كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

امروزه در صنعت ساختمان و سازه هاي بتني براي تسريع در انجام كار و فرايند بتن ريزي از بتن آماده شده توليد شده در واحدهاي صنعتي استفاده مي‌گردد. چرا كه بزرگ شدن مقياس سازه در فضاي هاي محدود كارگاهي، بسياري از پيمانكاران و سازندگان ابنيه را به استفاده از بتن آماده متمايل كرده است كه هم كيفيت قابل انتظار و استاندارد آزمايشگاه بتن را دارد و هم صرفه جويي زمان و كاربرد سريع را فراهم مي آورد. در ادامه خلاصه طرح توجيهي توليد بتن آماده را شرح داده‌ايم.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه توليد در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: طرح توجيهي بتن آماده

معرفي بتن آماده و ويژگي هاي محصول

بتن آماده از مخلوط و ميكس دوغاب سيمان به عنوان ماده اوليه چسبنده با سنگدانه پركننده ساخته مي‌شود كه در فرايند فرآوري مواد اوليه بتن بعنوان محصولي در هم شده توليد مي‌شود.  

بتن آماده در يك واحد صنعتي با استفاده از تجهيزات خاص نگهداري مواد اوليه و ميكس سيمان با ديگر مصالح توليد شده و سپس توسط كاميون‌ها يا تراك ميكسرها به محل پروژه براساس سفارش حمل مي‌شود. اين توليد كنترل شده سبب دستيابي به مخلوط با كيفيت متكي بر اندازه دقيق مواد اوليه و شرايط  استاندارد فراوري مي‌باشد كه با اطمينان مي‌توان آن را در  محل ساخت و ساز مصرف كرد. بتن آماده قادر است سازه را در مقابل عوامل خارجي همانند سيل، آتش، باد و تگرگ ايمن نگهدارد. بنابراين اندازه ذرات شن و ماسه مورد استفاده در توليد بتن و ميزان آب، سيمان و نوع آن مي‌تواند در ميزان دستيابي به مقاومت و كيفيت بتن موثر باشد. اين مقاومت در كاربردهاي مختلف قابل محاسبه و متفاوت مي‌باشد.  

جهت سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

  

كد آيسيك  انواع بتن

ISIC نوعي طبقه بندي استاندارد براي فعاليت‌هاي اقتصادي توليدي است. هدف اصلي ISIC فراهم كردن مجموعه‌اي از رده‌هاي فعاليتي است؛ بطوري كه در آن بتوان موجوديت‌هاي اقتصادي را بر اساس نوع فعاليتي كه انجام مي‌دهند طبقه بندي كرد. وزارت صنايع و معادن از اين طبقه‌بندي براي دسته‌بندي فعاليت‌هاي صنعتي استفاده مي‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه بندي آيسيك، كد 26951311دراين سيستم طبقه بندي شامل بتن آماده مي‌باشد.

كد ISIC

نام كالا

26951311

بتون اماده

2695312301

انواع بتن و ملات آماده (از قبل مخلوط شده)

2695412302

بتن خشك

2695512303

بتن اليافي

2695512304

بتن خشك متخلخل

2695512398

بتن خشك متخلخل اليافي

2695512305

بتن خشك منبسط شونده

طرح توجيهي توليد بتن آماده | ويژگي ها و كارايي بتن

با توجه به نوع سازه ميزان حساسيت‌هاي بخش‌هاي مختلف آن در برابر تحمل  فشار، وزن و تنش بايد به ويژگي‌هاي اصلي بتن كه بتواند انتظارات فني را پاسخ دهد به هنگام توليد و ميكس و نگهداري و انتقال توجه كرد. بتن متناسب با كارايي و دوام مورد نياز را توليد كرد تا بتواند ضمن راحتي در استفاده، در مقابل عواملي محيطي همانند خورندگي و بارهاي وارد برآن مقاومت نمايد و اين ويژگي را در طول زمان نيز حفظ نمايد.

 

ويژگي‌هايي بتن

براي دستيابي به حداكثر كارايي بتن عواملي همچون نوع، كيفيت و نسبت  مصالح مصرفي، افزودني‌هاي مورد استفاده، ميزان آب مورد استفاده، درجه حرارت زمان اختلاط بتن بايد بگونه‌اي باشد كه به سادگي بتوان با تجهيزات مناسب توليد و حمل شود. پس از ريختن در قالب مورد نظر و متراكم و يكنواخت سازي با گذر زمان در ويژگي‌هاي آن تغييري حاصل نشود. در اين كارايي ميزان رواني بتن براساس استاندارهاي مصوب بسيار اهميت دارد. بگونه اي كه پس از توليد و رسيدن به شرايط استاندارد اگر بتن سفت شود، جهت افزايش روندگي آن مجاز به استفاده از آب نيستيم؛ چون ويژگي‌هاي بتن را تغيير و كيفيت مطلوب آن از دست مي‌رود. پس يكي از عواملي كه در كارايي بتن نقش دارد رواني و اسلامپ آن است كه متناسب با نوع استفاده به چند دسته بتن‌هاي آبكي، شل، خميري و سفت تقسيم مي‌شود.

انتخاب درست نوع و شكل مصالح سنگي مصرفي و نسبت اختلاط سيمان نرم باعث بالا رفتن كارايي بهتر بتن مي‌شود. در بسياري از موارد براي افزايش كارايي بتن با نسبت سيمان و آب معين از افزودني‌هاي شيمي ساختمان مطابق با ضوابط استاندارد اين محصولات استفاده مي‌شود. شرايط حرارتي نيز در زمان اختلاط و ساخت و بتن ريزي مي‌تواند باعث تغييرات در خواص مورد انتظار و مطلوب شود. لذا رعايت ضوابط فني، استاندارد توليد، حمل و بتن ريزي سبب دستيابي به كيفيت مطلوب و دوام بتن استفاده شده مي‌شود.

 

مقاومت بتن در برابر سايش

بتن سايشي بتوني است كه بتواند در مقابل تاثيرات فرسايشي ناشي از تردد و عبور خودروها، ماشين آلات، ضربه، سر خوردن اسباب و وسايل بر روي سطح آن مقاومت نمايد. در توليد اين نوع بتن با قابليت تحمل نسبت به سايش و فرسايش بايد به استاندارهاي نسبت و دانه بندي مصالح، روان بودن، هوازايي، فرايند اختلاط و پرداخت سطح آن توجه نمود.

براي كسب اطلاعات بيشتر بخوانيد: طرح توجيهي توليد هبلكس

عوامل موثر بر مقاومت بتن

 استحكام و مقاومت نهايي بتن به نسبت آب و سيمان بكار رفته حساس است. در فرايند ساخت و فراوري بتن، نسبت آب به سيمان و مشخصات فني بتن مورد نياز تعيين مي‌شود. مطابق دستورالعمل نوع سيمان، نوع و ميزان سايز مصالح سنگي و نفوذناپذيري بتن و نسبت‌هاي اختلاط و شرايط، عمل آوري و  وزن بتن جهت دستيابي به تعيين مقاومت مورد نياز قيد مي‌گردد. ويژگي‌هاي بتن متناسب با محل و نوع كاربرد در برگيرنده شاخص و اطلاعات وسيع فني و محاسباتي است كه در زمان تامين مصالح، در فرايند توليد، حمل و بتن ريزي كنترل مي‌شود.

طرح توجيهي توليد بتن آماده | مواد اوليه توليد بتن 

مواد اوليه اصلي بتن آماده بسته به نوع بتن مورد نظر و نوع كاربرد و ميزان مقاومت‌هاي تعيين شده متفاوت است و براي توليد آن نسبت‌هاي گوناگوني از مصالح و مواد اوليه براي رسيدن به شاخص‌‍هاي سفارش شده استفاده مي‌گردد. به طور كلي مواد اوليه بتن آماده عبارتند از مصالح معدني همانند شن و ماسه دانه بندي شده، سيمان، آب و افزودني‌هاي شيمي ساختمان همانند روان ساز، هواساز براساس فرمولاسيون بتن.

 

طرح توجيهي توليد بتن آماده | كاربردهاي بتن آماده 

بتن آماده يكي از مصالح اصلي و عمده مصرفي در صنعت ساختمان و پروژه‌هاي عمراني است و در توليد مصالح و فراورده‌هاي بتوني همانند بلوك و تيرچه به عنوان كالاي واسطه به كار مي‌رود. نظر به پيشرفت صنعت ساختمان روش‌هاي نوين توليد بتن جايگزين روش‌هاي سنتي توليد بتن بدون كيفيت شده است.

بتن‌هايي كه به شيوه صنعتي توليد مي‌شوند به علت كنترل پذيري و نظارت سيستماتيك و برخورداري از تجهيزات و ماشين آلات پيشرفته و امكانات آزمايشگاه كنترل كيفي ضمن سرعت توليد داراي كيفيت مطلوب‌تري هستند. از بتن در ساخت سدهاي بتني، ساخت فنداسيون و تيرهاي بتوني، ديوارهاي حائل، لايه‌هاي آب بند زير سدها استفاده مي‌شود.

يكي ديگر  از كاربردهاي مهم بتن آماده استفاده از آن در ساخت بناها و آپارتمان و برج هاي شهري اعم از مسكوني، تجاري، اداري و صنعتي و… با رعايت نظارت و لزوم كاربربست معيارها و الزامات استاندارد مي‌باشد. 

بررسي كالاهاي جايگزين

كالاي جايگزين بتن آماده مي‌تواند يك بتن دست ساز به شيوه سنتي باشد كه در پروزه‌هاي بزرگ عملاً  منسوخ شده است و ديگري در بخشي از سازه اسكلت فولادي است كه به دليل سهولت اجرا در ساختمان سازي توسط بخش خصوصي رونق دارد. اما در صورت افزايش واحدهاي توليد بتن آماده توليد و امكان دسترسي ساده مي‌تواند اين ساختارها را نيز به سمت سازه هاي يكپارچه بتني مسلح متمايل گشته و توجيه پذيري زماني بيشتري پيدا كند.

طرح توجيهي توليد بتن آماده | تكنولوژي و فرايند توليد

فرايند توليد بتن آماده در بتن ساز مركزي، انجام و محصول ساخته شده توسط تراك ميكسر با قابليت همزن و دوران بتن به محل استفاده منتقل مي‌شود. فرايند اختلاط پس از آماده سازي و فيدرينگ مواد اوليه مي‌تواند بخشي در بتن ساز و قسمتي در تراك حمل بتن صورت پذيرد. در مجموع فرآيندهاي توليد و فرآوري بتن آماده در سه مرحله جداگانه شامل توليد بتن، حمل بتن و پمپاژ بتن به درون قالب يا محل نيازمند بتن ريزي در ساختمان يا پروژه عمراني به شرح ذيل  انجام مي‌پذيرد.

 

مراحل توليد بتن آماده

در سايت كارگاه توليد بتن امكانات كنترل، دريافت، توزين و ذخيره سازي مواد اوليه توليد بتن وجود دارد. اين تجهيزات و ماشين آلات متناسب با ظرفيت توليد بتن آماده انتخاب و بالانس شده است و متناسب باظرفيت توليد و خروجي تجهيزات حمل ونقل و پمپاژ بتن ظرفيت سنجي شده است.

در ابتداي فرايند براساس سفارش و برنامه‌ريزي نوع توليد سيمان و مصالح مورد نياز توليد محصول اندازه گيري و توزين شده و به طور جداگانه با رعايت استاندارهاي توليد و فرمولاسيون ساخت بتن به دستگاه بتن ساز منتقل مي‌شوند. سيستم اتوماتيك به نحو مطلوب فيدرينگ مصالح و سيمان را انجام مي‌دهد.

در اين ساختار كنترل مصالح براساس وزن انجام مي‌شود كنترل آب مورد نياز ورود به دستگاه بتن ساز با توجه به درصد رطوبت موجود در مصالح اوليه و نسبت آن با سيمان تنظيم مي‌گردد، تا الزامات رواني بتن حاصل گردد. دستگاه ساخت بتن مجهز به سيستم‌ها و تجهيزات توزين و اندازه گيري حجمي آب و  افزودني‌هاي بتن مي‌باشد. افزودني هاي بتن براي دستيابي به كيفيت مطلوب مطابق دستورالعمل كارخانه اضافه مي‌شود و فشار آب ورودي به ايستگاه و بتن ساز كاملا كنترل شده است. اين شرايط امكان توليد بتني يكنواخت با كيفيت مطلوب را فراهم مي‌كند.

فرايند اختلاط و سرعت دوران و ميزان بارگيري مخلوط متناسب با ظرفيت دستگاه بتن ساز تا آنجا ادامه مي‌يابد كه يكنواختي بتن فراهم شده و بتن به كيفيت مورد نظر برسد. با توجه به برنامه‌ريزي توليد بتن و نياز بازار يا پروژه، تعداد و ظرفيت دستگاه‌هاي بتن ساز انتخاب مي‌شود تا امكان بهروري منابع با توليد مستمر بتن ميسر باشد.

اقدامات لازم پس از آماده شدن بتن

پس از تخليه بتن از بتن ساز بايد اطمينان حاصل شود كه تيغه‌هاي داخلي آن به بتن توليد شده قبلي آغشته نباشد و در شروع هر شيفت كاري و پارت جديد بايد از تميزي بتونير اطمينان حاصل شود. چنانچه فرايند توليد و اختلاط بتن درست انجام شود، نمونه‌هاي مورد آزمايش با استانداردها و الزامات كيفيت محصول به خوبي مطابقت خواهد داشت.

بتن سازهاي مركزي به صورت دوراني با درب بازشو از بالا و يا از نوع گردشي حول محور، مي‌توانند سيكل زماني دقيق، مخلوط بتن آماده را توليد كنند. مدت اختلاط مطابق فرمولاسيون بتن از زماني شروع مي‌شود كه تمامي مصالح شن، ماسه و سيمان وارد بتن ساز شده و بسته به نوع و قدرت مخلوط كن تهيه بتن يكنواخت فراهم مي‌گردد. در اين فرايند از مراحل ساخت بتن جهت اطمينان از حصول نتيجه مطلوب نمونه گيري و آزمايش بعمل مي‌آيد.

 

روش هاي حمل بتن آماده

روش‌هاي متفاوتي براي حمل بتن از سايت توليد كارخانه تا محل مصرف وجود دارد كه متناسب با نوع پروژه و نوع مصالح و بتن و ميزان نياز و شرايط آب و هوايي و مسافت حمل هماهنگ مي‌شود. شيوه حمل و فواصل زماني انتقال بايد بگونه‌اي باشد كه كيفيت بتن، يكنواختي و رواني آن حفظ شود. بهترين شرايط نزديك بودن محل پروژه به سايت كارخانه توليد بتن آماده است تا در زمان انتقال به حداقل برسد كاميون‌هاي داراي مخزن حمل دوار و تراك ميكسر با امكان اختلاط دو مرحله در پروژه‌ها استفاده مي‌شود و در مسيرهاي نزديك از ريل و ناوداني شيبدار نيز استفاده مي‌گردد. تمامي اين تجهيزات پس از انتقال بتن وبتن ريزي مجدد براي مرحله بعد تميز و آماده مي‌شوند.

 

پمپاژ بتن

پس از توليد حمل بتن لازم است جهت انتقال قرارگيري بتن در قالب آن را تحت فشار با استفاده از لوله انتقال از تراك ميكسر به محل مورد استفاده پمپ كرد و در جريان قرارگيري از نزديكترين محل پمپاژ جهت حفظ يكنواختي و زدودن هواي اضافه با توجه به ميزان رواني بتون آن را همزمان با بتن ريزي ويبره نيز مي‌نمايند.  

طرح توجيهي توليد بتن آماده | بررسي بازار و رقبا

در كشور تعداد 178واحد بتن آماده داراي پروانه بهره برداري صنعتي با ظرفيت اسمي 20 ميليون مترمكعب و 521 واحد با توليد نزديك به 9ميليون تن بتن آماده توليد مي‌كنند با احتساب هر مترمكعب بتن معادل 2/2 الي 2/6 تن كل ظرفيت اسمي توليد بتن آماده صنعتي كشور معادل 50 ميليون تن است. 

آمار واحدهاي داراي پروانه بهره برداري صنعتي توليد آماده كشور

 

تعداد

سرمايه (م.ر)

اشتغال

ظرفيت

واحد

 

178

1657294

3753

20181223

متر مكعب

 

521

8083320

11133

88648174

تن

 

699

9740614

14886

طرح توجيهي توليد بتن آماده | مزاياي اجراي طرح

  • وجود تقاضا موثر و وابستگي شديد تمامي پروژه ها عمراني و ساختمان سازي تامين بتن مورد نياز ساخت وساز
  • عدم امكان رقابت كالاي جايگزين
  • در دسترس بودن تكنولوژي ساخت ماشين آلات توليدي و امكان خريد خودروهاي ويژه مورد نياز
  • امكان توليد محصول بروش اتوماتيك
  • امكان پذيري توليد در تمامي مناطق كشور

براي مشاهده ساير انواع طرح توجيهي صنعتي نوشته شده توسط تيم كاردوك كليك كنيد.

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرحها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب  ونصب  ماشين آلات، تاسيسات عمومي
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركزمشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توجيهي بتن آماده

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توجيهي بتن آماده،
موضوع:
[ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۴:۴۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی