كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

بر اساس اكتشافات معدني انجام‌شده در كشور، محصولات معدني ايران با تنوع بالا شامل 68نوع ماده معدني غيرنفتي است و ذخاير كشف‌شده به حدود 37ميلياردتن ‌مي‌رسد. همچنين طبق برآوردها ذخاير بالقوه در كشور حدود 60ميليارد تن بوده و ارزش برآوردشده اين ذخاير معدني معادل 1400ميليارد دلار است. كشور ايران دوازدهمين كشور بزرگ معدني جهان محسوب مي‌شود. معادن سنگ‌آهن در بيشتر كشورهاي جهان وجود دارد. سنگ آهن با كيفيت مطلوب همواره نياز صنعت تهيه و توليد مقاطع و قطعات آهن و فولاد در شكل و اندازه‌هاي مختلف مي‌باشد و چون سنگ‌هاي معدني استخراج شده امكان كاربرد مستقيم در صنايع را ندارند، لذا فرآوري سنگ‌هاي آهن اهميت وافري دارد. در ادامه خلاصه‌اي از طرح توجيهي توليد كنسانتره سنگ آهن را آورده‌ايم.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه توليد و استاندارد توليد دارو در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توليد كنسانتره سنگ آهن

طرح توليد كنسانتره سنگ آهن | معرفي كنسانتره سنگ آهن

كنسانتره‌هاي آهن سنگ‌هاي معدني هستند كه پس از استخراج و خردايش مورد عمليات كانه آرايي قرار مي‌گيرند و معمولاً داراي عيار آهن بالا بوده و فاقد ناخالصي‌هاي نامطلوب مي‌باشند. جهت سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

طرح توليد كنسانتره سنگ آهن | موارد استفاده از كنسانتره آهن

كنسانتره سنگ آهن به عنوان كالاي واسطه‌اي تلقي شده و به عنوان ماده اوليه در صنايع گندله سازي يا اگلومراسيون به مصرف مي‌رسد. لازم به ذكر است كه براي توليد هر يك تن گندله به حدود يك تن كنسانتره سنگ آهن نياز است.

استفاده از كنسانتره در توليد كلوخه

براي توليد كلوخه، سنگ آهن پس از خردايش در فرايند كلوخه سازي قرار مي‌گيرد. معمولاً به علت آن كه كلوخه قابليت حمل و نقل زياد را ندارد، عمل كلوخه سازي در محل كارخانه ذوب و توليد آهن و فولاد انجام مي‌گيرد.

استفاده از كنسانتره در توليد گندله

گندله يكي از متداول‌ترين اشكال سنگ آهن موجود در بازار جهاني است. در گندله سنگ آهن پس از عمليات خردايش و كانه آرايي بصورت گندله در واحد گندله سازي توليد شده و پس از آن به بازار عرضه مي‌گردد. در مورد محصولات واسطه توليد آهن و فولاد (كلوخه و گندله) بايد توجه شود كه ابعاد كنسانتره براي توليد گندله بايد بسيار ريزتر از ابعاد كنسانتره جهت توليد كلوخه باشد.

طرح توليد كنسانتره سنگ آهن | ويژگي‌هاي كنسانتره سنگ آهن

هر نوع محصول توليدي مستلزم داشتن خواص و تركيب خاصي براي ماده اوليه است، مثلاً كيفيت كنسانتره آهن براي توليد چدن از كنسانتره لازم براي توليد فولاد متفاوت است. در جريان فولاد سازي چون عمل تصفيه و پالايش نيز انجام مي‌گيرد، لذا كنسانتره مصرف شده براي توليد فولاد مي‌تواند حاوي ناخالصي بيشتري باشد، در حالي كه كنسانتره مورد مصرف در توليد چدن ريخته‌گيري از كيفيت بهتري بايد برخوردار باشد. اندازه دانه‌بندي سنگ آهن براي فرايندهاي مختلف متفاوت است.

سنگ آهن كلوخه حاصل از معدن ابتدا به وسيله سنگ شكن‌ها شكسته و سپس دانه بندي مي شود.  سنگ آهن پودر شده يا سنگ آهن كنسانتره محصول كارخانه‌هاي فرآوري، با روش‌هاي مخصوص و به كمك مواد چسباننده به دانه‌هاي بزرگتري تبديل شده و به شكل پليت يا آگلومره با مشخصات مورد نياز براي فرآيند توليد آهن و فولاد مصرف مي‌شود.

طرح توليد كنسانتره سنگ آهن | معرفي كد هاي آيسيك

بر اساس سيستم طبقه‌بندي آيسيك كد‌‌‌‌ محصولات طرح جاري به شرح جدول ذيل مي‌باشد.

نام كالا

كد ISIC

كنسانتره آهن

1310412309

كلوخه سنگ آهن (آگلومره)

1310412317

سنگ آهن دانه بندي شده

1310412308

ساير انواع كانسنگ آهن

1310312316

انواع شمش فولاد ساده كربني و كم آلياژي

2710412456

طرح توليد كنسانتره سنگ آهن | مواد اوليه توليد كنستانتره آهن 

در كارخانه فرآوري از مرحله استخراج تا پايان فرايند مواد اوليه را مي‌توان به دو دسته مواد اوليه اصلي و مواد اوليه مصرفي تقسيم نمود. سنگ آهن كه به عنوان ماده اصلي در كارخانه كنسانتره در 4تيپ سنگ آهن پر عيار كم گوگرد، سنگ آهن پر عيار پرگوگرد، سنگ آهن كم عيار كم گوگرد، سنگ آهن كم عيار پر گوگرد طبقه‌بندي مي‌شود. مواد اوليه مصرفي مواد كمك فرايندي مي‌باشند.

طرح توليد كنسانتره سنگ آهن | فرايند توليد كنستانتره

فرآيند توليد كنسانتره در كارخانه شامل مراحل زير مي‌باشد:

  • سنگ‌ شكني توسط سنگ‌ شكن فكي
  • بستر انباشت و برداشت
  • مدار آسياي اوليه كه شامل انبار قبل از آسيا، آسياي اوليه، سرند يا هيدروسيكلون و نوار نقاله‌هاي بار در گردش
  • جدا كننده مغناطيسي كوبر
  • مدار آسياي ثانويه شامل آسياي گلوله‌اي و هيدروسيكلون‌ها
  • جداكننده مغناطيسي مرحله رافر، مرحله كلينر و ري كلينر
  • مدار فلوتاسيون كه شامل سلول‎‌هاي فلوتاسيون مرحله رافر و كلينر
  • تيكنر باطله و سيستم آب در گردش
  • فيلترهاي آبگيري از محصول نهايي
  • انبارهاي ذخيره كنسانتره
  • سد باطله

 

واحد سنگ شكني

سنگ آهن استخراج شده از معدن با ابعاد حداكثر mm1200 به واحد سنگ شكني وارد مي‌شود. با خردايش در سنگ شكن فكي به ابعاد كوچك‌تر از mm200 مي‌رسد و جهت استفاده در مراحل بعدي به بستر انباشت و برداشت منتقل مي‌شود. اين بخش شامل فيدر خوراك دهي به سنگ شكن، چكش هيدروليكي، سنگ شكن فكي، سنگ‌شكن‌هاي مخروطي و نوار نقاله زير سنگ شكن جهت انتقال مواد به بستر مي‌باشد.

بعد از خردايش مواد در سنگ شكن اوليه، توسط سرندي مواد بزرگ‌تر از mm200 جدا شده و طي دو مرحله در سنگ‌شكن‌هاي مخروطي خرد مي‌شود تا به ابعاد كوچك‌تر از mm20 برسد.

 بسترانباشت و برداشت

مواد خرد شده در مرحله سنگ شكني به وسيله نوار نقاله‌اي از سنگ شكن به بستر انباشت و برداشت در سطح زمين منتقل مي‌شود. با احتساب ظرفيت سنگ ورودي سالانه با احتساب ٣0٠ روز كاري در سال حدود 5700 تن سنگ در روز مي‌باشد. اين بستر به منظور همگن سازي سنگ آهن دريافتي از معدن با كيفيت هاي مختلف پيش بيني شده است. روش انباشت مواد ريسه‌اي رشته‌اي مي‌باشد كه ريسه‌هاي مختلف در طول بستر تخليه مي‌شود.

آسياي اوليه

اين واحد شامل يك سيلوي ذخيره خوراك به ظرفيت بالانش شده فيدر ارتعاشي، يك دستگاه آسياب و يك سرند مي‌باشد. مواد بعد از خردايش در آسيا، توسط سرندي با حد جدايش mm1 جدا مي‌شود. مواد درشت‌تر به عنوان بار در گردش به آسيا برمي‌گردد و مواد كوچك‌تر از mm1 به جدا كننده مغناطيسي كوبر مي‌رود.

 

جدا كننده مغناطيسي كوبر

جدا كننده مغناطيسي كوبر معمولا براي حذف مواد غيرمغناطيسي كه در ابعاد درشت از مواد مغناطيسي جدا شده‌اند؛ بكار مي‌رود. اين جداكننده كه معمولا به شدت متوسط به كار مي‌رود، سبب حذف مواد گانگ آزاد شده و با جلوگيري از خردايش آن‌ها در انرژي مصرفي مدار صرفه‌جويي مي‌نمايد. مواد مغناطيسي محصول جداكننده كوبر، جهت خردايش بيشتر و آزاد شدن كاني‌هاي آهن دار از گانگ به آسياي گلوله‌اي خوراك دهي مي‌شود.

آسياي گلوله‌اي

مجموعه آسياب گلوله‌اي و هيدروسيكلون‌ها در مدار بسته كار مي‌كنند. مواد بعد از خردايش در آسياي گلوله‌اي به هيدروسيكلون خوراك دهي مي‌شود. هيدروسيكلون مواد را طبقه بندي نموده، ذرات ريزتر به جداكننده‌هاي مغناطيسي مي‌رود و مواد درشت‌تر به عنوان بار در گردش به آسياي گلوله‌اي برمي‌گردد.

پر عيار سازي مغناطيسي

مواد طبقه بندي شده در هيدروسيكلون به جدا كننده‌هاي مغناطيسي‌تر خوراك دهي مي‌شود. جدا كننده‌هاي مغناطيسي شامل سه مرحله رافر، كلينر و ريكلينر است كه بطور سري كار مي‌كنند. طي اين سه مرحله جدايش مغناطيسي كنسانتره آهن با عيار بيش از 68% حاصل مي‌شود، ولي مقدار گوگرد كنسانتره هنوز بالاست و بايد گوگردزدايي شود.

 

واحد فلوتاسيون

در اين بخش كنسانتره به دست آمده از جدا كننده‌هاي مغناطيسي به وسيله پمپ و همزن رقيق شده و به سلول‌هاي فلوتاسيون وارد مي‌شود. در بخش فلوتاسيون سه مرحله فلوتاسيون رافر، كلينر و ري‌كلينر وجود دارد كه بطور سري كار مي‌كنند. در بخش فلوتاسيون به روش فلوتاسيون معكوس كاني‌هاي گوگرددار كه عمدتا پيريت و پيروتيت هستند شناور شده و از كنسانتره جدا مي‌شود.

 

آبگيري كنسانتره نهايي

كنسانتره توليد شده در فلوتاسيون به دليل آنكه داراي آب زيادي است، قابليت انبار شدن و جابجايي را ندارد. كنسانتره توليد شده در فلوتاسيون حدود 35% رطوبت دارد كه رطوبت آن بايد به كمتر از 9% برسد. به اين منظور كنسانتره را به تانك‌هاي همزن ارسال شده و بصورت پالپي يكنواخت به واحد فيلتراسيون مي‌رود.

آبگيري باطله

به منظور جلوگيري از هدر روي آب همراه باطله و همچنين كاهش هزينه‌هاي مربوط به سد باطله، آب همراه باطله در تيكنر كاهش مي‌يابد. باطله حاصل فرآيندهاي جدايشي اعم از جداكننده هاي مغناطيسي و فلوتاسيون است. بعد از ته نشيني مواد در تيكنر، آب زلال سرريز، جمع آوري و براي استفاده مجدد در فرآيند به مخزن آب ارسال مي‌گردد.

مواد ته نشين شده نيز توسط پاروهاي كف تيكنر جمع آوري شده و توسط لوله مناسب به سد باطله منتقل مي‌شود. براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته شده توسط تيم كاردوك كليك كنيد.

 

خدمات قابل ارايه  كاردوك به  طرحها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح هاي صنايع معدني   توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • ارائه خدمات نصب و راه اندازي ماشين آلات  
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توليد كنسانتره سنگ آهن

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۵:۳۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی