كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

اهميت برند و برندسازي در كسب وكار چيست؟ برند يك نام، عبارت، نشان، سمبل ،طرح، لوگو، تصوير، صوت يا تركيبي از اين عناصر است كه بمنظور هويت بخشي به يك محصول يا خدمت بمنظور بيان تفاوت آن نسبت به محصولات رقبا در بازار هدف بكار گرفته مي‌شود و توسط عقل، منطق، حواس و احساسات مشتريان مورد قضاوت قرار مي‌گيرد. شركت‌ها براي موفقيت در كسب و كارشان بايد با سنجش ديدگاه هاي مخاطبين  برند خود  را  بسيار به تصوير مورد نظر مشتريان نزديك كنند.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه برندسازي و دريافت برند اختصاصي از مركز مشاوره كاردوك با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: برندسازي

مراحل برندسازي و تجارت چيست

فعاليت‌هاي برندسازي فقط مخصوص شركت‌هاي بزرگ تجاري نيست و كسب و كارهاي كوچك و متوسط كارآفرين نيز جهت سازگاري و ماندگاري در محيط كسب و كار از برند سازي به عنوان يك تكنيك محوري بازاريابي كارآفرينانه بايد استفاده نمايند. 

شما هم اگر شركتي داريد كه نياز به ثبت برند دارد، مي‌توانيد از خدمات ثبت برند كاردوك استفاده نماييد.

مديريت برند

در مديريت بازاريابي يكي از حوزه‌هاي مهم مديريت برند است، علل الخصوص زماني كه رقابت در بازار شديد و بنگاه خود را درمخاطره اقتصادي مي‌بينيد. مديريت برند فرايند ساخت، مقايسه، سنجش و مديريت كيفيت برند بنگاه و محصولات آن مي‌باشد و فرايندي پويا، مستمر و هميشگي در بخش بازاريابي و فروش و ارتباط با مشتريان است.

طراحي برند

معماري نام و نشان‌هاي محصول و بنگاه به يك مجموعه از اقداماني اطلاق مي‌شود كه هدف آن تدوين نقشه راهي براي پوشش دادن صحيح محصولات با نام و نشان تجاري مناسب است. به گونه‌اي كه بتواند در بازار هدف و در ذهن و در قضاوت مشتريان جايگاه شايسته ومطلوب خود را پيدا نمايد.

از آنجا كه فقط شناخت نام تجاري و تصوير ذهني از آن باعث خريد كالا و خدمات شركت نمي‌شود؛ ضروري است بنگاه‌ها بر روي استمرار نمايش برند خود جهت ماندگاري و تثبيت آن در اذهان مشتريان سرمايه‌گذاري كنند. اين نفوذ تا بدانجا مي‌تواند پيش برود كه مشتريان محصول را بخاطر برند خريداري نمايند.

شايد هيچ سرمايه‌اي بيشتر از يك نام و نشان معتبر، قدرتمند و ارزش آفرين براي بنگاه‌هاي افتصادي كارآمدتر نباشد؛ از اين جهت مديران بازاريابي و فروش شركت ها بايد براي برند سازي و معماري آن  استراتژي‌هاي مناسبي را اتخاذ نمايند.

المان هاي برندسازي

هويت و شكل بصري مناسب برند قدرت آن را در ميان مشتريان افزايش مي‌دهد، به بياني ديگر ارزش‌ها و ويژگي‌هاي يك بنگاه بايد در هويت ديداري برند نمايان شود المان‌ها و هويت برند از طرح، رنگ، نوشتار، شعار، نام و لوگو نشكيل مي‌شود. اين المان‌ها بهتر است بگونه‌اي طراحي شوند كه به راحتي در ذهن مشتريان و مخاطبين قرار گرفته و تثبيت شود.

جايگاه يابي برندسازي

جايگاه يابي برند طراحي و تصوير سازي نام و نشان شركت و محصولات آن بمنظور كسب مكان متمايز در اذهان مشتريان است. در واقعيت جايگاه يابي برند با احساسات و ادراك مخاطبين محصول و برند ارتباط برقرار مي‌كند و سعي دارد با يك سلسله فعاليت‌ها همانند حضور در رسانه‌، مشاركت در مناسبت‌هاي محلي و منطقه‌اي، شركت در جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي نوآوري، انجام تبليغات و انتقال پيام موقعيت ممتازي را براي برند خود در اذهان مشتريان بدست آورد.

هدف اصلي برندسازي ايجاد شناخت در مشتريان و حفظ آگاهي نسبت به برند جهت معنا بخشيدن به مصرف محصولات در فرايند ارزش آفريني بنگاه است. برنامه‌ريزي برندسازي همان فرايند ايجاد، توسعه و ترسيم يك هويت مطلوب از نام و نشان شركت در اذهان مصرف‌كنندگان بازار هدف نسبت به خدمات و محصولات ساير شركت‌ها است.

تاثيرات برند سازي در دارايي هاي بنگاه

برند سازي تكنيكي مهم در عملكرد بازاريابي و توليد ثروت كارآفرينانه است كه منجر به ماندگاري موفق كسب و كار در بازار رقابتي مي‌شود. بنگاه با برند سازي مي‌تواند ارزش افزوده‌اي ناشي از دارايي برند خود را به قيمت محصولات و خدمات خود بيفزايد. برند همانند سرمايه، فناوري، مواد اوليه و نيروي انساني در ايجاد ارزش افزوده بيشتر براي بنگاه اقتصادي موثر است. دارايي برند همان صف كشيدن‌هاي طولاني و پرداخت هزينه بيشتر براي خريدن محصولات خوشنام در مقايسه با ساير محصولات رقيب است.

برندهاي قوي همانند ساير دارايي‌هاي نامشهود شركت من جمله  دانش فني، حق اختراع منجر به جريان‌هاي درآمدي بيشتر براي بنگاه و براي مصرف كننده را به همراه دارد. از اين رو ايجاد برند قوي در دستوركار و الزام مديريتي اغلب بنگاه‌هاي اقتصادي است.

در فرايند برندسازي هم مصرف كننده و هم بنگاه هر دو بموزات هم از مزاياي برند بهره مند مي‌شوند. زماني كه مصرف كننده استفاده از يك برندرا تجربه مي‌كند و از آن رضايت پيدا مي‌كند، تمايل به استفاده از آن برند گسترش پيدا مي‌كند و ميزان فروش بنگاه نيزافزايش يافته و بازار با ثبات‌تري را براي محصول از طرف مشتريان فراهم مي‌نمايد.

چرا و چگونه بايد برندسازي كرد؟

برند مي‌تواند اطلاعاتي از كيفيت كالا و خدمات، عملكرد و مشخصات  محصول را ارايه دهد. از آنجا كه برندها در بازارهاي رقابتي نسبت به ساير پارامترهاي فيزيكي كسب وكار داراي ثبات بسيار كمتري هستند، در دنياي رقابتي برند هيچ چيز ماندگار نيست، لذا ادامه حيات موفق برند در ذهن مصرف كنندگان منوط به ارائه محصول مناسب، تصويرسازي مناسب محصول و ايجاد يك شبكه ارتباطي كارآمد و تبليغات بمنظور  تثبيت آن است.

شركت‌هايي كه نتوانند برند و نام و نشان تجاري خود را در رقابت باساير رقبا بدرستي معماري و معرفي و تثبيت نمايند با تحمل هزينه زياد شكست مواجه هستند.

ضرورت برندسازي چيست؟

افزايش طول عمر 

حفظ، دوام و بقا شركت‌ها در بازار اساسي‌ترين مسئله پيش روي آن‌ها در شرايط رقابتي و جهاني شدن اقتصاد، اطلاعات و ارتباطات است. شركت‌ها در اين فضاي بسيار بي‌ثبات و متغير نه تنها به بقا مي‌انديشند بلكه كوشش مي‌كنند از طريق ايجاد مزيت رقابتي محصول و خدمات خود نسبت به سايررقبا رهبري بازار را بطور مستمر در دست داشته باشند.

يكي از حوزه‌هاي ظهور و نمايش تمايز نسبت به رقبا برندينگ است كه مزيت رقابتي بنگاه را درسطح بازار و در ذهن و زندگي مشتريان به يادگار مي‌گذارد. ايجاد رضايت و مطلوبيت نسبت به نام ونشان تجاري محصول نقش مهمي در رفتار بازار و مصرف كننده به جاي مي‌گذارد و موجب  وفاداري مشتريان، توسعه بازار وسودآوري شركت مي‌شود. شركت‌ها با توجه به نيازهاي مشتريان نه تنها بهتر است رضايت وي را جلب نمايد بلكه بايد وي را از طريق تامين كيفيت مطلوب كالا و خدمات خود  مشعوف و ذوق زده نمايد. به تصوير كشيدن برند اين گونه شركت‌ها در اذهان مخاطبين موجب درك تفاوت و تمايز آنها نسبت به ساير رقبا وايجاد مزيت رقابتي و رهبري بازار و افزايش دارايي برند خواهد شد.

رفع ابهام و ترديد مشتري

در شرايط افتصادي امروزي كه مشتريان براي رفع نيازهاي خود با انتخاب‌هاي زيادي مواجه هستند و زمان زيادي جهت خريد كالا و خدمات مورد نياز را ندارد برندهايي كه بتوانند اين يقين و اطمينان را براي مصرف كننده ايجاد نمايد هدايت بازار را بدست خواهند گرفت. پس امروزه تنها جنبه‌هاي كاركردي محصول و خدمات براي ارتباط با مشتري ديگر كفايت نمي‌كند و برند معتبر است كه عامل تمايز يك شركت تجاري را با رقبا مشخص مي‌كند. اين تمايز بعنوان يك دارايي با ارزش است كه در ذهن وخاطره مشتريان شكل گرفته و شركت مي‌تواند در سايه اين دارايي منافع بيشتري را از مشتريان بدست آورد. امروزه بسياري از سازمان‌ها مي‌دانند كه مهم‌ترين دارايي آن‌ها اعتبار نام و نشان تجاري آن‌ها در بازار است.

ساخت ذهنيت مشتري

برندها در بازارهاي خدماتي و كسب و كارهاي توليد محصولات صنعتي نقش اصلي را ايفا مي‌كنند؛ چرا كه امروزه برندها به بخشي از زندگي و ذهنيت خريداران تبديل شده و غالب انتخاب‌ها و تصميمات براي خريد محصولات بر اساس برند شكل مي‌گيريد. تعداد قابل توجهي از مشتريان حتي حاضرند از خدمات جانشين ديگر با قيمت‌هاي پايين‌تر در بازار، صرف نظر كرده و متقاضي برند مطلوب خود باشند.

از اين رو بنگاه‌هاي اقتصادي در پي آن هستند تا يك برند مطلوب، بي نظير و قوي را در ذهن مشتريان ايجاد كنند تا موفق به جلب اعتماد و وفاداري مشتريان نسبت به محصولات‌شان گردند. ايجاد، توسعه و تثبيت برندهاي قوي، علاوه بر ايجاد ارزش افزوده فراوان و ماندگاري نام محصولات در اذهان عمومي، مزيت‌هاي ديگري من جمله در دست گرفتن بازارهاي وسيع منطقه و جهاني را نيز به دنبال خواهد داشت.

اعتبار بخشي به فروشنده

داشتن برند قوي در نزد مشتري به خريدار در انتخاب كالا كمك مي‌كند و مشتري داراي برند معتبر را به ساير محصولات رغيب ترجيح مي‌دهد. اين اولويت در انتخاب كه نتيجه وفاداري، رضايت و تشكر خريدار در مقابل برآورد انتظارات از برند است، به توليد كننده اجازه مي‌دهد كه كالاهايش را در شرايط يكسان و غالبا با قيمت بالاتر فروخته و در نتيجه سود و سهم بيشتري از بازار تصاحب كند. از همين رو برند را مي‌توان اين چنين تعريف كرد: ب”رند عبارت است از مجموعه آگاهي و مزاياي كالا يا خدمت همراه با مزيت‌هاي اضافي كه در ذهن خريدار شكل مي‌گيرد و موجب جلب اعتماد و استمرار خريد كالا و خدمات مي‌شود”.

چزا كه هر سازمان زماني مي‌تواند به بقاي خود ادامه دهد كه بتواند نيازها و خواسته‌هاي مشتريان خود را با دركي صحيح و جامع برآورده نمايد.

براي دريافت مشاوره در زمينه برندسازي و دريافت برند اختصاصي از مركز مشاوره كاردوك با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: برندسازي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: برند سازي،
موضوع:
[ ۱۴ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۴۰:۰۱ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی