كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

تجهيزات توليد آسفالت گرم يكي از بخش هاي مهم براي راه اندازي و توليد آسفالت با كيفيت است. با خريداري دستگاه و ماشين آلات به روز با قيمت مناسب مي توان هم از محصول و هم از سود حاصله اطمينان حاصل كرد. جهت آشنايي با بخش هاي مختلف تجهيزات، تاسيسات مورد نياز در ادامه آورده شده است. با خواندن طرح توجيهي توليد آسفالت گرم مي توانيد آشنايي بيشتري با فرايند توليد داشته باشيد.


براي دريافت مشاوره در زمينه انواع طرح هاي توجيهي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: تجهيزات توليد آسفالت گرم

تجهيزات و ماشين آلات توليد آسفالت گرم

ماشين آلات و تاسيسات آسفالت گرم از بخش‌هايي به شرح ذيل تشكيل شده است. 

 

 1- سيلوي مصالح دانه بندي شده سرد  (فيدر)

چهار دستگاه سيلوي مصالح سرد به ظرفيت هر كدام 6 متر مكعب از ورق فولادي37 ST و ضخامت بدنه 4ميلي‌متر و با امكان ازدياد ظرفيت سيلوها و داراي سيستم دريچه تخليه با كنترل فيدر نواري و الكتروموتور دور متغير AC و قابل تنظيم متناسب با سرعت نوار فيدرها و با قابليت كنترل پناسيومتري از اتاق فرمان توسط اپراتور و كنترل دبي خروجي مصالح متناسب با نياز و برنامه ريزي توليد.

 

2- نوار نقاله تغذيه

نوار نقاله به طول 15 متر و عرض 60سانتي‌متر داراي الكتروموتور گيربكس جهت تغذيه مصالح سرد به كوره خشك كن دوار.

 

3- تجهيزات توليد آسفالت گرم | دراير

كوره خشك كن دو جداره به قطر 20/2 متر و طول 5/8 متر با ضخامت ورق 12 ميلي‌متر 40 ST يا 37ST و داراي سه منطقه گرمايشي يا سه زون تغذيه، كنوكسيون، تشعشعي و الكترو گيربكس، غلطك‌هاي چدني، فيدر، سيستم نمايشگر حرارت و مشعل الكتريكي.

 

4- سيستم جمع آوري غبار (مولتي سيكلون)

سيستم جمع آوري فيلر يا دانه‌هاي خيلي ريز به عنوان پركننده كه براي هدايت آن به الواتور از كانال‌هاي مكنده و ارتباط حلزوني، الكتروموتو گيربكس دار و فن سانتريفوژي استفاده مي‌شود. 

 

 5- تجهيزات توليد آسفالت گرم | فيلتر آبي

براي جلوگيري از آلودگي هوا، دود و مواد حاصل از سوخت مشعل و گرد و خاك از فيلتر آبي استفاده مي‌شود. در اين سيستم بخار آب توسط اگزوز فن از قسمت بالاي سيكلون به فيلتر هدايت مي‌شود و در چرخه مسير آب در قسمت انتهايي استخر ته نشين مي شود.

 

6- الواترهاي مصالح گرم و  فيلر

اين سيستم داراي بالابرهاي قاشقكي متحرك با زنجيري نصب شده مي‌باشد و در بين شوت خروجي دراير و شوت سرند ويبره با پايه‌ها و اتصالات مربوطه قرار دارد. اين دستگاه قابليت رگلاژ و تنظيم زنجير الواتر و دريچه بازديد و شوت ورودي دريچه كنترل را داشته و زنجير مخصوص بالابر از نوع فولادي و الكتروموتور و قاشقك‌هاي بالابرنده از ورق فولادي با زاويه مناسب را جهت تخليه مصالح در شوت سرند دارا مي‌باشد.

در بالابر فيلر نيز قاشقكي‌ها پركننده توسط زنجيرهاي مخصوص فولادي از سيستم غبارگيري به سيستم سيلوي ذخيره فيلر منتقل مي‌گردد. اين سيستم داراي بدنه ساخته شده از ورق 4ميلي‌متر بوده و در قسمت فوقاني با شوت خروجي ورق‌هاي قابل تنظيم و تعويض دارد. قسمت تحتاني آن نيز با شوت ورودي و سيستم رگلاژ، زنجير با وزنه كششي يا فنر بندي و دريچه بازديد مجهز شده است. 

 

7- تجهيزات توليد آسفالت گرم | سرند

سرند تخت ويبره با چهار نوع توري در سايز فرمول كارگاهي و طرح آسفالت داراي بدنه پوشيده شده، براي جلوگيري از خروج هر نوع گرد و غبار و شوت اور سايز و همچنين كانال هدايت باي پس مي‌باشد. ضخامت ورق سرند 10 ميلي‌متر و ابعاد آن به طول 20/4 و عرض 80/1 و ارتفاع 1متر با كاور يا بدون كاور مي‌باشد. الكتروموتور آن 1500 دور در دقيقه بوده و داراي سيستم  انتقال نيرو توسط تسمه و پولي مي‌باشد.

پوشش دو جداره و هواكش مكنده آن جهت هدايت گرد و غبار به سيستم سيكلون بوده و كانال‌هاي مربوطه از فن مكش سرند به كانال سيكلون هدايت گرديده است. در سرند سيستم فنر بندي تعليق به گونه‌اي طراحي شده تا از انتقال ارتعاش سرند به استراكچر برج كارخانه آسفالت جلوگيري كند.

 

 8- سيستم توزين الكترونيكي مصالح ، قير و فيلر

اين سيستم وظيفه توزين بالانس شده، سهم ظرفيتي مواد اوليه را در تركيب آسفالت مطابق با طرح اختلاط با قابليت كنترل اتوماتيك بر عهده دارد.

 

9- تجهيزات توليد آسفالت گرم | سيلوي ذخيره فيلر

سيلوي ذخيره فيلر به وسيله حلزوني به الواتر فيلر متصل است و مواد را به داخل شوت الواتور بالابرنده انتقال مي‌دهد. يك دريچه اضطراري را نيز جهت تخليه فيلر به خارج از سيستم الواتور (فضاي بيروني) در زماني كه فيلر بيش از حد در داخل سيلو ذخيره شده باشد وجود دارد. اين دريچه توسط جك و شير پنوماتيك از داخل كابين كنترل مي‌شود. منبع ذخيره فيلر و الواتور بالابرنده و هاپر توزين فيلر به روش توزين الكترونيكي با 3 لودسل و نشانگر ديجيتالي قابل كنترل از داخل اتاق فرمان قابل تنظيم است.

 10- سيستم توزين فيلر

 سيستم توزين الكترونيكي با سه عدد لودسل سيلندري صنعتي و نشانگر ديجيتالي اروپايي نصب شده در روي ميز كنترل اپراتور با قابليت تنظيم وزن به صورت اتوماتيك (هماهنگ بودن با سيستم توزين مصالح گرم) مجهز بوده و   توسط سيستم فرمان كامپيوتري براي اعمال كليه كنترل‌هاي مورد لزوم اداره مي‌شود.

11- تجهيزات توليد آسفالت گرم | سيستم توزين و تزريق قير

اين سيستم داراي شير راهي قير، نيروي محركه پنوماتيكي، مخزن توزين به حجم 200ليتر با دريچه تخليه توسط جك‌هاي بادي، پمپ قير دو جداره تزريق قير به مخلوط كن با الكترموتور 900 دور كوپله مستقيم به پمپ بوده و لوله‌هاي دو جداره انتقال قير از فلاسك قير به داخل مخزن توزين را برعهده دارند و سيستم قابليت كنترل از طريق كابين و ميز اپراتور را دارد.

 12- سيستم توزين مصالح                                    

سيستم توزين الكترونيكي مصالح داراي نشانگر ديجيتالي باقابليت تنظيم وزن‌هاي مختلف با چهار كنترلر فرمان اتوماتيك جهت توزين مصالح استفاده مي‌شود. باسكول توزين مصالح گرم با دريچه تخليه پنوماتيك جهت توزين مصالح گرم به ظرفيت ماكزيمم 2000 كيلوگرم با تنظيم چهار دريچه به مقدار لازم طبق فرمول كارگاهي عمل مي‌نمايد. اين سيستم داراي قابليت‌هايي بشرح زير است :

  • قابليت تنظيم 4 وزن و اتوماسيون كامل بارگيري و تخليه مصالح گرم
  • قابليت فرمول دهي به تعداد 12 فرمول بر مبناي فرمول‌هاي كارگاهي و طرح اختلاط
  • قابليت كنترل ريزش مصالح از دريچه‌ها نسبت به همديگر
  • قابليت تنظيم تعداد بچ مورد نياز در سيستم توليد اتوماتيك
  • قابليت اتصال به پرينتر و گزارش‌گيري پرينت انواع مصالح مصرفي به تفكيك فيلر و قير، جمع مقدار مصالح مصرفي به تفكيك و جمع مقدار آسفالت توليد شده در هر شيفت كاري

 

13- ميكسر ( مخلوط كن )

اين ميكسر داراي كنترل اتوماتيك بوده و دركنترل دريچه‌هاي ميكسر روشي اعمال گرديده كه تا دريچه ميكسر باز نشده باشد، تخليه آسفالت انجام نگرديده و پروسه توليد از ابتداي مرحله توزين فرمان نمي‌گيرد. فرمان شروع سيكل بعدي و تخليه مصالح به داخل ميكسر از دريچه ميكسر فرمان گرفته و سيستم بارگيري و توزين نيز از صفر هاپر توزين فرمان مي‌گيرد.

اين دستگاه داراي بدنه بيروني از ورق فولادي 12ميلي‌متر و پوشش داخلي مخلوط كن از ورق‌هاي مجزا ضد سايش و قابل تعويض با اتصالات پيچي در داخل ورق مي‌باشد. سيستم ميكسر با دو محور محرك از فولادي با 16 عدد بازو و پنجه ضد سايش ريخته گري شده و كانال هدايت غبار به كانال سيكلون توسط هواكش بخش‌هايي به شرح ذيل را دارد:

  • گيربكس انتقال نيرو  
  • الكتروموتور به قدرت kw45 و  1500 دور در دقيقه همراه با گيربكس سه محور
  • دريچه تخليه مخلوط كه با جك‌هاي بادي باز و بسته مي‌شود

 

14- سيلوي ذخيره آسفالت

آسفالت پس از طي فرايند آماده سازي در سيلوي ذخيره با مشخصات زير قرار مي‌گيرد:

  • ظرفيت سيلوي ذخيره آسفالت: 30 تن
  • تعداد دريچه هاي تخليه بامحركه پنوماتيكي: 2دريچه
  • بدنه از ورقه 5 ميليمتر با دريچه ياتاقان دار جهت تخليه

 

15- سيستم ذخيره قير يا مازوت در تانكرهاي ذخيره

دو دستگاه فلاسك قير دو جداره به ظرفيت 50000 ليتر با مبدل حرارتي و كويل لوله‌هاي قابل تعويض و دريچه تغذيه قير و شير تخليه با پوشش دو جداره از ورق 1ميلي‌متر گالوانيزه و بدنه آن از ورق 6، با سيستم حرارتي از روش غير مستقيم توسط اويل هيتر، روغن داغ در مبدل حرارتي جريان پيدا كرده و دماي قير را كنترل مي‌كند.

ترموكوپل و ترمومتر كنترل درجه حرارت بر روي تانك قير نصب شده است. پمپ قير جهت هدايت قير از منبع دو جداره (فلاسك) به سيستم لوله دو جداره كارخانه آسفالت تا ميكسر و همچنين برگشت قير با لوله دو جداره را بر عهده دارد.

 

 

16 - تجهيزات توليد آسفالت گرم | اويل هيتر ( روغن داغ كن )

اين دستگاه جهت انتقال حرارت توسط سيركولاسيون روغن به مبدل‌هاي حرارتي از جمله فلاسك‌هاي قير و لوله‌هاي دوجداره در كارخانه‌هاي پخت آسفالت وصل و استفاده مي‌شود و ويژگي‌هاي ذيل را دارد:

  • بدنه دو جداره و درب‌هاي نسوز
  • حداقل 100متر لوله 2 اينچ كويل شده آتش خوار
  • تجهيزات كامل برقي و اتوماسيون پيشرفته
  • كلكتورهاي رفت و برگشت، سپراتور و پايپينگ مجهز
  • الكترو پمپ با مكانيكال سيل مرتبط با روغن داغ
  • منبع انبساط مرتبط با سپراتور به ظرفيت هاي مختلف

 

 

 17- كمپرسور هوا و سيستم پنوماتيك

دستگاه كمپرسور با ظرفيت 1500ليتر نصب شده روي تانك كمپرسور كه هر كدام با kw 5,5 الكتروموتور 3000 دور و همچنين يك دستگاه كلكتور ذخيره و تقسيم باد به ظرفيت حدود 80ليتر نصب شده بر روي برج كارخانه با كليه متعلقات و نشانگر فشار هوا و كنترلر قابل فرمان گيري از اتاق كنترل، جهت تنظيم اتوماتيك فشار هوا. كليه شيرآلات برقي و پنوماتيك از كيفيت مناسبي برخوردار هستند.

 

 

 18- مشعل توربو جت دوگانه سوز 

مشعل‌هاي جديد از حالت مكانيكي به الكترونيكي تبديل شده به طوري كه مقدار سوخت و هوا توسط اينورتر (دور متغير) با پتاسيومتر توسط اپراتور به راحتي كم و زياد شده و مزاياي زير را برخوردار است:

  • سهولت وسرعت در كاهش يا افزايش حرارت
  • كاهش هزينه مصرف سوخت با توجه به كنترلرهاي الكتريكي
  • مشغل توربوجت دو گانه سوز (گازوئيل و مازوت) به صورتي كه با شرايط 3% رطوبت مصالح، توان خشك نمودن و ايجاد دماي 180درجه سانتي‌گراد براي مصالح توليد آسفالت به ظرفيت 120 تن در ساعت داشته باشد.

 

19- تجهيزات توليد آسفالت گرم | اتاق كنترل

اتاق فرمان با كليه كابل‌ها و ميز فرمان و تابلو نيرو كه در داخل آن نصب شده است. داراي بدنه و شاسي از ورق فولادي دو جداره با پشم سنگ مي‌باشد. تابلوهاي قدرت شامل 4 سلول جهت نصب كليه كنتاكتورها و فيوز مينياتوري و كنترل‌هاي آن و يك سلول جهت نصب المان‌هاي دور متغير و سيستم اتوماسيون مي‌باشد. ميز كنترل و اپراتور كارخانه شامل كليه كليدهاي روشن و خاموش و كنترل دريچه‌ها و ترمومترها و نشان دهنده‌ها و سيستم توزين و كنترل دور متغيرها مي‌باشد. ظرفيت اين طرح 120 تن در ساعت خواهد بود.

 

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرحها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • كمك به تامين نيروي انساني نصب، راه اندازي ماشين آلات و تاسيسات عمومي طرح
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

براي سفارش و نوشتن طرح توجيهي و مشاهده ساير طرح توجيهي صنايع معدني كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. 

 

منبع: تجهيزات توليد آسفالت گرم

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۲۷:۰۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی