كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

نوآوري يكي از مهم‌ترين ويژگي هاي افراد خلاق است. با تحولات روز افزون امروزي در حيطه‌هاي مختلف زندگي انساني، خلاقيت نقش اساسي در موفقيت هر كسب و كاري بازي مي‌كند. كارفرمايان علاوه بر تخصص و مهارت، به دنبال كساني هستند كه در كار خلاقيت داشته و مي‌توانند از فرصت‌ها بهترين بهره‌برداري را نمايند. با آگاهي از ويژگي هاي افراد خلاق شما نيز مي‌توانيد آن‌ها را در خود پرورش داده و فرصت‌هاي شغلي مناسب‌تري را براي خود رقم بزنيد. اگر به دنبال فردي خلاق براي سازمان خود هستيد نيز با اطلاع از اين ويژگي‌ها، راحت‌تر مي‌توانيد افراد خلاق را شناسايي كرده و در جايگاه مناسب بگماريد.  

براي دريافت مشاوره كسب و كار مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

   منبع: افراد خلاق

 

 

قبل از كسب ويژگي هاي افراد خلاق ، خلاقيت را بشناسيد

خلاقيت براي هر فردي به صورت متنوعي تعريف مي‌شود، اما احساس سرخوشي و سرزندگي مسلما در زمان به نتيجه رسيدن كار خلاقانه رخ مي‌دهد. تجربه همين احساس خوشايند است كه او را به سمت ابتكارهاي بعديش سوق مي‌دهد. در عملكرد مغزي خلاقيت امري پيچيده است، براي خلق يك اثر فرد بخش‌هاي متعددي از مغزش را به كار مي‌گيرد؛ همين امر موجب شده تا درك كاملي از نحوه عملكرد آن نداشته باشيم. اما به طور كلي مي‌توان خلاقيت را نگاهي متفاوت به اتفاقات و اجسام دانست. در واقع ديدن چيزهايي است كه ديگران قادر به ديدن آن‌ها نيستند. در اين شرايط نوآوري و راه‌حلي متفاوت ارائه مي‌شود. توصيه مي‌شود مقاله موانع خلاقيت را نيز مطالعه نماييد.  

تفاوت ويژگي هاي افراد باهوش با خلاق

هوش مي‌تواند به صورت وراثتي و يا اكتسابي به دست آيد. براي آنكه بتوانيد از هوش خود استفاده كنيد، نياز به آموزش، هدايت، تمرين و الگوسازي داريد. بدون اين اقدامات افراد باهوش نيز نمي‌توانند به موفقيت برسند. اما خلاقيت به معناي خودباوري و نوآوري است كه موجب رشد و شكوفايي ذهن مي‌شود. همين توانايي است كه فرد را در هر موقعيتي از ديگران متمايز كرده و او را برتر مي‌سازد.  

ويژگي هاي افراد خلاق در چند گروه تقسيم مي شوند؟

خلاقيت را مي‌توان در چهار گروه طبقه بندي كرد :

1- خلاقيت عملي: اين نوع خلاقيت به افراد كمك مي‌كند تا در زمان‌هاي حساس از راهبردها و راهكارهاي مناسب جهت بهبود اوضاع استفاده نمايند.

2- خلاقيت ذهني: دادن ايده‌هاي خلاقانه نيز ارزش دارند. كساني كه داراي اين توانايي هستند مي‌توانند حتي يك جامعه را دچار دگرگوني كنند.

3- خلاقيت هنري: ابتكار عمل در كارهاي هنري، طراحي و خلق آثاري كه تعريفي جديد در زيباشناسي هستند، بخشي از خلاقيت هنري است.

4- خلاقيت غيركلامي و تحليلي: اين نوع خلاقيت بيشتر در قالب سازمان ها و ارگان‌ها كاربرد دارد. در اين نوع خلاقيت فرد فراتر از چهارچوب‌ها و موازين سازمان خود فكر و عمل مي‌كند.  

ويژگي هاي افراد خلاق كدامند؟

بايد گفت شناخت افراد خلاق حتي براي خود اين افراد نيز كار آساني نيست؛ چرا كه داراي شخصيت‌هاي پيچيده‌اي هستند. در اغلب شخصيت‌هاي خلاق تناقضات شخصيتي و خيال پردازي بيشتر از هر ويژگي ديگري به چشم مي‌خورد. در ادامه رايج‌ترين ويژگي‌هاي مشترك در افراد مشهور خلاق را نام برده‌ايم.

1- خيال پردازي از ويژگي هاي رايج افراد خلاق

طبق مطالعات انجام شده، خيال پردازي منجر به ارتباط بيشتر سلول‌هاي مغزي شده و بينش فرد را در مورد موضوعات مختلف گسترش مي‌دهد. بنابراين خيال پردازان، مي‌توانند به اجسام و موقعيت‌هاي خود شكل ديگري داده و آن‌ها را تغيير دهند.

2- ديد گسترده تر دارند

خلاق‌ها فرصت‎‌ها را بهتر مي‌بينند. آن‌ها پيچيدگي‌ها را بهتر درك كرده و نشانه‌ها را پررنگ‌تر و زودتر از باقي افراد به چشم مي‌بينند.

3- زمان مناسب براي كار كردن انتخاب مي كنند

خلاق‌ها مي‌دانند كه كار كردن در هر زماني نمي‌تواند مفيد باشد. چرا كه آن‌ها مي‌دانند سود بيشتر زماني عايدشان مي‌شود كه بهترين بهره برداري را داشته باشند. پس علاوه بر شناسايي زمان مناسب براي كار كردن، به دنبال خلق موقعيت‌هايي هستند كه بتوانند بيشترين بهره وري را داشته باشند.

4- زماني را براي خود اختصاص مي دهند

خلاق‌ها به طور مداوم اوقاتي از روز را صرف انديشيدن و توجه به خود مي‌كنند. آن‌ها مي‌دانند كه بايد به خود تكيه كنند و از تنهايي خود به عنوان فرصتي براي شكوفايي استفاده نمايند.

5- سختي ها را تبديل به آساني مي كنند

ديدگاه و توانايي متفاوت نگريستن به خلاق‌ها اجازه مي‌دهد تا بتوانند موانع و مشكلات پيش رو را تبديل به فرصت‌هاي ارزنده نمايند. شايد براي شما هم پيش آمده باشد، درست زماني كه همه چيز به نظر به بدترين شكل تمام شده، متوجه شده‌ايد كه بهترين اتفاقات پس از بدترين‌ها مي‌آيد.

6- از تجربه هاي تازه نمي ترسند

يكي از ويژگي‌هاي افراد خلاق كه بسيار به آن‌ها كمك مي‌كند، علاقه و ميل آن‌ها به تجربيات تازه است. اين ميل به آن‌ها اجازه مي‌دهد تا گستره ديد بيشتري به دنيا پيدا كنند.

7- خلاق ها هم شكست مي خورند

شايد فكر كنيد در مقابل مواجهه با شكست ديگر نبايد حركت كرد و شروع دوباره نتيجه‌اي جز شكست نخواهد داشت. بر عكس خلاق‌ها از هر شكست ياد مي‌گيرند كه چگونه در مواجهه مجدد با چنين مسائلي برخورد مناسب داشته باشند.

8- كنجكاوي از مباني ويژگي افراد خلاق

سوال پرسيدن، جستجو كردن، نگريستن و پافشاري براي به دست آوردن جواب از جمله ويژگي افراد خلاق است. اين ويژگي مي‌تواند با مشاهده ديگران، مطالعه، پرسه زدن در اطراف و… نمود پيدا كند.

9- ريسك مي كنند

شجاعت و اعتماد به نفس آن‌ها براي رسيدن به اهداف‌شان، به آن‌ها قدرت ريسك كردن مي‌دهد. با ريسك كردن و مواجهه با خطرات به رشد و شكوفايي مي‌رسند.

10- براي تمركز حواس تمرين مي كنند

تمركز يكي از مهارت‌هايي است كه نياز به تمرين دارد. خلاق‌ها مي‌دانند براي موفقيت در كارهاي خود بايد قدرت تمركز خود را افزايش دهند. براي اين كار مهارت خود را به تقدير نمي‌سپارند؛ بلكه با در دست گرفتن آن سعي در ارتقا و بهبود آن مي‌نمايند.  

نقش مركز مشاوره كاردوك در شكل دهي ويژگي افراد خلاق

بسياري از ايده‌ها و نوآوري‌ها بدون آن كه شنيده بشوند، خاك شده و از بين مي‌روند. نبود امكانات جهت به كارگيري اين ايده‌ها يكي از اصلي‌ترين دلايل ناديده گرفته شدن آنهاست. از طرف ديگر سرمايه‌هاي كلاني كه مي‌توانند با به چرخه درآمدن زندگي هزاران خانواده را تحت تاثير قرار دهند، در حال از بين رفتن هستند.

امروزه ايده يابي و فروش آن‌ها يكي از بخش‌هاي مهم چرخه اقتصادي محسوب مي‌شود. شركت‌هايي چون كاردوك با ايجاد ارتباط ميان سرمايه داران و ايده پردازان اين امكان را فراهم كرده تا دو منبع مهم اقتصادي با هم ارتباط پيدا كرده و به بهره برداري برسند. شما با دريافت مشاوره از كارشناسان و متخصصان اقتصادي كاردوك مي‌توانيد سرمايه خود را با بالاترين نرخ سوددهي به گردش در آورده و يا ايده‌هاي خود را به حقيقت تبديل كنيد.  

براي دريافت مشاوره مي توانيد با شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: افراد خلاق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افراد خلاق،
موضوع:
[ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۸:۴۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی