كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

هوش مالي فقط بخشي از هوش ذهني است كه براي حل مشكلات مالي از آن استفاده مي‌شود . حتما كساني را ديده‌ايد كه هر روز سخت‌تر از ديروز كار مي‌كنند، پول بيشتري در مي‌آورند اما هرگز ثروتمند نمي‌شوند و حتي بيشتر از قبل بدهكار مي‌شوند و مشكلات مالي‌شان بيشتر مي‌شود. اكثر ما فكر مي‌كنيم بهترين راه و روش حل مشكل، فقط همان روشي است كه مي‌دانيم و انجام مي‌دهيم. در حالي كه روش‌هايي كه تا الان استفاده كرده‌ايم به نتيجه متوسط يا پائين‌تر از متوسط رسانده است. اگر اين نكته را درك كنيم مي‌توانيم با يادگيري روش و مهارت‌هاي جديد و تغيير در نوع نگرش و فكر خود به نتايج جديد و بهتر برسيم. اگر به مشكل مالي خود به عنوان يك فرصت براي يادگيري و باهوش‌تر شدن نگاه كنيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه امور اداري و سازماني مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: هوش مالي

 

هوش مالي | براي پول دار شدن هم بايد باهوش بود

البته منظور هوشي متفاوت از IQ است. هوش مالي مفهومي ذهني است كه شامل عملكرد يا كارهاي خاصي است كه ثروت را وارد زندگي شما مي‌كند. بايد ذهنيت لازم براي موفقيت و شكست را ياد بگيريد و باورهاي محدودكننده‌اي كه سد راه پول درآوردن شماست را كنار بگذاريد. بنابراين هوش مالي را مي‌توان يكي از اصول مديريت دانست، براي اطلاع از اصول مديريت كليك كنيد.

 

هوش مالي چيست | چه چيزي باعث حل مشكل مالي مي شود؟

همه مردم دنيا چه ثروتمند و چه فقير مشكل مالي دارند. خيلي‌ها فكر مي‌كنند مشكل مالي آن‌ها تمام مي‌شود، اما اين طور نيست، پول بيشتر مشكلات مالي بيشتري به دنبال دارد. تحصيلات هم مشكل مالي را برطرف نمي‌كند. داشتن يك شغل هم مشكلات مالي را حل نمي‌كند. هوش مالي دقيقا همان رفتار شما با پول است. متاسفانه تحصيلات و سخت كوشي اگر با استفاده از هوش مالي، همراه نباشد نمي‌تواند موجب توليد ثروت شود. حال سوال اين است چه چيزي مشكلات مالي را حل مي‌كند؟

جواب اين سوال “هوش مالي” است. مشكلات رايج مالي در دنياي امروز؛ تطبيق نداشتن درآمدها و هزينه‌هاي زندگي، نداشتن خانه شخصي، بدهكاري، هزينه‌هاي ماشين، هزينه‌هاي بهداشتي درماني و… است كه با استفاده از هوش مالي مي‌توان آن‌ها را برطرف كرد. اگر هوش مالي را در خود تقويت نكنيم روز به روز مشكلات وخيم‌تر و شرايط روز به روز سخت‌تر مي‌شوند. واقعيت اين است كه پول تاثير به سزايي روي سبك و كيفيت زندگي دارد. پول آسايش، آزادي زماني و آزادي انتخاب مي‌آورد. ولي پول در آوردن به تنهايي و بدون استفاده از هوش مالي هيچ كدام از موارد ذكر شده را به همراه نخواهد داشت.

هوش مالي و ارتباط آن با پولدار شدن

اگر بتوانيد هوش مالي خود را رشد بدهيد، مي‌توانيد مشكلات مالي خود را حل كنيد و در نتيجه ثروتمندتر شويد و اگر اين كار را نكنيد روز به روز فقيرتر مي‌شويد. مديران مالي كاردان، براي رسيدن به ثروت و رفاه مالي اقدامات خاصي انجام مي‌دهند. كساني كه از نظر مالي موفق هستند با كساني كه وضع مالي اسف‌باري دارند، داراي ذهنيت متفاوتي نسبت به پول هستند. افراد موفق و ثروتمند هيچ وقت دست از يادگيري درباره پول درآوردن، سرمايه گذاري، اطلاعات مربوط به سهام و… نمي‌كشند.

پول در آوردن براي آن‌ها مثل نفس كشيدن حياتي است. مديران باهوش از تمام لحظه‌هاي زندگي‌شان براي يادگيري استفاده مي‌كنند. هميشه وقتي آن‌ها را مي‌بينيد درباره پول با بقيه صحبت مي‌كنند، به سمينارهاي امور مالي مي‌روند، با مشاوران حرفه‌اي صحبت مي‌كنند، كتاب مي‌خوانند يا در حال مطالعه بخش اقتصادي روزنامه هستند و … . پول درآوردن براي آن‌ها تبديل به عادت شده و اين عادت باعث مي‌شود در امور مالي‌شان به موفقيت برسند.

 

در ذهن كسي كه هوش مالي بالايي دارد چه مي‌گذرد؟

“جيمي مك اينتاير” در كتاب خود به نام “درس‌هايي كه آرزو داشتم ياد مي‌گرفتم” مي‌گويد موفقيت مالي ما تا حد زيادي به باورهايي كه درباره پول داريم بستگي دارد. اگر به باورهاي محدودكننده‌اي كه درباره پول داريم بچسبيم، هميشه از پيامدهاي آسيب رسان آن ضرر خواهيم كرد. اين باورهاي منفي هستند كه اجازه نمي‌دهند به بالاترين سطح استقلال مالي برسيم.

ويژگي هاي هوش مديران مالي كارآمد

خصوصيات مشترك بين همه مديراني كه درآمد بالايي دارند وجود دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره داشت :

داشتن طرح عملياتي

كساني كه از هوش مالي بالايي برخوردارند، برنامه و طرح جامعي براي موارد مالي و برنامه روزانه خود دارند.

پس انداز كردن ده درصد از درآمد خود

اين افراد هميشه حداقل ده درصد از درآمد خود را نگه مي‌دارند يا با آن به سرمايه گذاري مي‌پردازند يا در بلند مدت سود به دست مي‌آورند.

به حداقل رساندن بدهي

افراد با هوش مالي بالا، مي‌دانند كه قرض بالا آوردن، بار سنگيني دارد و در درازمدت تاثير بدي بر روي ميزان ثروت مي‌گذارد. اين افراد سعي مي‌كنند تا جاي ممكن بدهي‌هاي خود را به حداقل برسانند و با اين وجود اگر هم مجبور باشند كه با قرض كردن اقدام به خريد كنند، بهترين و مناسب‌ترين طرح و تسهيلات بانكي يا غيربانكي را انتخاب مي‌كنند. در اغلب موارد بدهي‌هايشان را با سودي كه از سرمايه گذاري هوشمندانه به دست مي‌آورند، صاف مي‌كنند.

تعيين اهداف مالي بلند مدت و كوتاه مدت

اهداف مالي ارتباط تنگاتنگي با طرح‌هاي عملياتي موثر دارند. اهداف افراد باهوش به دو دسته كوتاه مدت و بلندمدت تقسيم مي‌شود و همين داشتن برنامه باعث مي‌شود تا در طول روز فكرشان را روي رسيدن به به اهدافشون متمركز كنند.

داشتن استراتژي در خرج كردن

افراد باهوش درباره هر مبلغي كه مي‌خواهند خرج كنند با دقت فكر مي‌كنند. مديران مالي موفق از پيامدهاي كوچك‌ترين خريد و خرج كردن خود هم آگاه هستند. آن‌ها مي‌دانند كه جمع شدن هزينه‌هاي به ظاهر كوچك در بلند مدت چه عواقبي دارد و باعث تلنبار شدن بدهي مي‌شود و فرصت سوددهي بيشتر را مي‌گيرد. اين افراد توانايي بالايي در پيش بيني آينده دارند. اين قابليت به آن‌ها كمك مي‌كند تا پيامدهاي خرج كردن پول‌شان را بشناسند و به اين ترتيب براي خرج كردن يا نكردن آن تصميم درستي بگيرند و اگر ببينند كه خرج كردن پول‌شان در بلند مدت برايشان سودي ندارد، قبل از هر اقدامي تصميمات‌شان را اولويت بندي مي‌كنند.

يادگيري مداوم استراتژي هاي مالي جديد

اين افراد هيچ وقت از يادگيري درباره پول درآوردن، سرمايه گذاري كردن، اطلاعات مربوط به سهام و … دست نمي‌كشند و به صورت مداوم در حال يادگيري هستند.

 

نحوه تقويت هوش مالي با هوش پول ساز

هوش پول ساز مجموعه مهارت‌هايي است كه باعث به دست آوردن پول بيشتر مي‌شود. بخشي از اين هوش، ذاتي و بخش مهمي از آن اكتسابي است. بخش ذاتي اين هوش چندان قابل تغيير نيست مانند “قدرت حافظه”، اما بخش‌هاي اكتسابي آن مي‌تواند با روش‌هاي زير  فراگرفته شود.

خيال پردازي

كساني كه خيال پردازي مي‌كنند احتمال بيشتري دارد كه بتوانند يك كار و ايده جديد خلق كنند. بسياري از ايراني‌ها قدرت خيال پردازي خوبي دارند، اما فقط افراد كمي به آن اهميت مي‌دهند و بيشتر افراد با بي توجه از كنار آن مي‌گذرند. حتي برخي افراد خيال پردازي را چيز بدي مي‌دانند! تفاوت افراد موفق با ديگران در اين است كه به خيال پردازي‌هايشان جامه عمل مي‌پوشانند.

خلاقيت

يكي از مهم‌ترين موارد براي هوش مالي خلاقيت است. در گذشته بسيار دور براي كسب درآمد بالا چندان به خلاقيت نياز نبود، اما در دنياي امروزي با افزايش جمعيت و رقابت در زمينه‌هاي مختلف شغلي و اجتماعي، نياز به اين ويژگي بيشتر مي‌شود. بيشتر كساني كه در موقعيت شغلي با حقوق ثابت قرار مي‌گيرند، خلاقيت خودشان را از دست مي‌دهند. بايد بدانيد انسان تنها زماني از قابليت‌هاي عالي ذهنش استفاده مي‌كند كه در شرايط سخت قرار بگيرند.

علاقه

اگر به شغل فعلي خود علاقه نداريد، دست كشيدن از آن كار منطقي است. وقتي از كاري كه به آن علاقه نداريد دست مي‌كشيد، تمام انرژي‌تان را صرف پيدا كردن شغل مورد علاقه‌تان مي‌كنيد و تمام فكرتان بر روي شغلي كه برايتان مناسب‌ترين است، متمركز مي‌شود. نكته مهمي كه بايد بدانيد اين است كه تنها راه انجام دادن كارهاي عظيم، دوست داشتن كاري است كه انجام مي‌دهيذ.

جسارت

جسارت ويژگي كساني است كه ترس‌هايشان را شناخته‌اند و بر آن غلبه كرده‌اند. ترس‌ها بزرگترين موانع در برابر پيشرفت انسان هستند. انسان‌هاي بزرگ با ترس‌هايشان روبه رو مي‌شوند ولي انسان‌هاي ضعيف از آن فرار مي‌كنند.

تمركز

حال كه هدف‌تان را مشخص كرده‌ايد كافي است روي آن تمركز كنيد. تمام ذهن و قدرت خود را روي هدف‌تان جمع كنيد و به عوامل مزاحم اجازه ندهيد به ذهنتان وارد شوند و نهايت تلاشتان را براي رسيدن به هدف بكنيد و تا رسيدن به هدفتان دست از تلاش نكشيد. از تجربه‌هايتان پله‌هايي براي بالا رفتن بسازيد و هرگز از شكست خوردن نهراسيد.

مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك

براي دريافت مشاوره در زمينه هوش مالي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك تماس بگيريد و از خدمات مشاوره حضوري و تلفني اين مركز بهرمند شويد. براي اطلاع از ساير روش هاي جلوگيري از ضرر مالي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه امور اداري و سازماني مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

منبع: هوش مالي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هوش مالي،
موضوع:
[ ۲۵ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۳۸:۳۵ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی