كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

كابل فشار قوي يا ولتاژ بالا با استفاده از تكنولوژي خاصي، امكان انتقال انرژي الكتريكي در ولتاژهاي بالا را فراهم مي‌كنند. دانش به كار رفته در اين كابل ها، موجب مهار ميدان الكتريكي حاصل از ولتاژ قوي مي‌شوند. بنابراين عدم توليد اين محصول بر اساس استانداردها مي‌تواند موجب آسيب به مصرف كننده شود. براي اطلاع از استانداردهاي كابل هاي فشار قوي كليك كنيد. در ادامه نيز جهت آشنايي با روند توليد كابل هاي ولتاژ بالا با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره از متخصصان مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك جهت نوشتن طرح توجيهي مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع : كابل فشار قوي

كابل هاي فشار قوي (Extra High Voltage XLPE)

كابل ولتاژ بالا از جنس آلومينيوم يا مس هستند كه با پلي اتيلن متقاطع فوق العاده تميز عايق‌بندي شده‌اند. سپس اين مجموعه هادي عايق شده توسط آلياژ سرب گاهاً با سيم مسي اضافي يا آلومينيوم موج‌دار پوشش داده مي‌شوند و نهايت توسط عايق‌كننده‌هاي PVC يا پلي اتيلن به عنوان غلاف نهايي پوشش داده مي‌شوند كه نقش حفاظت از سيم در برابر اثرات نامطلوب عوامل محيطي و پوسيدگي را بر عهده دارد. ساختار سطح مقطعي كابل به صورت زير است.

كابل-فشار-قوي-۱

 

  1. قسمت رسانا مركزي
  2. صفحه هادي
  3. عايق XLPE
  4. صفحه عايق
  5. نوار نيمه رسانا با قابليت جذب آب
  6. غلاف آلياژ سرب يا سيم هاي مسي
  7. نوار لامينت شده الومنيوم
  8. غلاف بيروني از جنس پي وي سي يا پلي اتيلن

براي سفارش طرح توجيهي توليد سيم و كابل كليك كنيد.

كابل فشار قوي | فرايند ساخت كابل با اكستروژن سه گانه

در فرايند كابل برق فشار قوي ورقه‌هاي رسانا و عايق به طور همزمان در طول خط توليد با استفاده از سه اكسترودرو سيلندر ماردون‌هاي متفاوت و داراي يك هد خروجي مشترك در استقرار ضريدري و مشترك متقاطع سيلندرهاي اكستروژ و داراي يك خط جوشكاري برقي مداوم عمودي داراي فناوري برقراري اتصال سرد متقابل خشك ورقه‌ها و لايه در شرايط بدون رطوبت است. در اين فرايند كانتينوس همزمان با اتصال كامل لايه‌هاي نيمه رسانا با عايق ريزي پوشش رساناها به گونه‌اي انجام مي‌شود كه از تشكيل نشدن حفره و فضاهاي ريز ميكروني در عايق را نيز تضمين مي‌كند.

خط جوش لايه‌ها (VCV) با اكستروژن سه گانه تضمين مي‌كند كه كابلي عالي همراه با يك عايق فشرده با اتصال كامل بين لايه‌ها و در نتيجه خواص دي‌الكتريك برتر در ولتاژ بسيار بالا توليد شود. نظارت و كنترل اين فرايند به صورت آنلاين در روند توليد و با رعايت استانداردهاي دقيق و سختگيرانه در اتصال دقيق صفحات حاصل و عايق‌كاري در طي فرآيند كاملاً خشك صورت گيرد. با اين كار احتمال خرابي الكتروشيميايي هم در فرايند توليد و هم در طول عمر كامل كابل از بين مي‌رود.

سيم رسانا

رسانا مركزي كابل از سيم‌هاي مس آنيل شده و يا آلومينيوم سخت تاييده شده، ساخته شده‌اند. شكل مقطعي ظاهري سيم يا به صورت دايره فشرده حاوي رشته‌اي تشكيل شده است يا به شكل قطعاتي از يك دايره به هم  فشرده شده‌اند. هسته دايره‌اي متراكم شده داراي رشته‌هاي متشكل از سيم‌هايي است كه در كنار هم قرار گرفته و سپس متراكم شده‌اند. سيم مقطع دار به طور معمول از 4 الي 5 بخش تشكيل شده است و معمولا براي سيم‌هايي كه اندازه رساناي آن‌ها بالاتر از 1000 ميلي‌متر است، كاربرد دارد. از سيم‌هاي مذكور براي جلوگيري از افزايش مقاومت AC ناشي از اثرات سطحي و هم جواري رساناها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

صفحه رسانا

صفحه هادي از يك لايه اكسترود شده از كامپوند نيمه رسانا، تشكيل شده است. صفحه هادي نه تنها مخاطره تخليه الكتريكي مابين هادي و عايق را برطرف مي‌كند؛ بلكه يك لايه بسيار صاف ايزوله را براي حذف فشار موضعي متمركز را ايجاد مي‌نمايد.

 

كابل فشار قوي |  پوشش عايق

عايق پوششي پلي اتيلن از طريق اكسترود متقاطع تزريق مي‌شود و ساختار آن به گونه‌اي است كه در شرايط جوي كاملاً كنترل شده محافظ مناسب بخش هادي را برعهده دارد. فرآيند هماهنگ اتصال متقابل مواد به صورت همزمان در فضاي محافطت شده خشك ناشي  از وجود گاز نيتروژن قادر است، از بهم ريخته‌گي و خراب شدن خصوصيات الكتريكي در طول فرايند توليد جلوگيري نمايد.

كابل فشار قوي | صفحه عايق كننده

صفحه عايق حائلي را ير روي عايق با اكسترود كردن ماده نيمه رسانا به صورت متمركز در طول سراسر عايق فراهم مي‌كند تا احتمال يونيزاسيون سطح خارجي دي الكتريك به حداقل برساند. لايه نيمه رساناي اكسترود شده توسط يك نوار بدون بافت نيمه رسانا با قابليت جذب آب شونده دنبال مي‌شود.

صفحه فلزي

صفحه فلزي شامل غلاف آلومينيوم موج دار يا غلافي از آلياژ سرب است. در حالت استفاده از طراحي غلاف، چنانچه غلاف آلياژ سرب به تنهايي براي تأمين نياز جريان گسيل ارت به زمين كافي نباشد، سيم مسي ممكن است اضافه شود.

 غلاف بيروني

براي محافظت از غلاف فلزي در برابر خوردگي الكتروشيميايي يا گالوانيك (خوردگي در اثر وجود اختلاف پتانسيل الكتريكي بين فلزات) غلان بيروني توسط PVC يا PE پوشانده مي‌شود.

 لايه خارجي رسانا

لايه بيروني رسانا تست و آزمايش لايه بيروني غيرفلزي را تسهيل مي‌كند. اين تست براي اطمينان از سلامت فيزيكي كابل مهم است.

كابل-فشار-قوي

 

كابل فشار قوي | مزايا تكنولوژي

ويژگي‌هاي برجسته كابل‌هاي XLPE توليد شده توسط خط VCV عبارتند از:

  • عايق كاملا متحدالمركز
  • اتصال متقابل خشك و خنك شده خشك با استفاده از گاز نيتروژن جهت تضمين و حفظ ويژگي‌هاي الكتريكال عالي عايق
  • اكستروژن همزمان لايه‌هاي نيمه رساناي داخلي و خارجي و عايق از شرايط خلاء از تغيير فرم كابل جلوگيري مي‌كند
  • فرايندهاي توليد كنترل شده رايانه‌اي، يكنواختي كيفيت را حفظ مي‌كنند.

براي احداث واحد توليد انواع سيم وكابل از هادي مسي و جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت بر اساس پلان‌هاي مهندسي  توليد استاندارد و صادرات محور مي‌توانيد در تمامي مراحل انجام كار  از زمان بررسي ايده تا پياده‌سازي و زمان بهره برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

 

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • كمك به تامين نيروي انساني نصب، راه اندازي ماشين آلات و تاسيسات عمومي طرح
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

 

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع : كابل فشار قوي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كابل فشار قوي،
موضوع:
[ ۵ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۰:۲۰ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی