كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

شايد در نگاه اول تعريف كارآفريني مفهومي ساده و قابل فهم به نظر برسد، ولي تعريف دقيق و يكساني ميان همگان وجود ندارد. تعريف‌هاي زيادي وجود دارد كه ويژگي هاي مختلف كارآفريني و جنبه‌هاي شخصيتي را توصيف مي‌كنند. در اين مقاله سعي داريم تا شما را با تعريف كارآفريني و ويژگي‌هاي يك كارآفرين آشنا سازيم. اگر قصد شروع كار جديد را داريد حتما مقاله راه اندازي كسب و كار را نيز مطالعه نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هاي كارآفريني از مشاوره مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: كارآفريني چيست

 

كارآفرين كيست ؟ كارآفريني چيست ؟

همانطور كه گفته شده علارغم تصور كلي در مورد كارآفريني، تعريف واحدي براي كارآفريني وجود ندارد. اينكه كارآفريني را يك علم بدانيم و يا اينكه كساني بخواهند بين كارمندي و كارآفريني يكي را انتخاب كنند،  دغدغه‌اي است كه در يك قرن اخير ذهن بسياري از افراد را به خود مشغل كرده است. اما ژوزف شومپيتر (پدر كارافريني) تعريف كارآفريني را از مفهوم صرفه جويي و فرصت پروري مي‌ديد. شومپيتر به رابطه بين نوآوري و كارآفريني توجه ويژه داشت. او پنج شيوه را در نوآوري مطرح مي‌كند كه عبارتند از:

  • معرفي يك محصول جديد (كالا يا خدمات)
  • به كارگيري شيوه‌اي نو براي توليد يك محصول قديمي
  • كشف يك منبع جديد براي بدست آوردن مواد اوليه
  • ايجاد يك ساختار جديد براي يك صنعت

ويژگي هاي كارآفرين

ويژگي هاي رفتاري زير از جمله ويژگي‌هايي است كه به تمام كارآفرينان نسبت داده مي‌شود:

  • خلاقيت
  • پيشرو بودن
  • آينده نگري يا پيش بيني آينده
  • آينده سازي
  • ريسك پذيري
  • ارزش آفريني
  • ايجاد اشتغال و كار
  • خلق ثروت

در ادامه به توضيح هر كدام از ويژگي‌هاي كارآفرينان مي‌پردازيم تا با مفهوم هر كدام بهتر آشنا شويد. جهت آموزش مهارت هاي كارآفريني كليك كنيد.

خلاقيت از ويژگي هاي كارآفرين

به كلي خلاقيت به معني خلق يك اثر جديد با به كارگيري قدرت تخيل است. فرايند كارآفريني فردي و سازماني، از خلاقيت شروع مي‌شود. خلاقيت و نوآوري اولين مرحله كارآفريني است كه با به كارگيري آن براي رفع يك مشكل در سطح جامعه و يا سازمان مي‌توانيد مسير كارآفريني خود را شروع كنيد.

پشرو بودن

در اين مرحله شما بايد ايده خود را عملي كنيد. شايد اولين نفري باشيد كه شروع به ارائه اين خدمت يا محصول مي‌كنيد، در نتيجه در اين مسير با مشكلات، مخالفت‌ها و چالش‌هاي بسياري روبرو خواهيد شد. فراتر رفتن از مركز امكانات از جمله ويژگي‌هاي يك كارآفرين است. كارافريني يك فرايند است كه در آن، فرصت‌هايي را كه مي‌بينيد، بدون توجه به منابع و شرايطي كه در زمان حال داريد، تعقيب كنيد تا بتوانيد از كالا و خدمت خودتان كه در آينده خلق ارزش مي‌كند، بهره ببريد.

تفاوت اصلي كارآفرينان با ساير افراد جامعه عمل است. آن‌ها اقدام مي‌كنند و فكر خود را عملي خواهند ساخت. اگر يك كارآفرين جايي حرفي بشنود، شكايتي داشته باشد، فرصتي ببيند، تهديدي حس كند، راهكار را در اقدام كردن با خلق يك كسب و كار جديد ببيند، مي‌كوشد تا نسبت به ديده‌ها و شنيده‌هاي خود عكس العملي نشان دهد.

آينده نگري ( پيش بيني آينده ) و آينده سازي

داشتن ديدگاهي وسيع‌تر نسبت به آينده، لازمه موفقيت در توليد يك محصول يا خدمت است. يك كارآفرين با آينده نگري، محصولي (كالا يا خدمتي) را ارائه مي‌دهد، تنها براي زمان حال مخاطبانش طراحي نشده است بلكه پاسخگوي نيازهاي آينده مشتريانش نيز مي‌باشد.

ريسك پذيري از ويژگي هاي كارآفرين

اگر تاكنون شكست نخورديد يا اشتباهي نكرديد به يقين بدانيد كه تا حالا كار بزرگي انجام نداده‌ايد. كسي كه كسب و كاري را راه اندازي مي‌كند، ريسك اين كار را مي‌پذيرد. به اين اميد كه از اين ريسك كردن سودي بدست آورد. البته ريسك پذيري منطقي و مبتني بر استدلال با تصميم گيري هيجاني تفاوت بسياري دارد.

ارزش آفريني

هدف اصلي يك كار آفرين چيست ؟ شايد ابتدا فكر كنيد پول و ثروت هدف يك كارآفرين است. در حالي كه برخلاف تصور عمومي كارآفرينان در تلاشند تا محصولي (كالا يا خدماتي) را به مخاطبان خود ارائه كنند تا با استفاده از آن چيزي به مشتريان خود اضافه كرده باشند. بدهي است كه ارائه يك محصول ارزشمند منجر به رسيدن پول و ثروت مي‌شود و حتي مي‌توان با سنجش گردش مالي كسب و كارتان، ميزان موفقيت آن را ارزيابي كنيد.

مركز مشاوره كسب و كار كاردوك

مركز مشاوره كسب و كار كاردوك با بهرمندي از يك تيم متخصص و با تجربه در زمينه كسب و كار، پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه كسب و كار مي‌باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هاي كارآفريني از مشاوره مركز كاردوك مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: كارآفريني چيست

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كارآفريني،
موضوع:
[ ۹ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۱۵:۴۲ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی