كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

ثبت شركت چيست و چه زماني بايد شركت ثبت كرد؟ زماني كه دو يا چند نفر شروع به فعاليت اقتصادي مي‌كنند بعد از مدتي احساس به بستن قراردادي بين خود كرده و به دنبال تاسيس شركت مي‌روند. ولي در اين مسير با سوالات اساسي بسياري مواجه مي‌شوند؛ كه بر آينده تجاري آن‌ها تاثير مستقيمي خواهد داشت. براي ثبت شركت بايد با انواع آن، سمت‌ها و اختيارات هر عضو آشنايي داشته باشيد، تا بتوانيد قراردادي متناسب با نياز موسسه‌تان بنويسيد. در ادامه كلياتي درباره ثبت شركت آورده شده است.  

براي دريافت مشاوره و ثبت شركت‌ها با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

منبع: ثبت شركت

 

 

اشتباهات رايج در ثبت شركت

قبل از اينكه به توضيح چگونگي راه اندازي شركت بپردازيم بايد مهم‌ترين اشتباهاتي كه اكثر كساني كه حين ثبت‌شركت مرتكب مي‌شوند را بدانيد.

1- عدم توجه به نام تجاري 

2- عدم توجه به امور مالياتي و سرمايه اوليه

3- عدم آگاهي از تفاوت ثبت برند با ثبت شركت

4- عدم توجه به اهداف شركت و اقدام عجولانه

5- عدم توجه به آدرس اعلامي و ايجاد مشكل در دارايي

6- عدم توجه به سرمايه اعلامي اوليه

7- عدم توجه به انتخاب مدير عامل

8- عدم تفكيك وظايف بر اساس اختيارات

9- عدم شناخت كافي شركاء و مشكلات حقوقي آتي

با توجه به 9 موردي كه در اغلب پرونده‌هاي ثبت شركت مواجه شده‌ايم، توصيه مي‌شود حتما قبل از اقدام به احداث شركت آگاهي لازم را دريافت نماييد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد مقالات اهميت برند و نحوه ثبت برند كليك كنيد.

 

تعريف شركت

شركت به مجموعه‌اي از اشخاص گفته مي‎‌شود كه واحدي را به منظور انجام فعاليت اقتصادي با هم تشكيل داده‌اند تا با آن نفعي ببرند و پس از كسر هزينه‌ها، سود باقيمانده بين اعضاي شركت تقسيم گردد.

شايد اشخاصي را ببنيد كه به صورت شراكتي با هم كاري را راه انداختند و تمام اين قوانين را رعايت مي‌كنند؛ ولي شركتي ثبت نكرده‌اند. تفاوت فعاليت اين دست افراد تنها در رسمي نبودن آن است، البته كه اين نحوه همكاري علاوه بر منافع داراي ريسك بالايي نيز هست.

 

انواع شركت

شركت‌ها به طور كلي به دو دسته شركت‌هاي تجاري و شركت‌هاي مدني تقسيم مي‌شوند. از جمله انواع شركت‌هاي مي‌توان به موارد زير اشاره داشت :

  • شركت سهامي
  • شركت با مسئوليت محدود (جهت دريافت راهنماي ثبت شركت با مسئوليت محدود كليك كنيد)
  • شركت تضامني
  • شركت مختلط غير سهامي
  • شركت مختلط سهامي
  • شركت نسبي
  • شركت تعاوني توليد و مصرف
  • شركت دانش بنيان

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد انواع شركت‌ها توصيه مي‌كنيم مقاله انواع شركت‌ها را مطالعه نماييد تا مفاهيم آن به طور كامل آشنا شويد. براي مطالعه مقاله انواع شركت ها كليك كنيد.

 

مزايا و معايب ثبت شركت | چرا بايد شركت ثبت كنيم ؟

ثبت شركت بين شركا داراي مزاياي زيادي است كه از جمله مهم‌ترين اين مزايا مي‌توان به موارد زير اشاره داشت :

  1. زماني كه شركت ثبت‌شده باشد، اگر بين شركا اختلاف نظر يا مشكل پيش بياييد. چون تمامي مسائل و اوراق اداري در اساسنامه ذكر شده است، هنگام تقسيم سود شركا به مشكل برنخواهند خورد و در صورت بروز مشكل به راحتي مي‌توانند از حق خود دفاع كنند.
  2. جلوه حقوقي كه شركت به كسب و كار شما مي‌بخشد يكي از مهم‌ترين مزاياي ثبت‌شركت است. اين روزها بسياري از مراجع دولتي و حتي خصوصي تنها با اشخاص حقوقي وارد مذاكره و قرارداد مي‌شوند. شما اگر شركت نداشته باشيد فرصت قرارداد بستن با بسياري از مراجع، ارگان‌ها و سازمان‌ها را از دست خواهيد داد.

ثبت شركت براي شما عيب‌هايي را به همراه خواهد داشت. اين عيب‌ها در واقع جنبه‌هاي قانوني هستند كه بايد قبل از تاسيس در مورد آن‌ها اطلاعات كافي را داشته باشيد تا مشكل ساز نشوند.

بعد از ثبت‌شركت بايد شركت خود را به امور مالياتي و دارايي معرفي كنيد و سالانه شرح كاملي از عملكرد فعاليت شركت خود به سازماني دارايي ارائه دهيد. بايد دفاتر حسابداري را پر نماييد و بايد نسبت به سود خالصي كه در سال براي شما مي‌ماند، درصدي را به عنوان ماليات به سازمان مالياتي و دارايي بپردازيد.

ثبت شركت بسياري از مزيت‌ها و مسائل قانوني مشكل ساز (در صورت عدم توجه به آنها) را به همراه خواهد داشت كه بحث در مورد آن خارج از حوصله اين مطلب است. شما مي‌توانيد با تماس با كارشناسان كاردوك اطلاعات كافي در اين زمينه بدست آوريد.

 

انتخاب نام شركت

بايد نامي را براي شركت خود به اداره ثبت شركت‌ها ارائه دهيد. اين اداره بعد از بررسي نام درخواستي شما و اينكه نام شما مشابه با شركت‌هاي ديگر نباشد، به شما اجازه استفاده از آن را خواهد داد. براي استعلام نام مد نظرتان مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك تماس بگيريد. 

هزينه هاي ثبت شركت

هزينه ثبت شركت نسبت به شركتي كه قصد تاسيس آن (مسئوليت محدود، سهامي عام، سهامي خاص و … ) را داريد، متفاوت است. مي‌توانيد با تماس با كارشناسان مركز كاردوك از هزينه تاسيس شركت مد نظر خود مطلع گرديد. 

 

روند و مراحل ثبت شركت

مراحل ثبت شركت‌ها داراي پيچيدگي‌هايي است كه ممكن است بسياري از افراد در زمان تاسيس شركت دچار مشكل شود.

با توجه به ايجاد سيستم ثبت شركت‌ها و موسسات غير تجاري، متقاضيان مي‌توانند براي ثبت‌شركت به جاي مراجعه حضوري به اين اداره از طريق سامانه http://sherkat.ssaa.ir اقدام به ثبت شركت و حتي ثبت صورت جلسه تغييرات شركت خود نيز به صورت اينترنتي بكنند. همچنين مي‌توانند آخرين صورت جلسه ابرازي، مدارك لازم بخشنامه‌ها و شيوه نامه‌هاي اجرايي ثبت شركت‌ها و اطلاع رساني‌هاي آني و پيگيري درخواست انواع تاسيسي و تغيير و … شركت‌ها و موسسات غير تجاري نيز در همين سامانه صورت مي گيرد. براي اطلاع دقيق از روند و مراحل ثبت شركت كليك كنيد. جهت آشنايي با مراحل ثبت شركت ها كليك كنيد. 

نكات مهم در زمان ثبت شركت

در زمان تاسيس شركت نكاتي وجود دارد كه قبل از تاسيس بايد از آن‌ها آگاه باشيد از جمله اين نكات مي‌توان به موارد زير اشاره داشت :

1- اظهارنامه ثبت‌شركت از اوراق بهادار بوده كه بايد از طريق اداره ثبت شركت‌ها و موسسات غيرتجاري تهيه گردد. براي دريافت اظهارنامه نام برده شده بايد تقاضانامه‌اي به منظور تاسيس تنظيم گردد.

2- به موجب ماده 5 قانون اصلاحي آيين نامه ثبت شركت‌ها، اداره ثبت شركت‌ها و موسسات غيرتجاري قائم مقام دفترخانه‌هاي اسناد رسمي هستند. از همين رو براي تظيم شركت نامه رسمي، نيازي به مراجعه به دفترخانه اسناد رسمي نيست.

3- در صورت جلسه شركت بايد نكات ذيل درج گردد :

زمان تشكيل جلسه شركت، تصريح به تصويب و امضا رسيدن اساسنامه، اضهارنامه و شركت نامه توسط كليه اعضاي شركت. تعيين و تصريح امضاي اعضاي هيئت مديره و ميزان مديريت آنها، تعيين دارندگان حق امضاي اسناد تعهدآور شركت، تعيين مبلغ سرمايه شركت و تحويل آن توسط مدير عامل و اقرار مدير عامل به وصول سرمايه شركت، تعيين شخصي. 

براي ثبت چه شركت هايي نياز به دريافت مجوز است ؟

از آنجايي كه ليست شركت‌هايي كه براي تاسيس نياز به جواز دارند بسيار زياد است براي اطلاع از ليست اين شركت‌ها مي توانيد مقاله ليست شركت هايي كه نياز به جواز دارند را مطالعه نماييد يا با متخصصان مركز كاردوك تماس بگيريد تا شما را راهنمايي كنند.

مركز مشاوره كسب و كار كاردوك

مركز مشاوره كسب و كار كاردوك آماده است تا با بهرمندي از تيمي مجرب و با تجربه در زمينه ثبت شركت شما را ياري كند تا بتوانيد تاسيس شركت و مسائل مربوط به آن را به راحتي انجام دهيد. شما در هرجايي كه باشيد مي توانيد با تماس با شماره 09351520300 از خدمات اين مركز بهرمند شويد. 

براي دريافت مشاوره در اين زمينه با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: ثبت شركت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ثبت شركت،
موضوع:
[ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۲:۵۹ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی