كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

براساس آمار شيلات كشور ميزان توليد ميگوي پرورشي در استان‌هاي جنوبي كشور از سال 1392 تا 1397 از 12698 تن به 47859 تن رسيده است و ميزان صيد ميگو دريايي نيز از آب‌هاي جنوب سالانه بالغ بر  8805 تن بوده است. اين رشد فزاينده و سريع ظرفيت توليد ميگوي پرورشي در كشور نشان از جذابيت اين فعاليت را مي‌دهد. پرورش ميگو در سواحل خليج فارس و درياي عمان با استفاده از آب دريا كه توسط كانال به سمت مزارع هدايت شده در محيط استخرهاي خاكي انجام مي‌گيرد. از آنجا كه ميگو جانورى آبزى از خانواده سخت پوستان است در فرايند عمل آوري پوست سخت از آن جدا شده و مي‌تواند پوست را طي فرايندي تبديل به محصولات قابل مصرف در صنايع ديگر كرد. در ادامه خلاصه‌اي از طرح توجيهي توليد كتين و كتيوسان را كه از پوست ميگو عمل مي‌آيد آورده‌ايم. براي سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه توليد در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

منبع: طرح توجيهي توليد كتين و كتيوسان

 

  

طرح توجيهي توليد كتين و كتيوسان (كتيوزان) | معرفي محصول

كتين يك ماده مشتق شده گلوكزي است و ساختار اصلي ديواره و پوسته سلولي موجوداتي از قبيل حشرات، قارچ‌ها، نرم‌تنان، خرچنگ و ميگو را تشكيل مي‌دهد. كيتين داراي خواص درماني و صنعتي است. در واقع بعد از سلولز، كيتين فراوان‌ترين پلي ساكاريد موجود در طبيعت مي‌باشد. كيتوزان يا كتيوسان نيز يكي از مشتقات كيتين است كه پس از فرآوري كيتين به دست مي‌آيد.

براي مشاهده ساير طرح توجيهي صنايع غذايي نوشته شده نزد كاردوك كليك كنيد.

زمان و نحوه استخراج كتين و كتيوسان

استخراج كتين بعد از پوست كني ميگو آغاز مي‌شود. براي توليد كتين طي عملياتي از پوست ميگو املاح و پروتئين با كنترل زمان فرايند و غلظت مواد فرآوري‌كننده همانند هيدروكلريك اسيد و سديم هيدروكسيد در دماي برنامه ريزي شده جداسازي مي‌شود. كيتين و كيتوسان دو ماده پروتئيني هستند كه به مقدار فراوان در پوست ميگو و استخوان ماهي وجود دارند.

از كاربردهاي آن‌ها مي‌توان به استفاده از آن‌ها در صنايع كاغذسازي، صنايع دارويي، دندانسازي، صنعت بافت، رنگبري واستنتر نساجي، بسته‌بندي محصولات غذايي، صنعت عكاسي، تصفيه فاضلاب، جذب فلزات سنگين، توليد مواد آرايشي، توليد سمعك، بسته بندي مواد غذايي اشاره كرد.

كيتوزان داراي خاصيت ضدباكتريايي بوده و مي‌تواند يك لايه پلاستيكي مانند را بر روي محصولات به وجود آورد كه به دليل داشتن خاصيت بازي سبب ماندگاري بيشتر محصولات علل الخصوص كيفيت موادغذايي مي‌شود.

از آنجا كه بخش بزرگي از ذخاير ميگو خليج فارس در آب‌هاي ايران قرار دارد و هزمان با رشد صنعت پرورش ميگو نيز مواجه هستيم؛ لذا به لحاظ حفظ  محيط زيستي در واحدهاي فرآوري، تمايل توليدكنندگان به استفاده از ضايعات به وجود آمده در اين صنعت جهت كاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي افزايش پيدا كرده است. فرآوري پوست ميگو همزمان با سودآورتر نمودن صنعت فراوري آبزيان سبب ايجاد  سود و ارزش افزوده بيشتر با تبديل ضايعات به محصولات مفيد و قابل استفاده شده است.

 

طرح توجيهي توليد كتين و كتيوسان | فرايند توليد كيتين

براي توليد كتين در فاز اول، فرآوري پوست ميگو را به صورت كامل شستشو داده و بقايا و گوشت ميگو را از پوست كاملاً جدا مي‌گردد.

در مرحله دوم پوست ميگو با انتقال به آون در دماي 40درجه سانتي گراد خشك شده، سپس پوست خشك شده ميگو را با استفاده از آسياب پودر مي‌گردد.

در مرحله سوم كالاي نيم ساخته به مدت 24 ساعت در دماي معمولي نگهداري و  پوسته آسياب شده را در محلول سود سوزآور قرار مي‌دهند و پس از آن بقاياي به جا مانده از پوسته را بر روي صافي مي‌ريزند و تا بتوانند باشستشو توسط آب تصفيه شده PH آن را خنثي نمايند.

پوسته‌هاي ميگو را در اين مرحله  همراه با محلول اسيد كلريدريك و اسيد لاكتيك توسط  همزن با يكديگر مخلوط مي‌نمايند و سپس مخلوط را مجددا از صافي عبور داده و مجدد براي كاهش اسيديته و خنثي شدن شستشو مي‌كنند.

محصول حاصل خشك و پودر شده در اين فرايند كتين است. كيتين با فرمول (C8H13O5N) يك پلي ساكاريد طبيعي است كه از آن مي‌توان محصولي ديگر به نام كيتوسان با فرمول (C6H13O4N) بدست آورد. اصلي‌ترين عوامل موثر بر خواص و كيفيت كيتين و كيتوسان حاصله عبارتند از وزن مولكولي،ميزان كريستاله شدن، درصد خلوص، مقدار رطوبت، محتواي فلزات و پروتئين موجود در آن‌ها مي‌باشند. كيتين و كيتوسان ويژگي‌هاي مناسب همانند سازگاري با محيط زيست، غيرسمي و خواص ضدميكروبي را دارند.

طرح توجيهي توليد كتين و كتيوسان | انواع كيتوسان

كيتوزان با وزن مولكولي پايين و با داشتن درجه خلوص بالا در صنعت داروسازي و پزشكي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. يكي از روش‌هاي توليد كيتوسان به درجه خلوص بالا و وزن مولكولي پايين‌تر روش الكتروشيميايي مي‌باشد. محصول به دست آمده در اين فرايند در سيستم‌هاي تصفيه صنعتي در صنايع پليمري و غذايي كاربرد دارد. واحد توليد كتين و كتيوسان را مي‌توان در جوار بنگاه‌هاي فرآوري آبزيان و يا به صورت مستقل ايجاد نمود. طرح حاضر پيش‌بيني توليد 100تن محصول را در سال دارد.

معرفي كدهاي ISIC متعلق به محصولات مورد بررسي

براساس سيستم طبقه بندي آيسيك، عدد 24 مربوط به ساخت مواد و محصولات شيميائي و كتين به كد آيسيك ده رقمي 2413412491  طبقه‌بندي مي‌شود.

كد آيسيك محصول   

ديف نام محصول كد گروه محصول   (آيسيك )
2 كيتين 2413412491

طرح توجيهي توليد كتين و كتيوسان | استانداردهاي محصولات

براي محصولات توليد سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي الزامات  عمومي و اختصاصي خود را در قالب استانداردهاي تدوين شده به شرح ذيل اعلام نموده است. تمامي اين دستورالعمل‌ها با هدف تضمين و ماندگاري و تكارپذير بودن توليد محصولاتي با كيفيت براي مصرف مشتريان مي‌باشد.

“كتين با درجه غذايي-ويژگي‌ها و روش‌هاي آزمون” با شماره استاندارد:    8570

طرح توجيهي توليد كتين و كتيوسان | دانش فني پروژه و روش توليد محصول

دانش فني و ماشين آلات توليد در كيفيت مناسب و در ظرفيت‌هاي متفاوت و قابل رقابت در داخل كشور قابل تامين است.

معرفي خط توليد محصول

فرايند بازيافت پوست ميگو به كيتين و كتيوزان بطور كلي در دياگرام زير بيان شده است. اين فرايند قادر است ضايعات كارخانه را به محصولي با ارزش افزوده بالا تبديل نمايد. در اين فرايند پوست ميگو پس از قرارگيري در سانتريفوژ به بخش خالص سازي، دراير و بسته بندي پودري منتقل مي‌گردد.

 

طرح توجيهي توليد كتين و كتيوسان | مزاياي اجراي طرح

  • وجود دانش فني طراحي و ساخت ماشين آلات در كشور
  • امكان تامين مواد اوليه و مواد اوليه مورد نياز در كشور براساس فضاي آب هوايي توليد محصول
  • سودآوري، بازده و دوره برگشت مناسب سرمايه‌گذاري با توجه به بازيافت ضايعاتي كه مشكل زيست محيط هم دارد.

براي مشاهده ساير طرح ها و پروژه ها به طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته در كاردوك مراجعه نماييد.

 خدمات قابل ارايه كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح با استفاده از نرم‌افزار كامفار توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • تامين نيروي انساني نصب، راه اندازي ماشين آلات و تاسيسات عمومي طرح
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركزمشاوره  كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توجيهي توليد كتين و كتيوسان

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۲۷:۳۳ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی