كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

آيا فرصت سرمايه گذاري در استان زنجان هم وجود دارد؟ كاردوك به منظور ايده يابي فعاليت‌هاي اقتصادي داراي مزيت هاي نسبي و رقابتي در هر استان ضمن بررسي و ارايه سيماي اجمالي اقتصادي رشته فعاليت‌هاي اولويت دار استان‌هاي كشور را براساس مطالعات آمايشي و اسناد توسعه تهيه شده طي سلسله مطالبي ارايه مي‌نمايد. در ادامه به فرصت هاي سرمايه گذاري موجود در استان زنجان پرداخته‌ايم. براي آشنايي با طريقه شناسايي فرصت هاي سرمايه گذاري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركزمشاوره  كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

سرمايه گذاري در زنجان | معرفي اجمالي استان زنجان

استان زنجان در شمال غربي ايران با مساحتي نزديك به 39369 كيلومتر مربع داراي هفت شهرستان به نام‌هاي زنجان، ابهر، طارم، خدابنده، خرمدره، ايجرود، ماهنشان، 16شهر، 15 بخش و 46 دهستان مي‌باشد. جمعيت استان در سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1395، تعداد 1057461 نفر و درآن مقطع جمعيت كل كشور 79926270 نفر بوده است. بر اساس آخرين سرشماري، اين استان ۱.۳۵درصد از جمعيت كل كشور و ۱.۳۴درصد سهم از مساحت كشور را دارا مي‌باشد.

 

 

سرمايه گذاري در زنجان | سيماي اقتصاد استان زنجان

قدمت استان زنجان به اواخر هزاره دوم قبل از ميلاد باز مي‌گردد. استان زنجان با قرارگيري در جوار 12 استان شامل 50 درصد بازار توليد و مصرف كشور بوده و در شعاع 400 كيلومتري و نزديكي به پايتخت و همسايگي با 7 استان داراي موقعيت ممتاز اقتصادي و ترانزيتي است و در گلوگاه متصل كننده مركز كشور با شمال غرب و غرب كشور قرار دارد.

قرارگيري در شاهراه‌ها و مسيرهاي اصلي ارتباطي و حمل و نقل داخلي و بين المللي و همچنين در محورهاي گردشگري و مواصلاتي بازرگاني به واسطه قرارگيري در مسير جاده ابريشم و در كريدور انرژي كشور (مسير شبكه سراسري خطوط انتقال نفت، گاز و برق) از مزيت‌هاي اين استان براي سرمايه‌گذاري است.

نزديكي استان به ۷ نقطه مرزي انزلي، آستارا، نوردوز، جلفا، بازرگان، رازي و باشماق كردستان و مناطق آزاد تجاري صنعتي انزلي و ارس به همراه مزيت‌هاي حوزه‌هاي كشاورزي، معدني، گردشگري، صنعت همراه با وجود جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي از جمله مزيت‌هاي جذب و توسعه سرمايه‌گذاري استان زنجان هستند.

سرمايه گذاري در زنجان | گروه‌ها و بخش‌هاي عمده اقتصادي

بخش صنعت

بر اساس گزارش سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان سهم ارزش توليد بخش صنعت در اقتصاد اين استان از ميزان ۳۶درصد در سال ۹۰ به ۴۲درصد در سال ۹۸ رسيد. ارزش توليد استان زنجان نيز بر اساس برآوردهاي مركز آمار ايران، در سال ۹۸، حدود ۳۳ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان گزارش شده است كه اين رقم در سال ۹۰، پنج هزار و ۲۹۰ ميليارد تومان بود.

سهم ارزش توليد استان زنجان نسبت به كشور از رقم ۷۷صدم درصد درسال ۹۰، به رقم يك درصد در سال ۹۸ رسيد. سهم بخش صنعت استان زنجان از ميزان ۵۶صدم درصد نسبت به كشور در سال ۹۰ به رقم ۹۶ صدم درصد افزايش يافته است و بر اساس برآوردهاي انجام شده، ارزش توليد بخش صنعت در اقتصاد اين استان از حدود ۲هزار ميليارد تومان در سال ۹۰ به رقم بيش از ۱۴ هزار ميليارد تومان در سال گذشته رسيده است.

تاكنون ۳ هزار و ۱۰۵مورد جواز تاسيس و طرح توسعه در استان زنجان صادر شده است كه اين ميزان چهار درصد از جوازهاي تاسيس صادره كشور را به خود اختصاص مي‌دهد. پيش بيني سرمايه گذاري طرح‌هاي صنعتي بالغ بر ۶۱۶هزار ميليارد ريال است كه قرار است زمينه اشتغال‌زايي ۱۰۰هزار نفر را در استان فراهم كند. در سال جاري تعداد پروانه‌هاي بهره‌برداري صنعتي به 1148 واحد با اشتغال اسمي 44367 نفر رسيده است. بخش زيادي از فعاليت‌هاي صنعتي استان زنجان در مركز استان متمركز است، تعداد پروانه‌هاي بهره‌برداري صنعتي صادره شهرستان زنجان 692 فقره با اشتغال اسمي 22139 نفر مي‌باشد كه نشان از مهيا بودن بسترها و زيرساخت‌هاي مورد نياز توسعه صنعتي در شهرستان است. براي مشاهده انواع طرح توجيهي صنعتي كليك كنيد.

 

 

ظرفيت هاي سرمايه گذاري گروه‌هاي صنعتي در استان زنجان

صنايع برق و الكترونيك

عمده توليدات زنجان در اين بخش شامل تجهيزات برق قدرت از جمله ترانس‌هاي توزيع، فوق توزيع، قدرت، انواع كليد و سكسيونرهاي فشار قوي و متوسط قطعات عايقي ترانسفورماتورهاي توزيع و همچنين انواع مختلف سيم و كابل در محدوده‌هاي وسيع تا فشار قوي و مخابراتي است.

برخي از اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري اين زير بخش در راستاي تبديل شدن استان به قطب برق، الكترونيك و IT كشور شامل ايجاد صنايع بالادستي مرتبط با صنايع بزرگ مستقر در استان، توليد برق از انرژي‌هاي تجديدپذير و تجهيزات مرتبط، توليد لوازم برقي تحت ليسانس برندهاي معتبر و صادرات محور، توليد تجهيزات قابل برنامه‌ريزي الكترونيكي از جمله PLC در نيروي محركه، توليد موتورهاي صنعتي AC.DC و سرو موتور، ايجاد شهرك ICT، گسترش زيرساخت فيبر نوري درون شهري، احداث مركز داده، راه اندازي چتر Wifi مي‌باشد.

صنايع نساجي پوشاك و چرم

توليدات عمده استان به عنوان قطب صنايع نساجي كشور شامل نخ پنبه، نخ پنبه مخلوط با الياف مصنوعي، نخ فرش ماشيني، پارچه‎‌هاي پنبه‌اي جين و فاستوني تاري پودي، انواع منسوج بي‌بافت، انواع الياف مصنوعي شامل الياف PP، PET (پلي استر)، BCF فرش و پارچه پرده‌اي مي‌باشد.

در حال حاضر در اين گروه در كشور ميزان تقاضا بيش از توان توليد داخل است. علاوه بر موارد مذكور وجود آب با سختي پايين و آب و هواي معتدل از مزيت‌هاي استان براي توسعه صنايع نساجي مي‌باشد. برخي از اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين زيربخش شامل ايجاد صنايع مرتبط با توليد كفش به عنوان يكي از قطب‌هاي اين صنعت در كشور، ريسندگي نخ پنبه‌اي و پشمي ظريف، توليد پوشاك با برند معتبر و صادرات محور، توليد چرم مصنوعي، استفاده از تكنولوژي نانو در صنايع نساجي مي‌باشد.

صنايع سلولزي و شيميايي و دارويي

عمده توليدات محصولات سلولزي استان شامل توليد تيشو و كاغذ بسته بندي و چاپ غلتكي با تنوع رنگ بالا بر روي كاغذ بسته بندي آرايشي و دارويي در استان مي‌باشد. عمده توليدات محصولات شيميايي استان شامل انواع قطعات پلاستيكي جهت استفاده در صنايع غذايي، قطعات خودرو و… انواع پوشش لاستيكي و پلاستيكي در كاربردهاي غذايي و صنعتي، پرمنگنات پتاسيم، لوله هاي انتقال آب GRP، پوشش منسوج فايبر گلاس، انواع حلال و روغن‌هاي پايه و … است.

برخي از اولويت‌هاي سرمايه گذاري در اين زيربخش شامل توليد كاغذ بسته بندي غذايي و دارويي با تكنولوژي روز، توليد الياف شيشه و تكميل زنجيره توليد آن از جمله قطعات فايبر گلاس و …، توليد محصولات آرايشي بهداشتي با تكنولوژي برتر، توليد انواع رنگ صنعتي، نساجي و خوراكي و صنايع  مولد كالاهاي بهداشتي و دارويي مي‌باشد.

 

صنايع فلزي

وجود معادن فلزي غني اعم از بزرگترين معدن سرب و روي خاورميانه، معادن مس و واحدهاي فرآوري با ظرفيت توليد بالا در استان، از ظرفيت‌هاي مهم اين بخش است. اولويت‌هاي سرمايه گذاري در صنايع فلزي غيرآهني شامل ايجاد صنايع پائين دستي جهت توليد محصولات مبتني بر روي و مس، توليد شمش آلومينيوم با توجه به ظرفيت مناسب معادن آلوميت استان و توليد انبوه صنايع دستي استان مي‌باشد. همچنين تكميل زنجيره توليد از جمله توليد سازه‌هاي فلزي پيش‌ساخته، انواع ورق‌هاي فولاد با پوشش و بدون پوشش از جمله اولويت‌هاي سرمايه گذاري صنايع فلزي آهني مي‌باشد.

صنايع كاني هاي غيرفلزي

عمده توليدات استان شامل معادن شن و ماسه كوهي، انواع مختلف سيمان و گچ، خاك‌هاي صنعتي شامل كائولن، فلدسپات و مواد  معدني همانند سيليس، سنگ‌هاي گرانيت و تراورتن، سنگ لاشه، آهك، خاك رس، بازالت و پرليت مي‌باشد. برخي از اولويت‌هاي سرمايه گذاري در اين زيربخش شامل توليد كاشي و سراميك صادرات محور، فراوري سيليس، فرآوري خاك‌هاي صنعتي، توليد انواع فرو آلياژها، سنگبري با تكنولوژي مدرن است.

بخش معدن

ظرفيت‌ها و اولويت‌هاي سرمايه گذاري بخش معدن استان زنجان از ديدگاه زمين شناختي گستره استان زنجان داراي ويژگي‌هاي خاص و ممتازي است و بيش از ۳۵ نوع از انواع مواد معدني منحصربه فرد موجود در بخش فلزي، غيرفلزي، سنگ‌هاي تزئيني متنوع و مصالح ساختماني كشور را در خود جاي داده است.

وجود حدود ۵۰۰ ميليون تن ذخيره معدني فلزي و غيرفلزي اكتشاف شده قطعي و امكان تأمين انرژي لازم از مزيت‌هاي اين بخش جهت ايجاد واحدهاي فرآوري مواد معدني مي‌باشد. استان زنجان داراي رتبه هفتم كشور به لحاظ ارزش افزوده اين بخش بوده و به دنبال جذب سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در زمينه اكتشاف، استحصال و فرآوري سنگ‌هاي معدني با تكنولوژي روز دنيا است. از اهم ظرفيت‌هاي بخش معدن استان مي‌توان به موارد ذيل اشاره نمود.

وجود ذخاير معدني متنوعي از جمله بزرگترين معدن سرب و روي خاورميانه، آلونيت، طلا، كائولن، خاكهاي صنعتي، فلدسپات، براسيت، نمك خوراكي و صنعتي) و پرليت، تالك، بنتونيت، منيزيت، ذخاير عظيم سيليس، مواد اوليه سيمان، پتاس سنگي، فسفات، سلستين، باريتين و انواع سنگ‌هاي تزئيني شامل گرانيت، چيني و تراورتن، گچ، آهك، سنگ لاشه و مالون ساختماني، نمك آبي، آهن، مس، منگنز، روي و …

اوليت سرمايه گذاري در بخش معدن زنجان

از اولويت هاي سرمايه گذاري در اين بخش مي توان به فرآوري مواد معدني موجود در استان مانند سيليس، فلدسپات، گچ، آهك، سنگ هاي تزييني و ساختماني با تكنولوژي روز، منيزيم با بهره برداري از معادن دولوميت استان، ايجاد واحدهاي بازيافت كامل فلزات سنگين از پسماندهاي روي، فروآلياژها و…، اكتشاف و بهره برداري از مواد معدني مس و پلي متال، فسفات، نيكل، آلومينيوم، سرب و روي، سنگ آهن و طلا اشاره كرد.

بخش كشاورزي

استان زنجان به سبب موقعيت جغرافيايي ممتاز، شرايط آب و هوايي متنوع، تابش مناسب آفتاب، خنك بودن نسبي هوا و ارتفاع مناسب نسبت به سطح دريا، از چشم انداز مناسبي براي توسعه در اين بخش برخوردار است.

براساس طبقه بندي اقليمي، ۱۱ نوع اقليم شامل سه ناحيه آب و هوايي سردسيري، معتدل و نيمه گرمسيري در اين استان زنجان وجود دارد. ميانگين ارتفاع استان بيش از ۱۵۰۰ متر از سطح درياست.

شهرستان طارم با متوسط ارتفاع ۶۳۰متر از سطح دريا كم ارتفاع‌ترين و شهرستان خدابنده با متوسط ارتفاع ۱۹۷۰ متر از سطح دريا مرتفع‌ترين شهرستان استان مي‌باشد. در استان زنجان حدود ۳ميليون تن محصولات كشاورزي و دامي توليد مي‌شود كه اين ميزان حدود ۷۳/۴درصد توليدات زراعي، ۱۵/۷درصد توليدات باغي ۱۰/۲ توليدات دامي و ۰.۵۸درصد توليدات شيلات است. از كل ميزان توليدات كشاورزي و دامي استان، حدود ۱ميليون تن در داخل استان مصرف مي‌شود و با سرمايه گذاري مناسب، امكان صادرات مازاد توليد به خارج از استان و يا استفاده در صنايع تبديلي و فرآوري وجود دارد.

سرمايه گذاري در زنجان | رتبه استان زنجان در توليد محصولات كشاورزي كشور

زنجان در كشت زيتون رتبه اول كشور در لوبيا دوم در زردآلو و قيسي رتبه سوم در فندق چهارم در انگور ششم در پياز هفتم در سيب زميني دهم در سيب درختي هشتم و در توليد  انار رتبه يازدهم كشور را دارا مي‌باشد.

زير بخش زراعت

استان زنجان بدليل شرايط اقليمي مناسب در توليد برخي محصولات زراعي از مزيت نسبتا بالايي برخوردار است. از ۶۸ نوع محصول زراعي استان مي‌توان به كشت غلات (گندم ، برنج و …)، سبزي و صيفي (سيب زميني، پياز، گوجه فرنگي، سير، كرفس و …)، حبوبات (باقلا، نخود فرنگي، عدس، لوبيا و …) و محصولات صنعتي (چغندر قند) اشاره كرد. ايجاد سايت‌هاي بوجاري و ساماندهي بذور خود مصرفي غلات با توجه به ضرورت استفاده از بذور سالم و كمك به توليد پايدار محصول گندم و جو و فرآوري محصولات زراعي (سيب زميني، پياز، گوجه فرنگي، لوبيا، سير و گياهان دارويي) اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين زيربخش مي‌باشند.

 

 

ظرفيت توليد محصولات زراعي بر حسب (هزار تن)

ميزان توليد ساليانه گوجه فرنگي ۲۸۰، پياز ۱۸۷،  سيب زميني ۲۱۲، هندوانه، ۱۱۰ گندم ۵۱۰، سير ۸۴، خيار ۱۹، لوبيا ۳۵ هزارتن مي‌باشد كه قادر است بخشي از توليدات مازاد بز ظرفيت مصرف داخلي را صادر نمايد.

زير بخش باغباني

در سال ۱۳۹۶ سطح زيركشت محصولات باغي ۷۹۰۹۲ هكتار بوده كه از اين مقدار سطح زير كشت باغات بارور ۵۴۳۹۴ هكتار و باغات غيربارور ۲۴۶۹۸ هكتار مي‌باشد. عملكرد بالا در واحد سطح و سوددهي بالا از جمله مزيت‌هاي اين زيربخش مي‌باشد. از جمله اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين زيربخش مي‌توان به فرآوري (ميوه سيب درختي، انگور، زردآلو، انار) اشاره كرد.

ميزان توليد ساليانه محصولات باغي استان زنجان (۱۳۹۶) بر حسب هزار تن

انگور۲۲۰، سيب ۱۵۷، زيتون ۴۵ ، زردآلو ۳۵، كشمش ۳۵،  انار 20 هزار تن

زير بخش دام و طيور

شرايط اقليمي استان زنجان يكي از مناسب‌ترين اقليم‌هاي پرورش دام و طيور در سطح كشور است و به همين سبب استان زنجان يكي از قطب‌هاي مهم دامداري كشور به شمار مي‌آيد. انواع محصولات دامي استان مانند شير خام، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و عسل، علاوه بر تأمين نياز استان، بخشي از نياز استان‌هاي همجوار را نيز تأمين مي‌نمايد. پرورش صنعتي گوسفند چند قلوزاي افشاري از طرح‌هاي مهم استان مي‌باشد. از ويژگي‌هاي گوسفند اصلاح نژاد شده توان چند قلوزايي، بهبود سرعت رشد، بهبود ضريب تبديل غذايي اشاره كرد. از جمله اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري اين زيربخش احداث سردخانه زير صفر، فرآوري و بسته بندي محصولات پروتئيني، مشاركت با واحدهاي لبنياتي موجود جهت تكميل و توسعه مي‌باشد.

استان زنجان از قطب‌هاي مهم دامداري غرب ايران به شمار مي‌آيد. فعاليت‌هاي دامداري به شيوه‌هاي صنعتي و سنتي انجام مي‌شود. توليدات دام، طيور و زنبور عسل در استان زنجان معادل 2درصد از كل توليدات بخش امور دام كشور مي‌باشد. انواع محصولات دامي استان مانند شير خام، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهي و عسل، علاوه بر تأمين نياز استان، بخشي از نياز استان‌هاي همجوار را نيز تأمين مي‌نمايد. در سال1394 ميزان توليدات دامي استان بالغ بر 243251 تن بوده است؛ اين مقدار شامل 186049 تن شير، 16498 تن گوشت قرمز، 31351 تن گوشت طيور صنعتي، 8700 تن تخم مرغ صنعتي و 653 تن عسل مي‌باشد. همچنين در سال 94 ميزان توليد جوجه يك روزه 41965275 قطعه بوده است.

محصولات شيلات ظرفيت زنجان ( سال ۱۳۹۶ )

انواع ماهيان سرد آبي (قزل آلا) و انواع ماهيان گرم آبي ۱۴۶۱۲ (تن) توليد بچه ماهي قزل آلا ۱۴ ميليون قطعه توليد ماهيان زينتي و ۶۰۰ هزار قطعه در استان توليد مي‌شود.

زيربخش صنايع تبديلي و تكميلي

صنايع تبديلي و تكميلي كه به فرآوري و عمل آوري مواد نباتي، حيواني، زراعي، باغي، شيلاتي، دام و طيور و جنگل و مرتع مي‌پردازد؛ از جمله صنايعي است كه نقش و تاثير بسياري از ابعاد مختلف در بخش كشاورزي دارد. در استان زنجان حدود ۳ميليون تن محصولات كشاورزي و دامي توليد مي‌شود. از كل ميزان توليدات كشاورزي و دامي استان، حدود ۱ميليون تن در داخل استان مصرف مي‌شود و مازاد آن مي‌تواند براي توسعه صنايع تبديلي و فرآوري استفاده شود. اين استان از توليدكنندگان برتر كشور در زمينه توليد كشمش مي‌باشد. فرآوري سبزي و صيفي و ميوه جات و گوشت (قرمز، مرغ و ماهي و ايجاد سردخانه) از جمله اولويت‌هاي سرمايه گذاري اين زيربخش مي‌باشد.

بخش گردشگري

استان زنجان به دليل برخورداري از جاذبه‌هاي فرهنگي و تاريخي همچون بزرگ‌ترين گنبد خشتي جهان از شاهكارهاي معماري ايران در دوره ايلخاني، طولاني‌ترين بازار سنتي كشور به سبك معماري دوره قاجاريه، بناي تاريخي بينظير رختشويخانه با معماري منحصر به فرد در قلب بافت تاريخي شهر، جاذبه‌هاي طبيعي همچون غار زيباي كتله خور با فضاي قابل بازديد و برگزاري سالانه جشنواره هاي متعدد (اكو، آش) در سطح بين المللي، ملي و استاني مورد توجه بسياري از گردشگران محلي، منطقه‌اي و خارجي قرار گرفته است.

آثار تاريخي استان زنجان

آثار تاريخي استان زنجان شامل ابنيه‌هاي تاريخي (گنبد سلطانيه، رختشويخانه، عمارت ذوالفقاري، دارايي، چهل پله)، مراكز تاريخي تجاري (بازارها، كاروانسراها)، قلعه‌هاي باستاني (بهستان، قلعه روستاي گلابر)، مساجد تاريخي مسجد جامع، حسينيه، چهل ستون و مساجد تاريخي قروه و سجاس و … )، امامزاده‌ها (سيد ابراهيم، قاسم و …) مقبره‌ها، بقعه‌هاي تاريخي، آتشكده، موزه‌ها (مردان نمكي، مردم شناسي و …) مي‌باشد.

ايجاد سايت موزه در سطح بين المللي از جمله اولويت‌هاي سرمايه گذاري در اين بخش مي‌باشد. وجود مناطق نمونه گردشگري در دو سطح بين المللي و ملي با مجموعه‌اي از جاذبه‌هاي تاريخي، طبيعي و فرهنگي منحصر به فرد از جمله گنبد سلطانيه، غار كتله خور، كوه پنج على قيدار، سهرورد، قلعه بهستان، قلعه شيت، سد گلابر و … فضاي بسيار مناسبي را براي ايجاد طرح‌هاي جديد گردشگري و احداث هتل در سطح استان فراهم نموده است.

وجود روستاهاي هدف گردشگري با مجموعه‌اي از جاذبه‌هاي تاريخي، طبيعي و فرهنگي از جمله مشرف به رودخانه‌ها و دره‌هاي زيبا، واقع شدن در مسير كوهستاني، همجواري با جاذبه‌هاي مهم تاريخي، بافت سنتي زيبا با حفظ معماري‌هاي سنتي، صخره‌اي و بعضا پلكاني شكل، آبشارهاي طبيعي، با فرهنگ، آداب و رسوم و سنن بسيار غني، زمينه‌هاي سرمايه گذاري را براي ايجاد و توسعه اقامتگاه‌هاي بوم گردي، سايت‌هاي تفريحي و تفرجگاه‌هاي گردشگري فراهم نموده است.

صنايع دستي

ظرفيت‌ها و اولويت‌هاي سرمايه گذاري در بخش صنايع دستي استان زنجان استان زنجان قطب توليد صنايع دستي فلزي كشور از جمله مس، مليله، چاقو، چلنگري و.. مي‌باشد. وجود بيش از ۸۰ نوع رشته اصيل، متنوع و بومي صنايع دستي در سطح استان شامل صنايع دستي فلزي، چارق دوزي، فرش دستباف، گليم، سراجي سنتي (مصنوعات چرمي)، تراش سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي از جمله ظرفيت‌هاي اين بخش هستند. ايجاد شهرك‌ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌هاي دائمي صنايع دستي جهت عرضه مستقيم توليدات صنعتگران استان به بازارهاي مصرف و بسته بندي صنايع دستي جهت صادرات از جمله اولويت‌هاي سرمايه گذاري در اين بخش‌اند.

 

سرمايه گذاري در زنجان | مزيت اجمالي اقتصاد استان زنجان

برخورداري از موقعيت جغرافيايي و وجود شبكه ريلي و جاده‌اي مناسب، ذخاير و منابع معدني قابل توجه، ظرفيت‌هاي كشاورزي و دامي، مراكز آموزش عالي، فني و حرفه‌اي و نيروي انساني متخصص و ماهر، رويكرد و جهت گيري فعاليت‌ها:

ايجاد و توسعه در زمينه‌هاي ساخت تجهيزات الكتريكي، استخراج كاني‌هاي فلزات غير آهني، پوشاك و منسوجات

فهرست فعاليت هاي پيشران و داراي اولويت

ماشين آلات و دستگاه‌هاي برقي، وسايل ارتباطي و تجهيزات پزشكي

1- ساخت انواع الكتروموتور ژنراتوروترانسفورماتور باكدآيسيك ۳۱۱۰

۲- ساخت دستگاه ها و وسايل توزيع و كنترل نيروي برق باكدآيسيك ۳۱۲۰

۳- ساخت انواع انبارهاكومولاتور ، پيل وباطري باكدآيسيك ۳۱۴۰

۴- ساخت لامپهاي الكتريكي و تجهيزات روشنائي باكدآيسيك ۳۱۵۰

۵- ساخت ساير تجهيزات الكتريكي طبقه بندي نشدهكدآيسيك ۳۱۹۰

6- ساخت فرستنده هاي تلويزيوني و راديوئي و دستگاههاي ارتباط تلفني با كدآيسيك ۳۲۲۰

7- ساخت تجهيزات پزشكي و جراحي و وسايل ارتوپدي با كدآيسيك ۳۳۱۱

۸- ابزارها و وسايل ويژه اندازگيري بازبيني ازمايش دريانوردي ومقاصدبا كدآيسيك  ۳۳۱۲

9- ساخت ابزارهاي اپتيكي و تجهيزات عكاسي با كدآيسيك  ۳۳۲۰

نساجي ، پوشاك و چرم

۱۰- آماده سازي وريسندگي الياف نساجي بافندگي  با كدآيسيك ۱۷۱۱

11- عمليات تكميلي منسوجاترنگرزي، چاپ، تكميل با كدآيسيك ۱۷۱۲

۱۲- توليد انواع پارچه و كالاهاي كشباف و قلاب باف با كدآيسيك ۱۷۳۰

۱۳- توليد پوشاك، باستثناي پوشاك از پوست خزدار با كدآيسيك  ۱۸۱۰

14- ساخت انواع كفش با كدآيسيك  ۱۹۲۰

سرمايه گذاري در زنجان | عناوين طرح هاي مرتبط با صنايع تبديلي

  • صنايع بسته بندي پودري،گرانول حبوبات وغلات
  • مجتمع‌هاي توليد و نگهداري سردخانه دو مداره محصولات كشاورزي
  • صنايع فرواري محصولات دامي استان به صورت گوشت قطعه و بسته بندي شده مرغ ماهي و گوشت دامي
  • صنايع تبديلي گياهان داوريي به صورت دارو، عرقيات پودر پماد و دمنوش
  • صنايع بسته بندي عسل، مربا، مارمالاد و پوره ميوه
  • صنايع فراوري ميوه هاي استان بصورت كنسانتره و آميوه طبيعي
  • صنعت توليد مالت و نوشابه‌هاي غيرالكلي
  • توليد مكمل‌هاي خوراكي انسان
  • صنايع توليد روغن و كره گياهي
  • صنايع پلاستيك سازي ظروف مورد نياز صنايع غذايي
  • صنايع توليد رب و انواع سس
  • صنايع فراوري سيب زميني بصورت خلال و چيپس
  • صنايع توليد ميوه خشك و لواشك از محصولات كشاورزي
  • صنايع لبني مدرن در استان با كيفيت صادراتي
  • طرح شبكه توزيع محصولات غذايي از مزرعه تا سفره
  • طرح سورتينگ بسته بندي محصولات كشاورزي

خدمات قابل ارايه كاردوك به طرح ها و واحدها

  • تهيه طرح توجيهي امكان سنجي طرح با استفاده توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول با كيفيت به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه
  • همكاري در راه اندازي طرح هاي صنعتي

   براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: سرمايه گذاري در زنجان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۵۴:۳۴ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی