماده انتقال به دستگاه‌‌هاي بسته‌بندي تك محصول، تركيبي و لايه ساشه‌اي و بسته‌بندي ظرفي كه همگي داراي كنترلرهاي تنظيم وزني اتوماتيك هستند، منتقل مي‌شود. بسته‌ها و ظروف پر شده براي چاپ مشخصات و  بسته‌بندي ثانويه روي نوار نقاله قرار مي‌گيرند. طراحي، نصب و چيدمان دستگاه‌ها و تجهيزات بسته‌بندي براساس ظرفيت و تنوع محصول در سالن توليد جانمايي و انجام مي‌گيرد.

طرح توجيهي بسته بندي ادويه جات | بررسي بازار و رقبا

با توجه به مزيت صنايع تبديلي كشور تعداد 304  واحد بسته‌بندي انواع پودرهاي غذايي در كشور با ظرفيت اسمي57288 تن در كشور وجود دارد و تعداد واحدهاي بسته‌بندي انواع ادويه نيز در كشور 291 واحد بوده كه ظرفيت فرآوري و بسته‌بندي 55273 تن انواع ادويه را دارند. تعداد طرح‌هاي در حال احداث بسته‌بندي انواع ادويه در كشور كه داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 60درصد مي‌باشند 47 طرح است كه پيش‌يبني ايجاد ظرفيت جديد 28870 تني را دارند.

 

  تعداد جواز تاسيس توليد پودر غذايي  
  2840  
پروانه توليد پودر خوراكي كشور
تعداد سرمايه اشتعال ظرفيت واحد
304 3058350 11129 57288 تن
جواز تاسيس پودر غذايي بالاي 60 درصد
تعداد سرمايه اشتعال ظرفيت واحد
45 793861 1058 11810 تن

 

 

تعداد جواز تاسيس بالا بسته‌بندي ادويه
292
پروانه بهره‌برداري‌هاي صادر بسته‌بندي ادويه
تعداد سرمايه اشتعال ظرفيت واحد
291 2877438 9121 55273 تن
جواز تاسيس بالاي 60 درصد پيشرفت فيزيكي بسته بندي ادويه
تعداد سرمايه اشتعال ظرفيت واحد
47 793742 1103 28870 تن

 

طرح توجيهي بسته بندي ادويه جات | سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث توليد در سال جاري حدود 82ميليارد ريال سرمايه نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه‌گذاري بيشتر از 25درصد بوده و ظرف سه سال و نيم بعد از به توليد رسيدن برگشت سرمايه خواهيد داشت. در ادامه خلاصه‌اي از نيازمندي‌هاي احداث اين واحد با ظرفيت عملي 1200 تن بسته‌بندي انواع آرد آماده و ادويه در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومي طرح

رديف موضوع برآرود واحد
1 زمين   3000 متر مربع
2 زيربنا كل توليدي، خدماتي و ستادي و روباز 1150 متر مربع

 

جدول سرمايه گذاري طرح

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه‌گذاري ثابت 40214
2 سرمايه گذاري در گردش 42408
3 كل سرمايه گذاري 82622

                                    

شاخص هاي مالي

موضوع  
نرخ بازده داخلي IRR 25/9
دوره برگشت سرمايه 3/5
درصد فعاليت در نقطه سر به سر 30/3

 

طرح توجيهي بسته بندي ادويه جات | مزاياي اجراي طرح

  • ماندگاري بيشتر محصولات بسته‌بندي شده 
  • نگهداري امن و بهداشتي محصولات
  • رعايت ضوابط استاندارد و بهداشتي آماده‌سازي و بسته‌بندي كالاي با كيفيت
  • در نتيجه ايجاد ارزش افروده بيشتر

 

نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و برآوردهاي مالي فني و اقتصادي تهيه شده طرح در سال 1399 و تحليل شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي نرم‌افزار Comfar III Expert وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي صنايع تبديلي بخش كشاورزي در حوزه بسته‌بندي انواع ادويه و آرد آماده را نشان مي‌دهد. جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره‌برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

 

خدمات قابل ارائه كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي توليد كننده

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب و راه اندازي ماشين آلات و تاسيات عمومي طرح توليد كاشي سراميكي مختلف
  • مشاوره فرمولاسيون مواد اوليه ،لعاب و انگوب
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي 

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : طرح توجيهي بسته ادويه جات

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۲:۵۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی