كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

مشاوره كسب و كار از جمله موارد الزامي براي راه اندازي يك كسب و كار جديد است. در جلسات مشاوره كسب و كار شما با چالش‌ها، مشكلات و مسير راه اندازي كسب و كار خود آشنا مي‌شويد و همچنين مي‌توانيد نحوه برطرف كردن موانعي كه با آن‌ها روبرو هستيد را بياموزيد. با اينكه مطالب اين مقاله نمي‌تواند جايگزين مشاوره كسب و كار باشد ولي ما در اين مقاله سعي كرديم تا مهم‌ترين سوالات و ابهامات موجود در مسير راه اندازي كسب و كار را براي شما توضيح دهيم.

براي دريافت مشاوره كسب و كار از مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.  

منبع: مشاوره كسب و كار

 

 

مشاوره كسب و كار

از جمله مهمترين مواردي كه در جلسات مشاوره كسب و كار مطرح مي‌شود عبارتند از:

هدف از مشاوره

قبل از هر چيزي هدف خود را تعيين كنيد كه مي‌خواهيد كسب و كاري براي خود راه اندازي كنيد يا به دنبال افزايش اطلاعات خود در مورد راه اندازي يك كسب و كار هستيد. اگر قصد داريد واقعا يك كسب و كار جديد براي خود راه‌اندازي كنيد، بايد علاوه بر جنبه‌هاي تئوري با جنبه‌هاي اجرايي راه اندازي كسب و كار آشنا شويد. بايد اطلاعات دقيقي در مورد نقشه راه كارآفريني و مديريت كسب وكار داشته باشيد.

انگيزه براي مشاوره كسب و كار

قبل از هر اقدامي با خودتان رو راست باشيد. ببينيد چرا مي‌خواهيد يك كسب و كار جديد راه‌اندازي كنيد. معمولا كارآفرينان از اين لحاظ به دو دسته تقسيم مي‌شوند.

دسته اول كار آفريناني هستند كه با انگيزه بيروني شروع به فعاليت مي‌كنند به عنوان مثال به دليل اينكه مدير ناكارآمدي دارند شروع به راه اندازي كسب و كار خود مي‌كنند.

دسته دوم كار آفريناني هستند كه با انگيزه دروني كسب و كار خود را راه اندازي مي‌كنند. به عنوان مثال يك ايده‎‌اي داريد و فكر مي‌كنيد كه مي‌توانيد با عملي كردن ايده‌تان شروع به خدمات رساني و خلق ارزش كنيد.

اگر واقعا مصمم هستيد كه مي‌خواهيد كسب و كار خود را شروع كنيد يك كاغذ برداريد و سوالات زير را پاسخ دهيد.

واقعا مي خواهيد در كسب و كارتان چه كنيد ؟

نمي‌توانيم اول يك شركت ثبت كنيم، بعد بشينيم ببينيم كه حالا مي‌خواييم چي كار كنيم!!! بنابراين اولين سوالي كه بايد به آن جواب دهيد اين است كه مي‌خواهيد چي كار كنيد؟

حال تلاش كنيد در چند سطر داستان كسب و كار خودتان را بنويسيد.

شما به عنوان يك كار آفرين بايد قبل از شروع كسب و كارتان به اين سوال هم پاسخ دهيد كه چرا من؟ چرا بايد به سراغ اين كار بروم؟

اينجا همان جايي كه است كه شما بايد اول به خودتان اثبات كنيد كه در حوزه‌اي كه مي‌خواهيد در آن فعاليت داشته باشيد، نوآوري انجام داده‌ايد كه خودتان حاظريد از محصول توليدتان استفاده نماييد.

بسيارند كساني كه در جلسات مشاوره كسب و كار ادعا دارند كه محصول و خدماتي كه ارائه مي‌دهند در هيچ جاي ديگري ارائه نمي‌شود. اما دير يا زود حقيقت ماجرا مشخص مي‌شود. گردش مالي حساب بانكي شما درستي يا نادرستي اين امر را ثابت مي‌كند. پس با دقت به سوالي كه پرسيده شد پاسخ دهيد. نوشتن طرح توجيهي به شما اين امكان را ميدهد تا علاوه بر امكان دريافت مجوزهاي لازم افق ديدي روشن نسبت به آينده داشته باشيد.

با راه اندازي اين كسب و كار چه ارزشي و خدمتي ايجاد مي كنيد؟

نبايد فراموش كنيد كه ارزش، چيزي است كه مشتري شما حاضر است براي آن پول خرج كند. در غير اين صورت شما كسب و كاري راه نيانداخته‌ايد، تنها يك كار خير انجام داده‌ايد. جهت راه اندازي كسب و كار كليك كنيد.

چه كسي قرار است به شما پول بدهد؟

شايد مهم‌ترين سوالي كه بايد به آن در جلسات مشاوره كسب و كار پاسخ دهيد اين است كه چه كسي براي محصول يا خدمات شما پول قرار است پول دهد؟

شما به عنوان يك كارآفرين كسب و كار جديد، آيا واقعا توانايي ايجاد ارزش داريد يا تنها به دنبال شكل دادن يك شخصيت خقوقي براي قلاب اندازي در رودخانه فرصت‌ها هستيد تا يك ماهي گير كند؟

ما نمي‌توانيم يك كسب و كار جديد راه بياندازيم و وقتي ديديم كه مشتري نداريم بگوييم كه ما تلاش خودمان را كرديم ولي جامعه قدر ما را ندانست.

مردم با پول دادن علاوه بر تامين هزينه كسب و كار، از ميان كسب و كارهاي مختلف به كسب و كار مورد علاقه خود راي مي‌دهند و از استفاده از خدمات آن كسب و كار راضي‌تر هستند.

آيا از صنعتي كه مي خواهيد در آن كار كنيد، با خبر هستيد ؟

خوب است كه قبل از شروع به كار كردن در يك زمينه فعاليت، تحليل استراتژيك آن صنعت را هم داشته باشيد. در حال حاضر صنايع مختلفي وجود دارد كه حتي ممكنه با آن‌ها آشنايي هم نداشته باشيد، مشاوران كسب و كار با بررسي شرايط و زمينه‌هاي موجود براي شروع كارتان راهنمايي و خدمات لازم را مي‌دهند.

چقدر با مسائل و چالش هاي مالي كسب و كار آشنا هستيد ؟

بسيارند كارآفريناني كه ميانه خوشي با مسائل مالي ندارند. اين كار آفرينان فكر مي‌كنند كه براي راه اندازي يك كسب و كار اصل، ايده است و در ادامه كسب و كارشان جان گرفت مي‌توانند با استخدام حسابدار و مدير مالي به مسائل مالي خود رسيدگي كنند.

بحث مالي تنها به پيدا كردن سرمايه گذار و سرمايه اوليه كسب و كار محدود نمي‌شود. شما به عنوان يك كارآفرين بايد از مباحث مالي درك صحيحي داشته باشيد. از مفاهيم مالي مهمي كه بايد با آن آشنا باشيد مي‌توان به موارد زير اشاره داشت :

  • سرمايه در گردش
  • نقطه سر به سر
  • هزينه جاري
  • سرمايه اوليه
  • مزايا و معايب واگذاري سهم به ديگران
  • تفاوت مكانيزهاي مختلف رشد مالي
  • مزايا و معايب وام‌هاي كوتاه مدت و بلند مدت
  • ساختار هزينه
  • نقدينگي
  • مفقوم هزينه
  • نفروضات و ريسك مالي
  • و …

 

آيا مي توان هم زمان با راه اندازي كسب و كار جديد كار قبلي خود را هم داشته باشيم ؟

اگر به زندگي نامه كارآفرينان مختلف نگاه كنيم متوجه مي‌شويم كه كارآفرينان زيادي بودند كه در ابتداي راه اندازي كسب و كار جديد خود تا مدت‌ها در شغل قبلي خود مشغول كار بودند.

معمولا در كسب و كارهاي خانگي و كوچك، تامين مالي از طريق كار كردن در جايي ديگر يك امر عادي است. ولي نبايد فراموش كنيد كه كسب و كار شما دير يا زود به نقطه‌اي خواهد رسيد كه شما مجبوريد تمام وقت خود را بر روي آن بگذاريد.

 

نقش شبكه هاي اجتماعي | مشاوره كسب و كار

امروزه شبكه هاي اجتماعي و رسيدگي به آن‌ها به صورت تخصصي براي تمامي كسب و كارها نقش مهمي پيدا كرده است. آشنايي با بازاريابي مدرن و توليد محتوا در شبكه‌هاي اجتماعي از جمله مباحث مهمي است كه بايد قبل از شروع كسب و كار با آن آشنا باشيد. مجموعه كاردوك علاوه بر ارائه خدمات مشاوره اي به شما جهت راه اندازي سايت و شبكه هاي مجازي تان خدمات ارائه مي دهد. جهت راه اندازي سايت اينترنتي خود كليك كنيد.

 

مشاوره كسب و كار كاردوك

مركز مشاوره كسب و كار كاردوك با بهرمندي از تيمي متخصص و با تجربه در زمينه كسب و كار آماده ارائه خدمات خود به شما است شما براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توان با شماره درج شده تماس بگيريد.

شما مي‌توانيد با پاسخ و فكر كردن به پاسخ سوالات فوق اطلاعات مفيدي را در مورد كسب و كار مورد نظر خود بدست آوريد، همچنين مي‌توانيد اگر سوال مفيده ديگري به ذهنتان رسيد در ادامه اين مطلب با ساير افراد به اشتراك بگذاريد.

براي دريافت مشاوره كسب و كار از مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: مشاوره كسب و كار

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۵:۳۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی