كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

از گذشته تا به امروز داد و ستد دچار تغيير و تحولات بسياري شده است. شركت هاي بازرگاني نيز بر اساس قوانين كشورها تفاوت‌هايي دارند، اما همه آن‌ها در كليت و اهداف به يك شكل عمل مي‌كنند. هر چه شركت‌هاي بازرگاني كلان‌تر و گسترده‌تر باشند، طبعا افراد بيشتري از آن كسب و كار سود خواهند برد. اما چگونه يك تجارت مي‌تواند داراي سودهاي كلان شود؟ آيا تنها سرمايه لازمه شروع يك كار تجاري است؟ در ادامه با ما همراه باشيد تا با تعريف شركت‌هاي بازرگاني، نوع فعاليت و نحوه احداث آن‌ها آشنا شويد.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه انواع شركت ها مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: شركت بازرگاني

تعريف شركت هاي بازرگاني

شركت هاي بازرگاني يا شركت‌هاي تجاري درواقع واحدهايي هستند كه در حوزه خريد و فروش كالا يا خدمات به منظور كسب سود و درآمد فعاليت مي‌كنند. شركت هاي بازرگاني مي‌توانند در قالب يكي از انواع شركت‌ها در قانون تجارت فعاليت خود را شروع كنند. براي اطلاع از ساير انواع شركت ها كليك كنيد.

شركت هاي بازرگاني بر اساس حيطه فعاليت

حيطه فعاليت شركت هاي بازرگاني از يك منطقه تا ساير كشورها قابل گسترش هست. براي مثال شركت هاي بازرگاني بين المللي تجارت خود را ميان چند كشور انجام مي‌دهند. صاحبان شركت‌هاي بين المللي ممكن است حتي از چند مليت مختلف تشكيل شوند. فعاليت اين شركت‌ها شامل خدمات، كالا، پشتيباني و ساير حوزه‌هاي صنعتي را شامل مي‌شود.

لازمه تجارت ميان كشورها ثبت شركت‌هاي بازرگاني صادرات و واردات هست. اين شركت‌ها علاوه بر رعايت قوانين كشور مبدا و مقصد لازم به رعايت قوانين تجارت بين الملل هستند. در صورت بروز مشكل در اين تجارت‌ها سازمان‌هاي تجارت جهاني حكم خواهد داد.

شركت‌هاي بازرگاني بر اساس نوع فعاليت

بر اساس نوع فعاليتي كه شركت‌هاي بازرگاني مي‌كنند به دو نوع خدماتي و تجاري تقسيم مي‌شوند. شركت‌هاي تجاري با خريد و فروش كالا شناخته مي‌شوند. از ديگر ويژگي‌هاي اين شركت‌ها عبارت است از:

  • از خريداران بابت فروش كالا درآمد كسب مي‌كنند
  • سرمايه‌هاي خود را با نگهداري كالا در انبار يا پخش در بازار مديريت مي‌كنند
  • به تجارت طيف وسيعي از كالاها مي‌پردازند
  • سود اين شركت‌ها از خريد و فروش است

اما شركت‌هاي خدماتي بر خلاف شركت‌هاي تجاري هيچ نوع كالايي براي فروش ندارند. بلكه با استفاده از ابزارها، منابع و پشتيباني به مراجعين، درآمد كسب مي‌كنند.

همچنين كساني كه مشغول به فعاليت در حوزه بازرگاني هستند، به دو صورت خرده فروش و عمده فروش تجارت مي‌كنند. برخي از تجار به صورت توام سياست عمده فروشي و خرده فروشي را در پيش مي‌گيرند.

نحوه كار شركت‌هاي بازرگاني

معمولا شركت هاي بازرگاني كه امروزه به ثبت رسيده‌اند، كار خود را قبل از آن كه به صورت رسمي در دفاتر ثبت كنند شروع كرده‌اند. با توجه به نوع و حرفه فعاليت، كار بازرگاني اشكال مختلفي به خود مي‌گيرد. اما به طور كلي شركت‌هاي بازرگاني با اطلاع و شناخت بازار (ميزان تقاضا، توان خريدار، نوع تقاضا و…) سرمايه خود را به گردش در آورده و از سودي كه به دست مي‌آورند به گسترش كسب و كار خود مي‌پردازند.

پيش تر تجار با مسافرت به نقاط مختلف دنيا تجارت مي‌كردند. اما امروزه با استفاده از راه‌هاي مختلف ارتباطي شركت‌ها قادرند حتي خدمات خود را به مشتريانشان در ساير كشورها عرضه كنند. براي مثال كشور هند يكي از بزرگ‌ترين صادركنندگان خدمات در حوزه آي تي مي‌باشد. شما هم مي‌توانيد با كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تكنولوژي‌هاي مدرن و يا راه‌هاي ارتباطي سودهاي بزرگ‌تري به دست بياوريد. استفاده از تجارب و مشورت با افراد آگاه در اين زمينه به شما ايده‌هاي باور نكردني مي‌دهد.

ثبت شركت بازرگاني

براي شروع به كار و ثبت شركت بازرگاني بايد پيش از هر چيز مشخص كنيد كه چه نوع شركتي مي‌خواهيد به ثبت برسانيد. بعد از آن كه نوع شركت و اعضاي شركت را مشخص كرديد، بايد از طريق سامانه ثبت شركت ها به صورت اينترنتي اقدام كنيد. در اين ميان شركت‌هاي مختلفي هستند كه مي‌توانند مراحل ثبت را براي شما آسان كرده و بدون هيچ سختي كار خود را جلو ببريد.

مركز خدمات مشاوره كسب و كار كاردوك علاوه بر ارائه خدمات ثبت شركت‌ها شما را در مراحل مختلف كسب و كارتان راهنمايي مي‌كنند. براي مثال مي‌توانيد با دريافت مشاوره از كارشناسان كاردوك از درستي انتخاب‌تان در پلن كاري، نوع قرارداد با شريكان، نوع شركت، نوع فعاليت و… اطمنيان حاصل نماييد. براي اطلاع از نحوه ثبت شركت كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع شركت ها مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: شركت بازرگاني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شركت بازرگاني،
موضوع:
[ ۱۸ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۳۴:۱۸ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی