كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

بسياري از كساني كه در كارهاي تجاري (واردات و صادرات) فعاليت دارند، با كارت بازرگاني آشنايي داشته و از آن در انجام اموراتي چون ترخيص بار، ثبت سفارش، گشايش اعتبار و… استفاده مي‌كنند. اما گرفتن اين كارت و صرف هزينه، بدون آن كه بدانيد براي چه و يا چگونه بايد از آن استفاده كنيد، تنها اتلاف انرژي است. در حالي كه با آگاهي از روش‌هاي آسان براي به دست آوردن كارت بازرگاني و بهره‌وري از آن مي‌توانيد با هزينه‌اي كم، سودهاي بزرگ كسب نماييد.  

براي دريافت مشاوره از كارشناسان مركز كاردوك جهت شروع كار و توليد مي‌توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع :  كارت بازرگاني چيست

كارت بازرگاني در واقع مجوزي است كه به بازرگانان براي انجام عمل واردات و صادرات داده مي‌شود. طبق قوانين ايران تنها كساني كه داراي كارت بازرگاني هستند اجازه واردات و صادرات كالا دارند. عدم اطلاع از نحوه استفاده درست از اين كارت مي‌تواند براي شما دردسرهايي ايجاد كند. پس بهتر است قبل از هر اقدامي از تمامي قوانين مربوط به آن اطلاع كسب كنيد.

 

كارت بازرگاني به چه كساني تعلق مي گيرد؟

صدور كارت بازرگاني براي اشخاص حقيقي (افراد داراي كسب و كار) و حقوقي (شركت يا سازمان) انجام مي‌شود. در مورد اشخاص حقوقي كارت به نام مدير مسئول شركت صادر مي‌شود. اگر علاقه مند به كارهاي تجاري هستيد با مراجعه به اتاق بازرگاني مي‌توانيد اقدام به دريافت اين كارت بكنيد. 

 

كاربرد كارت بازرگاني چيست؟

با داشتن اين كارت مي‌توانيد‌ امتياز و مجوز بسياري از فعاليت‌هاي تجاري را به دست آورده و به عنوان يك بازرگان وارد عرصه تجارت شويد. از جمله امتيازاتي كه با دريافت اين كارت شامل حال‌تان مي‌شود عبارتند از:

  • واردات و صادرات از طريق گمرك
  • واردات از طريق مناطق آزاد
  • صدور گواهي تجاري
  • صدور گواهي مبدا
  • عضويت در اتاق بازرگاني
  • ارتباط با تجار خارجي
  • صادرات كليه كالاهاي مجاز
  • شركت در نمايشگاه ها و همايش هاي بين المللي داخلي و خارجي
  • ثبت سفارش
  • ترخيص كالا
  • حق العمل كاري در گمرك و….

جهت اطلاع از ساير روش هاي ترخيص كالا كليك كنيد.

 

شرايط اخذ و مدارك لازم

براي دريافت كارت بازرگاني، متقاضي حداقل بايد داراي 23 سال سن و مدرك ديپلم باشد و در هيچ ارگان دولتي به صورت تمام وقت مشغول به كار نباشد. اين كارت براي يك سال صادر شده و در صورت مفقودي باطل مي‌شود. اين كارت با توجه به رتبه بندي تا دو، سه و پنج سال قابل تمديد هست. در اولين مرحله، ثبت نام به صورت اينترنتي بوده و در مراحل بعدي مراجعه حضوري ضرورت دارد. مدارك مورد نياز براي دريافت كارت بازرگاني به شرح زير مي‌باشد.

 

مدارك مورد نياز اشخاص حقيقي

مدارك لازم براي اشخاص حقيقي عبارتند از :

الف) اشخاص حقيقي ايراني

  • داشتن حداقل ۲۳ سال
  • برگ پايان خدمت نظام يا برگ معافيت (براي آقايان)
  • داشتن سه سال سابقه فعاليت‌هاي تجاري/توليدي به تأييد دونفر از دارندگان كارت بازرگاني يا داشتن مدرك مجوز توليد صادره يكي از وزارتخانه متبوع
  • داشتن محل كسب (متناسب با رشته فعاليت) ثبت شركت اعم از ملكي/استيجاري
  • داشتن دفاتر قانوني با ارائه اظهار نامه‌هاي ثبتي
  • داشتن حساب جاري معتبر نزد يكي از بانك‌هاي عامل كشور

 

ب) اشخاص حقيقي غيرايراني

  • داشتن كليه شرايط مقرر براي اشخاص ايراني به استثناي برگ پايان خدمت نظام/معافيت
  • داشتن پروانه كار و اقامت معتبر

 

مدارك مورد نياز جهت صدور كارت بازرگاني اشخاص حقوقي

مدارك لازم براي اشخاص حقوقي عبارتند از :

۱- اصل اظهارنامه ثبت‌نام كه در دفتر بازرگاني كه به گواهي ثبت شركت‌ها رسيده باشد

۲- اصل گواهي پلمپ دفاتر از اداره‌ي ثبت شركت‌ها

۳- اصل گواهي عدم سوءپيشينه‌ مديرعامل

۴- فرم دال (دريافت و تكميل از وب‌سايت)

۵- اصل گواهي مبني بر بلامانع بودن صدور كارت به آدرس متقاضي

۶- روزنامه رسمي شركت

۷- اصل كارت ملي مديرعامل

۸- دو قطعه عكس

۹- اصل مدرك تحصيلي معتبر (حداقل ديپلم متوسطه)

۱۰- اصل كارت پايان خدمت يا معافيت براي آقايان (متقاضياني كه سن آنان ۵۰ سال تمام باشد، از ارائه‌ پايان خدمت معاف هستند)

۱۱- اصل گواهي بانك مبني بر تأييد حساب جاري

۱۲- ارائه‌ يكي از مدارك اصل سند مالكيت شش‌دانگ، اصل اجاره‌نامه محضري، اصل اجاره‌نامه بنگاه

۱۳- مدرك توليدي معتبر از وزارت‌خانه‌هاي توليدي

۱۴- كد اقتصادي جديد

 

مدارك مورد نياز جهت تمديد كارت بازرگاني

دارندگان كارت بازرگاني پس از پايان زمان اعتبار مي‌توانند تا دو سال براي تمديد كارت‌شان اقدام كنند. در غير اين صورت بايد علاوه بر مدارك تمديد، كليه مراحل ثبت نام را مجددا طي كنند. براي تمديد مدارك زير لازم مي‌باشد.

۱- فرم دال

۲- ارائه‌ اصل كارت هنگام حضور در اتاق

۳- اصل كارت ملي

۴- اخذ گواهي موضوع ماده ۱۸۶ قانون ماليات‌هاي مستقيم

۵- اظهارنامه‌هاي ماليات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴

۶- اصل مفاصا حساب بيمه‌ تأمين اجتماعي

۷- دو قطعه عكس

۸- روزنامه رسمي و همچنين ساير مداركي كه با توجه به شرايط خاص هر متقاضي نياز است.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار از كارشناسان مركز كاردوك جهت شروع كار و توليد مي‌توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع :  كارت بازرگاني چيست

 

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: كارت بازرگاني چيست،
موضوع:
[ ۱ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۱۶:۴۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی