كاردوك
مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك

گاه مراحل ثبت شركت به قدري دشوار به نظر مي‌رسد كه ممكن است از آن صرف نظر كنيد. اما شروع هر كسب و كار حرفه‌اي نيازمند داشتن يك شركت معتبر است. براي اينكه بتوانيد به شغل خود اعتبار ببخشيد بايد شركت خود را ثبت كنيد. اين كار ضمن اعتبار بخشيدن به شركت شما باعث تعامل و همكاري بيشتر اعضاي گروه در شركت‌تان مي‌شود. اطلاع از انواع شركت ها نيز ضرورت دارد. براي رسيدن به اين هدف كافي است فرايند ثبت شركت را بدانيد و يا براي آساني بيشتر آن را به افرادي كه در اين زمينه فعاليت دارند، بسپاريد.

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در زمينه مراحل ثبت شركت‌ها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 
 

مراحل ثبت شركت ها

هر كسب و كاري بايد با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و حساب شده وارد عرصه‌ رقابت شود. برخي از شركت‌ها با برنامه مشخص و تعيين شده فعاليت خود را شروع مي‌كنند و برخي نيز سعي مي‌كنند از چاشني نوآوري در كار خود استفاده كنند. هدف شركت شما هر چه كه باشد بايد آن را ثبت كنيد تا كار شما وجهه‌ي قانوني داشته باشد و از كار شما كپي برداري نشود. در ادامه به نحوه و چگونگي ثبت شركت‌ها مي‌پردازيم. شما مي توانيد با دريافت مشاوره و يا سپردن ثبت شركت خود به كارشناسان مركز كاردوك از درستي انجام امور اطمينان كسب كنيد.

1- قدم اول از مراحل ثبت شركت | شريك مناسب

ثبت شركت نيازمند داشتن يك شريك مناسب است. البته نياز نيست شركاي زيادي داشته باشيد، حداقل 2 نفر و حداكثر سه نفر براي شروع كار كفايت مي‌كند. شركاي شما سهامداران شركت‌تان هستند، پس بهتر است در انتخاب آنها دقت كنيد.

2- قدم دوم | ثبت نام در سامانه الكترونيكي

خوشبختانه امروزه ثبت شركت‌ها به صورت الكترونيكي صورت مي‌گيرد كه اين كار باعث صرفه جويي در وقت و هزينه افراد شده است. بنابراين شما بايد به سايت رسمي اداره ثبت شركت‌ها و مؤسسات غيرتجاري مراجعه كرده و با وارد كردن اطلاعات درخواست شده وارد مرحله بعدي شويد.

3- قدم سوم | انتخاب نام شركت

شما بايد از قبل 5 نام مناسب براي شركت خود را انتخاب كنيد. در اين گام نام انتخابي خود را بدون عنوان كردن «شركت» وارد مي‌كنيد. براي انتخاب نام شركت بايد قوانيني را رعايت كنيد. از جمله:

  • نام شركت شما بايد خاص باشد.
  • كاملاً ايراني باشد.
  • نام شركت بايد مرتبط با موضوع شركت باشد.
  • نام شركت متناسب با قوانين و شئونات جمهوري اسلامي ايران باشد.
  • در شركت‌هاي سهامي عام كلمه «عام» و در شركت هاي سهامي خاص كلمه «خاص» بايد بلافاصله بعد از اسم و يا قبل از اسم شركت اضافه شود.

در پايان اين مرحله يك كد پيگيري به شما داده مي‌شود تا از وضعيت ثبت «نام» شركت خود مطلع شويد.

4- قدم چهارم | موضوع و مدت زمان فعاليت شركت

در اين مرحله شما در سامانه مشخص مي‌كنيد كه موضوع شركت شما در چه موردي است و قرار است به صورت محدود و يا نامحدود فعاليت كنيد. اگر موضوع فعاليت شما در ليست موضوعات سامانه نبود در يك فيلد جداگانه‌اي كه در پايين آن قرار دارد مي‌توانيد خودتان به طول كامل موضوع فعاليت را شرح دهيد.

5- قدم پنجم از مراحل ثبت شركت | ثبت آدرس شركت

در اين فيلد شما بايد آدرس شركت خود را وارد كنيد. وقتي كه كد پستي را وارد مي‌كنيد سامانه به صورت خودكار نشاني شما را از اداره پست دريافت و ثبت مي‌كند. اگر در حال حاضر آدرس ثابتي نداريد مي‌توانيد آدرس منزل و يا آدرس يكي از شركاي خود را انتخاب كنيد. در انتخاب آدرس دقت كنيد چون مدارك لازم به آدرس ثبت شده از طرف شما ارسال مي‌شود.

6- قدم ششم از مراحل ثبت شركت | تعيين سرمايه‌ي اوليه

در اين مرحله فرد حقوقي بايد سرمايه‌ي اوليه خود را ثبت كند. يادتان باشد بسته به نوع شركت كه با مسئوليت محدود است و يا شركت سهامي، اين سرمايه متفاوت است. براي شركت‌هاي سهامي مقدار و ارزش سهام مورد نظر بايد وارد شود. اما براي شركت‌ها با مسئوليت محدود، حداقل سرمايه 100 هزار تومان خواهد بود.

7- قدم هفتم | اضافه كردن اسامي شركا

نام شركا را بايد در اين مرحله وارد كنيد. نام كامل آن‌ها بايد به همراه شماره ملي‌شان در سامانه ثبت شود. اگر تعداد شركاي شما زياد بود مثلاً بيش از 150 نفر، بايد از طريق پُر كردن يك فرم جداگانه اقدام به ثبت و اضافه كردن نام شركا كنيد. در غير اين صورت ميتوانيد به راحتي نام شركا را در همين مرحله وارد كنيد.

8- قدم هشتم | مشخص كردن جايگاه شركا

در اين مرحله شما تعيين مي‌كنيد كه شركايتان چه جايگاهي در شركت را به خود اختصاص داده‌اند. همچنين در همين قسمت بايد مشخص كنيد كه تاريخ شروع فعاليت آنان از چه زماني بوده است.

9- قدم نهم | مشخص كردن سهام شركا

در اين قسمت گزينه‌اي رو به روي شما باز مي‌شود كه مشخص مي‌كنيد سهام هر يك از شركاي شما چقدر است. مشخص كردن ميزان سهم و سرمايه‌ي هر يك از شركا الزامي است.

10- قدم دهم از مراحل ثبت شركت | اطلاعات مربوط به نماينده شركت

در اين قسمت شما اطلاعات مربوط به نماينده شركت را وارد كرده و مشخص مي‌كنيد كه فرد مورد نظر دقيقاً چه اختياراتي دارد.

11- قدم يازدهم | ثبت شعبه‌ها

اگر شركت شما چندين شعبه دارد، بايد در اين مرحله اطلاعات لازم و مربوط به ساير شعبه‌ها را وارد كنيد. در غير اين صورت مي‌توانيد از اين مرحله بگذريد.

12- قدم دوازدهم | انتخاب روزنامه‌ي مؤسسه يا شركت

در اين گام بايد اطلاعات مربوط به امور مالي خود را وارد كنيد. يعني روز و ماه و سال مالي خود را وارد كرده و سپس روزنامه مؤسسه يا شركت خود را انتخاب مي‌كنيد و به مرحله بعد مي‌رويد.

13- قدم سيزدهم | تنظيم صورت جلسه

همانطور كه از نامش پيداست در اين قسمت بايد صورت جلسه مؤسسين و يا هيئت مديره را انتخاب كنيد.

14- قدم چهاردهم | اظهارنامه

در اين مرحله هر تقاضا و يا اظهارنامه‌اي كه داريد مي‌توانيد وارد كنيد. در وارد كردن آن دقت كنيد، چرا كه مي تواند در هزينه هاي‌تان تاثير داشته باشد.

15- قدم پانزدهم از مراحل ثبت شركت | دريافت متن اساسنامه

هر چيزي كه شما از ابتدا تا اينجا پُر كرده‌ايد در قالب يك فرمي به نام متن اساسنامه ظاهر مي‌شود. متن را مطالعه مي‌كنيد و در هر قسمتي اگر اشتباهي وجود داشت، شما مي‌توانيد به عقب بازگشته و آن را اصلاح كنيد.

16- قدم شانزدهم | متن شراكت‌نامه

اين قسمت مثل مرحله‌ قبلي است. شما متني با عنوان شراكت‌نامه دريافت مي‌كنيد كه در صورت نياز به اصلاح به مي‌توانيد به راحتي آن را تغيير دهيد.

17- قدم هفدهم | خلاصه اظهارنامه

خلاصه‌اي از اظهارنامه‌اي كه شما تكميل كرده‌ايد برايتان ظاهر مي‌شود. در اين مرحله مثل دو مرحله قبل در صورت نياز مي‌توانيد تغييراتي ايجاد كنيد.

18- قدم هجدهم | تكميل مدارك مورد نياز

در اين مرحله بايد تمام مدارك قانوني و مربوط به شركت خود را ثبت كنيد. از جمله اصل مجوز فعاليت، تأييديه اصالت مدارك و هويت، عدم سوء پيشينه و… لازم به ذكر است در وارد كردن اطلاعات در اين قسمت دقت بفرماييد و در نهايت گزينه پذيرش نهايي را فشار دهيد.

19- قدم نوزدهم | پست مدارك

بعد از اينكه همه مدارك خود را تكميل كرديد آن را پست كنيد. اگر مي‌خواهيد از روند پرونده ثبت شركت خود باخبر شويد از كد رهگيري كه در ثبت نام اينترنتي دريافت كرديد استفاده كنيد. اگر مدارك شما كامل باشد، شركت بعد از مدتي ثبت مي‌شود.

20- قدم بيستم از مراحل ثبت شركت | صدور آگهي ثبت شركت

وقتي پرونده شما مورد تأييد قرار گرفت يعني شركت ثبت شده است. اين آخرين مرحله از ثبت شركت است كه بايد حضوري به اداره ثبت شركت برويد و امضا كرده تا مدارك خود را دريافت كنيد. بعد از اينكه آگهي خود را در روزنامه رسمي كشور ثبت كرديد بايد به سراغ تشكيل پرونده مالياتي برويد تا كد اقتصادي دريافت كنيد. حالا كار ثبت شركت شما به اتمام رسيده و مي‌توانيد كسب و كار خود را با آسودگي خاطر، به طور جدي آغاز كنيد.

 

سؤالات متداول از مراحل ثبت شركت

اگر مدارك ما داراي ايراد باشد آيا باز هم مي‌توانيم براي ثبت شركت اقدام كنيم؟

بله. اگر مدارك شما داراي ايراد بود مي‌توانيد تمام مراحل توضيح داده شده را از اول طي كرده و نسبت به ثبت شركت خود اقدام كنيد.

آيا براي درج آگهي ثبت شركت خود در روزنامه بايد هزينه‌اي پرداخت كنيم؟

بله. در اين مرحله شما بايد به سايت روزنامه رسمي شركت مراجعه كنيد و پس از پرداخت هزينه‌هاي لازم آگهي شركت خود را در روزنامه منتشر كنيد. براي جلوگيري از اشتباهات ديگر مي توانيد راهنماي ثبت شركت ها را مطالعه نماييد.

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه مراحل ثبت شركت‌ها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: مراحل ثبت شركت ها

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مراحل ثبت شركت ها،
موضوع:
[ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۴:۱۶ ] [ كاردوك ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی