كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

در طرح توجيهي توليد شن و ماسه به چه مباحثي اشاره مي‎شود؟ خردايش و دانه بندي شن و ماسه به دليل ويژگي‌هاي منحصر به فرد تقريباً در تمامي كشورها جزء لاينفك مصالح مورد استقاده در اجراي پروژه‌هاي عمراني به ويژه راه سازي محسوب مي‌شود. از آنجائي كه حمل و نقل شن و ماسه از فواصل زياد پر هزينه و گاهاً غير عملي است، توليد آن نياز به تكنولوژي  پيچيده‌اي ندارد. لذا شن و ماسه مورد نياز هر كشور غالباً در داخل آن كشور توليد مي‌شود و در نتيجه ميزان توليد در هر كشور تابعي از ميزان پروژه‌هاي اجرايي مناطق مختلف در آن كشور است. در ادامه خلاصه اي از طرح توجيهي شن و ماسه آورده شده است. جهت نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: طرح توليد شن و ماسه

طرح توجيهي توليد و راه اندزاي شن و ماسه | معرفي محصول

شن و ماسه در كاربري‌هاي مختلف به عنوان يك پركننده و مستحكم كننده غير فعال است كه به طور معمول واكنشي با ساير تركيبات مصرفي در اختلاط را نشان نمي‌دهد. به همين دليل علاوه بر مصرف شن و ماسه در جاده سازي و در اسكلت و قطعات بتني مورد مصرف در ساختمان‌ها كه اصلي‌ترين و مهم‌ترين محل مصرف شن و ماسه است، آن را در بخش‌هاي مختلف ساختمان‌ها نيز مورد استفاده قرار مي‌دهند. براي مثال در پي سازي ساختمان‌ها از بتون شن و ماسه استفاده مي‌شود.

همچنين در ساختمان‌هاي آجري براي چيدن آجر از ملات ماسه سيمان استفاده مي‌كنند و در كف سازي فضاهايي كه روي زمين ساخته مي‌شود (همكف يا زير زمين)، جهت جلوگيري از نفوذ رطوبت به سطحي از شن‌ريزي با ابعاد مختلف استفاده مي‌گردد و علاوه بر اين‌ها براي محفوظ نگاه داشتن لوله‌هاي تأسيسات عبوري از  كف ساختمان علاوه بر ضد زنگ، پشم شيشه و نايلون پيچي، روي آن‌ها را با يك لايه ماسه نرم غير آهكي مي‌پوشاند. 

براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنايع ساختماني كليك كنيد.

طرح توجيهي توليد شن و ماسه | كدهاي آيسيك

كد آيسيك نوعي طبقه بندي استاندارد براي فعاليت‌هاي توليدي است. هدف اصلي آيسيك فراهم كردن مجموعه‌اي از رده‌هاي فعاليتي است؛ به طوري كه در آن بتوان شاخص‌هاي اقتصادي را بر اساس نوع فعاليتي كه انجام مي‌گيرد، طبقه بندي كرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندي براي دسته‌بندي فعاليت‌هاي صنعتي استفاده مي‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه بندي آيسيك كدهاي مرتبط با شستشو و دانه‌بندي شن و ماسه كوهي به شرح ذيل ارائه شده است.

نام محصول كد   ISIC
شن و ماسه شستشو و دانه بندي شده 1410512350
شن و ماسه دانه بندي شده 1410512351
دانه بندي مصالح سنگي ساختماني (شن، ماسه، بالاست) 1410412443
شن و ماسه كوهي 1410512326
شن و ماسه رودخانه‌اي 1410512327

 

طرح توجيهي توليد و راه اندزاي شن و ماسه | ويژگي‌هاي  محصول

رسوبات آبرفتي جوان مهم‌ترين منابع تامين شن و ماسه ساختماني هستند. اين رسوبات از يك طرف به دليل رخنمون وسيع شان در سطح و از طرفي به دليل ناچيز بودن پيوند ذرات شان به يكديگر به سادگي قابل بهره‌برداري ‌مي‌باشند. حدود نيمي از سطح كشور ما را رسوبات جوان پوشانده است. منشا اين رسوبات متفاوت است و تنها گروه‌هاي به خصوصي از آن‌ها مي‌توانند منبع تامين شن و ماسه ساختماني باشند. شن و ماسه دانه بندي شده حاصل از فرآيند شستشو و خردايش و دانه بندي است، به عنوان محصول تعريف شده و مد نظر طرح در سايزهاي زير طبقه بندي مي‎شود .

ماسه ها

دانه‎هايي كه قطر آن‎ها بين 0.02 تا 2 ميلي‎متر و شامل تقسيمات زير است.

1- ذرات داراي سايز بين 1 تا 2 ميلي متر را ماسه درشت مي‌نامند.

2- ذرات داراي سايز بين 5/0 تا 1 ميلي متر را ماسه متوسط مي‌نامند.

3- ذرات داراي سايز بين 2/0 تا 5/0 ميلي متر را ماسه ريز مي‌نامند.

4- ذرات داراي سايز مابين 0.02 تا 2/0 ميلي متر را ماسه خيلي ريز مي‌نامند.

ماسه براي تهيه انواع ملات‎ها، بتون و آجرهاي ماسه-آهكي به كار مي‌رود.

شن ها

دانه‌هايي كه قطرشان بزرگتر از2 ميلي متر باشد را شن مي‌نامند و شامل انواع زير است.

1- شن‌هاي ريز كه شبيه به خرده سنگ هستند.

2- شن‌هاي گرد و داراي سطوح صاف (شن نخودي و بادامي).

3- شن‌هاي سوزني كه طول‌شان بيش از سه برابر عرض‌شان است.

4- شن‎هاي پولكي كه عرض‌شان بيش از سه برابر ضخامت‎شان است.

طرح توجيهي توليد شن و ماسه | كالاي جايگزين و مكمل محصول

كاربرد شن و ماسه در اكثريت موارد به عنوان فيلر (پركننده) بوده و در اكثريت موارد مصرف نمي‌توان جايگزين خاصي را براي آن در نظر گرفت و در مواردي چون مصرف در توليد قطعات بتني جايگزين‌هايي چون مواد پليمري در  بلوك‎هاي پلي استايرني، خاك رس در آجرهاي سفالي و... متصور شد.

طرح توجيهي توليد شن و ماسه | موارد كاربرد

بتن: بيش از 75درصد بتن را مصالح خرده سنگي تشكيل مي‌دهد. بسته به نوع و محل مصرف بتن ويژگي‎هاي دانه‎بندي شن و ماسه مناسب تغيير مي‌نمايد.

راه‎سازي: مصالح سنگي خرديش شده، داراي مشخصات و عملكرد خاص مطابق استاندارد در قشرهاي زير و لايه‌هاي فوقاني راه‎سازي به كار گرفته مي‌شوند.

آسفالت: مشخصات مصالح خردايش شده سنگي (شن و ماسه طبيعي) بسته به نوع آسفالت و محل مصرف آن تغيير مي‌كند.

بالاست: اين نوع مصالح سنگي بايد بتواند علاوه بر نگهداري ريل‌ها و توزيع بار چرخ‎ها، زه‎كشي زيرسازي راه آهن را نيز انجام دهد.

مصالح نفوذ پذير: اين توع مصالح سنگي به عنوان فيلتر و زه‌كش در سازه‌هاي مختلف از جمله سدهاي خاكي به مصرف مي‌رسد.

مصالح نفوذ ناپذير: از دانه‎بندي خاص سنگي جهت آب‎بندي ديواره مخازن و كانال‌ها، هسته‌هاي نفوذناپذير در سدهاي خاكي و و سازه‎هاي مشابه آن به كار گرفته مي‌شود.

لايه‌هاي مقاوم در برابر فرسايش: در بستر رودها، كانال‌ها، سطح خارجي سدهاي خاكي و سنگ ريزه‌اي، حوضچه آرامش سدها و موج شكن‌ها تركيبي سازنده لايه هاي مقاوم در برابر فرسايش به كار گرفته مي‌شود و سازه را در مقابل هوازدگي و فرسايش آب باران، خشك و مرطوب شدن، يخ زدن و ذوب مكرر و اثر امواج محافظت مي‌نمايد.

خاكريز: مصالح خردايش شده سنگي در بدنه سدهاي خاكي، به عنوان پر كننده پشت كار در معادن و پشت ديواره‌هاي حايل در راه سازي و همانند آن مورد استفاده قرار مي‎دهند.

مصارف صنعتي: انواع شن و ماسه سيليسي خالص در شيشه سازي، ريخته گري، تصفيه آب و غيره نيز مصرف مي‌شود.

آجرسازي: از ماسه در تهيه آجرهاي ماسه-آهكي استفاده مي‎شود.

طرح توجيهي توليد شن و ماسه | دانش فني پروژه و روش توليد

فرآيند توليد و فرآوري شن و ماسه دانه‎بندي شده كوهي در اين طرح توليد براساس استفاده از سنگ معدني انجام مي‎پذيرد كه شامل دو مرحله استخراج و انتقال آن به كارخانه و فرآوري آن در كارخانه مي‌باشد. در ابتدا سنگ حمل شده از معدن توسط فيدر در سنگ شكن فكي خرد شده و از طريق نوارهاي نقاله و الواتورها پس از انتفال و خرد شدن مجدد به سايزهاي كوچك‌تر در كوبيت، هيدرو كن و ماسه ساز با استفاده از سرندهاي چند طبقه و ماسه شور محصولات مختلف مورد نياز بخش‌هاي عمراني همانند ماسه شكسته، شن و ماسه شكسته در سايزهاي مختلف توليد و بطور جداگانه در محل‌هاي مختلف در سايت توليد دپو مي‌گردد تا پس از سفارش بر اساس توزين از كارخانه خارچ شود.   

خط-توليد-شن-و-ماسه-كوهي-۱

 

 استخراج 

براي استخراج سنگ مورد نياز شن و ماسه كوهي در معدن از روش‌هاي نواري، آتشباري حفاري، انفجار يا با استفاده از بلدوزر انجام مي‌شود.

خط-توليد-شن-و-ماسه-كوهي-۲

طرح توجيهي توليد و راه اندزاي شن و ماسه | ماشين آلات

سنگ شكن فكي كه با اندازه دهانه‌هاي مختلف براي خرد كردن سنگ‎هاي سخت بكار مي روند، داراي بدنه  فولادي است و براي تقويت ضربه پذيري بدنه از تسمه‌هاي تقويت كننده استفاده شده است. سايز سنگ خروجي از سنگ شكن‌ها حداقل 50 ميلي‌متر و ظرفيت توليد آن‌ها مابين 20 تن تا 250 تن در ساعت متغير است.

 

سرند

سرندها تفكيك مصالح به طريقي ساخته شده‌اند كه حركت ارتعاشي منظمي را در تمام سطح توري‌هاي آن ايجاد مي‌نمايد. از آن‌ها براي دانه‌بندي انواع شن و ماسه طبيعي و شكسته استفاده مي‌شود.

فيدر

فيدرهاي مورد استفاده در سه نوع شاطوني، ويبره‌اي، زنجيري ساخته مي‌شوند و به تناسب ميزان تغذيه مصالح سنگ، كوه، شن و ماسه ساخته مي‌شوند. 

ماسه شور

دستگاه ماسه شورهاي حلزوني از كارآيي ساده و مناسبي برخوردار است و از آن توسط شافت مارپيچ آن براي شستشو و جداسازي ماسه‎هاي مخلوط  از خاك و ديگر مواد زائد استفاده مي‌شود و داراي كفشك‌هايي از جنس لاستيكي و يا چدني مي‌تواند باشد . 

كوبيت

كوبيت‌ها در مدل‌هاي ظرفيتي مختلف از  120 تا 180تن در ساعت طراحي و ساخته مي‌شوند و ميزان توليد آن را مي‌توان با توجه به المان‌هاي تنظيمي دستگاه كاليبره نمود.  

هيدروكن (شن  و ماسه ساز )

هيدرو كن سنگ شكن مخروطي است و از مزاياي اصلي استفاده از اين دستگاه، پائين بودن استهلاك و كارايي بالاي آن است. دستگاه‌هاي سنگ شكن داراي تانك روغن هيدروليك و سيستم خنك كننده بوده و ظرفيت حداكثر توليد مصالح ريز دانه آن قابل توجه است.

 

 

الواتورها و نوار نقاله

نوار نقاله و الواتورهاي در ابعادهاي مختلف (طول – عرض) بر حسب نياز در خط توليد مابين دستگاه‎هاي اصلي و براي انتقال مصالح به سطحي بالاتر و يا به بخش‌هاي دپو شن و ماسه به كار مي‎رود و بر اساس برنامه‌ريزي توليد ساماندهي و مستقر مي‌گردد.

طرح توجيهي توليد شن و ماسه | بررسي بازار و رقبا

تعداد كل پروانه بهره برداري توليد شن و ماسه صنعتي در كشور 1045 واحد است كه با ظرفيت اسمي ساليانه 161ميليون تن در حال فعاليت مي‌باشند. تعداد جوازهاي تاسيس صادره 401 فقره در استان‌هاي كشور صادر شده است از آنجا كه پيش شرط راه اندازي اين طرح دسترسي به معادن شن و ماسه كوهي يا رودخانه‎اي است، لذا بايد امكانسنجي راه اندازي طرح شن و ماسه در مناطقي صورت پذيرد كه ضمن داشتن تقاضاي مازاد بر توليد منطقه‎اي امكان تامين مصالح معدني در آن موجود باشد.

طرح توجيهي توليد شن و ماسه | سرمايه گذاري مورد نياز

بر اساس طرح اجرايي انجام شده احداث واحد توليد شن و ماسه كوهي در سال جاري با ظرفيت اقتصادي حدود  150تن در ساعت 292ميليارد ريال  سرمايه نياز دارد. نرخ بازدهي داخلي سرمايه گذاري بيشتر از 25 درصد بوده و در كمتر از  چهار سال بعد از به توليد رسيدن سرمايه اوليه خود را برداشت مي‌كنيد.

سرمايه گذاري و مالي

رديف موضوع هزينه ها  (ميليون ريال )
1 سرمايه گذاري ثابت 269979
2 سرمايه گذاري در گردش 22524
3 كل سرمايه گذاري 292503
4 نرخ بازده داخلي IRR 25/3
5 دوره برگشت سرمايه 3/5

  

طرح توجيهي توليد شن و ماسه | مزاياي اجراي طرح

با توجه به مصارف متعدد شن و ماسه به عنوان كالايي ضروري در بخش‌هاي ساختماني و عمراني كشور و مزيت داشتن منابع مواد اوليه و تكنولوژي ساخت ماشين آلات در كشور به موازات تقاضاي بالا در پروژه‎هاي زير ساخت و عمراني، جذابيت قابل قبولي در اين زمينه هم جهت مصرف داخل با تكيه بر توليد محصولات استاندارد را دارا مي‌باشد. در ادامه برخي مزاياي اجراي اين طرح ارائه شده است.

  • سودآوري، بازده و دوره برگشت مناسب سرمايه­ گذاري
  • امكان دسترسي به سازندگان داخلي جهت توليد ماشين آلات با كيفيت مطلوب

طرح توجيهي توليد و راه اندزاي شن و ماسه | نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و ارايه معيارهاي محاسبه هر يك از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح محاسبه گرديده است. مهم‌ترين شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعيت قابل قبولي را به لحاظ مالي براي توليد با كيفيت نشان مي‍‎دهد. جهت اخذ مجوزهاي توليد اين محصول و تامين زيرساخت براساس پلان‌هاي مهندسي توليد استاندارد و صادرات محور مي‎توانيد در تمامي مراحل انجام كار از زمان بررسي ايده تا پياده سازي و زمان بهره برداري از مشاوران و كارشناسان خبره و با تجربه كاردوك كمك بگيريد.

 

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرحها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • كمك به تامين نيروي انساني نصب، راه اندازي ماشين آلات و تاسيسات عمومي طرح
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. 

 

منبع: طرح توليد شن و ماسه

 
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۲۰:۰۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی