كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

ثبت شركت دانش بنيان با توجه به امتيازاتي كه طبق قانون به آن واحد اعطا مي‌شود، مورد توجه بسياري از افراد خلاق و نوآور بوده است. طبق قانون ضوابط و معيارهايي براي تعيين دانش بنياني وضع شده كه پس از درخواست، كارگروه ارزيابي وضعيت واحد را بررسي و براي پذيرش يا رد آن نظر خواهد داد. با توجه به تغييرات سال‌هاي اخير و عدم آگاهي از ملاك‌ها، برخي دچار سردگمي شده و گاه با وجود داشتن شرايط لازم از مزاياي شركت‌هاي دانش‌بنياني بهره‌مند نمي‌شوند. با خواندن اين مقاله و بهره‌گيري از تجربيات كارشناسان كاردوك مي‌توانيد شانس خود را براي ثبت شركت دانش بنيان امتحان كنيد.

 

براي ثبت‌نام يا دريافت مشاوره در زمينه شركت دانش بنيان و طريقه ثبت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: ثبت شركت دانش بنيان

آشنايي با شركت دانش بنيان

هر شركت خصوصي يا تعاوني كه بتواند با به كارگيري دانش و سرمايه جهت توسعه و رونق اقتصادي و ايجاد ارزش افزوده زياد، كالا، محصول و خدماتي ارائه بدهد كه بديع و نوآورانه باشد ( كه به تصويب كارگروه ارزيابي دانش بنيان رسيده باشد)، جزء شركت‌هاي دانش بنيان بوده و براي مدت مشخصي مي‌تواند از امتيازات مالي و قانوني بهره مند شود. بايد گفت بعد از مدت مشخص شده، به منظور تمديد و استفاده از مزايا؛ مجددا آن واحد مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. براي آشنايي بيشتر با ماهيت شركت دانش بنيان كليك كنيد.

 

مدارك و شرايط لازم براي ثبت شركت دانش بنيان

پيش از هر چيز بايد بدانيد كه هيچ واحدي نمي‌تواند از ابتداي فعاليت دانش بنيان باشد، بنابراين اگر مجموعه اي داريد كه در آن اختراعات و يا روش‌هاي خلاقانه‌اي به كار مي‌رود؛ بايد مانند سايرين مراحل قانوني ثبت شركت‌ها را طي كرده باشيد. لازم به ذكر است افراد حقيقي نيز نمي‌توانند براي شركت دانش بنياني اقدام كنند و حتما بايد ابتدا موسسه يا شركتي را ثبت نمايند. در ادامه برخي ديگر از شرايط لازم جهت بهره مندي از مزايا و حمايت‌هاي قانوني را ذكر كرده ايم:

1- محصول حداقل در حد نمونه آزمايشگاهي توليد شده باشد، پيش طرح‌ها و ايده براي ارزيابي كافي نيستند

2- مستندات توليد و وجه تمايز محصول، كالا و خدمت با ساير محصولات مشابه ارائه شود

3- كالا يا خدمت بايد نوآورانه و داراي پيچيدگي باشند به طوريكه به راحتي نتوان از آن كپي كرد

4- حداقل 51 درصد سهام متعلق به واحد خصوصي باشد

5- شخص رابط با كارگروه به اطلاعات شركت و فناوري مورد نظر مسلط باشد

6- آئين نامه ارزيابي و سطوح 1 ، 2 و 3 دانش بنيان مطالعه شده باشد

اگر هنوز شركتي ثبت نكرده ايد، براي انجام امور ثبت شركت كليك كنيد.

 

مراحل ثبت شركت دانش بنيان

اگر شرايط لازم براي ثبت شركت دانش‌بنيان را داريد، مي توانيد با مراجعه به سايت daneshbonyan.isti.ir و با وارد شدن به قسمت ثبت نام، حساب كاربري ايجاد كرده و با ارسال مدارك و دلايل خود براي ارزيابي اوليه اقدام كنيد.
پس از ارسال مدارك در مدتي كوتاه، كار گروه محصول شما را مورد بررسي قرار داده و در صورت داشتن شرايط اوليه براي ارزيابي حضوري و بازديد واحد توليدي اقدام خواهند نمود.

 

هزينه راه اندازي شركت دانش بنيان

از زمان ارسال مدارك براي كار گروه و انجام ارزيابي هاي غير حضوري تا حضوري و ثبت شركت دانش بنيان هيچ نوع هزينه اي نياز به پرداخت نيست. معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با تامين هزينه‌هاي مربوطه از اين واحدها حمايت مي كند.

 

سوالات متداول

چگونه شركت دانش بنيان ثبت كنيم؟

ابتدا موسسه خود را در اداره ثبت شركت ها به ثبت رسانده و با آماده كردن مستندات لازم به سايت daneshbonyan.isti.ir مراجعه كنيد.

مشاوره براي ثبت شركت دانش بنيان از كجا بايد گرفت؟

مراكز مشاوره كسب و كار مانند كاردوك با تجربه چندين ساله در امور تجاري مي توانند به شما جهت طي مراحل قانوني، راهنمايي و خدمات ارائه دهند.

آيا دانشگاه‌ها و مراكز علمي نيز امكان تاسيس و اداره شركت‌هاي دانش‌بنيان را دارند؟

بله. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي پژوهشي نيز مي‌توانند به ايجاد و اداره شركت‌‌هاي دانش‌بنيان دست بزنند. اما تنها در صورتي كه حداكثر 49درصد شركت ثبتي را دارا باشند.

 

براي ثبت‌نام يا دريافت مشاوره در زمينه شركت دانش بنيان و طريق ثبت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: ثبت شركت دانش بنيان

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ثبت شركت دانش بنيان،
موضوع:
[ ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۹:۰۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی