كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

بر خلاف ساير غلات، گندم در توليد بسياري از محصولات مختلفي از جمله در تهيه نان، بيسكويت، كيك، اسپاگتي، ماكاروني و … مورد مصرف قرار مي‌گيرد. از نشاسته گندم در صنايع كاغذسازي، چسب سازي نيز استفاده مي‌شود. سبوس و كاه گندم نيز به عنوان خوراك دام استفاده مي‌گردد. بلغور گندم يك نوع شناخته شده‌تر از دانه‌هاي كامل گندم است. بلغور داراي چربي كم و در عوض سرشار از مواد معدني همچون منگنز، منيزيم و آهن است و منبع خوبي از پروتئين گياهي محسوب شده و مي‌تواند دوز بسيار خوبي از فيبر مورد نياز سلامت گوارش و قلب انسان را تامين كند. به همين دليل بلغور گندم بخشي از يك رژيم غذايي سالم مي‌تواند باشد. براي اشنايي با بيشتر با طرح توليد بلغور گندم با ما در ادامه مطلب همراه باشيد.

 منبع: طرح توليد بلغور گندم

طرح توليد بلغور گندم | معرفي بلغور گندم

بلغور به لحاظ معناي لغوي به هر چيز در هم شكسته و در هم له شده اطلاق مي‌شود و به طور خاص گندم يا جوي پخته شده و خشك كرده را بلغور مي‌نامند كه از فرايند آسياب و نيمكوب شدن بدست مي‌آيد و ماندگاري بسيار بالايي دارد و آن را مدت‌ها مي‌توان نگهداري نمود، بدون آنكه كپك بزند و يا بوي رطوبت بگيرد.

جهت سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

ويژگي‌هاي بلغور

با افزايش جمعيت و روبه رو شدن با مشكلات ناشي از آن از جمله كمبود مواد خوراكي، پيدا كردن راه حل‌هايي براي تهيه منابع غذايي وسيع و به صرفه اقتصادي بسيار مورد توجه قرار گرفته. توليد جايگزين‌هاي مختلف براي منابع غذايي عموم مردم از جمله راهكارهاي توليد منابع جديد غذايي مي‌باشد. از آنجا كه سالانه مقدار قابل توجهي برنج براي مصارف روزانه به ايران وارد مي‌شود و همچنين ايران از لحاظ توليد گندم به خودكفايي كامل رسيده، مي‌توان بخشي از مصرف برنج را با فراورده معرفي شده جايگزين نمود. در اين شرايط از حجم واردات بي رويه برنج كاسته شده و ميزان اشتغال‌زايي در سطح كشور بالا خواهد رفت.

از ويژگي‌هاي بارز بلغور گندم مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • عاري بودن از هرگونه علف‌هاي هرز، پوسته، سبوس، كاه، آفت مرده و بقاياي آن‌ها
  • عدم وجود ناخالصي معدني شامل سنگ، شن، خاك و غيره
  • نداشتن بوي غيرطبيعي ناشي از فساد
  • عدم وجود باقي‌مانده آفت كش‌هاي كشاورزي
  • نياز نداشتن به مكاني جهت انبارداري

 

طرح توليد بلغور گندم | معرفي كد هاي آيسيك

بر اساس سيستم طبقه‌بندي آيسيك كد‌‌‌‌ محصولات طرح جاري به شرح جدول ذيل مي‌باشد.

جدول كد آيسيك محصولات مورد نظر

رديف

نام كالا

كد ISIC

1

گندم پوست گيري شده

1531412331

2

گندم پوست گيري و نيم كوب شده

1531512364

3

گندم پرك شده

1531512369

3

گندم پوست گيري و نيم كوب شده

1531512364

طرح توليد بلغور گندم | مواد اوليه

با توجه به توضيحات ارائه شده تنها مواد اوليه اين محصول گندم است كه بايد با تجهيزات و مراحل مناسب كه در ادامه در مورد آن توضيح خواهيم داد پوسته گرفته و كوبيده شود كه به بلغور گندم تبديل شود. گندم‌ها نيز انواع گوناگوني دارندكه به آن‌ها اشاره مي‌شود. 

گندم بهاره و پاييزه

اين دو نوع علاوه بر آن كه دانه‌هايشان از نظر رنگ ، بافت ، شكل و … باهم متفاوتند شرايط رشد آنها نيز باهم تفاوت دارد. اين دو نوع گندم را در دو زمان مختلف در سال كشت مي‌نمايند. از لحاظ ظاهري عمق شيار روي دانه گندم پاييزه زياد و در گندم‌هاي بهاره كم است. همچنين از لحاظ مصرف گندم‌هاي بهاره و پاييزه به دو گروه نرم و سخت تقسيم مي‌شوند. نرم بهاره و پاييزه براي مصرف در صنايعي همچون بيسكويت سازي، شيريني پزي و كيك پزي مناسبند. در حالي كه گندم‌هاي سخت بهاره و پاييزه در نانوايي استفاده بيشتري دارند.

گندم دوروم

گندم دوروم از گروه گندم‌هاي تتراپلوئيد هستند. گندم دوروم از نظر ويژگي‌هاي تغذيه‌اي بهتر از ساير گونه‌هاي گندم است. ويژگي‌هاي بارز اين گندم شامل دارا بودن ميزان زياد پروتئين، بتاكاروتن و برخي املاح و ويتامين‌ها است. خواص كيفيتي گندم دوروم تاثير بسزايي در فرايند عمده صنايع آسياباني و ساخت محصولات خميري دارد. در حقيقت،‌ سموليناي مورد استفاده جهت ساخت محصولات خمير، يك محصول پيچيده مي‌باشد كه از غلات با دقت بالايي بدست مي‌آيد.

گندم دوروم در مقابل خشكسالي و بيماري‌ها از گندم‌هاي سخت بهاره مقاوم‌تر است. انواع پاييزه آن در مقابل سرما مقاومند و براي تهيه آرد ماكاروني كشت مي‌شوند. همچنين گندم دوروم گندم سختي است و تورم نشاسته آن بيشتر از گندم‌هاي سخت ديگر است.

موارد كاربرد بلغور

بلغور به صورت گرانول‌هاي توليد شده از گندم مورد استفاده انسان مي‌باشد كه مي‌تواند جايگزين بسيار مناسبي براي برنج باشد. بسته‌بندي اين فراورده در كيسه‌هاي پلاستيكي در وزن‌هاي مختلف است و به دليل پائين بودن ميزان نشاسته و بالا بودن ميزان پروتئين نسبت به بسياري از مواد غذايي مانند نان، سيب زميني و برنج مي‌تواند جايگزين مناسبي بوده و ايجاد تنوع غذايي براي  مصرف كننده را به همراه داشته باشد.

تكنولوژي و فرايند توليد  بلغور

 

بهترين نوع گندم براي توليد بلغور با كيفيت مناسب، گندم دوروم است. پس از بارگيري و انتقال اين نوع گندم به كارخانه گندم را ابتدا به بخش بوجاري برده و توسط دستگاه‌هاي مربوطه بوجاري مي‌گردد. بعد از مرحله بوجاري، گندم را شستشو مي‌دهند. شستشو به دو روش استفاده از وان‌هاي مربوطه و يا استفاده از نوار نقاله متحرك و اسپري آب بر روي آن انجام مي‌شود.

گندم را پس از شستشو در وان‌هاي استيل پر شده از آب به مدت يك ساعت توسط همزن خيس مي‌گردد و سپس عمليات پخت مقدماتي را در اتوكلاو و ديگ بخار را انجام مي‌دهند. بسته به بافت و نوع گندم اين عمليات در دماهاي بالاي مختلف و در مدت‌هاي گوناگوني انجام مي‌شود. در اثر اين عمل نشاسته گندم ژلاتينه مي‌گردد. پس از مرحله پخت گندم و پوست‌گيري محدود گندم را در كابينت‌هاي خشك كن هدايت مي‌كنند. البته مي‌توان گندم‌ها را توسط بستر سيال نيز خشك كرد. در آخر گندم خشك شده را آسياب و در بسته‌هايي از جنس سلوفان به وزن 1كيلو گرم توسط دستگاه بسته بندي و سپس انبار و براساس سفارش به بازار حمل مي‌گردد. جهت بازديد از ساير طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته شده توسط تيم كاردوك كليك كنيد.

آمار توليد انواع بلغور در كشور

آمار توليد انواع بلغور و جبوبات پوست كننده شده كشور

 

تعداد

سرمايه

اشتغال

   

كل

177

7400128

5695

805900

تن

پروانه

52

1400484

1964

104192

تن

جواز تاسيس

125

5999644

3731

701708

تن

 

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرحها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح  توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • ارائه خدمات نصب و راه اندازي ماشين آلات  
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: طرح توليد بلغور گندم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طرح توليد بلغور گندم،
موضوع:
[ ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۵۹:۱۰ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی