كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

چرا طرح احداث سفره خانه سنتي از اهميت بالايي در صنعت گردشگري برخوردار است؟ از هر 4 شغل جديد ايجاد شده در سراسر جهان در شرايط عادي يك شغل در حوزه گردشگري ايجاد شده است. در مجموع 6/10درصد از مشاغل بين‌المللي برابر 334ميليون نفر در جهان درحوزه‌هاي مرتبط با  گردشگري فعاليت مي‌نمايند و 1/4درصد از توليد ناخالص داخلي جهان معادل 9.2 تريليون دلار ازمحل فعاليت‌هاي مرتبط باگردشگري حاصل شده است.

يكي از مظاهر زيباي جذب گردشگر داخلي و خارجي رستوران‌هايي با معماري و ساختار سنتي جهت سرويس دهي و ارايه غذاهاي با كيفيت و بومي همراه با ايجاد محيط شاد آرام و مفرح براي مشتريان مي‌باشد. به همين دليل است در تدوين و اعلام مفاد ضوابط فني، ساختماني، تجهيزاتي، خدماتي و درجه بندي سفره خانه‌هاي سنتي بر دارا بودن المان‌هاي نشانگر فضاي كلاسيك همانند محل ﻣﺨﺼﻮص اﺟﺮاي ﻣﻮﺳﻴﻘﻰ زنده ﺳﻨﺘﻰ و داشتن ﺣﻮﺿﭽﻪ ﺑﺎ ﻓﻮاره با ساختار معماري خاص منطقه و كشور تاكيد شده است. از آنجا كه  مشتريان و گردشگران در صورت دريافت سرويس مطلوب و فراتر از انتظار مي‌توانند با آشنايي و تاثيرپذيري از فضاي فرهنگي و پذيرايي سفره خانه به عنوان سفيران توسعه اقتصادي بنگاه عمل نمايند؛ لذا تاكيد بر فضاي معماري زيبا و سرويس دهي عالي سبب پايداري، اشتغال و درآمد بيشتر سفره‎خانه خواهد شد. براي درج سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

طرح احداث سفره خانه سنتي | تعريف سفره خانه

سفره خانه سنتي مكاني است كه در آنجا امكان سرو غذاهاي سنتي صبحانه، نهار و شام و انواع نوشيدني و دم نوش‌ها را در فضايي با معماري زيباي سنتي و با استفاده از تخت فراهم مي‌نمايد.

اين رستوران‌هاي سنتي در كنار سرويس‌هاي رستوراني تمهيدات خاص موسيقايي و سرويس‌هاي متناسب را در ايجاد محيطي مفرح براي مشتريان فراهم مي‌نمايند. براي بازديد از ساير طرح توجيهي مجتمع گردشگري كليك كنيد.

 

طرح احداث سفره خانه سنتي | موضوع فعاليت طرح

منطقه مورد بررسي موضوع طرح داراي مزيت‌هاي طبيعي و ترانزيت كشور است و هر ساله چندين هزار بازديد كننده دارد. گردشگري در اين منطقه به طور مستقيم اشتغال منطقه را تحت تاثير قرارداده و توانسته به توسعه اقتصاد محلي كمك نمايد. پروژه سرمايه گذاري در احداث زيرساخت‌هاي مورد نياز گردشگري با رعايت الزامات مورد نياز سفره‌خانه سنتي كمك شاياني به توسعه اقنصاد منطقه مي‌نمايد. در اين پروژه  توجه خاصي بر حلقه‌هاي مفقود صنعت گردشگري شده است و الزماتي همانند ارتقا فناوري اطلاعات، بازاريابي، حفظ ميراث طبيعي و  فرهنگي، رعايت ضوابط و مقررات قانوني، لجستيك و حمل ونقل را در برنامه ريزي احداث زيرساخت‌هاي مورد نياز همانند اقامتگاه و رستوران، با ديد تركيبي از طراحي سنتي و مدرنيته ملحوظ نموده است.

در بررسي احداث طرح با استفاده از فرصت‌هاي پيش رو به موازات توجه به تهديدات در برنامه ريزي مبتني بر جلب مشاركت ذينفعان منطبق با تحليل جدول سنوات اهميت داده شده است. بررسي و بكارگيري نقاط قوت در تهيه پلان‌ها و داده‌ها و تكنيك‌هاي اجرايي و بهره برداري طرح بعنوان هاب گردشگري منطقه و استفاده از ابتكارات در طراحي و ساخت تجهيزات مورد نياز اين فعاليت در كنار رفع نقاط ضعف و موانع مورد توجه بوده است.

طرح احداث سفره خانه سنتي | معرفي خدمات

سفره خانه همزمان با داشتن فضاي رستوراني سرپوشبده و آلاچيقي  و نشيمنگاهي زيبا در محوطه براي مشتريان فضايي سرسبز و زيبا را در جوار معماري آب نما  و جريان آن به همراه موسيقي سنتي فراهم مي‌نمايد و قادر است فضا و خاطره به ياد ماندي و متفاوت را با محيط شهري و فضاي مسكوني معمول را براي خانواده‌ها فراهم نمايد.

 

در اين طرح با توجه به موقعيت اقليمي و شبكه‌هاي ارتباطي و مكان سنجي با هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط همانند جهاد كشاورزي، اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري دانشگاه علوم پزشكي مجوز سفره خانه سنتي داراي سالن مسقف و محوطه‌هاي باز جهت سرويس دهي به مشتريان اخذ گرديده است.

كد فعاليت‌هاي گردشگري در طبقه بندي استاندار (SICTA)

طبقه بندي استاندارد بين المللي SICTA  يك ساختار طبقه بندي استاندارد بين المللي فعاليت‌هاي مرتبط با گردشگري است كه با ساماندهي داده‌هاي مرتبط قابليت ارائه اطلاعات آمـار را فراهم مي‌سازد. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان دستگاه متولي صدور مجوز از اين ساختار براي طبقه‌بندي حوزه گردشگري استفاده مي‌نمايد.

كد (SICTA فعاليت
45001 تسهيلات تجاري- هتل‌ها، خرده‌فروشي‌ها و غيره
52396 فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي هديه و سوغات
55101 هتل‌ها و متل‌هاي داراي رستوران
55202 رستوران‌ها با خدمات كامل

 

طرح احداث سفره خانه سنتي | بررسي خدمات جايگزين

صنعت توريسم جايگزين ندارد، ولي شيوه‌هاي ارائه خدمات در صنعت گردشگري و غذا خوري‌هاي سنتي به شدت با رشد تكنولوژي‌هاي نوين زيرساخت، اطلاعات و ارتباط متحول مي‌گردد و مزيتي كه مناطق و كشورهاي مختلف از آن براي توسعه فعاليت‌هاي‌شان بايد استفاده نمايند.

طرح احداث سفره خانه سنتي | ويژگي‌هاي رستوران و سفره خانه سنتي

رستوران

محلي است كه در آن براي مشتريان خوراك و نوشيدني تهيه و در همان‌جا صرف مي‌شود. در رستوران مطلوبيت و كيفيت خوراك ارائه شده، چيدمان مناسب و پاكي و تميزي و فضاي سالن و سرويس‌ها مي‌تواند در شهرت آن نقش به سزايي ايفا نمايد. در مجتمع‌هاي بزرگ غذاخوري‌ها غير از سالن اصلي رستوران، آشپزخانه، سرويس بهداشتي، بخش اداري داراي گريل روم طبخ غذا، فود كورت، سرويس غذاهاي خاص يا دسرهاي مختلف، تريا براي ارايه بستني، نوشابه، چاي، قهوه، كيك و غذاهاي ساده مانند همبرگر و ساندويچ و بوفه براي  چيدن انواع غذاهاي مختلف و متنوع همراه با دسر آماده روي ميز بدون محدوديت براي استفاده چند باره هستند.

 

سفره خانه سنتي

سفره خانه سنتي ويژگي‌هاي يك رستوران را انضمام ﻏﺬاﻫﺎي ﻣﺤﻠﻰ، ﺳﻨﺘﻰ، اﺟﺮاي ﻣﻮﺳﻴﻘﻰ زنده و  اﺻﻴﻞ اﻳﺮاﻧﻰ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ اﺟﺮاي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫـﺎي ﻓﺮﻫﻨگي ﻫﻨـﺮي ﻣﺎﻧﻨـﺪ ﻧﻘـﺎﻟﻰ و ﭘﺮدهﺧﻮاﻧﻰ ﺑﻮده و ساختار معماري آن از المان‌هاي فضاهاي سنتي به شكلي نوين بهره مي‌برد و براي اخذ مجوز بايد تمامي ﺿﻮاﺑﻂ ﻓﻨﻰ طراحي و ﺳﺎﺧﺘﻤﺎني شامل موارد زير باشد.

مساحت زمين، زيربنا، نما و سردرب ورودي، پنجره و پرده‌ها، ارتفاع و عرض راه پله‌هاي دسترسي، طراحي سالن پذيرايي اصلي با ﻛﻒ، ﺳﻘﻒ و ﻃﺎق و ديوارهاي ﺳﺎﻟﻦ ﭘﺬﻳﺮاﺋﻰ ﺑﺎ ﻣﻌﻤﺎري اﺻﻴﻞ ﺑﻮﻳﮋه ﻛﺎﺷﻴﻜﺎري، ﮔﭽﺒﺮي، آﺟﺮﻛﺎري، رنگ وآﻳﻨﻪﻛﺎري، سن و جايگاه ويژه اجراي  موسيقي سنتي، بخش‌هاي اداري و مديريتي، اتاقك‌هاي رختكن پرسنل و مهمانان، تنور و شربتخانه، فواره و آبشار مصنوعي خاص جريان آب، فضاهاي پشتيباني استاندارد همانند انبار و سردخانه، آشپزخانه، سرويس‌هاي بهداشتي، نمازخانه، پاركينگ، فضا و محوطه باز پذيرايي و فضاي سبز، خروجي‌هاي اضطراري به همراه موتورخانه و تاسيسات عمومي برودتي، تجهيزات توليد غذا.

 

طرح احداث سفره خانه سنتي | امكانسنجي طرح در حوزه بازار

در فرايند تهيه طرح و اخذ مجوزهاي لازم با نگاه به طرح جامع شهر و بررسي طرح تفضيلي، و پروژه‌هاي بهسازي، نوسازي، بازسازي، انطباق محل اجرا با موضوعيت طرح بررسي گرديده است. تحقيقات بازار بر  ارزيابي ارزش آفرين پروژه براي سرمايه‌گذار  استوار است و با مطالعه  محيط پيرامون بازار رقابتي پيرامون طرح تهديدات، مزيت‌هاي كيفي و قيمتي ارايه خدمات و نقاط ضعف و قوت سفرخانه‌ها و رستوران‌هاي پيرامون و روند آينده بررسي مي‌گردد.

در طرح سفره خانه سنتي بررسي مكان استقرار طرح، مزيت‌ها و بررسي كانون‌هاي تقاضاي جمعيتي محلي و گردشگران براي خدمات سفره خانه و كاربري‌هاي اطراف مطابق ضوابط شهرسازي و فرهنگ و الگوي زندگي در منطقه و سهولت دسترسي به زيرساخت‌هاي جاده‌اي، شبكه حمل و نقل و انرژي اهميت دارد با تحليل موازنه عرضه و تقاضا و قيمت‌ها جايگاه سفرخانه براساس پوشش دادن بخشي از ظرفيت تقاضاي موثر آتي تعريف و راهبردهاي تقويت نقاط قوت و كاهش، اصلاح و رفع نقاط ضعف طرح به موازات ارايه طريق نحوه مواجه با عوامل خارجي كه بعنوان تهديد و مزيت‌هاي طرح هستند، كلاسه بندي مي‌گردد. پيش بيني درآمدهاي طرح براساس تعدد خدمات و تعرفه قيمتي اعلام شده شكل مي‌گيرد.

بررسي هاي فني

بررسي‌هاي فني و هزينه‌اي احداث سفره خانه سنتي براساس شرح  ضوابط فني مصوب ابلاغي سفرخانه‌هاي سنتي با توجه به درجه و مجوزهاي صادره و ابلاغيه‌هاي كارگروه و ﻣﻮاﻓﻘﺖ ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن ﻓﻨﻰ شكل مي‌گيرد كه مبناي تهيه مشخصات فني سازه، سايت پلان، نقشه‌ها، پلان طبقات در بخش عمراني و محاسبات و معماري سفره خانه است. براساس الزامات فني مصوب تمامي قيمت‌هاي تاسيسات و تجهيزات اخذ و برآورد هزينه‌هاي پروژه شامل تامين زمين ومحوطه سازي، احداث بنا، تجهيزات و تاسيسات عمومي اداري و فروش، هزينه‌هاي قبل از بهره برداري و شيوه تامين منابع مالي مشخص مي‌شود.

فروش

قيمت فروش غذاها، نوشيدني و خدمات قابل ارايه سفره‌خانه براساس ظرفيت اسمي روزانه و بر مبناي قيمت‌هاي اعلام شده برآورد فروش و درآمد بنگاه را شكل مي‌دهد. تدوين برنامه فروش براساس فعالسازي هفتاد درصد ظرفيت ارايه خدمات در سال اول برآورد شده است. تبليغات و حضور و معرفي بنگاه و مزيت‌هاي آن در دنياي مجازي و تبليغات ملي و منطقه‌اي جهت برند نمودن سفرخانه براساس مزيت‌هاي گردشگري منطقه نقش ارزنده‌اي دارد.

تحليل اقتصادي

پس از انجام برآوردهاي هزينه‌اي ثابت و متغير طرح سفرخانه شناخت از خالص جريان نقدينگي جهت مشخص شدن اختلاف مابين درآمدها و هزينه‌هاي پروژه ضروري است. اگر جريان نقدينگي طي دوره منفي باشد، نشانگر بيشتر بودن هزينه‌هاي طرح سفره خانه به نسبت درآمد آن است و بلعكس. سرجمع جريان نقدينگي خالص، طرح سود يا زيان سفره خانه را بدون ملحوظ نمودن ارزش زماني پول نشان مي‌دهد.

در برآورد نرخ بازده داخلي جريان نقدينگي با نرخ بازگشت نامعلوم به نرخ كنوني تنزيل مي‌گردد. در صورتي كه اين نرخ بازگشت از نرخ بهره زيادتر باشد، مي‌توان بر سودآور بودن پروژه تاكيد كرد. دوره بازگشت سرمايه مدت زماني است كه طي آن هزينه انجام شده براي پروژه پس از بهره برداري باز خواهد گشت و ميزان زود يا دير بازده بودن طرح را مشخص مي‌نمايد. در محاسبه دوره بازگشت سرمايه نرمال تاثير تغييرات ارزش زماني پول در محاسبه ملخوظ نمي‌گردد، ولي در دوره بازگشت سرمايه متحرك اين تغييرات ملحوظ مي‌گردد.

طرح توجيهي سفرخانه سنتي / چكيده مطالعات اقتصادي- مالي

مساحت كل  زمين :                                 2500   متر مربع

زير بنا:                                                1300  متر مربع

سرمايه‌گذاري:                                         122,542  ميليون ريال

نرخ بازده داخلي                                        4/29 در صد

دور برگشت سرمايه :                                   1/3سال

خدمات كاردوك

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • ارائه خدمات مديريت پيمان و راه اندازي طرح
  • مشاوره بازاريابي و ارايه خدمات
  • مشاوره نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركزمشاوره  كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توجيهي سفره خانه سنتي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۷:۴۸ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی